tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Skod dag! Det der skulle have været en hyggelig dag med julegaveindkøb sammen alle 4 er endt med en hysterisk Ronja som blev placeret i lænestolen til hun havde sagt undskyld til sin far. Det ville hun ikke. Hun endte med at falde i søvn i stolen :blink så nu lægger hun og sover på sofaen. Nu ved jeg ikke hvad vi skal gøre når hun vågner for hun har stadig ikke sagt undskyld :unsure hele dagen er bare ødelagt :boo

Øv :( :kram2

Må jeg spørge hvad i for ud af at tvinge et "undskyld" ud af hende? Får i det bedre, hvis hun til sidst overgiver sig og siger det for at glæde jer, uden at mene det? Uanset hvad kan i jo ikke tvinge hende til at mene det.

I skal jo gøre som i føler det rigtigt, men det lyder altså lidt voldsomt i mine ører (undskyld, og det mener jeg, jeg vil ikke få jer til at føle jer skidte, kun få jer til at se en anden vinkel, måske).

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Andre nybagte forældre hvor manden er elendig til at tackle når han er træt? Synes min mand er en idiot når han er træt og kun tænker på sig selv frem for mig eller vores guldklump...øvøv..

Bliver sq ked når jeg ikke har en glad mand som viser han er en god far...:-(

Mænd skal lige lære det! Vi snakkede rigtig meget om det. Vi aftalte at søvn på skift var løsningen Anders sov om natten og en weekend morgen og så fik jeg tidligt i seng og så havde han baby vagten til han gik i seng. Det var bedre at en af os var frisk end ingen af os.

og så var bade 100% Anders job - jeg MÅTTE ikke hjælpe, medmindre han kaldte.

Så bondede de. Han siger stadig at spædbarns tiden er :numse fordi de små ingenting kan og det der er behov for er mest mor + mor går 24/7 med barnet og lærer det at kende (på den hårde måde) og derfor ved hun altid bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( :kram2

Må jeg spørge hvad i for ud af at tvinge et "undskyld" ud af hende? Får i det bedre, hvis hun til sidst overgiver sig og siger det for at glæde jer, uden at mene det? Uanset hvad kan i jo ikke tvinge hende til at mene det.

I skal jo gøre som i føler det rigtigt, men det lyder altså lidt voldsomt i mine ører (undskyld, og det mener jeg, jeg vil ikke få jer til at føle jer skidte, kun få jer til at se en anden vinkel, måske).

:kram2

 

Jeg kan godt se hvad du mener og har også selv tænkt det. Jeg tror også det bliver til vi tager en snak med hende når hun vågner. Hun har bare været rigtig streng overfor Jonas hele dagen og hun skal indse og lære at det skal hun altså ikke være. Hun gør både mig og Jonas kede af det. 

 

Og det er helt i orden du skriver din mening :kram Ellers ville jeg ikke skrive sådan noget herinde ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se hvad du mener og har også selv tænkt det. Jeg tror også det bliver til vi tager en snak med hende når hun vågner. Hun har bare været rigtig streng overfor Jonas hele dagen og hun skal indse og lære at det skal hun altså ikke være. Hun gør både mig og Jonas kede af det.

Og det er helt i orden du skriver din mening :kram Ellers ville jeg ikke skrive sådan noget herinde ;)

Jeg tror ikke så meget på det der "undskyld", men en konsekvens kan godt være på sin plads og det tror jeg hun har fået nu. Så syntes at en snak lyder fornuftigt!

Man SKAL behandle hinanden ordentlig og er man unfair så er det kun ris til egen røv (formuleret til et sprog Ronja kan forstå :p ).

Anders og jeg har et hyr med Mie fortiden som nærmest hysterisk græder før hun har formuleret hvad hun vil. Skubber og dasker. Så får man altså ikke sin vilje, man kan spørge pænt!

Men det er svært at få formuleret til Mie! For hun skal ligesom oplæres i situationen når hun allerede er der hvor hun er hidsig uden grund!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se hvad du mener og har også selv tænkt det. Jeg tror også det bliver til vi tager en snak med hende når hun vågner. Hun har bare været rigtig streng overfor Jonas hele dagen og hun skal indse og lære at det skal hun altså ikke være. Hun gør både mig og Jonas kede af det.

Og det er helt i orden du skriver din mening :kram Ellers ville jeg ikke skrive sådan noget herinde ;)

Jamen bestemt! Børn (og voksne) skal bestemt ikke bar te sig ondsvagt, de skal lære at tage hensyn og ikke træde andre over tæerne! Jeg tror bare fokus forsvinder FULDSTÆNDIGT fra den uheldige situation og over på en kamp om at sige et ord, som by the Way ikke retfærdiggør noget alligevel. Gisp, tænk hvis vi lærte vores børn at det var ok at slå, så længe de sagde undskyld?

Jeg ville hellere, med det samme! så hun forstår at det er "den her" situation det drejer sig om, få hendes fulde fokus og tale helt normalt, men uden slinger sige "jeg (vi?) vil ikke have det, jeg bliver ked af det når du gør det (nævne "fejlen"), du skal hellere gøre sådan (nævne alternativet). Holde en pause, lad det synke ind. Og så VIDERE! Glem det! Fortæl det igen om nødvendigt MEN lad det ikke påvirke mere. Hun kan ikke gøre det om. Og vi må forvente at vores små djævle skal have samme besked mange gange, selvom det er såååååå træls!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røv dag :boo

Min mor ringede ang gaver til jul, blev sur over at de store ikke kan blive d 23, skældte mig ud og mente at jeg lader min x bestemme for meget.

K købte de forkerte rosiner, hvilket fik mit bæger til at flyde over og jeg snerrede ret meget. Jeg flygtede hen og byttede de rådne rosiner.

Nu ligger han og sover, fordi det var hårdt at få skældud og han blev deprimeret

Jeg hader virkelig at jeg altid skal være den stærke, selvom jeg kæmper med en depression.

At der aldrig er mulighed for jeg kan bare blive holdt om og få lov til at græde og slippe for at skulle være den stærke blot for en stund.

Alt hvad jeg havde brug for der var et kram og istedet fik jeg en kæreste som mener han ikke kan finde ud af noget. Skidefrustrerende at han ikke kunne se sammenhængen, selvom jeg flere gange har sagt hvordan jeg har det pt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi-pige og Majs: jeg kan bestemt godt se hvad I mener. Jeg blev bare virkelig vred og sur fordi hun blev ved efter utallige irettesættelser og så endte jeg med at sige det med at hun skulle sige undskyld og blive siddende.

Hun er vågnet nu og jeg har kort sagt til hende vi ikke vil have det for hun gør os kede af det og ikke mere.

Desværre er vores dag stadig ødelagt. Vi intet nået af det vi skulle og mit humør er i bund, så jeg har aflyst gæsterne i aften og har nu vildt dårlig samvittighed over det fordi det blev gjort så sent. Jonas kan hellere ikke lige forstå det, men jeg orker bare ikke gæster i dag :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge det du skriver og det lyder som gode aftaler.

Min mand skifter en del bleer, og giver også flaske når han kan...jeg føler bare ikke han hygger sig med vores søn når det er..og virker som noget der hurtigt skal klares så han kan ligges hen og sove igen hurtigst muligt...

har nævnt det flere gange for ham...men så bliver han sur...

Jeg tror bare at det kan være svært at relaterer til det lille menneske - det reagerer jo kun med små lyde og øjenkontakt, og måske har din mand brug for at der kommer noget større ud af det?

Jeg kan huske at J forklarede, at han ofte var sådan lidt: "er det bare det? er det det vi har ventet så mange måneder på? en pruttemaskine der larmer og æder og sover" - ikke at han ikke elskede eller elsker sine børn - for det gør han, han KNUSelsker dem.

Men det var SÅ svært for ham, at noget så fantastisk, kunne være så kedeligt, hvis du forstår?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røv dag :boo

Min mor ringede ang gaver til jul, blev sur over at de store ikke kan blive d 23, skældte mig ud og mente at jeg lader min x bestemme for meget.

K købte de forkerte rosiner, hvilket fik mit bæger til at flyde over og jeg snerrede ret meget. Jeg flygtede hen og byttede de rådne rosiner.

Nu ligger han og sover, fordi det var hårdt at få skældud og han blev deprimeret

Jeg hader virkelig at jeg altid skal være den stærke, selvom jeg kæmper med en depression.

At der aldrig er mulighed for jeg kan bare blive holdt om og få lov til at græde og slippe for at skulle være den stærke blot for en stund.

Alt hvad jeg havde brug for der var et kram og istedet fik jeg en kæreste som mener han ikke kan finde ud af noget. Skidefrustrerende at han ikke kunne se sammenhængen, selvom jeg flere gange har sagt hvordan jeg har det pt

Du kommer bare søde :kram

Jeg har en STOOOOR skulder at græde ud ved, et par gode lytteører og giver de bedste bamsekrammere :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da at min kæreste er en røv lige nu. Jeg er syg og har bihulebetændelse, han skal hente pigerne fra vuggestue og bh - det gør han en dag om ugen, kun hvor han henter! Nu brokker han sig over, at jeg ikke gider at tage med... Og jeg mener det helt seriøst. Jeg gider ikke. Hvad fanden skaber han sig for? Jeg gør det hver dag, selv når jeg er syg og det pisser ned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kommer bare søde :kram

Jeg har en STOOOOR skulder at græde ud ved, et par gode lytteører og giver de bedste bamsekrammere :kiss

Tak søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At Logan var vågen 4 timer i nat og vi alle bare er sure og trætte. Godt at far kommer hjem i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hotel ophold!

Jeg fik seriøst associationer til en Anders And film.

Der var INGEN varme da vi ankom og vi skulle bo i en længe! Så temp var PRÆCIS den samme inde som ude.

Vi fyrede op for varmen og sad i jakker og spillede kort.

Da vi kom tilbage fra middagen var temp ok, bortset fra gulvet, så da jeg tog støvlerne af følte jeg mig som Anders And med is på næbet.

Fjernsynet fungerede ikke så Anders brugte 10 min på at få det til at fungere.

Vi kunne se "kongerigets klogeste", "Olsen banden" eller sovende ramasjang.

Vi endte med at gå tidligt i seng med klapprerne tænder. Der var ingen natborde og ingen kontakter i nærheden.

Sengen var ELENDIG! Igen med associationer til Anders And sloges vi med fjedre der pludselig hoppede op med et "GOOIIIING".

Kl 4 vågnede jeg fordi naboen vold snorkede - så med puden over hovedet - igen i bedste Anders and stil, fik jeg heldigvis lidt søvn.

Anders vågnede på et tidspunkt og skulle på toilet men sengen stod så tæt på muren at han bralrede hovedet ind i det bare ved at rejse sig op. (Igen forestil jer Anders And der slår hovedet).

Og gulvet var ikke blevet SPOR varmere da jeg steg ud af sengen!!! Og Anders har fået sygt ondt i ryggen.

Dertil kommer uindentificerede klamme pletter på væggen, støv i lamperne, et toilet der havde udfordringer ved at skylle og så var det bare koldt og grimt.

Morgenmad buffeten var uappetitelig og receptionisten var typen der udbassunerer sin livshistorie uden nogen opfordring.

Så meget for romantisk hotel ophold. :prik

Men maden om aftenen var SYGT god hvilket redder oplevelsen lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det lyder da godt nok som lidt af en dårlig oplevese Majs. Æv, jeg håber I snart kan grine af det også håber jeg ikke I har betalt alt for mange penge for det.

Men da dejligt maden var god og alt ikke I den dårlige Anders And stil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det lyder da godt nok som lidt af en dårlig oplevese Majs. Æv, jeg håber I snart kan grine af det også håber jeg ikke I har betalt alt for mange penge for det.

Men da dejligt maden var god og alt ikke I den dårlige Anders And stil.

Vi grinede såmænd af det undervejs, men det der romantiske hygge vi regnede med blev godt nok skudt i sænk! Ikke ligefrem den stemning vi havde håbet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare at det kan være svært at relaterer til det lille menneske - det reagerer jo kun med små lyde og øjenkontakt, og måske har din mand brug for at der kommer noget større ud af det?

Jeg kan huske at J forklarede, at han ofte var sådan lidt: "er det bare det? er det det vi har ventet så mange måneder på? en pruttemaskine der larmer og æder og sover" - ikke at han ikke elskede eller elsker sine børn - for det gør han, han KNUSelsker dem.

Men det var SÅ svært for ham, at noget så fantastisk, kunne være så kedeligt, hvis du forstår?

Jeg tror du har rigtig meget ret i det du siger der...og han har da også nævnt at det er kedeligt bare at sidde med en baby der kun kigger ud i luften...

Men vi har nu snakket en del om det igen fordi det påvirkede mit humør igår...

Nu er det blevet til at han tager den sene aften tjans og jeg så tager nat og tidlig morgen tjans...så kan han få sammenhængende søvn og jeg sover af flere omgange som jeg osse gør når han arbejder...men så har jeg til gengæld en mand der har energi og overskud til vores guldklump om formiddagen og til at lave praktiske opgaver herhjemme....så det må blive måden indtil han begynder at ændre soverutiner :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi grinede såmænd af det undervejs, men det der romantiske hygge vi regnede med blev godt nok skudt i sænk! Ikke ligefrem den stemning vi havde håbet!!!

Ej hvor flad :prik Hvor var det henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Burde sidde og skrive eksamensopgave nu, men tiden går i stedet med at printe dåbsinvitationer for min søster, for 2. gang. 

Sendte alle invitationerne til hende for over en uge siden, printede og skåret, så de var klar til at blive sendt. Efter en uge fik hun en konvelut, med 1 enkelt ønskeliste, og et fint "lukket af post danmark"-klistermærke. Da hun ringede til dem var deres undskyldning, at brevet nok har siddet fast i deres maskine, så alle invitationerne er røget ud. Men de kan ikke finde dem, og der er ingen former for erstatning eller kompensation, når det er brev. 

Og så er printeren tilmed ved at løbe tør for blæk, og jeg kan ikke få købt det før i næste uge, hvor jeg har eksamner fra mandag til fredag.  :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor flad :prik Hvor var det henne?

Nørre vissing kro!

Kro stuen er VANVITTIG hyggelig og maden UTROLIG god men overnatning er ikke at anbefale!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tømmermænd…  <_<  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har totalt off dag og er bare i virkelig dårligt humør.. Jeg ved ikke hvorfor men har bare lyst til at tude...!

Er sulten men har ikke lyst til noget... Og er tørstig men gider ikke drikke noget.. Øv øv øv!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor spillet de bare elendig håndbold pt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror min hindbærcreme er blevet for tynd til lagkagen :( (tråden er også bare til små-brok ikke? ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spillet de bare elendig håndbold pt :o

Damerne spiller altid elendigt synes jeg. Det er længe siden, de har spillet en ordenlig kamp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.