tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Ja det er pga 2eren, jeg tænker det bliver lidt kaotisk med 2 der vækker hinanden.

Problemet er at W er mega god til at sove på sit værelse og ikke vågner. Vi har lavet aftalen at han kommer i soveværelset så snart han vågner, men drengen sover igennem :( Så jeg må virkelig prøve at tage mig sammen omkring det, når det virker for ham (putningerne er ekstra lange, men det går jo, og han græder ikke).

Jeg kunne bare virkelig godt lide at sove sammen med ham :boo

Hvor er han sej :yay

Men forstår dig. Du må få sådan en dukke/pude ting til at sove med indtil nr 2 kommer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for kram piger :kram2

Indtil videre har han ikk kastet op siden den ene gang i morges, og han har løbende spist en smule brød og æble, og drukket æblejuice blandet med vand. Har snakket med lægen, som mener at det sansynligvis bare var mavens reaktion på t få mad, og at han bare skal spise hvad han har lyst til, for lige pludselig bliver maden i maven.

Nu er han endelig faldet i søvn. Tror han er bange for at kaste op igen, for hver gang han har ligget ned er der gået Max to min, så vil han op og sidde. Men nu sover han liggende op af mig. Min stakkels lille mus.. Glæder mig godt nok til han bliver frisk - savner at se ham smile, grine og lege :(

Stakkels jer! Din mand, kan han ikke komme tidligere hjem fra den fest?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor der topper århundredets dårligste fødselsdag med at skrive 'du ville jo ikke holde fødselsdag, så man ligger som man har redt', efter at have sagt nej til at komme til mad fordi de hellere ville i campingvognen!

Jøsses for en besked.. Virkelig dårlig stil!!!

Er ked af, at høre at din fødselsdag bare generelt har været træls :(  :kiss :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over to ting... At jeg siden Lørdag har haft ONDT i maven (igen), jeg lå i sengen det meste af dagen i går - hvis jeg ikke lige var på toilettet...

Plus at jeg bliver noget ked over, at vennerne hernede er så "dårlige" til at ville hjælpe... Jeg ved godt, at de ikke SKAL hjælpe og det ikke er deres problem osv. Men jeg bliver sgu noget trist! Det handler om vores flytning, hvor vi bl.a har spurgt til hjælp vedr. flytningen, at man ikke kan grundet gæster osv. og fordi det er kort frist - det er mere end ganske forståeligt!!!! Ingen tvivl. Men at man bare ikke, kan og ikke vil - det gør ondt. Plus at vi har spurgt forskellige vennepar, som har godt med plads i lader osv. om vi kunne få lov at stille vores ting i en 3-4 mdr. tid, mens vi bor hos mine forældre - men det er også mega ubelejligt. Jeg ved godt at det ikke er noget vi kan forvente ell. lign. Men jeg ved bare, havde det været os havde vi da sagt ja med det samme.. Men generelt i de år vi har boet hernede har vi bare oplevet at mentaliteten, hos de personer vi kender, har været meget negativ og egocenteret.. Jeg kan ikke holde det ud. Selvsamme venner har spurgt os om hjælp, lånt masser af ting osv. og vi har gladeligt stået til rådighed.. ej jeg bliver altså så ked af det! :(

Det kan de sgu heller ikke være bekendt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor der topper århundredets dårligste fødselsdag med at skrive 'du ville jo ikke holde fødselsdag, så man ligger som man har redt', efter at have sagt nej til at komme til mad fordi de hellere ville i campingvognen!

Hun er sgu da en kegle! Håber der trods alt har været noget godt ved dagen. :kram2 og tillykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan de sgu heller ikke være bekendt :kram

Nej, er også ret ked og skuffet over det. Jakobs chef har sagt at han gerne dækker omkostninger for en flyttebil.. Tænk sig engang, en person som intet med os har at gøre eller noget... 

Men det ender måske med at Jakob står med hele flytningen selv - jeg kan jo ikke hjælpe en dyt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels jer! Din mand, kan han ikke komme tidligere hjem fra den fest?

Han var heldigvis så sød og dejlig at han blev hjemme. Han ville lige et smut hjem efter arbejde inden han skulle videre, så da han så at Lucas og jeg sad og tudede sammen i sofaen og at jeg bare var total opgivende, ringede han med det samme og meldte afbud til afskedsfesten :biglove

Resten af dagen er gået ok, han har spist lidt, og nu har han sovet i 2½ time uden at kaste op, så jeg håååber det er slut nu! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At manden kommer hjem fra firmafest kl 2 og vækker mig så jeg ikke kan falde i søvn igen. Ikke ok... :shooter På den tid af natten skal man bare kravle lydløst ind i sin seng!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At manden kommer hjem fra firmafest kl 2 og vækker mig så jeg ikke kan falde i søvn igen. Ikke ok... :shooter På den tid af natten skal man bare kravle lydløst ind i sin seng!

:prik

Håber du sover nu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:prik

Håber du sover nu :kram2

Tak for kram. Faldt i søvn efter en times tid, så fik sovet to timer inden Noah vågnede kl 5. Gab!! Så i alt 5 timers usammenhængende søvn til mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er knækket..

Jeg har en skriftlig eksamen i næste uge - i hadefaget Matematik, bryllup og alt forberedelse dertil, to skriftlige afleveringer og jeg mangler at læse op på ALT til de forskellige eksaminer, en altan der skal ryddes, et hjem som ligner lor og skal gøres rent til på lørdag, hvor Diden kommer.

MEN jeg har INGEN tid at gøre det i! For J arbejder KONSTANT. Jeg har haft børnene selv i snart 3 uger nu og jeg er DRÆNET :boo

Jeg kan rydde totalt op om aftenen, hvor jeg burde læse - og så ligner det stadig lort dagen efter.. Jeg har INGEN overskud mere.. jeg er STRESSET!! Jeg er på konstant, hvilket resulterer i, at jeg prøver at gemme mig væk i telefonen og er skide irriteret konstant. Jeg kan for fanden ikke få en pause jo, børnene er med over alt og når jeg kan slappe af, skal jeg enten i seng eller læse .. :boo

Er der ikke et sted, hvor man få sponsoreret mere tid? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er knækket..

Jeg har en skriftlig eksamen i næste uge - i hadefaget Matematik, bryllup og alt forberedelse dertil, to skriftlige afleveringer og jeg mangler at læse op på ALT til de forskellige eksaminer, en altan der skal ryddes, et hjem som ligner lor og skal gøres rent til på lørdag, hvor Diden kommer.

MEN jeg har INGEN tid at gøre det i! For J arbejder KONSTANT. Jeg har haft børnene selv i snart 3 uger nu og jeg er DRÆNET :boo

Jeg kan rydde totalt op om aftenen, hvor jeg burde læse - og så ligner det stadig lort dagen efter.. Jeg har INGEN overskud mere.. jeg er STRESSET!! Jeg er på konstant, hvilket resulterer i, at jeg prøver at gemme mig væk i telefonen og er skide irriteret konstant. Jeg kan for fanden ikke få en pause jo, børnene er med over alt og når jeg kan slappe af, skal jeg enten i seng eller læse .. :boo

Er der ikke et sted, hvor man få sponsoreret mere tid? :(

Kæmpe kram og husk tilbuddet om matematikhjælp, hvis det er :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er knækket..

Jeg har en skriftlig eksamen i næste uge - i hadefaget Matematik, bryllup og alt forberedelse dertil, to skriftlige afleveringer og jeg mangler at læse op på ALT til de forskellige eksaminer, en altan der skal ryddes, et hjem som ligner lor og skal gøres rent til på lørdag, hvor Diden kommer.

MEN jeg har INGEN tid at gøre det i! For J arbejder KONSTANT. Jeg har haft børnene selv i snart 3 uger nu og jeg er DRÆNET :boo

Jeg kan rydde totalt op om aftenen, hvor jeg burde læse - og så ligner det stadig lort dagen efter.. Jeg har INGEN overskud mere.. jeg er STRESSET!! Jeg er på konstant, hvilket resulterer i, at jeg prøver at gemme mig væk i telefonen og er skide irriteret konstant. Jeg kan for fanden ikke få en pause jo, børnene er med over alt og når jeg kan slappe af, skal jeg enten i seng eller læse .. :boo

Er der ikke et sted, hvor man få sponsoreret mere tid? :(

 

Kan du ikke udskyde rengøringen? Tror godt Diden kan se igennem fingrene med det, når der er så meget andet der fylder lige nu ;) Og så må du lige få J ind i kampen om aftenen, så han kan hjælpe lidt med at rydde op! Lige som skruk vil jeg også rigtig gerne hjælpe hvis der er noget matematik der driller :) Er pt ved at skrive bacheloropgave inden for matematik og erhvervsøkonomi, så skulle mene at jeg ved en anelse om emnet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kraftedeme løgn, altså!

I bededagsferien var jeg syg fra fredag til søndag.

Nu har vi Kr. Himmelfartsferie hvor farmor og farfar er her og vi skal til kønsscanning og spise lækker frokost i København i morgen.

Anna har klaget over ondt i maven siden i går. Vi troede det var forstoppelse. Hun spiste morgenmad i morges, men har ikke rigtig spist noget siden. Hun sagde sågar nej tak til is :blink

Hun har været virkelig pyldret her til eftermiddag og selv da farmor og farfar kom kl. 14, ville hun bare sidde hos mig eller i sofaen. Faldt i søvn på sofaen af to omgange, vågnede og kastede op :prik :(

Jeg kan slet ikke overskue det! Er så bange for vi allesammen ender med at kaste op og at vi aldrig kommer til scanning i morgen :( Hvor ER det uretfærdigt, at det er NU! Jeg får jo kvalme bare ved tanken :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kraftedeme løgn, altså!

I bededagsferien var jeg syg fra fredag til søndag.

Nu har vi Kr. Himmelfartsferie hvor farmor og farfar er her og vi skal til kønsscanning og spise lækker frokost i København i morgen.

Anna har klaget over ondt i maven siden i går. Vi troede det var forstoppelse. Hun spiste morgenmad i morges, men har ikke rigtig spist noget siden. Hun sagde sågar nej tak til is :blink

Hun har været virkelig pyldret her til eftermiddag og selv da farmor og farfar kom kl. 14, ville hun bare sidde hos mig eller i sofaen. Faldt i søvn på sofaen af to omgange, vågnede og kastede op :prik :(

Jeg kan slet ikke overskue det! Er så bange for vi allesammen ender med at kaste op og at vi aldrig kommer til scanning i morgen :( Hvor ER det uretfærdigt, at det er NU! Jeg får jo kvalme bare ved tanken :boo

Åh nej ikk også Anna! Opkast er bare det VÆRSTE, og det kommer altid ubelejligt! Jeg håber at i andre går fri, og at Anna hurtigt er på toppen igen, og at i kommer til kønsscanning i morgen - alt andet er bare ikke fair! :kram2

Lucas begyndte at kaste op søndag, og har været sløj lige siden, i dag har der heldigvis været fremgang (anti-jinx) og ingen af os andre er (endnu) blevet ramt (igen, ANTI-JINX!!)

Sygdom sucks, lad vores børn blive hurtigt raske, og lad os gå fri, tak!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej ikk også Anna! Opkast er bare det VÆRSTE, og det kommer altid ubelejligt! Jeg håber at i andre går fri, og at Anna hurtigt er på toppen igen, og at i kommer til kønsscanning i morgen - alt andet er bare ikke fair! :kram2

Lucas begyndte at kaste op søndag, og har været sløj lige siden, i dag har der heldigvis været fremgang (anti-jinx) og ingen af os andre er (endnu) blevet ramt (igen, ANTI-JINX!!)

Sygdom sucks, lad vores børn blive hurtigt raske, og lad os gå fri, tak!

:kram

Tak :kiss

Nu har hun bedt om at komme i seng. Jeg sidder ved siden af. Jeg er godt nok spændt på de næste 12 timer. Om det vitterligt er forstoppelse, hvilket man faktisk godt kan få kvalme af og hun slår nogen virkelig fæle prutter!, eller vi virkelig har gang i noget omgangssyge :unsure

Og nu sover hun... Åh please, lad det være slut med opkast. Jeg tænker det er positivt, for hver time der går uden opkast. Eller hvad? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Nu har hun bedt om at komme i seng. Jeg sidder ved siden af. Jeg er godt nok spændt på de næste 12 timer. Om det vitterligt er forstoppelse, hvilket man faktisk godt kan få kvalme af og hun slår nogen virkelig fæle prutter!, eller vi virkelig har gang i noget omgangssyge :unsure

Og nu sover hun... Åh please, lad det være slut med opkast. Jeg tænker det er positivt, for hver time der går uden opkast. Eller hvad? :unsure

Hver halve time uden opkast er bestemt positivt! Forhåbentlig kan hun sove det væk :)

Jeg krydser fingre for at det bare er pga forstoppelse! Hvor mange gange har hun kastet op i dag, og hvor længe siden er det hun sidst kastede op?

Sørg for at vaske hænder grundigt hver gang i har rørt ved hende, ingen kys, og disinficer gerne de steder hun har kastet op. Det må være mine gyldne råd til at prøve at undgå smitte.

Rigtig god bedring med hende :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver halve time uden opkast er bestemt positivt! Forhåbentlig kan hun sove det væk :)

Jeg krydser fingre for at det bare er pga forstoppelse! Hvor mange gange har hun kastet op i dag, og hvor længe siden er det hun sidst kastede op?

Sørg for at vaske hænder grundigt hver gang i har rørt ved hende, ingen kys, og disinficer gerne de steder hun har kastet op. Det må være mine gyldne råd til at prøve at undgå smitte.

Rigtig god bedring med hende :kram2

Hun har kun kastet op een gang. Det var lige mens jeg var ovre i Irma, men det var meget lidt der kom. Det er nu 2 timer siden og hun har sagt nej, når jeg har spurgt om hun havde kvalme siden.

Umiddelbart synes jeg det er en mærkelig måde at starte en omgangssyge på, med to dages ondt i maven, ingen afføring og først til allersidst manglende appetit. Plejer det ikke at starte med opkast? :chin: Og ofte fulgt af feber?

Jeg har vasket desperat hænder siden og har skiftet alle håndklæder og klude :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har kun kastet op een gang. Det var lige mens jeg var ovre i Irma, men det var meget lidt der kom. Det er nu 2 timer siden og hun har sagt nej, når jeg har spurgt om hun havde kvalme siden.

Umiddelbart synes jeg det er en mærkelig måde at starte en omgangssyge på, med to dages ondt i maven, ingen afføring og først til allersidst manglende appetit. Plejer det ikke at starte med opkast? :chin: Og ofte fulgt af feber?

Jeg har vasket desperat hænder siden og har skiftet alle håndklæder og klude :rolleyes

Jeg vil bestemt sige det er gode tegn det hele! :)

Lucas' startede ud af ingenting nærmest. Han var glad og frisk da han vågnede, hostede en lille bitte smule, men det var også det. Så hostede han pludselig så han kastede lidt op, og vi tænkte at det bare var hosten, for det er sket mange gange før i forbindelse med hoste. Et kvarter efter kastede han tre kæmpe skyller op, en time efter kom de næste skyller, og så gik resten af dagen med MAX en time mellem hver omgang - og der kom MEGET hver gang. Så han var altså frisk lige indtil han begyndte at kaste op, og så kastede han jo så eller op 13 gange på én dag! Dagen efter eller i løbet af natten kom feberen, og varede ved i to dage, så var feberen væk på fjerde dagen, han spiste lidt og kastede så op igen, men kun to gange i løbet af hele dagen, så garanteret som reaktion på mad efter 3 dage uden mad. I dag på femte dagen virker han meget mere frisk, og kan pludselig lege igen, så forhåbentlig er han ved at være ovre det.

Men sådan som Annas er startet, så tænker jeg sagtens det kan være forstoppelse :)

Husker jeg forkert, eller har Anna haft sådan en omgang før, med ondt i maven og opkast pga forstoppelse?

Krydsede fingre herfra i hvert fald  :goodluck, og fuld forståelse for, hvis du er total opgivende og nervøs lige nu - det var jeg virkelig da Lucas' startede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At min mave er så udspilet hver aften, at jeg ligner en der er 6 mdr henne :prik og for at toppe det kan man se luften bevæge sig i mine tarme, så det ligner små babyfødder :prik har allerede fået en kommentar af min reservebedste her til aften :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting er, at min bil er endegyldigt afgået ved døden, men det bliver lige en lille bitte ekstra smule irriterende, når Valdemar konstant minder mig om det, ved at gå og spørge, hvor mors bil er... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kraftedeme løgn, altså!

I bededagsferien var jeg syg fra fredag til søndag.

Nu har vi Kr. Himmelfartsferie hvor farmor og farfar er her og vi skal til kønsscanning og spise lækker frokost i København i morgen.

Anna har klaget over ondt i maven siden i går. Vi troede det var forstoppelse. Hun spiste morgenmad i morges, men har ikke rigtig spist noget siden. Hun sagde sågar nej tak til is :blink

Hun har været virkelig pyldret her til eftermiddag og selv da farmor og farfar kom kl. 14, ville hun bare sidde hos mig eller i sofaen. Faldt i søvn på sofaen af to omgange, vågnede og kastede op :prik :(

Jeg kan slet ikke overskue det! Er så bange for vi allesammen ender med at kaste op og at vi aldrig kommer til scanning i morgen :( Hvor ER det uretfærdigt, at det er NU! Jeg får jo kvalme bare ved tanken :boo

Håber og hepper på en engangsforestilling :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting er, at min bil er endegyldigt afgået ved døden, men det bliver lige en lille bitte ekstra smule irriterende, når Valdemar konstant minder mig om det, ved at gå og spørge, hvor mors bil er... <_<

Argh altså... <_<

Den er slet ikke at redde så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh altså... <_<

Den er slet ikke at redde så?

Nope. Den ryger til skrot. Ærgerlig ærgerlig, jeg havde da tænkt, at jeg måske kunne få en lille bitte skilling for den. Men altså omvendt havde jeg selv kun givet 6500 for den, den er på ingen måde børnevenlig (3-dørs, ingen isofix, minibil...), og eventuelle penge for den var ikke øremærket til noget, så det er heller ikke nogen større katastrofe ;)

Og det er da en god historie at den lige præcis holdt til vikariatet (minus de sidste ca 40 km hjem...), hvilket den jo var købt til. :D

Det der irriterer mig mest, er:

1. at skaden er rimelig selvforskyldt, men sådan kan man jo altid være bagklog :rolleyes

2. at Falckmanden, der fragtede den hjem tilbød Valdemar at komme ind og sidde i den store flotte Falckbil, hvilket Valdemar sagde nej tak til - og så har fortrudt lige siden :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bestemt sige det er gode tegn det hele! :)

Lucas' startede ud af ingenting nærmest. Han var glad og frisk da han vågnede, hostede en lille bitte smule, men det var også det. Så hostede han pludselig så han kastede lidt op, og vi tænkte at det bare var hosten, for det er sket mange gange før i forbindelse med hoste. Et kvarter efter kastede han tre kæmpe skyller op, en time efter kom de næste skyller, og så gik resten af dagen med MAX en time mellem hver omgang - og der kom MEGET hver gang. Så han var altså frisk lige indtil han begyndte at kaste op, og så kastede han jo så eller op 13 gange på én dag! Dagen efter eller i løbet af natten kom feberen, og varede ved i to dage, så var feberen væk på fjerde dagen, han spiste lidt og kastede så op igen, men kun to gange i løbet af hele dagen, så garanteret som reaktion på mad efter 3 dage uden mad. I dag på femte dagen virker han meget mere frisk, og kan pludselig lege igen, så forhåbentlig er han ved at være ovre det.

Men sådan som Annas er startet, så tænker jeg sagtens det kan være forstoppelse :)

Husker jeg forkert, eller har Anna haft sådan en omgang før, med ondt i maven og opkast pga forstoppelse?

Krydsede fingre herfra i hvert fald :goodluck, og fuld forståelse for, hvis du er total opgivende og nervøs lige nu - det var jeg virkelig da Lucas' startede!

Jo, i efteråret havde hun så kraftig forstoppelse, at jeg endte med at tage på skadestuen fordi hun græd og græd og vred sig i smerte. Hun har dig aldrig før kastet op pga kvalme. Hun havde også slem forstoppelse, da hun var 7-8 mdr og jeg måtte hjælpe hende af med det :( Hendes system er så sart.

Hun sov 1,5 time og vågnede ved at have lavet lidt i trusserne?! :blink

Hun blev virkelig forskrækket.

Hun sagde hun var sulten, spiste 10 skefulde koldskål og nu sidder hun i sofaen og ser Prinsesse Sophia.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.