tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Desuden synes jeg at det er pisse uansvarligt af HENDE, at hun ikke opdrager sit barn til at begå sig i trafikken, men derimod FORVENTER at den retter sig ind efter sin datter!!

Hvad i alverden er det for en måde at gøre det på?!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Desuden synes jeg at det er pisse uansvarligt af HENDE, at hun ikke opdrager sit barn til at begå sig i trafikken, men derimod FORVENTER at den retter sig ind efter sin datter!!

Hvad i alverden er det for en måde at gøre det på?!?!

 

Enig. Man må lære sine børn, at begå sig i verden, ikke lære verden at håndtere barnet, i situationer som denne. 

Det giver god mening, at man beder folk tage hensyn til små børns behov, for de han ikke bare lære at "rette ind" - men børnehavebørn kan man altså godt lære gode trafikvaner. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Man må lære sine børn, at begå sig i verden, ikke lære verden at håndtere barnet, i situationer som denne. 

Det giver god mening, at man beder folk tage hensyn til små børns behov, for de han ikke bare lære at "rette ind" - men børnehavebørn kan man altså godt lære gode trafikvaner. 

Maliva havde allerede lært at man går på fortorvet og ikke løber ud på vejen, ved 2-2,5 år. 

Vi gik så også hver dag både til og fra dagplejen, men det er BESTEMT ikke en undskyldning for IKKE at lære sit barn om ikke at løbe ud på vejen.

Hvis hun VED at barnet løber, så hold dog barnet i hånden eller bare noget der forhindre barnet i at løbe væk!

Åh.. jeg kan mærke at det påvirker mig en del det her...

Det kan simpelthen ikke være rigtigt altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, hun skal da ikke blande sig i om du holder i dp's indkørsel?? Det er da ikke lovligt at parkere ud foran en indkørsel som hun gør? Hvis jeg forstår hendes parkering rigtigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva havde allerede lært at man går på fortorvet og ikke løber ud på vejen, ved 2-2,5 år.

Vi gik så også hver dag både til og fra dagplejen, men det er BESTEMT ikke en undskyldning for IKKE at lære sit barn om ikke at løbe ud på vejen.

Hvis hun VED at barnet løber, så hold dog barnet i hånden eller bare noget der forhindre barnet i at løbe væk!

Åh.. jeg kan mærke at det påvirker mig en del det her...

Det kan simpelthen ikke være rigtigt altså!

William ved også udemærket godt at man ikke løber ud på vejen og gør det heller ikke - og sådan har det været fra han var 1,5. Det er altså ikke en svær trafikregel.

Jeg er selvfølgelig obs på ham, som jeg også ville være hvis ham var 5, børn er jo impulsstyret.

Jeg fatter ikke at man kan finde på at bede andre om sådan et hensyn i trafikken. Selvfølgelig skal alle passe på alle og overholde reglerne - men den FØRSTE regel et hvert barn (i trafikken) bør lære, er sku da at blive på stierne/fortorv.

Så ja - total enig med Taz!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med resten af panelet :)

Min første tanke var, at jeg ville være flov over at bede en anden mor om at tage et sådan hensyn. Jeg synes hun udstiller at hun ikke har styr på sit barn - hvis jeg altså forstår situationen rigtigt.

Hun må lære sit barn at gebærdige sig i trafikken og så længe du følger færdselsreglerne, så har hun intet at komme efter og så må hun tage fat i sit barn og lære barnet om almen færdsel i trafikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William ved også udemærket godt at man ikke løber ud på vejen og gør det heller ikke - og sådan har det været fra han var 1,5. Det er altså ikke en svær trafikregel.

Jeg er selvfølgelig obs på ham, som jeg også ville være hvis ham var 5, børn er jo impulsstyret.

Jeg fatter ikke at man kan finde på at bede andre om sådan et hensyn i trafikken. Selvfølgelig skal alle passe på alle og overholde reglerne - men den FØRSTE regel et hvert barn (i trafikken) bør lære, er sku da at blive på stierne/fortorv.

Så ja - total enig med Taz!

:ditto - og hvorfor POKKER er der ikke reflekser på barnet??? Altså når nu hun SELV siger det højt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens dagen FØR julefrokost :angry den skulle ligesom have været der for 14 dage siden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har streptokokinfektion. Hun er heldigvis i bedring :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i, at det er en løjerlig opførsel af hende moren i Arons DP, og jeg fatter heller ikke, hvorfor hun ikke udstyrer sit barn med reflekser og lærer det, hvordan man begår sig i trafikken.

MEN jeg synes måske det er lidt overilet at antage at hun er barnlig. Hvis hun ikke ved, hvorfor, du - JustMe - gør noget andet, end I har "aftalt", så kunne det jo være, at hun tænkte, at du måske holdt som du gjorde i særtilfælde, fordi du havde travlt, og at hun derfor holder som hun gør, fordi hun vil være sikker på, at der ikke sker noget forfærdeligt fordi hendes barn ikke har styr på trafikken + du har travlt (og måske ikke ser dig for - hun kender dig vel næppe godt nok, til at vide, hvordan du kører).

Det er selvfølgelig stadig ikke særlig hensynsfuldt af hende, men måske kunne man nå et godt stykke, ved lige at snakke om parkeringen igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Majs :kram2 det vil jeg prøve. Vi har før haft snakken om pc forbrug og han siger selv at det er værst når han er stresset. Så der er ikke ret meget jeg kan ændre, men måske hører han mig så.

Just_me: hvorfor løber hendes datter rundt hvis de er i bil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader når Jonas ikke er hjemme for har så svært ved at falde i søvn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader når Jonas ikke er hjemme for har så svært ved at falde i søvn :(

Håber du fik sovet lidt alligevel :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen tvivl om, at jeg er nødt til at tage tyren ved hornene og snakke med hende :-) det har du klart ret i!

Det kan i jo selvfølgelig ikke vide når jeg ikke har skrevet det, men det er ikke alle dage hun er i bil, og de dage hvor datteren får lov at løbe, er de dage hvor hun kommer gående.

Dvs de dage hvor hun er i bil, sidder datteren i bilen mens hun afleverer sin søn, ligesom Maja sidder i bilen mens jeg afleverer Aron. Så argumentet med at det er fordi hun vil sikre at jeg ikkekommer til at køre hendes datter ned fordi jeg har travl og derfor spærrer holder ikke.

Men du har en pointe i, at det behøver ikke være en barnlig opførsel, der kan ligge noget andet bag, som jeg bare ikke kan gennemskue

Arh ja, så kan jeg godt se, at muligheden for "ok motiver" svinder lidt ind ;) Men ja, som du siger, der kan altid være noget bag, der ikke lige var til at gennemskue :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hoste og snot må gerne forlade min lille familie. Jeg var slet ikke klar over at jeg kunne indeholde så meget snot.

Overvejede i nat at gå på kompromis med mit nej til næsespray princip.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Somebody just shoot me.

Voldsomme mens smerter :boo av av av føler mig så ynkelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du fik sovet lidt alligevel :kram2

Det gjorde jeg heldigvis :) Tak for kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orker ikke flere søde venner og familie der spørger hvordan jeg har det. Jeg kan ikke finde ud af at svare. Lad mig nu være  :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Somebody just shoot me.

Voldsomme mens smerter :boo av av av føler mig så ynkelig.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bekymret!! Min kæreste er taget ud og sejle kano med sin nevø! De er ikke kommet hjem endnu og han svarer ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af Jonas ikke hører Ronja når hun snakker til ham og stiller spørgsmål. Ofte må jeg gøre ham opmærksom på Det selvom jeg sidder i den anden ende af rummet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bekymret!! Min kæreste er taget ud og sejle kano med sin nevø! De er ikke kommet hjem endnu og han svarer ikke!

Håber du har hørt fra ham eller de er kommet hjem nu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af Jonas ikke hører Ronja når hun snakker til ham og stiller spørgsmål. Ofte må jeg gøre ham opmærksom på Det selvom jeg sidder i den anden ende af rummet :(

J er ligesådan. Det er så irriterende, for selvom W ikke taler, så kan han sagtens fortælle noget og J er bare total fraværende <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ondt i halsen og træthed, når jeg burde skrive og sende noget til min bachelorvejleder <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du har hørt fra ham eller de er kommet hjem nu :kram

De kom selvfølgelig hjem lige da jeg havde skrevet herinde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.