Besvaret January 28, 2014 Jeg tænkte Leif og Liam og så gik jeg i stå :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 De første 2 navne har jeg aldrig hørt før. Forstår godt han rynker på næsen ;) :p Elvira synes jeg er vildt sødt :wub Valdemar og Vibsen :kuller Det er da total lillesøsternavn :kuller Femke så jeg en gudesmuk balletdanser hedde og så brændte det sig bare fast i mig. Elvira synes jeg er såååå fint, men kender faktisk to, der hedder det i forvejen hvor det så alligevel bliver sådan lidt "Ej så kan mit barn ikke hedde det"-agtigt. Jeg har nok bare en speciel smag i pigenavne :blush Men lad os nu se, jeg kan nå at skifte mening mange gange inden pb2 starter :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Man kan vel godt finde et navn, der både er klassisk og bibelsk? Jacob? Noah? :)Ja og Peter, Jonas, Maria, Eva osv. Men vil jo gerne, at det skal være noget særligt. Har hele min folkeskolegang gået med 3x Sara og 3x Maria, og det vil jeg ikke rigtig byde vores barn, at det måske altid ville blive kaldt efternavn eller sådan noget :/ kan forresten godt lide dine navne :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Ja og Peter, Jonas, Maria, Eva osv. Men vil jo gerne, at det skal være noget særligt. Har hele min folkeskolegang gået med 3x Sara og 3x Maria, og det vil jeg ikke rigtig byde vores barn, at det måske altid ville blive kaldt efternavn eller sådan noget :/ kan forresten godt lide dine navne :) Tak :) Jeg kan godt følge dig lidt i det med 3x navn (Hedder jo selv Mette og det er i hvert fald almindeligt i min alder ;)), men jeg læste et sted, at folk efterhånden kalder deres børn så meget forskelligt, at selvom man valgte et top-10 navn, så var der lille sandsynlighed for at de kom i klasse med en navne søster/bror :) Og Eva er da ikke på top 50 i hvert fald. Jeg synes personligt at Eva er SÅ fint :kuller Hvilke bibelske navne er du da til? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 For mig skifter det lidt, men er ret vild med Vibsen, Femke og en del, der starter med "E", f.eks. Eva, Elvira, Edith, Elisabeth. Brian har ikke rigtig noget, men rynker meget på næsen af Vibsen, Femke og Elvira og de andre virker heller ikke til at være noget hit :rolleyesHavde totalt noget med E i forhold til pigenavne.. Det er da sjovt :) Edith, Elisabeth, Elisa, Elena, Eleonora, Ellen var vist dem på vores liste med E og så et par andre ;) Elvira ( autocorrect skriver Elvis :lol) er mega sødt :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Tak :) Jeg kan godt følge dig lidt i det med 3x navn (Hedder jo selv Mette og det er i hvert fald almindeligt i min alder ;)), men jeg læste et sted, at folk efterhånden kalder deres børn så meget forskelligt, at selvom man valgte et top-10 navn, så var der lille sandsynlighed for at de kom i klasse med en navne søster/bror :) Og Eva er da ikke på top 50 i hvert fald. Jeg synes personligt at Eva er SÅ fint :kuller Hvilke bibelske navne er du da til? :) Eva er fint ;) har joket med, at hvis vi fik tveæggede tvillinger skulke de hedde Adam og Eva ;) jeg er vild med Immanuel og Naomi :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Eva er fint ;) har joket med, at hvis vi fik tveæggede tvillinger skulke de hedde Adam og Eva ;) jeg er vild med Immanuel og Naomi :) Elias er også sødt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Elias er også sødt!Ja :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 For mig skifter det lidt, men er ret vild med Vibsen, Femke og en del, der starter med "E", f.eks. Eva, Elvira, Edith, Elisabeth. Brian har ikke rigtig noget, men rynker meget på næsen af Vibsen, Femke og Elvira og de andre virker heller ikke til at være noget hit :rolleyes Jeg tror der er et eller andet med de mænd og børnenavne :P Dennis rynker også på næsen af alle de forslag jeg kommer med, men han kommer ikke selv med ideer til navne.. Nu er jeg snart halvvejs i graviditeten, så han må godt snart komme lidt på banen :D Vi vil gerne have at lillesøsters navn slutter på a, ligesom Thea. Jeg har foreslået Sophia, Emilia, Emma, Ella, Nolia og Klara... Men farmand bryder sig ikke om nogen af navnene :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Hehe det kan i mit hoved kun blive en Lars :) Altså vi snakker jo ikke seriøst navne, men til piger falder jeg bare ret meget for sådan semi-specielle navne, og han ryster bare lidt på hovedet af dem <_< og Liam :wub altså i mit hoved må det gerne være specielt, hvis det kan passe ind sammen med resten af familien, personlighed osv. ex. Så har vi et vennepar - Hans og Tanja... De har døbt deres datter Zoey. Hun ligner ikke en Zoey (i min verden!) Til gengæld så synes jeg at Gittes datter Zoey.... Godt nok passer det ikke vildt meget sammen med Gitte og Henrik... Men til hendes mørke hud og hendes kønne brune øjne! :wub Var det forståeligt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Hvilke drengenavne har I så på listen (altså tænker I har en form for liste, når I har sådan nogle regler :) ) ? Jeg kan kun komme på Lars, Leif og Liam ;) Liam er bestemt! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Jeg tror der er et eller andet med de mænd og børnenavne :P Dennis rynker også på næsen af alle de forslag jeg kommer med, men han kommer ikke selv med ideer til navne.. Nu er jeg snart halvvejs i graviditeten, så han må godt snart komme lidt på banen :D Vi vil gerne have at lillesøsters navn slutter på a, ligesom Thea. Jeg har foreslået Sophia, Emilia, Emma, Ella, Nolia og Klara... Men farmand bryder sig ikke om nogen af navnene :( Der er super mange navne som ender på a :) det fandt jeg ud af da vi skulle finde navn til Pixie :)K var også svær at danse med, når det kom til navne. Men drengenavnet var vi helt enige om. Så det har vi stadig til næste gang. Der må kampen blive om pigenavnet igen ;) Han er til Athene og Penelope Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Vi skal have en Liff, hvis vi får en pige næste gang! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Tilkaldevagt med opkald, så nu har jeg fornøjelsen af job indtil kl 8, hvor jeg så afleverer mit arbejde og går hjem og sover! Øøøøv! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 Valdemar og Vibsen :kuller Det er da total lillesøsternavn :kuller Femke så jeg en gudesmuk balletdanser hedde og så brændte det sig bare fast i mig. Elvira synes jeg er såååå fint, men kender faktisk to, der hedder det i forvejen hvor det så alligevel bliver sådan lidt "Ej så kan mit barn ikke hedde det"-agtigt. Jeg har nok bare en speciel smag i pigenavne :blush Men lad os nu se, jeg kan nå at skifte mening mange gange inden pb2 starter :DHvad så med Vibeke? Jeg har en veninde der hedder det, og hun går under Vibs og Vibsen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2014 At der er så stille herinde, når jeg skal holdes vågen i ventetid.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 og Liam :wub altså i mit hoved må det gerne være specielt, hvis det kan passe ind sammen med resten af familien, personlighed osv. ex. Så har vi et vennepar - Hans og Tanja... De har døbt deres datter Zoey. Hun ligner ikke en Zoey (i min verden!) Til gengæld så synes jeg at Gittes datter Zoey.... Godt nok passer det ikke vildt meget sammen med Gitte og Henrik... Men til hendes mørke hud og hendes kønne brune øjne! :wub Var det forståeligt? Det giver bestemt mening! Og det er nok netop en af grundene til, at jeg er til sådan semi specielle navne til piger. :) Det ville aldrig passe til os med et navn så internationalt klingende som Zoey (Når vi selv hedder Mette og Brian) men Vibsen og Femke er sådan meget danskklingende og alligevel lidt specielle. De lyder ikke "storslåede", men IMO sådan lidt finurlige. Og det synes jeg passer godt til en som mig, som jeg vil mene er gennemgående almindelig, men som alligevel er "kendt" i familien som en, der engang imellem er liiiiidt alternativ (Brian kalder det hippie, min mor kalder det skøre ideer :D). Drenge derimod vil jeg hellere give mere "jordbundne" (kendte) navne, så det går lidt i spænd med deres rolige, klippefaste far. Stærke drenge og (charmerende) flyvske piger. Det tror jeg passer til os. Giver det mening? :)Alle mine yndlings drengenavne er på top 50, men ingen af pigenavnene er :D Men ellers, hvis det skal være lidt mere almindeligt, så synes jeg også at Elisabeth ville passe godt til Valdemar. Så bliver vi lissom i de lidt royale navne ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 Hvad så med Vibeke? Jeg har en veninde der hedder det, og hun går under Vibs og Vibsen :) Jaeh... Tanken har strejfet mig, men det er umiddelbart ikke helt det samme :blush Så kunne jeg bedre forestille mig Vibe, tror jeg. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 Det giver bestemt mening! Og det er nok netop en af grundene til, at jeg er til sådan semi specielle navne til piger. :) Det ville aldrig passe til os med et navn så internationalt klingende som Zoey (Når vi selv hedder Mette og Brian) men Vibsen og Femke er sådan meget danskklingende og alligevel lidt specielle. De lyder ikke "storslåede", men IMO sådan lidt finurlige. Og det synes jeg passer godt til en som mig, som jeg vil mene er gennemgående almindelig, men som alligevel er "kendt" i familien som en, der engang imellem er liiiiidt alternativ (Brian kalder det hippie, min mor kalder det skøre ideer :D). Drenge derimod vil jeg hellere give mere "jordbundne" (kendte) navne, så det går lidt i spænd med deres rolige, klippefaste far. Stærke drenge og (charmerende) flyvske piger. Det tror jeg passer til os. Giver det mening? :) Alle mine yndlings drengenavne er på top 50, men ingen af pigenavnene er :D Men ellers, hvis det skal være lidt mere almindeligt, så synes jeg også at Elisabeth ville passe godt til Valdemar. Så bliver vi lissom i de lidt royale navne ;) uhh, der er så mange fine dansk-klingende men lidt Anderledes Navne. Er lidt vild med Cleo, Ella, Sif(f), Bjørk.... (jeg har en bekendt der har en søn ved navn Constantin! - det er ikke lige mig! ;) ) generelt korte navne, åbenbart? :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 Hvor er det sjovt at side og læse om fremtidig navne til næste kuld børn, og så i brokketråden :D Vi har slet ikke diskuteret noget endnu. Og lige pt er jeg slet ikke klar, da Marius sover helt af H til. Så jeg vil gerne brokke mig over at mens ikke er kommet endnu. Er nu 3 dage over tid i forhold til sidste cyklus, men jeg har jo PCO, så ved ikke helt hvad jeg skal forvente. Hvis det skal være som før Marius, må jeg væbne mig med tålmodighed, hvilket jeg ikke har :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 Hvor er det sjovt at side og læse om fremtidig navne til næste kuld børn, og så i brokketråden :D Vi har slet ikke diskuteret noget endnu. Og lige pt er jeg slet ikke klar, da Marius sover helt af H til. Så jeg vil gerne brokke mig over at mens ikke er kommet endnu. Er nu 3 dage over tid i forhold til sidste cyklus, men jeg har jo PCO, så ved ikke helt hvad jeg skal forvente. Hvis det skal være som før Marius, må jeg væbne mig med tålmodighed, hvilket jeg ikke har :D :P Ja ja, man har lov til at blive den overrasket :p Spændende med mens! Hvor uregelmæssig er den? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 Haha, sjovt at læse jeres betragtninger om navne. Og nøj hvor er jeg glad for at vi har fået de børn vi skal have og ikke skal igennem navnesnakken igen. ;) Jeg tror virkelig ikke vi ville kunne opdrive et navn til, vi kunne blive enige om :) For os gik det meget nemt med at finde Sebastians navn, vi havde virkelig ikke andre og det skulle bare være det! Med Cassandra der havde vi svært ved at blive enige og aftalte at vi først ville diskutere navnet når vi kendte kønnet. Vi fandt ud af, at det var godt at have nogle "regler" om hvordan vi gerne ville have navnet som SaraLK også har. Vi blev enige om at navnet skulle ende på A og var enige om at vi gerne ville have et langt navn og så skulle det være internationalt. Så var det "bare" om, at finde et navn der opfyldte de regler som vi kunne blive enige om. Men nemt var det ikke og da hun blev født vidste vi ikke om hun skulle hedde Isabella eller Cassandra, men nu kan hun jo ikke hedde andet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 :P Ja ja, man har lov til at blive den overrasket :P Spændende med mens! Hvor uregelmæssig er den? Det vides endnu ikke... Men før Marius var min cyklus ca 6 uger... Men nu er jeg da 14 kg lettere... Ved ikke om det betyder noget... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 Det vides endnu ikke... Men før Marius var min cyklus ca 6 uger... Men nu er jeg da 14 kg lettere... Ved ikke om det betyder noget... Har du ikke haft mens efter du fik M? Eller er der noget jeg har misset? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2014 uhh, der er så mange fine dansk-klingende men lidt Anderledes Navne. Er lidt vild med Cleo, Ella, Sif(f), Bjørk.... (jeg har en bekendt der har en søn ved navn Constantin! - det er ikke lige mig! ;) ) generelt korte navne, åbenbart? :P Jeg er bare egentlig mest til lange navne (eller i det mindste bare to stavelser) :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites