Ludvig7183

Jeg er simpelthen ved at være så frustreret

9 indlæg i dette emne

Hej alle i søde og dejlige mennesker

Det er ved at være noget tid siden jeg sidst var herinde, mens denne morgens nyhed gjorde at jeg bare måtte skrive til nogen som er i samme situation eller noget der ligner.

Min mand fortalte mig, at hans fætter venter barn med sin kæreste. Jeg er selvfølgelig utrolig glad på deres vegne. Det er jo bare skønt for dem, men samtidig gør det noget så ondt i mit hjerte, da det føles som et kæmpe nederlag for mig. Manden og jeg har forsøgt at få et barn i tre år nu, og intet er sket. Jeg ved snart ved at gå ud af mit gode skind!

Vi har for 1½ år siden eller deromkring været ved lægen, hvor vi fik lavet nogle test af os begge to og resultatet var heldigvis godt. Min mands sæd var i fin kvalitet og der var rigekigt af den + mine hormontal var helt i balance. Det gør så bare at jeg også bliver frustreret over at der ikke sker noget. Nogen gange tror jeg måske bare der er et eller andet galt med mig alligevel, for selvom det jo så er tre år siden jeg smed p-pillerne væk, er min cyklus stadig fuldstændig ustabil. Jeg har prøvet at have cykluser der svinger fra et halt år uden mens. til de normale 28 dage. Jeg havde en god peride her for et par måneder siden, hvor jeg fik tre cykluser i træk som hver varede 29 dage. Der troede jeg virkelig på projektet og at det var ved at gå i den rigtige retning, men ak nu sidder jeg så og venter på at der sker noget for nu er det en hel måned siden jeg skulle have haft mens. og der er bare ikke sket en skid.

Jeg forstår bare ikke det skal være så svært. Vi har begge alderen med os (jeg er 24 og manden er 26), så det er jo ikke der den er galt. Det er jo heler ikke umiddelbart nogen medicinsk grund til at der ikke sker noget (med mindre der er noget galt med mig som vi ikke har opdaget). Det skal dog siges at jeg er meget overvægtig, jeg er i gang med at tabe mig og det går også ret godt, så der er da et håb om at det lykkedes når jeg får smidt nogle flere kilo.

Jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gør. Jeg har ikke rigtig nogen at snakke med om det. Også derfor jeg tyr til dette forum. Det stresser mig også lidt at jeg ved at vi har været i gang i tre år og hvis der ikke snart sker noget, så ender det med at blive et evighedsprojekt og vi vil begge gerne være unge med vores børn. Desuden vil min mand meget gerne have nået at få børn inden han fylder 30. Han har endda sagt, at hvis ikke der sker noget inden den dag, så skal vi måske bare indstille projektet og have et liv uden børn + plus han tror mere på den naturlige måde frem for diverse behandlinger, i hvert fald lige nu indtil jeg har tabt mig. Men det kan jeg jo også godt give ham ret i, for der er vel ikke rigtig nogen klinikker der vil behandle mig, hvis jeg er overvægtig?

Jeg undskylder hvis mit indlæg er langt og usammenhængende, jeg havde bare lige brug for at komme ud med det. Det her er bare lige en af de dage hvor jeg tænker mere over det end andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt forstå at det er frustrerende at have et ønske som ikke bliver opfyldt :kram

Nu ved jeg ikke hvor overvægtig du er og hvad dit BMI er. Men man kan godt blive behandlet selvom man er overvægtig. Mit BMI lå omkring 30, mener jeg, da vi startede og var næsten normalt da vi sluttede. Min gyn talte ikke om vægttab, fordi det havde jeg selv styr på, så det var fint. Han sagde endda på et tidspunkt at jeg havde tabt mig nok, selvom min BMI stadig sagde overvægtig...

Men det kan helt sikkert hjælpe på fertiliteten at tabe sig. Så super du er igang. Vil anbefale slankeforummet herinde. Der står altid nogen parate med et skulderklap.

Håber det lykkes for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige give et kram :kram

Og heppe på at vægttabet kan føre noget godt med sig :glad

(Og ellers så ville jeg da lige undersøge behandlingsmuligheder, hvis jeg var dig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for knus. Lige hvad man har brug for :blush

Jeg har da også tænkt på om der er nogle muligheder for behandling, da jeg helt sikkert gerne vil videre (min læge har også sagt ok for det), men regnede bare ikke med at de vil lade mig gå igennem noget når nu jeg vejer for meget. Men kan da være jeg skal høre min læge ad om det på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram fra en der kender din frustration. Men hold ud!!!!

Trods overvægt kan man godt behandles. Det er jeg blevet. At behandlingen så gav nogle ekstra kg er knap så fed en ting.

Men ja hold hovedet højt og drøm.

Efter 7 års behandling er jeg næsten i mål. Om få uger har jeg min drøm i armene.

Kæmpe kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 7 års behandling er jeg næsten i mål. Om få uger har jeg min drøm i armene.

Bliver helt rørt af den sætning her :boo :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu har jeg så gjort noget ved det. Jeg har fået bestilt en tid til fertilitetsrådgivning på fertilitetsklinikken i Horsens. Der vil jeg også få foretaget en ultralydsscanning, hvilket jeg er meget spændt på.

Nu tænker jeg bare, at det her skulle jeg have gjort for længe siden, men har bare altid hørt at man ikke kan behandles før end man er normalvægtig. Det er så åbenbart ikke rigtigt. Godt jeg har BK :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende. Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knus herfra også

Jeg ved ikke om du har prøvet det, men for mig virkede det utroligt godt at få zoneterapi. Det gav totalt tjek på mim cyklus. I starten fik jeg to behandlinger om måneden, og da jeg havde haft mens et par gange kunne jeg nøjes med en behandling ca på 10-12dagen i min cyklus. Prøv måske at Google dig frem til en god zoneterapeut i dit område og se om det er noget for sig. Rigtigt meget held og lykke herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER