Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Jeg står lidt i er luksus problem

Jeg har fået fast arbejde, som ligger en times kørsel fra hjemmet. Men er lige blevet ringet op på to andre ansøgninger jeg har sendt ud. Den ene skole ligger 10 minutters kørsel og den anden 25 minutters kørsel fra hjemmet.

Nu har jeg jo sagt ja til jobbet på skolen en times kørsel væk, men har også takket ja til samtaler på de to andre skoler, da det ville være en del nemmere.

Føler mig bare som en dårlig kollega på den skole jeg allerede har sagt ja til, fordi jeg har samtaler med de andre skoler også.

Men hverdagen vil bare nemmere hænge sammen for os, hvis jeg fik arbejde på en af skolerne tættere på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg står lidt i er luksus problem

Jeg har fået fast arbejde, som ligger en times kørsel fra hjemmet. Men er lige blevet ringet op på to andre ansøgninger jeg har sendt ud. Den ene skole ligger 10 minutters kørsel og den anden 25 minutters kørsel fra hjemmet.

Nu har jeg jo sagt ja til jobbet på skolen en times kørsel væk, men har også takket ja til samtaler på de to andre skoler, da det ville være en del nemmere.

Føler mig bare som en dårlig kollega på den skole jeg allerede har sagt ja til, fordi jeg har samtaler med de andre skoler også.

Men hverdagen vil bare nemmere hænge sammen for os, hvis jeg fik arbejde på en af skolerne tættere på.

Havde gjort det samme. Tænk på dig selv først - der er ingen der takker dig for andet.

Og pøj pøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde gjort det samme. Tænk på dig selv først - der er ingen der takker dig for andet.

Og pøj pøj.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde gjort det samme. Tænk på dig selv først - der er ingen der takker dig for andet.

Og pøj pøj.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også enig med alle de andre. Og hvis du får en af de andre stillinger, må du jo bare sige det som det - at du har fået et bedre tilbud. Det er der ingen der kan klandre dig for at sige ja til :)

 

Held og lykke med de to andre samtaler, jeg håber de kommer til at gå godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt at læse at jeg ikke er den eneste der ville tage til de andre samtaler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg igang med at lave en CV og ansøgninger for fra 1 maj står jeg ledig efter 3½ år uddannelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg igang med at lave en CV og ansøgninger for fra 1 maj står jeg ledig efter 3½ år uddannelse

Hvilken uddannelse afslutter du :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PAU - Pædagogisk assistent uddannelse - Pædagogmedhjælper:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige skrevet min første jobansøgning med total kvalme og hovedpine :D

Har det underligt med at begynde at søge job, når jeg lige har fundet ud af, at jeg er gravid. Føler lidt at jeg "snyder" arbejdsgiveren :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige skrevet min første jobansøgning med total kvalme og hovedpine :D

Har det underligt med at begynde at søge job, når jeg lige har fundet ud af, at jeg er gravid. Føler lidt at jeg "snyder" arbejdsgiveren :unsure

Sådan havde jeg det også, men det er jo bare sådan, det er. :)

I øvrigt skal du søge på Rosenlundskolen i Skovlunde. Det skulle være en fuldstændig fantastisk skole at arbejde på. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også, men det er jo bare sådan, det er. :)

I øvrigt skal du søge på Rosenlundskolen i Skovlunde. Det skulle være en fuldstændig fantastisk skole at arbejde på. :)

Tak for tip ;) Er det den I hører til?

Så skal jeg måske have Bassen en dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tip ;) Er det den I hører til?

Så skal jeg måske have Bassen en dag :D

Det kunne være sjovt. ;)

Vi bor lige op til skolen. Hvis man kigger på den hårde statistik, er det en skole, der klarer sig rigtig godt med karaktererne, har forholdvis få vikartimer og ikke helt så mange elever pr lærer. Der er heller ikke særlig mange to-sprogede (det er SÅ politisk ukorrekt at nævne, især som lærer :blush ). Min mand kender et par stykker, som har arbejdet der, og de har virkelig talt godt om det. Det tænker jeg, er den bedste anbefaling.

Nåe ja, Ballerup kommune har det vist ret godt - arbejdstidsmæssigt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige skrevet min første jobansøgning med total kvalme og hovedpine :D

Har det underligt med at begynde at søge job, når jeg lige har fundet ud af, at jeg er gravid. Føler lidt at jeg "snyder" arbejdsgiveren :unsure

Sådan havde jeg det også :kram2

For mig hjalp det at tænke på, at hvis jeg "bevidst" ikke kom i job, så skånede jeg måske nok en arbejdsgiver, men til gengæld skulle samfundet forsørge mig (altså dagpenge) i laaaaang tid. Og det synes jeg jo heller ikke var i orden ikke at prøve at ændre. :)

Derudover (og det er IMO et vigtigere argument, men måske sværere at "tro på" når man selv står i det): Du skal tænke på dig selv! Du har ret til at være gravid og du har ret til at prøve at få job som gravid.

Så væk med den dårlige sanvittighed :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

My god, jeg synes, jeg har tjent mine penge idag! Har lyst til at brokke mig i stride strømme, men af hensyn til min tavshedspligt, vil jeg bare sige, at jeg er RYSTET over, hvordan nogle mennesker reagerer nogle gange :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også :kram2

For mig hjalp det at tænke på, at hvis jeg "bevidst" ikke kom i job, så skånede jeg måske nok en arbejdsgiver, men til gengæld skulle samfundet forsørge mig (altså dagpenge) i laaaaang tid. Og det synes jeg jo heller ikke var i orden ikke at prøve at ændre. :)

Derudover (og det er IMO et vigtigere argument, men måske sværere at "tro på" når man selv står i det): Du skal tænke på dig selv! Du har ret til at være gravid og du har ret til at prøve at få job som gravid.

