Barbamama

Tror du på håndlæsning?

29 indlæg i dette emne

Ja, tror I på håndlæsning?

Jeg har altid været ret skeptisk (tenderende at det var noget hokus pokus ;)) men prøvede det lige i fem minutter i dag, og det satans ved det var, at hun ramte noget i mig... Har ikke lige lyst til at komme ind på hvad, men jeg rystede og blev faktisk rigtig ked af det. Hun tilbød at jeg kunne ringe på mandag og få det "lukket", men jeg kan ikke rigtig beslutte mig for om jeg orker/tør/har lyst/tror på det, eller om jeg hælder til, at jeg bare blev grebet af stemningen/fornægter at der var noget om det og bare vil lægge låg på selv.

Hmm, søger nok ikke råd om, hvad jeg skal, men vil gerne høre, hvad jeres generelle tanker om håndlæsning er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror paa, at der er noget, der kan saettes igang ved den slags(tarot, englekort, haandlaesning osv), men at det forudsaetter, at det er en intuitiv og spirituelt indrettet person, der har med det at goere, samt at "vi" som objekter er modtagelige. At du egentlig ikke var det, men at det viste sig, at det er du, det siger mig, at du er det og at du derfor ogsaa vil have svaert ved at lade det ligge uden at gaa videre. Men det er det, jeg fornemmer med min intuition og fornemmelse. I am not a witch, though, bare en staerkt intuitiv person ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det tror jeg ikke på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det tror jeg ikke på :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke mere end på horoskoperne i ugebladene :D

... og så tror jeg på, at der findes nogle, der er utroligt dygtige til at slå plat på folks følelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set programmet "fucker med din hjerne"? Den fyr bruger øjenkontakt, fugten på huden, pulsen, tonelejet, kropssprog m.m. Og det er VANVITTIG hvilke ting han kan. Men det er træning, intuition og lidt af en videnskab og ikke noget overnaturlige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror paa, at der er noget, der kan saettes igang ved den slags(tarot, englekort, haandlaesning osv), men at det forudsaetter, at det er en intuitiv og spirituelt indrettet person, der har med det at goere, samt at "vi" som objekter er modtagelige. At du egentlig ikke var det, men at det viste sig, at det er du, det siger mig, at du er det og at du derfor ogsaa vil have svaert ved at lade det ligge uden at gaa videre. Men det er det, jeg fornemmer med min intuition og fornemmelse. I am not a witch, though, bare en staerkt intuitiv person ;)

Er helt enig med Camillat :kiss

Jeg fik håndlæsning til mit PA- det er faktisk lidt skræmmende at høre cd'en derfra :blush Nogle ting passer, andre ikke- og tredje ting går lige i hjertet/hjernen og maven i dag, snart 3 år senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg tror overhovedet ikke paa den slags.... Jeg tror paa at det er som Majs siger.... Nogen er bare helt enormt traenet i at laese kropssprog mv. og kan navigere sig vej til noget man bliver ramt af. Men ''aegte'' tror jeg ikke paa det er...... + undskylder for manglende danske bogstaver, og alternativ parantes, mit tastatur er gaaet lidt i stykker efter jeg vaskede det :rolleyes +

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på det. Ligesom jeg heller ikke tror på skæbnen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt enig med Camillat :kiss

Jeg fik håndlæsning til mit PA- det er faktisk lidt skræmmende at høre cd'en derfra :blush Nogle ting passer, andre ikke- og tredje ting går lige i hjertet/hjernen og maven i dag, snart 3 år senere.

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt med Camillat. Jeg tænker at håndlæsning lige som flere andre ting fx tarotkort, horoskoper (ikke dem i ugebladene men de personlige) kan være et værktøj til at kigge ind i sig selv, enten alene eller sammen med en intuitiv person. Jeg har, mest som ung, lært at bruge tarotkort og bruger/brugte dem nogen gange når der var et problem som gik mig på. Jeg har også lagt dem for andre interesserede. Jeg ser dem som sagt som et redskab, hvor en anden måske bare ville bruge en kop the og en samtale, til at åbne op om nogle indre og måske ubevidste ting. Når jeg lægger kort for mig selv finder jeg en rolig stund og finder ro i mig selv og formulerer mit spørgsmål inden jeg lægger kortene, og det er de ting jeg genkender i kortene som gir mening for mig, som jeg tillægger betydning. Det er ikke een bestemt måde at tyde et oplæg på, det er den tolkning som rammer noget, som er den rigtige. Derfor er det heller ikke rent hokus pokus men mere et spørgsmål om at åbne sig for de ting man har med i underbevidstheden.

Jeg har været til astrolog og få lagt horoskop, det var spændende at tale om men der var egentlig ikke meget som kom til at passe sådan fremover. Jeg har aldrig fået håndlæsning men ville gerne prøve det engang, fordi jeg syns det er spændende, men jeg har nu ikke nogen konkrete spørgsmål jeg savner svar på. Om det forholder sig som Majs skriver, at det er videnskab og kropssprog aflæsning, det er meget muligt, men derfor tænker jeg stadig man kan få noget ud af det.

Jeg tror heller ikke på skæbnen, eller på overtro for den sags skyld, altså jeg tror ikke på at man kan nedkalde ulykker over sig selv ved fx at hente barnevognen før fødslen eller sy sin egen brudekjole osv. Jeg tror ikke at det ligger i faste rammer hvad vi skal igennem, men derfor kan man godt snakke om fremtiden og nogle muligheder der måske er, måske også nogle man ikke selv havde set. Ofte bliver man også mere klar over sine inderste ønsker og jo mere klar man er over dem, jo bedre kan man bevæge sig imod at få dem opfyldt. Det er efter min overbevisning også grunden til at bøn virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både og. Har fået læst i mine hænder af en hippie på Venice beach engang ;) Han sagde at jeg lige havde afsluttet noget som tog mig 4 år. Og det passede. Første del af min uddannelse var netop færdig. Og så sagde han at jeg ville få en søn og MÅSKE en datter. Jeg er nu 39 og venter min søn om ca 5 uger og ja, det er ikke sikkert jeg når at få flere. Så nej jeg tror ikke specielt meget på det men lige det passede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på det!

Jeg fik en håndlæsning på min PA, og hun var spot on med SÅ mange ting! Ting hun ikke på nogen måde ville have kunne gætte sig til, og flere af tingene kom uden øjenkontakt og berøring.

Min nysgerrighed ville slet ikke kunne modstå at ringe i dag (og er da også lidt nysgerrig om hvad hun sagde til dig :badgirl )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på Camillas hold :)

Min mor har fået flere håndlæsninger. Da jeg var barn fik hun at vide, at der ville dukke en lille hund op i vores liv. I flere uger gik vi og lavede sjov med hinanden, med at nu var den der - når man kiggede i et skab fx. :) Pludselig en dag var der en lille sort puddel på mit værelse. Fik den af min far, og min mor kendte ikke til det da hun fik lavet håndlæsningen. :)

Min mor har også en gang fået at vide, at der var en rejse til Australien i hendes fremtid, hvor der skulles besøges familie. Vi har ingen familie i Australien, men min moster med familie stod senere til at skulle flytte til Australien - den blev dog ikke til noget, og min mor har endnu ikke haft familie at besøge i Australien.

Jeg kan ikke komme uden om, at jeg tror på håndlæsning og diverse andre alternative ting. Men jeg har også et mega ambivalent forhold til det hele. Jeg er vokset op i en familie hvor den slags er helt normalt - astrologi, healing, drømmetydning m.m. Og nogle gange kan det godt pisse mig af, når min moster fx lader universet eller englene klare det hele, i stedet for at tage ansvar selv. Kom også en gang til at nævne for min moster, at jeg havde nogle mave problemer. Der sagde hun til mig - dybt alvorligt: "Har du spurgt dine tarme hvad problemet er?".. Det er der jeg for alvor får beton på fødderne, og bliver på jorden. ;)

Hvad det er en håndlæser kan, er jeg egentlig ligeglad med. Hvis det kan give folk noget, så synes jeg det er super! :)

Det er ikke anderledes med drømmetydning. Min mor er drømmetyder, og jeg har lært det af hende. Men jeg tolker anderledes end hun gør, hvilket også betyder at vi kan få forskellige betydninger ud af samme drøm. Men begge betydninger kan ofte give drømmeren noget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på det!

Jeg fik en håndlæsning på min PA, og hun var spot on med SÅ mange ting! Ting hun ikke på nogen måde ville have kunne gætte sig til, og flere af tingene kom uden øjenkontakt og berøring.

Min nysgerrighed ville slet ikke kunne modstå at ringe i dag (og er da også lidt nysgerrig om hvad hun sagde til dig :badgirl )

Må jeg spørge, hvad hun hed? Jeg tænker lidt, om det er den samme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg ringede. Og der var intet af "Du må hellere bestille en tid", hun ville faktisk bare gerne høre om jeg var okay. Og det er jeg. Så umiddelbart får den lov at hvile her. Men jeg tror godt, at jeg kunne forestille mig at bestille en egentlig time med hende en dag. Så jeg tror nok alligevel lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh jeg har kredset om denne tråd nogle gange. For jeg ved simpelthen ikke om jeg tror på det. Fornuften i mig siger, at det er fordi, at man kan læse os mennesker meget nemmere end vi tror.

Men hjertet i mig siger, at der er så meget mere mellem himmel og jord, så selvfølgelig kan man også læse en masse i hånden, fordi der jo ikke er nogen fingreaftryk som er ens, så derfor kan man selvfølgelig se noget i de linjer, som man har i hånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt med Camillat. Jeg tænker at håndlæsning lige som flere andre ting fx tarotkort, horoskoper (ikke dem i ugebladene men de personlige) kan være et værktøj til at kigge ind i sig selv, enten alene eller sammen med en intuitiv person. Jeg har, mest som ung, lært at bruge tarotkort og bruger/brugte dem nogen gange når der var et problem som gik mig på. Jeg har også lagt dem for andre interesserede. Jeg ser dem som sagt som et redskab, hvor en anden måske bare ville bruge en kop the og en samtale, til at åbne op om nogle indre og måske ubevidste ting. Når jeg lægger kort for mig selv finder jeg en rolig stund og finder ro i mig selv og formulerer mit spørgsmål inden jeg lægger kortene, og det er de ting jeg genkender i kortene som gir mening for mig, som jeg tillægger betydning. Det er ikke een bestemt måde at tyde et oplæg på, det er den tolkning som rammer noget, som er den rigtige. Derfor er det heller ikke rent hokus pokus men mere et spørgsmål om at åbne sig for de ting man har med i underbevidstheden.

Jeg har været til astrolog og få lagt horoskop, det var spændende at tale om men der var egentlig ikke meget som kom til at passe sådan fremover. Jeg har aldrig fået håndlæsning men ville gerne prøve det engang, fordi jeg syns det er spændende, men jeg har nu ikke nogen konkrete spørgsmål jeg savner svar på. Om det forholder sig som Majs skriver, at det er videnskab og kropssprog aflæsning, det er meget muligt, men derfor tænker jeg stadig man kan få noget ud af det.

Jeg tror heller ikke på skæbnen, eller på overtro for den sags skyld, altså jeg tror ikke på at man kan nedkalde ulykker over sig selv ved fx at hente barnevognen før fødslen eller sy sin egen brudekjole osv. Jeg tror ikke at det ligger i faste rammer hvad vi skal igennem, men derfor kan man godt snakke om fremtiden og nogle muligheder der måske er, måske også nogle man ikke selv havde set. Ofte bliver man også mere klar over sine inderste ønsker og jo mere klar man er over dem, jo bedre kan man bevæge sig imod at få dem opfyldt. Det er efter min overbevisning også grunden til at bøn virker.

Nu er jeg på fra mobil og kan ikke lige markere, men jeg tror vi er ret enige. Jeg tror på at det åbner samtalen, sætter tanker i gang og for 60-70 måske endda 80% hjælper det. Jeg tror bare ikke på det overnaturlige i det, men på at det (for de virkeligt intuitive) er en slags videnskab ligesom psykologi bare uden alle de videnskabelige beviser. Gir det mening?

Det gælder ikke kun håndlæsning men også tarrot kort, healing, engle m.m. Og jo mindre skeptisk man er jo større virkekraft fordi man ikke har en bariere der først skal nedbrydes men man er i stedet naturligt åben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvad hun hed? Jeg tænker lidt, om det er den samme :unsure

Hun hedder Lissi og bor overfor Aalborg hallen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun hedder Lissi og bor overfor Aalborg hallen :)

Hehe det er den samme, som jeg var ved ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det er den samme, som jeg var ved ;)

Hun kunne altså sige nogle ting om min fortid som jeg ikke er sikker på hun bare kunne 'gætte' sig til..

Er altså lidt nysgerrig efter at høre hvad hun sagde til dig

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg er meget naturvidenskabeligt anlagt, så er meget skeptisk hvad sådan noget angår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant tråd - jeg tror hverken på ånder, spøgelser eller håndaflæsning.

Men jeg kender flere, der tror på det - men der skulle nok temmelig meget til før jeg selv er overbevist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart ville jeg sige, at jeg ikke tror på sådan noget, men jeg har selv prøvet at en håndlæser sagde nogle rigtig præcise ting om mig. Dette var under en massage (hun var også massør), så hun kunne ikke se mit ansigtsudtryk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER