tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Why? :blink

Vi har snakket om at skifte over til (smagsløs) danskvand i noget tid, og så lade ham smage det en dag, når han spørger. Så kan vi måske købe os lidt mere tid, hvor der kan drikkes cola inden sengetid :lolhit

Vores den store elsker danskvand, det er en helt fest for hende at må få det - just saying

Del dette indlæg

Vores den store elsker danskvand, det er en helt fest for hende at må få det - just saying

Hmm, måske man skulle prøve at blande det med kaffe så :chin: Ej, vi må jo bare tage os sammen og selv stramme lidt an, hvis det er. Det tager vi nok heller ikke skade af ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Tak søde :kiss

Nu kom J hjem :yay og jeg har fået ædt nogle guldkarameller alligevel :P Så nu kan jeg snart dejse om.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol :lol :lol

Jeg er sq bange for, at min gemal ligefrem glæder sig til, at junior begynder at ville have sodavand <_<

Min veninde er kommet udover problemet ved at bilde sin datter ind at cola er en voksendrik på lige fod med alkohol. Om det er fair, måske ikke, men hendes datter drikker stadig gladeligt mælk eller vand og tigger ikke for at smage colaen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min veninde er kommet udover problemet ved at bilde sin datter ind at cola er en voksendrik på lige fod med alkohol. Om det er fair, måske ikke, men hendes datter drikker stadig gladeligt mælk eller vand og tigger ikke for at smage colaen.

Tjaeh. Jeg ved ikke, om jeg vil kalde det unfair, men sammeligningen overbeviser mig mere om, at det er mig (os) selv, der skal stramme an, for jeg ville heller ikke sidde og bælle 1,5 liter øl på en helt almindelig fredag sammen med B overfor V, så måske synes jeg i virkeligheden bare, at jeg burde vise V at vi drikker VAND ;)

(Men jeg er egentlig enig med din veninde i at cola er en voksendrik. Jeg tør ikke håbe på, at jeg kan holde mine unger fra det til de er voksne, men jeg synes faktisk sådan principielt ikke, at det "hører hjemme" i barnekroppe...)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bah... Er IKKE fan af Bs planlægningsskills! :angry

Sidste weekend var noget træls, fordi vi tog på lidt for impulsive ture, der ikke var helt så børne/baby venlige som de kunne have været. Jeg tror faktisk at det samme skete weekenden før. I søndags sagde jeg (pænt) til B, at jeg faktisk ikke havde hygget mig ret meget, og om vi ikke allerede mandag kunne lægge en plan for næste weekend, så vi kunne hygge os og lave noget, uden at det blev stresset og dårligt planlagt.

Jeg spørger ham så hver dag i ugen, om vi skal snakke om weekenden og kommer med forslag til hvad vi kan lave. Meget begrænset respons.

NU! Til midnat (!!!!!) spørger han så, om vi skal tage i legeland imorgen. Og det kan vi da godt. Men hvad var det lige, manden ikke fattede med, at jeg gerne ville have det planlagt i ordentlig tid <_< Hvis vi havde aftalt legeland noget tidligere så var jeg da fx gået i seng for længst, og vi kunne have snakket om tidspunkt, mad og koordinering med det praktiske, der skal gøres imorgen - det har jeg altså ikke hjernekapacitet (eller lyst!) til at snakke om fredag/lørdag nat!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er til familietræf med 80 stk fra Ms familie på en spejderlejr. Super hyggeligt bortset fra jeg endnu ikke har fået noget søvn pga larm samt mega hård seng. Ikke super fedt for den gravide her.

Lige nu ligger M og CE og sover (M mega snorker så det kan høres igennem ørepropperne) og jeg har fået mega kvalme, halsbrand og hovedpine. Fan-fucking-tastic.... Det bliver en lang weekend :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjaeh. Jeg ved ikke, om jeg vil kalde det unfair, men sammeligningen overbeviser mig mere om, at det er mig (os) selv, der skal stramme an, for jeg ville heller ikke sidde og bælle 1,5 liter øl på en helt almindelig fredag sammen med B overfor V, så måske synes jeg i virkeligheden bare, at jeg burde vise V at vi drikker VAND ;)

(Men jeg er egentlig enig med din veninde i at cola er en voksendrik. Jeg tør ikke håbe på, at jeg kan holde mine unger fra det til de er voksne, men jeg synes faktisk sådan principielt ikke, at det "hører hjemme" i barnekroppe...)

Nu er vi sjældent nogen der drikker Cola, men bare fordi vi gør en gang i mellem er det slet ikke ensbetydende med at de også må. Caro har smagt cola en gang hos mormor, jeg blev stiktosset, men hun har aldrig fået det siden også selvom hun har spurgt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænker også, at det du skriver øverst må være planen, må V. Ikke smage, så lad være med at drikke det når han er vågen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er til familietræf med 80 stk fra Ms familie på en spejderlejr. Super hyggeligt bortset fra jeg endnu ikke har fået noget søvn pga larm samt mega hård seng. Ikke super fedt for den gravide her.

Lige nu ligger M og CE og sover (M mega snorker så det kan høres igennem ørepropperne) og jeg har fået mega kvalme, halsbrand og hovedpine. Fan-fucking-tastic.... Det bliver en lang weekend :boo

Årh, øv! :(

Håber du fik sovet lidt og ellers kan du måske tage en lur senere? :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ms evne til at blive klar til tiden...

Vi (jeg) skal ind og ha taget blodprøver og målt blodtrykket og faktisk køre nu...

Skide godt for hormonella at rende små stresset rundt op til en måling håber trafikken arter sig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh, øv! :(

Håber du fik sovet lidt og ellers kan du måske tage en lur senere? :kiss

Fik vækket M med besked om han måtte ligge sig om på siden. Har fået 2 timers søvn ca. :( At sove senere er nok ikke en mulighed med voksne og børn der render rundt på gangene og i området. Men må prøve...

Velkommen tilbage til kvalme :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Why? :blink

Vi har snakket om at skifte over til (smagsløs) danskvand i noget tid, og så lade ham smage det en dag, når han spørger. Så kan vi måske købe os lidt mere tid, hvor der kan drikkes cola inden sengetid :lolhit

Åh du... Well, han er selv noget af et guf-øre, og lidt bedsteforældre-agtigt, så overfører han vist dét til gerne at ville have, at junior også skal nyde alt det stads - det være sig sodavand, slik eller kage... :rolleyes

Men trods alt har vi relativt sjældent sodavand i huset - og uden at ville støde nogen så undrer jeg mig altid, når min gemal køber det - for mig er sodavand nemlig ikke rigtig noget for voksne mennesker (og for børn kun til særlige lejligheder) :rolleyes

En af mine veninder lod et barn smage kold kaffe med besked om, at det var cola - den effekt varede et par år...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik vækket M med besked om han måtte ligge sig om på siden. Har fået 2 timers søvn ca. :( At sove senere er nok ikke en mulighed med voksne og børn der render rundt på gangene og i området. Men må prøve...

Velkommen tilbage til kvalme :boo

Argh! :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bah... Er IKKE fan af Bs planlægningsskills! :angry

Sidste weekend var noget træls, fordi vi tog på lidt for impulsive ture, der ikke var helt så børne/baby venlige som de kunne have været. Jeg tror faktisk at det samme skete weekenden før. I søndags sagde jeg (pænt) til B, at jeg faktisk ikke havde hygget mig ret meget, og om vi ikke allerede mandag kunne lægge en plan for næste weekend, så vi kunne hygge os og lave noget, uden at det blev stresset og dårligt planlagt.

Jeg spørger ham så hver dag i ugen, om vi skal snakke om weekenden og kommer med forslag til hvad vi kan lave. Meget begrænset respons.

NU! Til midnat (!!!!!) spørger han så, om vi skal tage i legeland imorgen. Og det kan vi da godt. Men hvad var det lige, manden ikke fattede med, at jeg gerne ville have det planlagt i ordentlig tid <_< Hvis vi havde aftalt legeland noget tidligere så var jeg da fx gået i seng for længst, og vi kunne have snakket om tidspunkt, mad og koordinering med det praktiske, der skal gøres imorgen - det har jeg altså ikke hjernekapacitet (eller lyst!) til at snakke om fredag/lørdag nat!

Grr... Ville også være min mand i en nøddeskal - det virker nærmest nogle gange som et helt princip for ham, at man ikke skal have noget planlagt eller ordnet i ordentlig tid <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænker også, at det du skriver øverst må være planen, må V. Ikke smage, så lad være med at drikke det når han er vågen :)

Jeg er enig..

Er i øvrigt ret imponeret over at Valdemar først har ville smage nu :o Edith har stort set altid ville smage vores ting..

helt generelt har jeg det sådan at er der noget hun ikke må få, skal vi ikke drikke/spise det når hun er der (så er der noget om vin/øl, men det syne hun lugter grimt)... S og jeg er enige i at vi jo også har bedre af at drikke vand til maden :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

At Albert bare sover så dårligt om natten pga den åndssvage hoste. Og at jeg skal være alene med ungerne fra kl 9 og indtil i nat/i morgen tidlig :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det var netop også min første konklusion. Det er bare en lidt kedelig konklusion :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh du... Well, han er selv noget af et guf-øre, og lidt bedsteforældre-agtigt, så overfører han vist dét til gerne at ville have, at junior også skal nyde alt det stads - det være sig sodavand, slik eller kage... :rolleyes

Men trods alt har vi relativt sjældent sodavand i huset - og uden at ville støde nogen så undrer jeg mig altid, når min gemal køber det - for mig er sodavand nemlig ikke rigtig noget for voksne mennesker (og for børn kun til særlige lejligheder) :rolleyes

En af mine veninder lod et barn smage kold kaffe med besked om, at det var cola - den effekt varede et par år...

Arh ja, sådan er B også lidt "Det bliver bare så hyggeligt, når de er store nok til at man kan sidde i sofaen og se en film med masser af popcorn og slik" :rolleyes Men heldigvis kan han (både B og V) også lide sunde ting ;)

Og jaeh hehe, sodavand hører (IMO) ikke til i børn, men man er også lidt for gammel til det som voksen :lolhit Jeg har bare aldrig "lært" at drikke hverken kaffe, vin eller øl, så jeg tyer stadig til det søde stads :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Grr... Ville også være min mand i en nøddeskal - det virker nærmest nogle gange som et helt princip for ham, at man ikke skal have noget planlagt eller ordnet i ordentlig tid <_<

Præcis! B kunne overhovedet heller ikke se problemet, da jeg "skabte mig" :rolleyes Men vi fik faktisk en fin lille snak og endte med, at dagens aktivitet "bare" skulle være, at drengene handlede ind til god mad og at vi alle skal ud og gå/cykle en tur i parken :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig..

Er i øvrigt ret imponeret over at Valdemar først har ville smage nu :o Edith har stort set altid ville smage vores ting..

helt generelt har jeg det sådan at er der noget hun ikke må få, skal vi ikke drikke/spise det når hun er der (så er der noget om vin/øl, men det syne hun lugter grimt)... S og jeg er enige i at vi jo også har bedre af at drikke vand til maden :p

Tjaeh. Altså V er generelt ikke den allermodigste smager i verden, men når det kommer til drikkevarer, så tror jeg lidt, at det er hans kærlighed til orden og systemer, der viser sig.

Vi drikker alle primært vand. Men hvis vi drikker andet, så drikker B kaffe (som jeg absolut ikke vil have) og cola (som V ikke har set mig drikke så tit, dels fordi jeg lige har været gravid, dels fordi jeg skifter mellem at elske og hade det, og dels fordi jeg kun kan lide Coca, mens B ofte køber de billige), jeg drikker te, saft og juice (som B ikke gider) og V drikker mælk (og evt æblejuice, hvis det er rigtig vildt). Så V trives lissom med, at der er "min vand, mors juice og fars cola" og så er der lissom styr på verdensordenen, og det skal der helst ikke rokkes ved ;)

Men så begyndte jeg pludselig også at drikke colaen jo... Hvor han spurgte, om det ikke var fars. Og jeg tror, det er derfor han blev nysgerrig (igen) nu :)

Han har i øvrigt spurgt før, og heller aldrig fået et nej (men har selv bakket ud), men igår virkede han for første gang som om, at han rent faktisk ville have drukket det, hvis ikke jeg havde fundet noget sjovere (hurra for sugerør :D)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og mere dårlig planlægningsskills :prik

Han kan ikke komme ud af døren og i Bilka hurtigt nok, og derude ringer han så "Mangler vi noget?".

JA, din paphat! Vi mangler tusind ting, og det laver jeg da bare lige en liste over med baby på armen, mens du står og tripper i Bilka :klap

Del dette indlæg

Annonce ♥

Billeder af døde syriske børn på Facebook.. Jeg ved godt det er forfærdeligt og helt umenneskeligt og der skal gøres noget.. Men det havde jeg faktisk ikke brug for! :( det gør helt ondt i maven!

Del dette indlæg

Annonce ♥

For fanden! Orker ikke mere af det her ferie-pis. Egner mig ikke til at være omgivet af en million mennesker 24/7!!! Vi skal hjem i dag, er tjekket ud men bussen henter os først kl 17.15 og forude ligger så 3 timer i bus, venten i lufthavn og yderligere 3,5 time i fly før vi lander i Kastrup!!!

Hvis man inviterer to små børn med, kunne man fandme godt gøre det en smule børnevenligt!!! Men nej, min svigerfars kæreste styrer hele showet og mente da at det var et godt tidspunkt at tage ud og spise, kl 21!!!!! Hun nægtede at tage afsted en time før, på trods af at alle gerne ville...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Billeder af døde syriske børn på Facebook.. Jeg ved godt det er forfærdeligt og helt umenneskeligt og der skal gøres noget.. Men det havde jeg faktisk ikke brug for! :( det gør helt ondt i maven!

Enig!!! :ditto

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.