Så væk med den dårlige sanvittighed :kiss

Tak for din besked :kiss

Men bør man så fortælle, at man er gravid? :unsure Det job jeg søger er med start i juni, hvor jeg vil være omkring 15 uger.

Jeg ved dog ikke hvornår samtalerne ligger, men vil gætte på her i april. Og der er det jo stadig før NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

My god, jeg synes, jeg har tjent mine penge idag! Har lyst til at brokke mig i stride strømme, men af hensyn til min tavshedspligt, vil jeg bare sige, at jeg er RYSTET over, hvordan nogle mennesker reagerer nogle gange :shooter

Det er også et hårdt job, du har. Nøj jeg har også hørt nogle rystende ting fra skolepsykologen :unsure

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din besked :kiss

Men bør man så fortælle, at man er gravid? :unsure Det job jeg søger er med start i juni, hvor jeg vil være omkring 15 uger.

Jeg ved dog ikke hvornår samtalerne ligger, men vil gætte på her i april. Og der er det jo stadig før NF.

Jeg ville ikke sige noget, hvis samtalerne er før NF.. Det ville nok være mega svært, men de har jo ikke ret til at vide noget og man er jo ikke sikker på noget før efter NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke sige noget, hvis samtalerne er før NF.. Det ville nok være mega svært, men de har jo ikke ret til at vide noget og man er jo ikke sikker på noget før efter NF :)

Nej, det ved jeg godt. Men når jobbet så starter i juni er jeg allerede 15 uger henne.

Skolerne har ferie i hele juli og som lærer går man på barsel 2 mdr. før termin. Dvs. at jeg kan nå at have jobbet i juni, august og september inden jeg skal på barsel.

Det er kun 3 reelle måneder. Det ville jeg godt nok have lidt dårlig samvittighed over :unsure

Måske skulle jeg prøve at høre fagforeningen, hvad de mener.

Tak for dit input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det ved jeg godt. Men når jobbet så starter i juni er jeg allerede 15 uger henne.

Skolerne har ferie i hele juli og som lærer går man på barsel 2 mdr. før termin. Dvs. at jeg kan nå at have jobbet i juni, august og september inden jeg skal på barsel.

Det er kun 3 reelle måneder. Det ville jeg godt nok have lidt dårlig samvittighed over :unsure

Måske skulle jeg prøve at høre fagforeningen, hvad de mener.

Tak for dit input :)

Det forstår jeg også godt :) Og god ide at tjekke med fagforeningen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg også godt :) Og god ide at tjekke med fagforeningen..

Jeg skulle bare være blevet gravid 3 måneder tidligere. Så kunne jeg være gået direkte på barsel :rolleyes

Forstå mig ret. Jeg vil hellere end gerne arbejde. Jeg kan bare godt forstå, hvis der ikke er nogen, der vil ansætte mig på de vilkår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle bare være blevet gravid 3 måneder tidligere. Så kunne jeg være gået direkte på barsel :rolleyes

Forstå mig ret. Jeg vil hellere end gerne arbejde. Jeg kan bare godt forstå, hvis der ikke er nogen, der vil ansætte mig på de vilkår ;)

Jeg forstår dig helt! Det føles nok lidt som om man snyder den lidt, men altså hvis de vælger dig, er det jo fordi de gerne vil have dig og hvis det er en fast stilling, så skal de jo nok få masser af arbejde ud af dig efter barsel ;) :p

Og når man ansætter en nyuddannet ung kvinde med et "kun" barn, i et fast forhold, er man selv ude om det ;) :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Massser af skoler mangler kvalificeret arbejdskraft i øjeblikket, så jeg ville slet ikke have dårlig samvittighed.

Da der for nogle år siden også var lærermangel, kendte jeg flere der blev ansat og gik direkte på barsel. På den måde var skolerne sikret netop den medarbejder efter barslen. Så synes bare du skal søge.

Held og lykke med både job og baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig helt! Det føles nok lidt som om man snyder den lidt, men altså hvis de vælger dig, er det jo fordi de gerne vil have dig og hvis det er en fast stilling, så skal de jo nok få masser af arbejde ud af dig efter barsel ;) :p

Og når man ansætter en nyuddannet ung kvinde med et "kun" barn, i et fast forhold, er man selv ude om det ;) :p

Massser af skoler mangler kvalificeret arbejdskraft i øjeblikket, så jeg ville slet ikke have dårlig samvittighed.

Da der for nogle år siden også var lærermangel, kendte jeg flere der blev ansat og gik direkte på barsel. På den måde var skolerne sikret netop den medarbejder efter barslen. Så synes bare du skal søge.

Held og lykke med både job og baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk på dig selv, LilleMi! :kram2 3 måneders arbejde er i øvrigt ret afgørende for din økonomi, da det kan få dig på høj dagpengesats i stedet for dimittend sats, så det er MANGE penges forskel. Det er meget fair, at tænke, at du ikke har råd til andet.

Og du er først forpligtet til at sige noget 3 mdr inden termin (eller er det tre måneder inden barsel? :chin:) Anyway, jeg ville vente! Især hvis du ikke har været til NF.

Hilsen den gravide barselsvikar ;) (Og INGEN har haft en eneste sur mine over det!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER