Besvaret May 17, 2015 BBM: Vi har præcis den aftale at 1. juledag er VORES fridag. Og jeg elsker det og J elsker det og det var tydeligt sidste år at W elsker det. Men vi er så også så konsekvente omkring det, at vi sidste år, da aftalen i min familie var ved at blive ændret, sagde at så måtte vi bare blive hjemme og at det var ok. I år er vi usikre på om vi overhovedet vil holde jul sammen med nogle, fordi min termin er i december og jeg bestemt tror at jeg går over tid. Den er jeg godt nok spændt på at fremlægge for familien. Det er præcis min tanke! Og jeg vil gerne være lige så konsekvent med det! :) Anyway, B er vistnok i dialog med sin søster om at få aftalt at julefrokost er 2. juledag. Det er ikke det samme som at 1. juledag er fredet, men han arbejder da for sagen agtigt :) Og han lytter. Så vi er ikke uvenner. Bare heller ikke sådan helt enige ;) Spændende med juleaften! :o Der har vi så for længst meldt ud, at en skønne dag, holder vi jul selv, og så må folk komme til os, hvis de vil. Det lader umiddelbart ikke til at give problemer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Jeg kan godt forstå dig BBM. Vi holder også helst første juledag fri herhjemme. Vi prioriterer at holde julefrokost med den side af familien, vi ikke er sammen med juleaften. Det betyder rigtig meget for mig, at se min familie i julen. Jeg kan kun forestille mig, at B har det på samme måde. En gang i mellem må vi stå lidt på hovedet for at få alt til at gå op i julen, og det betyder også, at første juledag ikke altid bliver så afslappet som ønsket. Noget bliver i øvrigt ikke en tradition, blot fordi man ønsker det. Det kan blive det på sigt. Men jeg ville nok stille mig noget på bagbenene, hvis vores ønske om en rolig første juledag var så indhugget i sten, at det forhindrede mig i at se mine søskende til en julefrokost - for DET er en tradition. Det tager tid at skabe nye, for det betyder at andre må vige pladsen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Jeg kan godt forstå dig BBM. Vi holder også helst første juledag fri herhjemme. Vi prioriterer at holde julefrokost med den side af familien, vi ikke er sammen med juleaften. Det betyder rigtig meget for mig, at se min familie i julen. Jeg kan kun forestille mig, at B har det på samme måde. En gang i mellem må vi stå lidt på hovedet for at få alt til at gå op i julen, og det betyder også, at første juledag ikke altid bliver så afslappet som ønsket. Noget bliver i øvrigt ikke en tradition, blot fordi man ønsker det. Det kan blive det på sigt. Men jeg ville nok stille mig noget på bagbenene, hvis vores ønske om en rolig første juledag var så indhugget i sten, at det forhindrede mig i at se mine søskende til en julefrokost - for DET er en tradition. Det tager tid at skabe nye, for det betyder at andre må vige pladsen. Tradition er nok også så meget sagt, det kan nok bedre kaldes et ønske om "fast hensyn". :) Og jeg kan virkelig godt forstå ønsket om at se sine søskende i julen, sådan har jeg det også selv. Jeg prioriterer det bare højere, at vores børn får den ro, end at se vores søskende (som ikke bor længere væk, end at vi kunne ses hver weekend, undtagen min ældste storebror, som vi generelt sjældent ser i julen). Men sådan kan man jo prioritere forskelligt. :) Og i øvrigt vil jeg jo GERNE at vi ser hans søskende i julen (og det gør vi også uanset hvad - hans søster bor i gå-afstand fra os. Og vi holder i øvrigt juleaften med dem i år, men det er besides the point, når det er en "regel" jeg gerne vil have til at gælde hvert år). Og så har jeg det nok også sådan med traditioner og "plejer" at bare fordi, man altid har gjort det sådan, så betyder det ikke, at det ikke kan tages op til genovervejelse. Og det er sikkert hårdt for mange familier :unsure Men det er jo egentlig bare ud fra et ønske om, at vi