tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Årh, det stinker! Hvis det ikke var meningen at i skulle betale det hele på en gang, så er det seriøst ikke let at finde så mange penge uforudset...

Vores er sat til at betales årligt, så hvert år til maj er vores budget-konto meeeega høj, som så forsvinder til ingenting derefter, men hvis man ikke er 'sat' til at gøre det... Usj...

Føler med dig :kram :kram

Præcis! Vi havde netop aftalt med dem, at vi skulle betale det månedligt, og så er der gået ét eller andet galt. Men nu må vi lige få ringet til dem på mandag for at se, om vi ikke kan finde én eller anden løsning. For det kan jo så heller ikke være rigtigt, at de ikke giver os NOGEN muligheder. Er også lidt træt af at de sender et girokort, som allerede er overskredet fristmæssigt, da vi modtager det. Vi har jo ikke fået nogle andre opkrævninger. 

I sidste ende er det vores eget ansvar, men der er gået ét eller andet galt, og betalingerne har jo ellers kørt snorlige. 

Så nu må vi se, om de er samarbejdsvillige - ellers må vi overveje, om det er dér vi skal lægge så mange penge i forsikring.

Men tak :kiss - altså vi har vist lige akkurat nok på vores forskellige konti til at dække det, men jeg kommer til at få udbetalt meget mindre i løn de næste par måneder pga noget feriepengerod, og lige nu ramler det hele bare. 

FUCK FUCK FUCK!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At der er gået ét eller andet galt med vores Betalingsservice-aftale fra forsikringen, og at vi nu har fået en samlet regning på 18.000, da de vælger, at vi skal betale på årsbasis, fordi vores betalingsaftale af én eller anden grund er fejlet.

Betalingsfristen var d. 14/7, men brevet er først udskrevet d. 14/7 og vi har først modtaget det d. 15/7, så allerede dér var pengene forsinkede, og vi har først set det i dag, fordi jeg åbenbart er den eneste herhjemme, som tømmer postkasse, og fordi vi har haft gæster.

Og hvordan hiver man lige 18000 kr ud af budgettet?!?!!? ARGH panik! og selvfølgelig opdager man det lørdag aften, og man kan først komme i kontakt med dem mandag kl. 8. Jeg HADER sådan noget!!!

Uf det var jeg godt nok også blevet pænt stresset over! :shooter :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der er gået ét eller andet galt med vores Betalingsservice-aftale fra forsikringen, og at vi nu har fået en samlet regning på 18.000, da de vælger, at vi skal betale på årsbasis, fordi vores betalingsaftale af én eller anden grund er fejlet.

Betalingsfristen var d. 14/7, men brevet er først udskrevet d. 14/7 og vi har først modtaget det d. 15/7, så allerede dér var pengene forsinkede, og vi har først set det i dag, fordi jeg åbenbart er den eneste herhjemme, som tømmer postkasse, og fordi vi har haft gæster. 

Og hvordan hiver man lige 18000 kr ud af budgettet?!?!!? ARGH panik! og selvfølgelig opdager man det lørdag aften, og man kan først komme i kontakt med dem mandag kl. 8. Jeg HADER sådan noget!!!

Øv hvor er en træls situation, nogle selskaber har åben telefon i weekenderne. Men ved ikke om det gælder der hvor I har. Håber I får en aftale med dem :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, har lige brug for at komme ud med lidt luft.

14 dage før dåben fik manden en lørdags stilling hos AB-catering som kører varer ud til erhvervslivet primært fødevarer. Mega fedt, og så fungere han som tilkalder vagt. Jeg har jo selv opfordret ham til at tage alle de timer han kan, fordi vi mangler pengene.

I tirsdag blev han ringet op kl 5.30 om han kunne komme, jamen sef. Kunne han det. Tirsdag eftermiddag blev han spurgt om han kunne tage vagt onsdag, torsdag, fredag plus hans normale lørdags vagt. Jo, det var intet problem. De er timer lønnet derovre og man kører jo til man er færdig sef. Inden for kører/hvile tids reglerne. I hverdagene har han haft arbejdsdage på 12-13 timer og idag ender nok på 10-11 timer. I går købte han nogle gode bøffer med hjem men vi kunne nyde dem da jeg sad med en grædende Klaudia på armen. Manden er sef. Selv træt for han er gået fra en arbejds uge på 8 timer til at den uge at have over 60 timer. Han kom hjem kl 19.15 igår og ville faktisk allerede i seng kl 20 og der blev jeg bare ked af det. Jeg har ikke set min mand hele ugen, min barn har grædt og været pylret det meste af dagen og det eneste vi gør er at bid hovedet af hinanden. Og manden bliver jo bare mega ked af det at han er så meget væk men som han siger jeg har selv givet ham lov (tja mere at pligt/tvang fra min samvittighed fordi hvis han klarer det mega godt derovre så kan man håbe på at de vil fast ansætte ham som hverdags chauffør). Derudover blev han i går spurgt om han kan kører nat de næste 3 uger. Det betyder at den sidste uge han kører nat, der begynder jeg på mit nye job, så Klaudia skal passes af familien. Min mor/stedfar er ude og rejse, min svigermor er på arbejde men heldigvis vil min far/stedmor (primært stedmor) passe hende. For helved jeg er plaget af dårlig samvittighed over at vi skal have hende passet men når mit drømmejob kommer flyvende siger man jo ikke nej (fast stilling, på det sygehus der tættest på os og uden vagt forpligtigelser)

Suk jeg synes det er hårdt at være alene med hende specielt når hun haft meget ondt i maven i går og idag, når man har været vandt til at vi begge gik hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er en træls situation, nogle selskaber har åben telefon i weekenderne. Men ved ikke om det gælder der hvor I har. Håber I får en aftale med dem :kram

Nej, vi har prøvet desværre. Det ville ellers være god service.

Altså, jeg TÆNKER, at de bliver nødt til at hjælpe os, hvis de vil have os som kunder fortsat. Og da vi ændrede vores forsikring for en måneds tid siden, aftalte min mand med sælgeren, at det skulle fortsætte over betalingsservice, hvor sælgeren sagde at det ville gå automatisk. Så... vi skylder dem naturligvis for den tid, der ER gået, men jeg kan ikke forestille mig, at de kan have krav på at få alle deres penge nu, når det er for hele næste år. Og når vi har haft en klokkeklar aftale med dem om noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plus han jo tager vores privat bil på arbejde da den er mere økonomisk at kører i end hans firma bil (hvor der er betalt afgift af så han må gerne bruge den privat) så føler mig som Palle alene i verden herude på bøh Landet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, vi har prøvet desværre. Det ville ellers være god service.

Altså, jeg TÆNKER, at de bliver nødt til at hjælpe os, hvis de vil have os som kunder fortsat. Og da vi ændrede vores forsikring for en måneds tid siden, aftalte min mand med sælgeren, at det skulle fortsætte over betalingsservice, hvor sælgeren sagde at det ville gå automatisk. Så... vi skylder dem naturligvis for den tid, der ER gået, men jeg kan ikke forestille mig, at de kan have krav på at få alle deres penge nu, når det er for hele næste år. Og når vi har haft en klokkeklar aftale med dem om noget andet.

Jeg forestiller mig at det er en trussel de sender ud, for at få jer til at reagere :kram2

Jeg er sikke på I kan for lov til at fortsætte månedsvis, hvis I betaler restancen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, vi har prøvet desværre. Det ville ellers være god service.

Altså, jeg TÆNKER, at de bliver nødt til at hjælpe os, hvis de vil have os som kunder fortsat. Og da vi ændrede vores forsikring for en måneds tid siden, aftalte min mand med sælgeren, at det skulle fortsætte over betalingsservice, hvor sælgeren sagde at det ville gå automatisk. Så... vi skylder dem naturligvis for den tid, der ER gået, men jeg kan ikke forestille mig, at de kan have krav på at få alle deres penge nu, når det er for hele næste år. Og når vi har haft en klokkeklar aftale med dem om noget andet.

 

Det er da DET, der er gået galt. At I har fået ændret forsikringen, og så har sælgeren ikke haft styr på, hvad det betød for betalingsservicen. I har endda spurgt til det, så det er "bare" en teknisk fejl, tænker jeg. Når I har betalt som aftalt hidtil, kan jeg ikke forestille mig andet end, at I straks finder en løsning på mandag, og det så fortsætter som hidtil. Jeg ville lægge ud med at være sød og sige noget med "der er vist sket en fejl, og jeg ved faktisk ikke hvor, men vi ændrede på forsikringen sidste måned og det må have gjort et eller andet ved vores PBS, som ellers bare har kørt hidtil.  Nu har vi så fået det her girokort på fuldt beløb, men vi vil egentlig gerne betale månedsvis som aftalt, og så selvfølgelig hvad vi skylder her og nu. Jeg kan overføre med det samme". Og så hør hvad de siger; for jeg tænker at hvis de har nogen som helst føling med hvilke kunder de gerne vil have, så er det løst på 5 minutter, uden du behøver at brokke dig, og så er alle glade igen.

Det dér skal nok løse sig. Jeg har endda oplevet flere gange at modtageren har sagt "iih, tak for at du ringede", når jeg har oplevet de dér kiksere, som bare sker, når man har med systemer at gøre. For nylig var jeg pludselig blevet tilmeldt a-kasse, på trods af at jeg meldte mig ud for over et år siden og jeg er studerende, så det slet ikke giver mening for mig at være medlem på nuværende tidspunkt. Det var bare system-koks, og løste sig snildt og hurtigt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der er gået ét eller andet galt med vores Betalingsservice-aftale fra forsikringen, og at vi nu har fået en samlet regning på 18.000, da de vælger, at vi skal betale på årsbasis, fordi vores betalingsaftale af én eller anden grund er fejlet.

Betalingsfristen var d. 14/7, men brevet er først udskrevet d. 14/7 og vi har først modtaget det d. 15/7, så allerede dér var pengene forsinkede, og vi har først set det i dag, fordi jeg åbenbart er den eneste herhjemme, som tømmer postkasse, og fordi vi har haft gæster.

Og hvordan hiver man lige 18000 kr ud af budgettet?!?!!? ARGH panik! og selvfølgelig opdager man det lørdag aften, og man kan først komme i kontakt med dem mandag kl. 8. Jeg HADER sådan noget!!!

18.000 kr, alligevel. Hvad dækker de over :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18.000 kr, alligevel. Hvad dækker de over :unsure

Indbo, bil, ulykke, årsrejseforsikring for et helt år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indbo, bil, ulykke, årsrejseforsikring for et helt år

Ah, jeg tænker det er bilforsikringen der er dyr, så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, jeg tænker det er bilforsikringen der er dyr, så?

Ja, det er 7500kr, indbo er 5500 og så resten... It sucks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er 7500kr, indbo er 5500 og så resten... It sucks!

5.500 i indbo? Vi giver 1.900 :unsure

 

Har I ikke en husforsikring du har glemt at nævne, som tæller med?

 

Vi giver:

Bil: 5.100

Indbo: 1.900

Ulykke: 3.300

Hus: 5.000 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

5.500 i indbo? Vi giver 1.900 :unsure

Har I ikke en husforsikring du har glemt at nævne, som tæller med?

Vi giver:

Bil: 5.100

Indbo: 1.900

Ulykke: 3.300

Hus: 5.000

På årsbasis? Wow! Altså jeg mener der stod indbo (er lige gået i seng) men vi må vist lige se det helt igennem. Det blev i øvrigt kun omkring 17000 da jeg talte efter.

Men umiddelbart lyder det da af meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, vi har prøvet desværre. Det ville ellers være god service.

Altså, jeg TÆNKER, at de bliver nødt til at hjælpe os, hvis de vil have os som kunder fortsat. Og da vi ændrede vores forsikring for en måneds tid siden, aftalte min mand med sælgeren, at det skulle fortsætte over betalingsservice, hvor sælgeren sagde at det ville gå automatisk. Så... vi skylder dem naturligvis for den tid, der ER gået, men jeg kan ikke forestille mig, at de kan have krav på at få alle deres penge nu, når det er for hele næste år. Og når vi har haft en klokkeklar aftale med dem om noget andet.

Det må klart være en fejl, hvis I ikke har ændret noget ved jeres PBS aftale med dem, så må det være en fejl fra deres bogholderi. Ring til dem mandag og forklare tingene. Så finder I helt sikkert en løsning :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På årsbasis? Wow! Altså jeg mener der stod indbo (er lige gået i seng) men vi må vist lige se det helt igennem. Det blev i øvrigt kun omkring 17000 da jeg talte efter.

Men umiddelbart lyder det da af meget..

Ja, det er på årsbasis. Vi betaler det hele årligt, men ikke dem alle sammen samtidig. 

Jeg synes nemlig også det lød af meget, da du skrev 18.000. Primært fordi jeg ikke troede I havde bil, men hvis det ikke er inkl. en husforsikring er det da ligeså tosset :unsure Hvilket selskab er det? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores husforsikring betaler vi sammen med underboen da vi jo er samejende.

Vi har Tryg... Baaaah, jeg kan ikke overskue det lige nu! Vi må få kigget på det i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gider squ ikke flere skader nu. Så udover at gå på krykker pga knæet har jeg nu en arm i slynge. Men på den positive side er det da altid noget at intet var brækket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plus han jo tager vores privat bil på arbejde da den er mere økonomisk at kører i end hans firma bil (hvor der er betalt afgift af så han må gerne bruge den privat) så føler mig som Palle alene i verden herude på bøh Landet....

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plus han jo tager vores privat bil på arbejde da den er mere økonomisk at kører i end hans firma bil (hvor der er betalt afgift af så han må gerne bruge den privat) så føler mig som Palle alene i verden herude på bøh Landet....

Hmm, hvor stor er besparelsen for jer ved dét?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er så f*cking dårlig til at lave kager og håndterer sukkerprint så det får pigerne ikke på deres kager i dag :( vildt "fedt" at se Ronjas triste ansigt da jeg sagde hun altså ikke får prinsesser på kagen alligevel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er så f*cking dårlig til at lave kager og håndterer sukkerprint så det får pigerne ikke på deres kager i dag :( vildt "fedt" at se Ronjas triste ansigt da jeg sagde hun altså ikke får prinsesser på kagen alligevel :(

:(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hvor stor er besparelsen for jer ved dét?

Meget da hans bil koster 2-3 kr/km og ja vores punto går vel en 12-14 km/l

Da han kom hjem i går fortalte han st han vist ikke skal kører nat aligevel da de fleste af de kunder han skulle ud til der har kantinerne ferie lukket. Men kørsels lederen sagde, Derovre lav ikke for mange planer for det kunne være de skulle bruge ham. Tja pengene har vi brug for, men tror bare det er min hjerne der lige skal kunne følge fra at han kun arbejdede 8 timer om mandagen til at han arbejder hverdag og er væk 12-14 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg er så f*cking dårlig til at lave kager og håndterer sukkerprint så det får pigerne ikke på deres kager i dag :( vildt "fedt" at se Ronjas triste ansigt da jeg sagde hun altså ikke får prinsesser på kagen alligevel :(

:(

Kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.