tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Jeg passede to drenge min to dage om ugen i flere år. De drenge havde det altså om muligt endnu federe sammen med mig end med deres mor og far ;) Vi lavede så mange fede ting, som deres forældre ikke kunne overskue i hverdagene. Jeg ved godt, det koster penge, men det behøver slet ikke være skidt for børnene :)

Hvor gammel var du? Sys det er svært! - pigen skal jo også ha en vis alder og være ansvarsbevidst!

Del dette indlæg

Hvor gammel var du? Sys det er svært! - pigen skal jo også ha en vis alder og være ansvarsbevidst!

Øh, jeg startede vist, da jeg var 20. Måske 19 :chin: Jeg ville klart vælge en voksen. Jegfik 100 i timen, og det var rigtig fint. Efter et par år fik jeg altid mere. Det er så lille en forskel, hvis du spørger mig, man skal betale ekstra for en voksen, så det ville jeg helt sikkert prioritere :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

En dreng med 38,7 og en mor her er total panikker ved tanken. Er så pisse bange for feberkramper (selvom logikken siger mig at de ikke er farlige) :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

En dreng med 38,7 og en mor her er total panikker ved tanken. Er så pisse bange for feberkramper (selvom logikken siger mig at de ikke er farlige) :boo

:kram :kram

Det forstår jeg godt :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender ihvertfald et par som mistede deres lille dreng, hvor det har betydet meget for dem, at de fik lov til at 'træffe valget' om at lægge ham over til Gud og lade Hans vilje ske.

Det tror jeg virkelig også at det gør. Og det at man kan sige på gensyn i stedet for farvel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øh, jeg startede vist, da jeg var 20. Måske 19 :chin: Jeg ville klart vælge en voksen. Jegfik 100 i timen, og det var rigtig fint. Efter et par år fik jeg altid mere. Det er så lille en forskel, hvis du spørger mig, man skal betale ekstra for en voksen, så det ville jeg helt sikkert prioritere :)

Jeg ser at hun helst er minimum 17år... allerhelst en aktiv reservebedste! når jeg 100% ved hvilke to dage det kommer til at dreje sig om, regner jeg med at søge i lokalavisen og på byens opslagstavle!

Men jeg ANER jo virkelig ikke hvad jeg skal gå efter, spærge om osv! :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var i hvert fald i det nye på nord, så måske ;)

Det nye på nord? Så vidt jeg ved så bliver alle der får graviditets sukkersyge sendt ud til os på endokrinologisk afsnit i medicinerhuset (det nye ude på syd) for at lære at måle blodsukker og får et apparat hos os. Hvis det var der du var så er det en af mine kollegaer der kærte dig op ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal nok ha ansat afhentningsbarnepige/bedste til to dage i ugen, når jeg starter job igen :(

Vi havde en pige i ca. et år. Hun gik i 3.G., fik 70 kr/t og hentede hver onsdag. Det fungerede rigtig fint :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde en pige i ca. et år. Hun gik i 3.G., fik 70 kr/t og hentede hver onsdag. Det fungerede rigtig fint :)

Må jeg spørge hvad du havde af kriterier ved ansættelse? - hvordan aflønnede i hende?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var i hvert fald i det nye på nord, så måske ;)

Medicinerhuset er ved syd :kiss Og har du været der kunne du godt have nuppet elevatoren på 6.sal i vestfløjen :P

:numse med det sukkersyge <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må jeg spørge hvad du havde af kriterier ved ansættelse? - hvordan aflønnede i hende?

Jeg synes dit opslag er rigtig fint formuleret!

Af kriterier tænker jeg at han/hun skal have erfaring med børn, fx mindre søskende der er en del yngre (dvs 8+ år yngre).

Jeg har ofte set forskellen ved unge mennesker med meget yngre søskende/unge der er børn af DP mødre. De har bare en naturlig omgang og læser børn lynhurtigt.

Jeg ville nok ikke selv tage en ung under 18 men det er en smags sag :)

Jeg spørger i mit netværk hvor det er relevant. Min mor kender jo en masse herude i alle aldre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en personlig reference - hun havde tidligere passet børn sammen med min kollegas datter. 

Og så havde jeg også en aldersgrænse der hed allermindst 15 år og helst over 17. 

Hun fik en fast overførsel hver måned svarende til 2,5 time om ugen. Jeg gad ikke skulle tælle minutter - jeg stolede på hende, så nogen uger var det måske knap 2 timer og andre dage knap 3. Det gik fint :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det nye på nord? Så vidt jeg ved så bliver alle der får graviditets sukkersyge sendt ud til os på endokrinologisk afsnit i medicinerhuset (det nye ude på syd) for at lære at måle blodsukker og får et apparat hos os. Hvis det var der du var så er det en af mine kollegaer der kærte dig op ;)

Medicinerhuset er ved syd :kiss Og har du været der kunne du godt have nuppet elevatoren på 6.sal i vestfløjen :P

:numse med det sukkersyge <_<

Ja ja så på syd da :P Jeg er træt og har sygdom i kroppen. Bær over med mig :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Migræne...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hovedpine :(

Hvad fa'en skal man gøre når man sover med skuldrene langt op om ørerne, som derfor giver hovedpine?!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hovedpine :(

Hvad fa'en skal man gøre når man sover med skuldrene langt op om ørerne, som derfor giver hovedpine?!

Have en anden pude, fx med memoryfoam som forhindrer dig i at sove med skuldrene deroppe. Og som "krisehjælp" kan du lave udstrækning af nakken.

:kram

Spændingshovedpine er bare den værste slags.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tror jeg godt det kunne være :( Det er bare så trist :(

Helt vildt.. Og så vidt jeg ved, har hendes liv også været i fare under graviditeten...

Det er simpelthen noget af det værste at blive udsat for, ku jeg forestille mig...

Det er Søren og Lisbeth ik?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes dit opslag er rigtig fint formuleret!

Af kriterier tænker jeg at han/hun skal have erfaring med børn, fx mindre søskende der er en del yngre (dvs 8+ år yngre).

Jeg har ofte set forskellen ved unge mennesker med meget yngre søskende/unge der er børn af DP mødre. De har bare en naturlig omgang og læser børn lynhurtigt.

Jeg ville nok ikke selv tage en ung under 18 men det er en smags sag :)

Jeg spørger i mit netværk hvor det er relevant. Min mor kender jo en masse herude i alle aldre.

Ja, det med erfaring er nok en god ting at få med ;)

tak fordi du gider at spørge i dit netværk! :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en personlig reference - hun havde tidligere passet børn sammen med min kollegas datter.

Og så havde jeg også en aldersgrænse der hed allermindst 15 år og helst over 17.

Hun fik en fast overførsel hver måned svarende til 2,5 time om ugen. Jeg gad ikke skulle tælle minutter - jeg stolede på hende, så nogen uger var det måske knap 2 timer og andre dage knap 3. Det gik fint :)

:Super det vil jeg ha med i alle mine tanker og overvejelser ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja ja så på syd da :P Jeg er træt og har sygdom i kroppen. Bær over med mig :D

:P :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Argh hvor er det altså irriterende.. der er gået et eller andet galt med min overgang fra løn til dagpenge. Så jeg fik ikke brevet fra udbetaling Danmark men almindelig løn en måned mere end jeg skulle..

Det har jeg så gjort opmærksom på.. Men stadig intet brev og nu ingen løn og en ny måned med regninger begynder... fantastisk..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, piger.

Det er så sjældent at det eskalerer så meget at vi ikke kan få lavinen stoppet på en eller anden måde... Øv jeg hader sådanne dage! Føler mig virkelig som jordens ringeste mor!

Heldigvis er begge børn da glade her til morgen og børn bærer jo ikke nag. Jeg hååååber at det bare var en reaktion på weekenden...

Hvor er det rart at læse det ikke kun er hjemme ved os, sådan noget kan ske!

Jeg læser overhovedet ikke noget om en dårlig mor :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

At vågne op med feber. Igen <_< men tager afsted i et par timer. En fra gruppen har fået læreplads så vil gerne sige farvel til hende. Hun fortjener det så meget men hold op mand. Så er der bare keglerne tilbage :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har virkelig dårlig samvittighed over at melde mig syg igen, men der er ikke rigtig noget andet valg, når feberen har ramt 39,7 i løbet af natten :( Jeg vil have et immunforsvar igen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt vildt.. Og så vidt jeg ved, har hendes liv også været i fare under graviditeten...

Det er simpelthen noget af det værste at blive udsat for, ku jeg forestille mig...

Jo, Det er dem :( jo, hun har været indlagt siden vandet gik for, ja det føles som lang tid siden.

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.