tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

En baby der kun lige er kommet over sidste tigerspring og som i mellemtiden har kæmpet med mad og søvn - og nu har taget hul på et nyt spring.

At han generelt tager de spring meget alvorligt :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jobafslag X 2 <_< Oh well, can't win 'em all :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At skulle træffe et af de hårdeste valg i mit liv, og bare vide at det er et lortevalg....

Dét er det - men også det eneste valg... Og det er ikke dig, der har skabt situationen!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah. Optaget ved lægen.. Har forsøgt at ringe 36 gange.. Men kan ikke komme igennem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige quote, men enig med Louise!

 

I løntilskud får du løn, men det er ikke kun betalt af arbejdspladsen (hvis overhovedet - jeg kan ikke huske fordelingen), der er den også betalt af jobcenter eller a-kasse eller kommune (jeg kan ikke lige huske hvem, men i hvert fald ikke arbejdspladsen - pointen er, at de er mere villige til at tage en ind, fordi de ikke skal betale så meget for det). Så det kan være "dyrt" at få dig i det.

 

Men i virksomhedspraktik arbejder du i princippet gratis og får "bare" dine dagpenge (eller kontanthjælp går jeg ud fra?) ved siden af. Så jeg kan ikke se, hvordan det skulle koste nogen noget. Det er bare win/win, fordi du kommer ud og arbejder og får noget på CV'et, mens arbejdspladsen får gratis arbejdskraft :) Og som jeg forstod det i mit jobcenter, behøver det ikke at gå igennem sagsbehandleren, der må du gerne selv tage kontakt til et firma og tilbyde at du kan komme i virksomhedspraktik.

 

Jeg må indrømme at jeg ikke er 100% sikker på, om reglerne er det samme for DP og KH, men jeg er 99,9999% sikker på at virksomhedspraktik aldrig koster nogen noget. Min mand er også i virksomhedspraktik nu på sine sygedagpenge.

 

I øvrigt tænker jeg, at det er løjerligt, hvis din sagsbehandler mener, at du er for syg til virksomhedspraktik, men rask nok til arbejde? :huh

Hun ved ikke at jeg har søgt jobs. Jeg vil sååååå gerne ud af systemet og tjene mine egne penge. Jeg vil så gerne ud af kassen "Samfundsnasser". Det dræner mig psykisk at høre at Khs modtagere er dovne og ikke gider at arbejde.

 

Virksomhedspraktik er ikke dyrt for kommunen, så er det ihvertfald lavet om, siden jeg sad med det for nogle år siden.

Det koster en forsikring fra kommunens side, men derudover intet, udover selvfølgelig arbejdskraft, men den skulle jo gerne være ansat alligevel.

 

Virksomhedspraktik plejer at være godt for at se hvad man kan, jeg fostår ikke helt din sagsbehandler Vinnus, men vi har jo alle forskellige måder at gøre det på. Men et par timer i virksomhedspraktik og se hvor meget du kan og så kan man jo altid opjustere hvis man kan mere. Jeg har altid synes det var et godt arbejdsredskab, hvis borgeren gerne ville.

Jeg må ligesom BBM også undre mig over du skulle være rask nok til arbejde, men ikke virksomhedspraktik.

Virksomhedspraktik kan forøvrigt også føre til fast arbejde. Jeg har da været ude for, at folk blev fastansat efter virksomhedspraktik. Langt fra alle, men nogen er da heldige :)

Mit problem er at jeg ikke selv kan tage kontakten til virksomheden. Det er der jeg har brug for hjælpen. Hvis hun sagde at Det sted der skal jeg møde mandag kl 8, så kan jeg gøre det, for det er noget konkret. Men som er det nu, med min overdrevne angst for at tale i tlf med fremmede, så kan jeg ikke selv. Skal jeg bestille tid ved lægen, så skal jeg nærmest være fdøden nær før jeg tør, og inden dag vil jeg kaste op mindst en gang inden jeg kan gøre det. Det er så latterligt, men jeg kan simpelthen ikke styre den del af min angst endnu.

 

Min sb synes bestemt ikke jeg er rask nok til andet end deres nyttejobs. For det får mig til at føle mig nyttig og noget værd at samle hundelorte op efter dovne hundeejere, som synes det er under deres værdighed at samle op efter deres dyr! Jeg nægtede simpelthen, hvilket hun sagtens kunne følge mig i.

 

Jeg skal til samtale ved hende i næste mdr, og er ved at samle argumenter for at få hjælp fra deres jobkonsulent til at få relevant jobpraktik. Evt noget videreuddannelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah. Optaget ved lægen.. Har forsøgt at ringe 36 gange.. Men kan ikke komme igennem...

Er det ikke altid sådan? Synes ihvert fald at mine læger er svære at træffe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun ved ikke at jeg har søgt jobs. Jeg vil sååååå gerne ud af systemet og tjene mine egne penge. Jeg vil så gerne ud af kassen "Samfundsnasser". Det dræner mig psykisk at høre at Khs modtagere er dovne og ikke gider at arbejde.

Mit problem er at jeg ikke selv kan tage kontakten til virksomheden. Det er der jeg har brug for hjælpen. Hvis hun sagde at Det sted der skal jeg møde mandag kl 8, så kan jeg gøre det, for det er noget konkret. Men som er det nu, med min overdrevne angst for at tale i tlf med fremmede, så kan jeg ikke selv. Skal jeg bestille tid ved lægen, så skal jeg nærmest være fdøden nær før jeg tør, og inden dag vil jeg kaste op mindst en gang inden jeg kan gøre det. Det er så latterligt, men jeg kan simpelthen ikke styre den del af min angst endnu.

Min sb synes bestemt ikke jeg er rask nok til andet end deres nyttejobs. For det får mig til at føle mig nyttig og noget værd at samle hundelorte op efter dovne hundeejere, som synes det er under deres værdighed at samle op efter deres dyr! Jeg nægtede simpelthen, hvilket hun sagtens kunne følge mig i.

Jeg skal til samtale ved hende i næste mdr, og er ved at samle argumenter for at få hjælp fra deres jobkonsulent til at få relevant jobpraktik. Evt noget videreuddannelse.

Med din angst er det da ganske fair du ikke kan selv, men så er det jo her man skal gøre brug af jobkonsulenterne som jo også har en masse netværk at gøre brug af. Men er din sagsbehandler ikke med på det, så kan du desværre ikke stille så meget op.

Jeg forstår dig godt med nytte jobs, specielt hvis de bliver brugt som du siger, men relevant virksomheds praktik kan måske være godt for dig.

Håber du kommer godt videre evt med den relevante hjælp :Kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med din angst er det da ganske fair du ikke kan selv, men så er det jo her man skal gøre brug af jobkonsulenterne som jo også har en masse netværk at gøre brug af. Men er din sagsbehandler ikke med på det, så kan du desværre ikke stille så meget op.

Jeg forstår dig godt med nytte jobs, specielt hvis de bliver brugt som du siger, men relevant virksomheds praktik kan måske være godt for dig.

Håber du kommer godt videre evt med den relevante hjælp :Kram2

Det er netop det med jobkonsulenterne :)

Sidst jeg spurgte til det, fik jeg at vide at det var der ikke økonomi til.

Håber at det er anderledes næste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er netop det med jobkonsulenterne :)

Sidst jeg spurgte til det, fik jeg at vide at det var der ikke økonomi til.

Håber at det er anderledes næste gang

Okay, det var jobkonsulenterne hun/hendes ledelse synes er for dyre. Har de dem ikke ansat på kommunen? Jeg kan godt se det er dyrt hvis det er eksternt, men ikke hvis de har dem internt.

MEN! Hvis det kan hjælpe dig videre, så er det jo penge godt brugt og det skal/må ihvertfald ikke være argument for ikke at hjælpe dig videre.

Håber du får bedre held denne gang :Kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt en sur mand af sted på arbejde, da hans hormonella kone blev sur over at han ikke har kunnet afse 20 minutter til at støvsuge tirsdag eller onsdag. (Jeg bad ham pænt om det begge dage, tirsdag havde han fri og i går skulle han møde kl 14 og det samme i dag. Jeg ved godt at han har haft noget arbejde han skulle lave herhjemme, men altså det irriterer mig at han ikke kan afse tid til bare at hjælpe lidt til herhjemme)Så det endte med at jeg selv gjorde det og blev godt knotten over at han så bare ligger på sofaen og ser TV. Og så skal han da lige retfærdiggøre det med, at han jo arbejder mange flere timer end mig. Hold kæft hvor jeg gal lige nu! :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt en sur mand af sted på arbejde, da hans hormonella kone blev sur over at han ikke har kunnet afse 20 minutter til at støvsuge tirsdag eller onsdag. (Jeg bad ham pænt om det begge dage, tirsdag havde han fri og i går skulle han møde kl 14 og det samme i dag. Jeg ved godt at han har haft noget arbejde han skulle lave herhjemme, men altså det irriterer mig at han ikke kan afse tid til bare at hjælpe lidt til herhjemme)Så det endte med at jeg selv gjorde det og blev godt knotten over at han så bare ligger på sofaen og ser TV. Og så skal han da lige retfærdiggøre det med, at han jo arbejder mange flere timer end mig. Hold kæft hvor jeg gal lige nu! :gal

:gal :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det været ved min læge er at der ikke er et kø system.. Hvis bare jeg skulle vente.. Men det er totalt tilfældigt.. Jeg endte med at bruge mere end en time og ringede op 83(!!!!!) gange før jeg kom igennem! Ellers meldte den bare optaget. Gah! Brokker mig i morgen når jeg kommer derned.. Så må de lave et kø/ventesystem, så man kan lave noget andet i mens...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været syg nogle dage efterhånden med en eller anden mavevirus og er ikke meget værd, med mega kvalme. Manden er heller ikke for frisk og Sebastian er også ramt. Cassandra tilgengæld er frisk - for frisk.

Jeg er alene med dem det meste af dagen, da manden er til møde i banken og banken ligger langt væk fra os. Jeg har bare slet ikke energi til det og har slet ikke energi til Casasndras energi niveau :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At tiden for idas svømning er blevet lavet om idag. Vi fik lige pludselig travlt, når vi skal være der en time før vi plejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt en sur mand af sted på arbejde, da hans hormonella kone blev sur over at han ikke har kunnet afse 20 minutter til at støvsuge tirsdag eller onsdag. (Jeg bad ham pænt om det begge dage, tirsdag havde han fri og i går skulle han møde kl 14 og det samme i dag. Jeg ved godt at han har haft noget arbejde han skulle lave herhjemme, men altså det irriterer mig at han ikke kan afse tid til bare at hjælpe lidt til herhjemme)Så det endte med at jeg selv gjorde det og blev godt knotten over at han så bare ligger på sofaen og ser TV. Og så skal han da lige retfærdiggøre det med, at han jo arbejder mange flere timer end mig. Hold kæft hvor jeg gal lige nu! :gal

:o Det ville jeg satme også være! :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg i dag - 3 dage efter lorte møg dagen, hvor jeg er kommet tilbage på arbejde, bliver spurgt af et barn om jeg var gravid... og mit svar "nej, jeg er bare tyk..." Men hun kunne selvfølgelig ikke vide det. Og jeg tror faktisk at hun misforstod mig, fordi jeg fortalte om Elin... men stadig gøre det lidt ondt.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg i dag - 3 dage efter lorte møg dagen, hvor jeg er kommet tilbage på arbejde, bliver spurgt af et barn om jeg var gravid... og mit svar "nej, jeg er bare tyk..." Men hun kunne selvfølgelig ikke vide det. Og jeg tror faktisk at hun misforstod mig, fordi jeg fortalte om Elin... men stadig gøre det lidt ondt....

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg i dag - 3 dage efter lorte møg dagen, hvor jeg er kommet tilbage på arbejde, bliver spurgt af et barn om jeg var gravid... og mit svar "nej, jeg er bare tyk..." Men hun kunne selvfølgelig ikke vide det. Og jeg tror faktisk at hun misforstod mig, fordi jeg fortalte om Elin... men stadig gøre det lidt ondt....

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg i dag - 3 dage efter lorte møg dagen, hvor jeg er kommet tilbage på arbejde, bliver spurgt af et barn om jeg var gravid... og mit svar "nej, jeg er bare tyk..." Men hun kunne selvfølgelig ikke vide det. Og jeg tror faktisk at hun misforstod mig, fordi jeg fortalte om Elin... men stadig gøre det lidt ondt....

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg i dag - 3 dage efter lorte møg dagen, hvor jeg er kommet tilbage på arbejde, bliver spurgt af et barn om jeg var gravid... og mit svar "nej, jeg er bare tyk..." Men hun kunne selvfølgelig ikke vide det. Og jeg tror faktisk at hun misforstod mig, fordi jeg fortalte om Elin... men stadig gøre det lidt ondt....

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er usædvanligt pessimistisk her til morgen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok i dårligt humør. Er træt efter en dårlig nat og lang dag. Ronja bliver ked/hys over ingen ting og lægger nu i vores seng og er ved at blive puttet. Jonas har taget Liv for en time siden og skulle have hende til at sove men det gik ikke så han "leger" med hende i haven hvilket jeg på ingen måde synes er en god idé for hun er død træt. Så hjælp hende dog til at sove i stedet. F*ck en skod aften!

:kram selv om det er et par dage siden. Håber det går bedre nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som om alverdens sygdomme er ved at overtage min krop, selvom det sikkert bare er mens. Ligner udskudt æblegrød. Ikke en en god dag at skulle til jobsamtale på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er usædvanligt pessimistisk her til morgen <_<

:kram Jeg krydser stadig for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af Jonas ikke kan finde ud af at komme op om morgenen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.