alle sammen kan hygge os bedre sammen :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Tak for kram. Det er 1. juledag, der er til diskussion. Jeg vil gerne have, at det er fast tradition, at den dag er reserveret til at far, mor og børn går hjemme i nattøj og leger med det nye legetøj, som ungerne har fået i julegave. For at få lidt ro i en ellers travl juletid, for at minimere rytme-bøvl og stress og udkørthed, og fordi jeg synes at børnene skal have lov at lege med det nye legetøj og ikke vente flere dage. Det synes Brian også lyder hyggeligt nok, og det vil han som udgangspunkt gerne. Men hvor jeg gerne vil holde dagen "hellig", synes han, at vi skal til julefrokost ved hans familie (min kunne aldrig drømme om at holde noget der...), hvis "det ikke kan blive en anden dag". Og det synes jeg er noget mega fis, for det kan da ikke være rigtigt, at der kun er EN dag, man kan holde julefrokost i :rolleyes Jeg kan godt gennemskue, at det måske kan være lettest for Brians familie at holde det første juledag, da hans storebror + familie kører herop til juleaften D. 24. og at så er det måske lettest at rykke det sammen-agtigt, så de ikke skal køre to gange (De bor omkring Viborg, så der er da en vis køretur, men omvendt ikke en dagsrejse IMO). Men jeg kunne bare se sidste år (hvor vi havde aftalt at holde 1. juledag fri, hvilket B så ignorerede <_<), at selvom Valdemar selvfølgelig syntes, det var sjovt at lege med sine fætre, så var det dæleme hårdt for ham, at være så meget på, dagen efter juleaften. Han var virkelig pylret og hans rytme var mega fucked. Og B og jeg var i øvrigt også helt smadrede, så vi var ikke så tålmodige som vi kunne have været :rolleyes Og det bliver jo nok næppe nemmere til næste jul, når der er en baby, tænker jeg... Vi kan jo være "heldige", at det slet ikke bliver aktuelt, fordi det passer resten af Bs familie bedre at holde det en anden dag. Jeg så bare gerne, at vi lige så stille meldte det ud, så der allerede nu var en mulighed for at planlægge udenom, og så det ikke blev noget, vi skulle halvskændes over i julen. Og så ville jeg gerne at behovet/hensynet i vores lille kernefamilie (til vores børn) vægtede højere, end hvad der passer i Brians søskendes kernefamilier... Det er overhovedet ikke, fordi jeg ikke vil til julefrokost ved hans familie. Det vil jeg MEGET gerne. Men jeg synes, det er vigtigere, at vi har den ro. "Kompromiset" lige nu, er vist, at hvis de holder julefrokost 1. juledag, så bliver jeg hjemme med børnene og B tager afsted. Og det kan jeg jo ikke sige så frygtelig meget til. Men jeg er stadig ikke tilfreds. Fordi: 1. Jeg synes også, at børnene skal have deres far den dag 2. Hvis han tager afsted, "risikerer" de at få valget, om de vil med, og det synes jeg egentlig ikke, at de skal belemre deres små hoveder med 3. Ungerne er jo nok overtrætte, og så ville det sgu være rart at være to voksne om dem Nå ups, det blev vist en længere klagesang :oops Edit: Når jeg skriver, at jeg gerne vil have at hensynet til vores kernefamilie vægter højere end de andres, så mener jeg selvfølgelig kun det hensyn som vi selv tager ;) Altså jeg forventer ikke, at resten af familien laver om. Jeg vil bare gerne, at vi vælger ud fra, hvad vores børn kan overskue (hvilket så desværre kan indebære at sige nej tak) istedet for ud fra, hvornår en af de voksne i familien fx skal arbejde (hvilket - tilsyneladende - kan betyde at de kun kan 1. juledag). Håber, det giver mening :) 100 % på din vogn :) om jeg så kan finde ud af at holde fast i det, når det kommer til stykket, skal så vise sig :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 100 % på din vogn :) om jeg så kan finde ud af at holde fast i det, når det kommer til stykket, skal så vise sig :rolleyes Hehe tak :) Altså det er jo fair nok at se det forskelligt, det er bare lidt irriterende :P Men jeg hååååber - og tror faktisk - at B inderst inde er enig med mig, når han lige får lov at tygge på det. Han bryder sig bare ikke om at "skabe bøvl" og så tror jeg, han tænker, at jeg måske har lettere ved at være "the bigger person" end hans øvrige familie. Sådan er det bare ikke nødvendigvis :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Det er præcis min tanke! Og jeg vil gerne være lige så konsekvent med det! :) Anyway, B er vistnok i dialog med sin søster om at få aftalt at julefrokost er 2. juledag. Det er ikke det samme som at 1. juledag er fredet, men han arbejder da for sagen agtigt :) Og han lytter. Så vi er ikke uvenner. Bare heller ikke sådan helt enige ;) Spændende med juleaften! :o Der har vi så for længst meldt ud, at en skønne dag, holder vi jul selv, og så må folk komme til os, hvis de vil. Det lader umiddelbart ikke til at give problemer :) Jeg kan huske som barn at jeg ELSKEDE juledage hjemme, sidde i nattøj og se juletv i flimmeren, spise slik og lege med de bunker af legetøj man fik! Og ingen stress og jag! Og mine forældre havde tid til at byge LEGO, sætte lamper op, læse bøger eller hvad nu julegaverne havde været. Dét vil jeg give W og baby! (Tænk, til jul har vi 2 :kuller ). Og oftest falder det hele jo i hak! Ja meget! Min familie ved endnu ikke at jeg er gravid, men når de får det af vide tror jeg rimeligt hurtigt at jeg vil nævne det med julen, så de ikke går og glæder sig til at gramse på ny baby hele julen. For det er netop det jeg ikke magter. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Hehe tak :) Altså det er jo fair nok at se det forskelligt, det er bare lidt irriterende :P Men jeg hååååber - og tror faktisk - at B inderst inde er enig med mig, når han lige får lov at tygge på det. Han bryder sig bare ikke om at "skabe bøvl" og så tror jeg, han tænker, at jeg måske har lettere ved at være "the bigger person" end hans øvrige familie. Sådan er det bare ikke nødvendigvis :P Men det er jo reelt set også et ønske om at have en god jul! Har man 1000 julefrokoster og en travl jul er 1 juledag bare skide vigtig at have ro i. Har man kun 1 så er det nok mindre vigtigt om den ligger 1 juledag fordi man så har de andre dage at slappe af i. Vi er jo gået den anden vej og den 22 december er der "vores" jul starter for det er der min familie samles. Det er fast. Så er der ikke det i juledagene som hurtig nok kan fyldes. Vi er pænt tilfredse med at have faste datoer - det er dejligt forudsigeligt! 22 hos mine, 24 juleaften, 27/28 julefrokost med et hold venner/min kusine. Så er det ligesom ikke svært at planlægge udenom. Skal man arbejde kommer man efter eller vi starter senere! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Jeg kan huske som barn at jeg ELSKEDE juledage hjemme, sidde i nattøj og se juletv i flimmeren, spise slik og lege med de bunker af legetøj man fik! Og ingen stress og jag! Og mine forældre havde tid til at byge LEGO, sætte lamper op, læse bøger eller hvad nu julegaverne havde været. Dét vil jeg give W og baby! (Tænk, til jul har vi 2 :kuller ). Og oftest falder det hele jo i hak! Ja meget! Min familie ved endnu ikke at jeg er gravid, men når de får det af vide tror jeg rimeligt hurtigt at jeg vil nævne det med julen, så de ikke går og glæder sig til at gramse på ny baby hele julen. For det er netop det jeg ikke magter. Præcis! :) Jeg kan selv huske, at jeg syntes, at jul var noget stressende som barn, men at de der "åndehuller", hvor ens forældre havde tid til at sidde og lave perlehalskæder og lege med barbie var fantastiske. :kuller Håber de tager det pænt med baby ;) Jeg tænker jo, at det er helt fair, og at I skal gøre det, der er bedst for jer :kram2 Og hvis familien får lidt tid til at synke det, så går det forhåbentlig nok :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Men det er jo reelt set også et ønske om at have en god jul! Har man 1000 julefrokoster og en travl jul er 1 juledag bare skide vigtig at have ro i. Har man kun 1 så er det nok mindre vigtigt om den ligger 1 juledag fordi man så har de andre dage at slappe af i. Vi er jo gået den anden vej og den 22 december er der "vores" jul starter for det er der min familie samles. Det er fast. Så er der ikke det i juledagene som hurtig nok kan fyldes. Vi er pænt tilfredse med at have faste datoer - det er dejligt forudsigeligt! 22 hos mine, 24 juleaften, 27/28 julefrokost med et hold venner/min kusine. Så er det ligesom ikke svært at planlægge udenom. Skal man arbejde kommer man efter eller vi starter senere! Det ER nemlig et ønske om en god jul :) For mig er det så ret vigtigt, at det er første juledag, fordi det er første dag hvor man har gaverne og dagen efter en aften, hvor børnene med 99% sikkerhed har været alt for længe oppe. Og min erfaring er lidt, at hvis vi ikke øremærker en dag, så kan det hurtigt blive "glemt" at der skal være en. Og hånden på hjertet, så har vi (Mar og jeg - og efter min bedste vurdering også B) brug for mere end én dag. Så jeg er måske lidt striks og "hurtig" til at sige "Helle for den dag". Men hellere det, end at julen drukner i stress og at man egentlig ikke har lyst til at skulle afsted til noget, der ellers kunne være så rart. Og omvendt er jeg åben overfor julefrokost fra 26.-30. uden brok. Og gerne også inden jul eller efter nytår. Så jeg synes jo ikke, at jeg er helt umulig. :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Det ER nemlig et ønske om en god jul :) For mig er det så ret vigtigt, at det er første juledag, fordi det er første dag hvor man har gaverne og dagen efter en aften, hvor børnene med 99% sikkerhed har været alt for længe oppe. Og min erfaring er lidt, at hvis vi ikke øremærker en dag, så kan det hurtigt blive "glemt" at der skal være en. Og hånden på hjertet, så har vi (Mar og jeg - og efter min bedste vurdering også B) brug for mere end én dag. Så jeg er måske lidt striks og "hurtig" til at sige "Helle for den dag". Men hellere det, end at julen drukner i stress og at man egentlig ikke har lyst til at skulle afsted til noget, der ellers kunne være så rart. Og omvendt er jeg åben overfor julefrokost fra 26.-30. uden brok. Og gerne også inden jul eller efter nytår. Så jeg synes jo ikke, at jeg er helt umulig. :rolleyes Det kan jeg virkelig godt følge dig i! For os er det ikke (og har aldrig været) et problem fordi mine forældre allerede besluttede det sådan da vi var børn :D men vi har da nydt SÅ godt af det nu hvor vi selv stifter familier! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Det kan jeg virkelig godt følge dig i! For os er det ikke (og har aldrig været) et problem fordi mine forældre allerede besluttede det sådan da vi var børn :D men vi har da nydt SÅ godt af det nu hvor vi selv stifter familier! Det må være skønt :) Håber sådan, at vi kan få det også :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Tak for kram. Det er 1. juledag, der er til diskussion. Jeg vil gerne have, at det er fast tradition, at den dag er reserveret til at far, mor og børn går hjemme i nattøj og leger med det nye legetøj, som ungerne har fået i julegave. For at få lidt ro i en ellers travl juletid, for at minimere rytme-bøvl og stress og udkørthed, og fordi jeg synes at børnene skal have lov at lege med det nye legetøj og ikke vente flere dage. Det synes Brian også lyder hyggeligt nok, og det vil han som udgangspunkt gerne. Men hvor jeg gerne vil holde dagen "hellig", synes han, at vi skal til julefrokost ved hans familie (min kunne aldrig drømme om at holde noget der...), hvis "det ikke kan blive en anden dag". Og det synes jeg er noget mega fis, for det kan da ikke være rigtigt, at der kun er EN dag, man kan holde julefrokost i :rolleyes Jeg kan godt gennemskue, at det måske kan være lettest for Brians familie at holde det første juledag, da hans storebror + familie kører herop til juleaften D. 24. og at så er det måske lettest at rykke det sammen-agtigt, så de ikke skal køre to gange (De bor omkring Viborg, så der er da en vis køretur, men omvendt ikke en dagsrejse IMO). Men jeg kunne bare se sidste år (hvor vi havde aftalt at holde 1. juledag fri, hvilket B så ignorerede <_<), at selvom Valdemar selvfølgelig syntes, det var sjovt at lege med sine fætre, så var det dæleme hårdt for ham, at være så meget på, dagen efter juleaften. Han var virkelig pylret og hans rytme var mega fucked. Og B og jeg var i øvrigt også helt smadrede, så vi var ikke så tålmodige som vi kunne have været :rolleyes Og det bliver jo nok næppe nemmere til næste jul, når der er en baby, tænker jeg... Vi kan jo være "heldige", at det slet ikke bliver aktuelt, fordi det passer resten af Bs familie bedre at holde det en anden dag. Jeg så bare gerne, at vi lige så stille meldte det ud, så der allerede nu var en mulighed for at planlægge udenom, og så det ikke blev noget, vi skulle halvskændes over i julen. Og så ville jeg gerne at behovet/hensynet i vores lille kernefamilie (til vores børn) vægtede højere, end hvad der passer i Brians søskendes kernefamilier... Det er overhovedet ikke, fordi jeg ikke vil til julefrokost ved hans familie. Det vil jeg MEGET gerne. Men jeg synes, det er vigtigere, at vi har den ro. "Kompromiset" lige nu, er vist, at hvis de holder julefrokost 1. juledag, så bliver jeg hjemme med børnene og B tager afsted. Og det kan jeg jo ikke sige så frygtelig meget til. Men jeg er stadig ikke tilfreds. Fordi: 1. Jeg synes også, at børnene skal have deres far den dag 2. Hvis han tager afsted, "risikerer" de at få valget, om de vil med, og det synes jeg egentlig ikke, at de skal belemre deres små hoveder med 3. Ungerne er jo nok overtrætte, og så ville det sgu være rart at være to voksne om dem Nå ups, det blev vist en længere klagesang :oops Edit: Når jeg skriver, at jeg gerne vil have at hensynet til vores kernefamilie vægter højere end de andres, så mener jeg selvfølgelig kun det hensyn som vi selv tager ;) Altså jeg forventer ikke, at resten af familien laver om. Jeg vil bare gerne, at vi vælger ud fra, hvad vores børn kan overskue (hvilket så desværre kan indebære at sige nej tak) istedet for ud fra, hvornår en af de voksne i familien fx skal arbejde (hvilket - tilsyneladende - kan betyde at de kun kan 1. juledag). Håber, det giver mening :) Kan du evt finde nogle tråde frem fra sidste jul? Jeg mener at huske, at du skrev om det der. (eller var det en anden herinde?) I hvert fald synes jeg alle burde holde fri 1. juledag. Jeg ville personligt heller ikke kunne overskue noget - og så ved jeg at Silke Elia slet ikke kan. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Kan du evt finde nogle tråde frem fra sidste jul? Jeg mener at huske, at du skrev om det der. (eller var det en anden herinde?) I hvert fald synes jeg alle burde holde fri 1. juledag. Jeg ville personligt heller ikke kunne overskue noget - og så ved jeg at Silke Elia slet ikke kan. Hmm, de er vel i julestuen som er lukket her om sommeren, så det tror jeg ikke, jeg kan :chin: Anyway, jeg synes ikke rigtig, jeg mangler argumenter, og B har sagt, at han synes der er noget fornuftigt i idéen, så forhåbentlig skal han bare summe over det, og finde en løsning, hvor han ikke kommer i klemme ved familien :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Andre end mig der er træt af dyrekort hadere på facebook??? Jeg vil ikke samle dyrekort, gider ikke og Mie er ligeglad, men det er da helt ok at samle dyrekort - folk der driver hetz mod dyrekort samlere med diverse latterlige sammenligninger og sure opstød om curling forældre - JEEEEEESUS!!!! Få et indhold i livet for pokker!!! Jeg giiiiiider ikke flere dyrekort hade billeder og indlæg i min facebook strøm!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Andre end mig der er træt af dyrekort hadere på facebook??? Jeg vil ikke samle dyrekort, gider ikke og Mie er ligeglad, men det er da helt ok at samle dyrekort - folk der driver hetz mod dyrekort samlere med diverse latterlige sammenligninger og sure opstød om curling forældre - JEEEEEESUS!!!! Få et indhold i livet for pokker!!! Jeg giiiiiider ikke flere dyrekort hade billeder og indlæg i min facebook strøm!!! Endnu en fordel ved ikke at være på facebook :lolhit Det ville også have irriteret mig ;) (Jeg syntes dog, det var ret sjovt, da Jonathan Spang lagde et billede af nogle dyrekort på instagram, og spurgte om der var nogle desperate/liderlige mødre på linjen :lol) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Andre end mig der er træt af dyrekort hadere på facebook??? Jeg vil ikke samle dyrekort, gider ikke og Mie er ligeglad, men det er da helt ok at samle dyrekort - folk der driver hetz mod dyrekort samlere med diverse latterlige sammenligninger og sure opstød om curling forældre - JEEEEEESUS!!!! Få et indhold i livet for pokker!!! Jeg giiiiiider ikke flere dyrekort hade billeder og indlæg i min facebook strøm!!! Jeg gider bare ikke høre mere om dyrekort. Om det er dem der er for eller dem der er imod. I don't care. Håber snart den dille slutter. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Endnu en fordel ved ikke at være på facebook :lolhit Det ville også have irriteret mig ;) (Jeg syntes dog, det var ret sjovt, da Jonathan Spang lagde et billede af nogle dyrekort på instagram, og spurgte om der var nogle desperate/liderlige mødre på linjen :lol) vidste ikke du havde Instagram Mette :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Jeg gider bare ikke høre mere om dyrekort. Om det er dem der er for eller dem der er imod. I don't care. Håber snart den dille slutter.:ditto Nu er Ida godt nok meget glad for hendes bog og kigger i den mange gange om dagen. Men derudover synes jeg godt nok det har taget overhånd. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 vidste ikke du havde Instagram Mette :p Det har jeg heller ikke, men jeg kan finde på at kigge på eb.dk, og de var så venlige at skrive om det ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Det har jeg heller ikke, men jeg kan finde på at kigge på eb.dk, og de var så venlige at skrive om det ;)Ku heller ikke få det til at passe ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Ku heller ikke få det til at passe ;) :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Suk. Skal til lægen og blandt andet snakke blodsukker imorgen... Og jeg har mega lyst til franskbrød, syltetøj, nutella og vandmelon <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Suk. Skal til lægen og blandt andet snakke blodsukker imorgen... Og jeg har mega lyst til franskbrød, syltetøj, nutella og vandmelon <_< :kram2 Håber lægen kan give dig noget vished så du ikke skal gå og være "Nervøs" over hvad du må og ikke må og hvor "streng" han anbefaler dig at være. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 :kram2 Håber lægen kan give dig noget vished så du ikke skal gå og være "Nervøs" over hvad du må og ikke må og hvor "streng" han anbefaler dig at være. Tak. Det håber jeg også. Jeg har (indtil videre) nøjes med en halv appelsin. Det bliver virkelig godt at få en snak! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2015 Suk. Skal til lægen og blandt andet snakke blodsukker imorgen... Og jeg har mega lyst til franskbrød, syltetøj, nutella og vandmelon <_< :kramHvad lagde sit sukkertal egentlig på? Del dette indlæg Link to post Share on other sites