tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Undskyld Mette, det er langt fra sjovt fordi det er en begravelse. Men pillede vi den faktor fra, har jeg satme et sjovt billed i "hovedet"

Undskylder igen.

Det er helt fint. Til mindesamvær bragte det (og glad baby) lidt smil frem, så det var "det værd". Men kæft hvor jeg svedte, mens det stod på :D

Den afdøde ville i øvrigt også have grint af det, tror jeg :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er blevet en erfaring rigere idag: Jeg ved nu, hvordan det føles at flygte fra begravelse med ulykkelig baby, der har skidt igennem alt, og som gylper mig i håret på vejen ud.

Det føles sådan moderat meget dårligere end at smække fødderne op og spise kage, kan jeg godt afsløre.

Selv uden at have prøvet det, tænker jeg at jeg vil vælge kagen ;)

:kram2 det lyder som en pænt presset situation :(

Forresten synes jeg ikke at jeg har set så mange besvarelser fra dig de seneste dage, er du ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv uden at have prøvet det, tænker jeg at jeg vil vælge kagen ;)

:kram2 det lyder som en pænt presset situation :(

Forresten synes jeg ikke at jeg har set så mange besvarelser fra dig de seneste dage, er du ok?

Hahaha, nå det ville du alligevel :D

Tak for kram, og godt spottet. :kiss Jeg er ok, men det er ikke lige overskud, jeg har mest af for tiden. Men altså, det er ikke fordi, vi har det skidt. Det er små ting, der samler sig, såsom:

- Vs syn

- At E efterhånden helst spiser 3-4 gange pr nat (hun er dog hverken ked eller egentlig vågen, så det kunne være værre)

- At E stadig falder i vægtkurve <_<

- At V oftere og oftere sover i vores seng, hvilket ellers efterhånden var det sidste sted, jeg fik lidt nærhed med B :(

- Fotograf (Vi bruger en utrolig dygtig og sød fotograf, men jeg bliver aldrig fan af forograferinger)

- Begravelse

Så ja, jeg er nok lidt mere en lurer, end en skriver for tiden :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha, nå det ville du alligevel :D

Tak for kram, og godt spottet. :kiss Jeg er ok, men det er ikke lige overskud, jeg har mest af for tiden. Men altså, det er ikke fordi, vi har det skidt. Det er små ting, der samler sig, såsom:

- Vs syn

- At E efterhånden helst spiser 3-4 gange pr nat (hun er dog hverken ked eller egentlig vågen, så det kunne være værre)

- At E stadig falder i vægtkurve <_<

- At V oftere og oftere sover i vores seng, hvilket ellers efterhånden var det sidste sted, jeg fik lidt nærhed med B :(

- Fotograf (Vi bruger en utrolig dygtig og sød fotograf, men jeg bliver aldrig fan af forograferinger)

- Begravelse

Så ja, jeg er nok lidt mere en lurer, end en skriver for tiden :blush

Jeg savner dig bare ret hurtigt :Blush :kiss Men det skal du jo altså ikke tænke på :kram2

Det lyder nu også ret stramt - i hvert fald samlet set! Jeg for jo lyst til at fixe alt muligt, men det lyder lidt svært :( Jeg håber at lidt medfølelse, en sød tanke og et kram hjælper lidt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men HEY Mee, du skal jo huske at leve op til dine 3% ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner dig bare ret hurtigt :Blush :kiss Men det skal du jo altså ikke tænke på :kram2

Det lyder nu også ret stramt - i hvert fald samlet set! Jeg for jo lyst til at fixe alt muligt, men det lyder lidt svært :( Jeg håber at lidt medfølelse, en sød tanke og et kram hjælper lidt :kram2

Du er så sød :kiss og det er da rart at være savnet :biglove

Og ja, det er mest samlet set, at det bliver lidt trættende, MEN nu er fotograf og begravelse overstået, jeg VIL ikke lade mig kue af Es dalende kurve, der er briller på vej, og V har bestilt putning i egen seng idag. Så mon ikke vi går bedre tider i møde :goodluck

Men ellers er kram og søde tanker altid kærkomne :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm det er sikkert det der moder-hjerte, men Aron har feber, og klager over at have ondt.... Og jeg kan bare mærke at jeg har totalt ondt i maven over det... Ham siger han har ondt i maven, men klagede også flere gange over at det gjorde ondt i armen, så i benet, så i halsen... Så håber lidt at det er feberen og så at han stadig er så lille, så det er lidt diffust for ham.

Han ville have nattøj på, så det fik han, men her da jeg var inde ved ham for 20 min siden pillede jeg deraf ham, selvom han ikke ville have det af, men han var helt svedig... Så nu sover han bare i undertøj og ble...

Øv med syge børn!!!

:kram det lyder som en dum influenza :( det kan virkelig gøre ondt overalt! Kan han spise noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sød :kiss og det er da rart at være savnet :biglove

Og ja, det er mest samlet set, at det bliver lidt trættende, MEN nu er fotograf og begravelse overstået, jeg VIL ikke lade mig kue af Es dalende kurve, der er briller på vej, og V har bestilt putning i egen seng idag. Så mon ikke vi går bedre tider i møde :goodluck

Men ellers er kram og søde tanker altid kærkomne :kiss

Det lyder da faktisk ret overbevisende :super Og hvis du svinger forbi Ringsted skal jeg gerne indsnuse baby mens du tager en lur ;) Hun kan komme på fløde kur sammen med W!

Jeg håber det hele bliver lige lidt bedre :Goodluck og ellers kan jeg altså anbefale kage med fødderne oppe, det hjælper faktisk på nærmest alting :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm det er sikkert det der moder-hjerte, men Aron har feber, og klager over at have ondt.... Og jeg kan bare mærke at jeg har totalt ondt i maven over det... Ham siger han har ondt i maven, men klagede også flere gange over at det gjorde ondt i armen, så i benet, så i halsen... Så håber lidt at det er feberen og så at han stadig er så lille, så det er lidt diffust for ham.

Han ville have nattøj på, så det fik han, men her da jeg var inde ved ham for 20 min siden pillede jeg deraf ham, selvom han ikke ville have det af, men han var helt svedig... Så nu sover han bare i undertøj og ble...

Øv med syge børn!!!

Øv :( syge børn er det værste!!!!

Altså W kan finde på at sige at det gør ondt på TING omkring ham - og han er altså ikke specielt dum eller noget. Han taler også om "av" og "puste" hvis han er ked af det, så i den alder er det vidt bare ret svært at stole på deres forklaring.

Jeg håber natten gør ham godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da faktisk ret overbevisende :super Og hvis du svinger forbi Ringsted skal jeg gerne indsnuse baby mens du tager en lur ;) Hun kan komme på fløde kur sammen med W!

Jeg håber det hele bliver lige lidt bedre :Goodluck og ellers kan jeg altså anbefale kage med fødderne oppe, det hjælper faktisk på nærmest alting :D

Det lyder som et supergodt tilbud :kiss Men lidt langt :chin:

Men ja. Måske skulle jeg prøve med noget kage. :sandie og fløde! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taber pt 'du skal sove i din egen seng - sprælleunge!'-kampen i en grad, så det nærmest er morsomt... :rolleyes

Men med far på vej til Norge, og træt +meget gravid mor, så er der bare ikke lagt op til de store slag i børneværelset.... Når den lille svindler nærmest hyperventilerer og klamrer sig til mors hals, imens han peger lille buttet hånd mod soveværelset og forsigtigt snøfter 'sove..deeer...' - så bliver slutresultatet, at mor nu ligger i soveværelset med både hund og barn, der synkronsnorker :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taber pt 'du skal sove i din egen seng - sprælleunge!'-kampen i en grad, så det nærmest er morsomt... :rolleyes

Men med far på vej til Norge, og træt +meget gravid mor, så er der bare ikke lagt op til de store slag i børneværelset.... Når den lille svindler nærmest hyperventilerer og klamrer sig til mors hals, imens han peger lille buttet hånd mod soveværelset og forsigtigt snøfter 'sove..deeer...' - så bliver slutresultatet, at mor nu ligger i soveværelset med både hund og barn, der synkronsnorker :rolleyes

Haha! Tak for det meget sigende billede :LOL Det lyder nu også lidt hyggeligt, når nu du ikke skal op og på arbejde i morgen :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taber pt 'du skal sove i din egen seng - sprælleunge!'-kampen i en grad, så det nærmest er morsomt... :rolleyes

Men med far på vej til Norge, og træt +meget gravid mor, så er der bare ikke lagt op til de store slag i børneværelset.... Når den lille svindler nærmest hyperventilerer og klamrer sig til mors hals, imens han peger lille buttet hånd mod soveværelset og forsigtigt snøfter 'sove..deeer...' - så bliver slutresultatet, at mor nu ligger i soveværelset med både hund og barn, der synkronsnorker :rolleyes

Kender det :kram Vi har helt droppet kampen og siger bare ok, første gang han spørger :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Tak for det meget sigende billede :LOL Det lyder nu også lidt hyggeligt, når nu du ikke skal op og på arbejde i morgen :wub

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men HEY Mee, du skal jo huske at leve op til dine 3% ;)

:D :D Måske skal jeg lave et nytårsforsæt om at nå op på 4 :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Tak for det meget sigende billede :LOL Det lyder nu også lidt hyggeligt, når nu du ikke skal op og på arbejde i morgen :wub

  

Kender det :kram Vi har helt droppet kampen og siger bare ok, første gang han spørger :rolleyes :D

  

:ditto

Megahyggelig (selvom det er mig en gåde, hvordan to så små og nuttede væsener kan snorke så højt :rolleyes

Mine issues er henholdsvis, at jeg er vant til, at fidusen falder i søvn alene (=mor har voksentid i stuen), og det er han lige så stille i gang med at konvertere til, at han skal have moar i rummet - det er ikke en udvikling, jeg bifalder - og så betyder junior i soveværelset generelt gemal i et andet værelse, og selvom jeg egentlig synes, at det er vildt hyggeligt at sove sammen med fidusen, så er der noget, der siger mig, at det helst ikke skal blive alt for fast et arrangement... :rolleyes

Men altså - pt har jeg ikke fysik og ork til større kampe, og min mand henviser blot til, at det er mig, der bliver efterspurgt, så måske skal jeg lige nu bare lade det være... Min mand kommer først hjem fredag, så måske jeg endda skal tilbyde junior at blive puttet i den store seng fra starten i morgen som kompensation for, at faderen ikke er hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må en sygeplejerske godt bare gå mod en læges ordre angående smertestillende medicin? Lægen der indlagde mig sagde meget klart og tydeligt at jeg skulle have morfin i drop, både for at tage smerterne, men også for at få noget søvn. Det vil sygeplejersken her på afdelingen bare ikke give mig, fordi hun mener jeg er for ung til at få stærk medicin. I stedet kan jeg få to panodiler og en ipren samt en varmepude. Har overhovedet ikke fået sovet i nat pga de fandens smerter.

I princippet må hun gerne hvis hun ikke føler sig sikker på at medicinen er den rigtige for patienten -dog skal det altid være i konference med lægen og andet personale.

Det kan også være at lægen ikke har lagt det ind i systemet og derfor MÅ hun ikke give så stærk medicin -og hvis du ligner en der kan klare dig med ipren og varmepude så får du ikke stærkere...

Men hvis det gør rigtigt ondt, så spil lidt på det og overdriv det lidt, det hjælper (siger hende som også arbejder på hospitalet) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så stod vores computer også lige af -og jeg skal aflevere en opgave om 2 dage :rolleyes

Lige hvad jeg tid og råd til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste!!! :( en ting er han er direkte bange for følelser, men han behøver sgu ikke komme med "sjove" bemærkninger når jeg fortæller ham at jeg er ked af det og frustreret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, han har spist normalt... Bare i den tid han har været hjemme fra kl 15-19 har han spist en fersken, en portion ris og kødsovs og en lille yoghurt. Og så har han vel drukket en kop vand.

Lille mand :-(

Er man mega pyldret hvis man overvejer at ringe til lægen hvis han stadig er varm imorgen, 'bare' fordi ham græder over smerter selvom han har fået panodil?

Det skader ikke :) du får nok at vide at så længe han spiser og er kontaktbar så er i rimelig home free men jeg ville måske selv ringe - da Mie var så skidt at hun grædende bad mig slukke fjernsynet og jeg ikke måtte røre hende, der var jeg ret klar på et kald til lægevagten.

Jeg synes det værste er nætterne! Har altid lyst til at rykke en madras ind og sove hos hende. Sover altid råddent dårlig når hun er syg og hvert klynk gør mig lettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Megahyggelig (selvom det er mig en gåde, hvordan to så små og nuttede væsener kan snorke så højt :rolleyes

Mine issues er henholdsvis, at jeg er vant til, at fidusen falder i søvn alene (=mor har voksentid i stuen), og det er han lige så stille i gang med at konvertere til, at han skal have moar i rummet - det er ikke en udvikling, jeg bifalder - og så betyder junior i soveværelset generelt gemal i et andet værelse, og selvom jeg egentlig synes, at det er vildt hyggeligt at sove sammen med fidusen, så er der noget, der siger mig, at det helst ikke skal blive alt for fast et arrangement... :rolleyes

Men altså - pt har jeg ikke fysik og ork til større kampe, og min mand henviser blot til, at det er mig, der bliver efterspurgt, så måske skal jeg lige nu bare lade det være... Min mand kommer først hjem fredag, så måske jeg endda skal tilbyde junior at blive puttet i den store seng fra starten i morgen som kompensation for, at faderen ikke er hjemme :)

Når Mie har haft de der perioder har vi efterkommet ret hurtigt. Men vi er så rykket ind til hende fordi hun faktisk ikke kan sove i vores seng. Har aldrig kunnet.

Nogle gange er det ikke en kamp om vilje men et reelt behov :) men måske i senere kan løse det med en madras på gulvet hos Junior? Som et kompromis :) så kommer han ud af soveværelset og så kan I rykke jer når i mener tid er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Megahyggelig (selvom det er mig en gåde, hvordan to så små og nuttede væsener kan snorke så højt :rolleyes

Mine issues er henholdsvis, at jeg er vant til, at fidusen falder i søvn alene (=mor har voksentid i stuen), og det er han lige så stille i gang med at konvertere til, at han skal have moar i rummet - det er ikke en udvikling, jeg bifalder - og så betyder junior i soveværelset generelt gemal i et andet værelse, og selvom jeg egentlig synes, at det er vildt hyggeligt at sove sammen med fidusen, så er der noget, der siger mig, at det helst ikke skal blive alt for fast et arrangement... :rolleyes

Men altså - pt har jeg ikke fysik og ork til større kampe, og min mand henviser blot til, at det er mig, der bliver efterspurgt, så måske skal jeg lige nu bare lade det være... Min mand kommer først hjem fredag, så måske jeg endda skal tilbyde junior at blive puttet i den store seng fra starten i morgen som kompensation for, at faderen ikke er hjemme :)

Jeg har total opgivet kampen så længe jeg er hvalagtig og har ondt alle steder. Han skal bare sove, uden hyl og mor er glad :rolleyes

Og pt sikrer tumling i sengen, mand på sofa - og selvom jeg egentligt foretrækker mand i seng, så er det rart at slippe for hans helt enorme snorken :Blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet må hun gerne hvis hun ikke føler sig sikker på at medicinen er den rigtige for patienten -dog skal det altid være i konference med lægen og andet personale.

Det kan også være at lægen ikke har lagt det ind i systemet og derfor MÅ hun ikke give så stærk medicin -og hvis du ligner en der kan klare dig med ipren og varmepude så får du ikke stærkere...

Men hvis det gør rigtigt ondt, så spil lidt på det og overdriv det lidt, det hjælper (siger hende som også arbejder på hospitalet) :kram2

Lægen havde skrevet det ind i journalen og hende den anden sygeplejerske skulle til at give det i droppet, som lægen havde sagt/skrevet, da min kontaktsygeplejerske kom og sagde at jeg var alt for ung til at få morfin og i stedet kunne få en varmepude. Men jeg kom da igennem natten. Kl.6:30 kom hun endelig med morfin i tabletform og jeg fik da sovet 45 minutter derefter. I dagvagten fik jeg lige pludselig alt det lægen sagde at jeg skulle have.

Har ikke behøvet at spille på det, for det har virkelig gjort sindssygt ondt og lægerne nede på FAM startede ud med at give mig Panodil og ipren uden det havde nogen som helst effekt, hvorfor de også ordinerede morfin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork, det var vist alligevel det rigtige at holde V hjemme idag. Kæft det lille pus lyder rusten i stemmen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg så været vågen i over 3 timer med baby, der skriger hvis ikke han spiser eller vugges i mine arme, S i 1,5 og nu vågnede Edith også! Great! Bare great!

Hvem

Var det der sagde at kolik ikke kom, når de var så store?! De var i hvert fald fulde af lort :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.