Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Hov ser først den her nu. Håber du slap for at konkurrere med hende :kram2

 

Jeg konkurrerer ikke med nogen pt. Men ved at jeg gjorde det, da jeg var nyuddannet.

 

Søger du nyt job? Og din kollega også? Skal din afdeling lukke eller hvad? :unsure

 

Jeg søger ikke aktivt lige nu, men har gjort det i 1½ års tid. Min kollega og jeg arbejder ikke længere i samme afdeling, men er indenfor samme felt og har været på samme arbejdsplads nogenlunde lige længe. Det er derfor sandsynligt, at vi kunne søge samme job og den tanke har jeg det svært med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i dag været til en rigtig god og oplysende samtale hos studievalg som har sat en masse tanker igang. Må ud og undersøge markedet :-) er glad og spændt på fremtiden nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. hvis der nu er samtaler til et job i uge 34+35, hvornår tror i så de ringer ud? Der var ansøgningsfrist i mandags kl. 12..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal søge stillingen :) I mellemtiden kan du overveje, hvad der skal ske, såfremt du får jobbet :) Hvis du synes opslaget tiltaler dig, så ville jeg uden tvivl søge :)

Ikke at det kan sidestilles, men jeg har jo også en fast stilling som jeg er glad for, men alligevel lurer jeg da (eller det gjorde jeg før sygemelding og graviditet) alligevel på spændende stillinger - tænkt hvis drømmejobbet blev slået op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søg! ;)

Hvis du kommer til samtale er det også en fin måde for dig, at se arbejdspladsen an på, mærke stemningen og se arbejdsgiver an. Hvis det føles rigtigt, så er det en fed mulighed, hvis det føles forkert, så har du en god arbejdsplads. 

Jeg ville nok bare gå stille med dørene på din nyværende arbejdsplads ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også søge. Min holdning er, at det er gratis at søge - du kan jo sige nej helt indtil du har skrevet under. Som de andre skriver, så kan du jo bruge tiden til at mærke efter om det føles rigtigt, og skulle du komme til samtale giver det dig endnu bedre mulighed for at få en fornemmelse af jobbet og arbejdspladsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også søge. Min holdning er, at det er gratis at søge - du kan jo sige nej helt indtil du har skrevet under. Som de andre skriver, så kan du jo bruge tiden til at mærke efter om det føles rigtigt, og skulle du komme til samtale giver det dig endnu bedre mulighed for at få en fornemmelse af jobbet og arbejdspladsen.

 

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søg! Du er jo ikke bundet af noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det :numse at man som lærervikar er næsten to måneder bagudlønnet :( så de tre ugers arbejde jeg havde i august får jeg først løn for ved udgangen af september. Hvilket vil sige at jeg alt i alt får udbetalt en uges dagpenge til at klare mig for her i september :( og mine dagpenge er så oven I hatten forsinkede, så jeg ikke har fået dem udbetalt endnu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det :numse at man som lærervikar er næsten to måneder bagudlønnet :( så de tre ugers arbejde jeg havde i august får jeg først løn for ved udgangen af september. Hvilket vil sige at jeg alt i alt får udbetalt en uges dagpenge til at klare mig for her i september :( og mine dagpenge er så oven I hatten forsinkede, så jeg ikke har fået dem udbetalt endnu :(

:( øv :( Så er det endnu mere stramt end ventet :(

Sådan noget hø :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det :numse at man som lærervikar er næsten to måneder bagudlønnet :( så de tre ugers arbejde jeg havde i august får jeg først løn for ved udgangen af september. Hvilket vil sige at jeg alt i alt får udbetalt en uges dagpenge til at klare mig for her i september :( og mine dagpenge er så oven I hatten forsinkede, så jeg ikke har fået dem udbetalt endnu :(

Gælder det alle steder? :unsure Jeg har aldrig lagt mærke til at jeg skulle være så meget bagudlønnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gælder det alle steder? :unsure Jeg har aldrig lagt mærke til at jeg skulle være så meget bagudlønnet.

Jeg ved det ikke men. Ved at hvis jeg skulle have haft løn udbetalt nu, så skulle jeg have været i arbejde i uge 28-31, så perioden 32-35 kommer først til udbetaling sidst i denne måned. De kalder det vist Silkeborg løn. Før i tiden kørte lønperioden d. 19.-18. Og blev så udbetalt i slutningen af måneden. Men det ændrede sig for godt et år siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke men. Ved at hvis jeg skulle have haft løn udbetalt nu, så skulle jeg have været i arbejde i uge 28-31, så perioden 32-35 kommer først til udbetaling sidst i denne måned. De kalder det vist Silkeborg løn. Før i tiden kørte lønperioden d. 19.-18. Og blev så udbetalt i slutningen af måneden. Men det ændrede sig for godt et år siden.

Det kunne være jeg skulle tjekke op på det :whistling

Men irriterende for dig i hvert fald <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses. Har lige brugt 1,5 time på at skrive feedback på en jobansøgning skrevet af en fra mit hold på aktivering/jobsøgningsworkshop. Vi er i komplet forskellige brancher, og udover de næste to kursusgange, ser jeg ham aldrig igen. Men jeg blev sgu lidt grebet af det. Nå, det må vel tælle lidt på karmakontoen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke men. Ved at hvis jeg skulle have haft løn udbetalt nu, så skulle jeg have været i arbejde i uge 28-31, så perioden 32-35 kommer først til udbetaling sidst i denne måned. De kalder det vist Silkeborg løn. Før i tiden kørte lønperioden d. 19.-18. Og blev så udbetalt i slutningen af måneden. Men det ændrede sig for godt et år siden.

Ej hvor irriterende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor jobhungrende er man lige, når ens puls stiger, fordi man har fundet et opslag på et frivilligt job af 2x3 timer om måneden? :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at tage stilling til at om jeg skal søge en af de to faste stillinger der lige er blevet slået op på den skole hvor jeg i øjeblikket er ansat som vikar.. 

 

På den ene side ville jeg ELSKE at få en fast stilling på skolen, men på den anden side så tanken om at skulle fortsætte der i vikariat ved afslag, synes jeg er lidt ambivalent 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at tage stilling til at om jeg skal søge en af de to faste stillinger der lige er blevet slået op på den skole hvor jeg i øjeblikket er ansat som vikar..

På den ene side ville jeg ELSKE at få en fast stilling på skolen, men på den anden side så tanken om at skulle fortsætte der i vikariat ved afslag, synes jeg er lidt ambivalent

Hvor lang tid har du tilbage af dit vikariat? Og minder stillingerne meget om det vikariat du har nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid har du tilbage af dit vikariat? Og minder stillingerne meget om det vikariat du har nu?

Stillingerne minder overhovedet ikke om mit vikariat, men det er mine linjefag. Jamen mit vikariat er indtil videre til juleferien, dog med mulighed for forlængelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at tage stilling til at om jeg skal søge en af de to faste stillinger der lige er blevet slået op på den skole hvor jeg i øjeblikket er ansat som vikar.. 

 

På den ene side ville jeg ELSKE at få en fast stilling på skolen, men på den anden side så tanken om at skulle fortsætte der i vikariat ved afslag, synes jeg er lidt ambivalent 

Jeg ville uden tvivl søge. Jeg søgte, fik ikke stillingen, og det var altså kun lige den første uge, hvor det var sådan lidt akavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville uden tvivl søge. Jeg søgte, fik ikke stillingen, og det var altså kun lige den første uge, hvor det var sådan lidt akavet.

Okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at tage stilling til at om jeg skal søge en af de to faste stillinger der lige er blevet slået op på den skole hvor jeg i øjeblikket er ansat som vikar..

På den ene side ville jeg ELSKE at få en fast stilling på skolen, men på den anden side så tanken om at skulle fortsætte der i vikariat ved afslag, synes jeg er lidt ambivalent

Jeg synes også du er nødt til at prøve. Men forstår godt at det vil være akavet. Min kæreste var i samme situation, men han fik heldigvis jobbet.

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har altså en god arbejdsplads :glad Jacob er hjemme med dårlig mave, men jeg kører da bare 30-45 min tidligere for at hente Marius uden problemer.

Og så er jeg blevet spurgt om jeg vil lave skøder for en butik mere. Heldigvis lytter de, når jeg siger jeg har travlt og beslutningen er udsat lidt endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har er lille dilemma, kan I hjælpe?

Der er slået et job op, som jeg VIRKELIG gerne vil have. Jeg har lovet mig selv, at inden jeg sender en ansøgning, ringer jeg til dem. Jeg mener, at jeg har nogle relevante spørgsmål, og det er vist typisk noget, der tæller op i den branche, at man ringer. Jeg synes så, at det er NOGET grænseoverskridende, men jeg VIL gøre det.

Dilemmaet består lidt i hvornår. Jeg havde planlagt at gøre det idag. Så var det overstået og jeg kunne gå til weekend med ro i maven over det, og så er det gjort, og jeg ender helt sikkert ikke med at "glemme det" og ikke få det gjort.

Jeg kunne også gøre det imorgen formiddag. Alle på jobkurserne siger, at det er bedst at ringe fredag formiddag :P Men Brian er så hjemme imorgen, så jeg vil ikke have så meget ro til det, som jeg kunne tænke mig.

Og så er der det, at en af mine tidligere medstuderende arbejder der, og hende ser jeg MÅSKE imorgen eftermiddag, da der er dimission, hvor jeg tænker at der er gode muligheder for, at hun kommer. Jeg har ikke snakket meget med hende, men ddt er mit indtryk at hun er en sød pige, der er let at snakke med, og som man godt kan gå hen og sige tillykke til, og spørge om hun har nogle tips. Men virker det anmasende? Og hvis jeg gør det, så vil det jo næsten være dumt at ringe INDEN jeg snakkede med hende. Og der er først ansøgningsfrist på fredag i næste uge, så jeg kan jo sagtens nå at ringe mandag. - men er det så en dum dag at ringe på? Og jeg kan jo godt forsøge at hilse på hende, ønske tillykke med hendes job (det ville jeg også gøre, hvis jeg ikke søgte job der) og spørge til jobbet, selvom jeg allerede havde ringet. Det kunne jeg jo i så fald bruge i den skriftlige ansøgning og evt til samtale.

Så tre muligheder:

1. ringe idag og være helt sikker på, at det bliver gjort, men uden chance for tips fra insider.

2. ringe imorgen og udnytte god fredagsstemning, men uro hos mig, og stadig uden chance for tips fra insider.

3. ringe på mandag, og prøve at komme i kontakt med insider imorgen.

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BBM: hvad endte du med at gøre? Jeg ville have gjort nr 1 og fået det overstået..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER