tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Tak, piger. Jeg har ikke sovet siden 2.30 :( Det er ved at tære kun at sove 4-5 timer fra kl 22 hver nat.

Kami, ja det har jeg. Det gør ingen forskel.

Her hjælper det at se noget på netflix på telefonen når jeg ikke kan sove. Af en eller anden grund, får det mig til at falde i søvn :)

Del dette indlæg

Her hjælper det at se noget på netflix på telefonen når jeg ikke kan sove. Af en eller anden grund, får det mig til at falde i søvn :)

Jeg ser Desperate Housewives på Viaplay men det falder jeg ikke i søvn af (måske jeg skulle finde noget mindre interessant ;)). Mig som ellers ofte falder i søvn på sofaen til tv'et for tiden <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har næsten ikke sovet i nat, fordi Jakob er røv snottet og derfor snorker helt vildt :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har sagt det før men siger det lige igen:

Det SUCKS BIG TIME ikke at kunne sove når man har muligheden. HADER det! :( :boo

Det bliver en lang dag for manden skal til Jylland hele dagen og først kommer hjem efter puttetid :huug

Kæmpe stort :kram Ikke for noget søde, men har du overvejet et smut forbi lægen? :kiss Måske de kan være behjælpelige med råd.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ser Desperate Housewives på Viaplay men det falder jeg ikke i søvn af (måske jeg skulle finde noget mindre interessant ;)). Mig som ellers ofte falder i søvn på sofaen til tv'et for tiden <_<

Jeg lagde engang syv kabale på telefonen, når jeg ik ku sove.. Det hjalp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har næsten ikke sovet i nat, fordi Jakob er røv snottet og derfor snorker helt vildt :(

Ej undskyld, men kom liiige til at fnise! - jeg læste at Jakobs røv var snottet! :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du prøvet at mediterer og selv-hypnotiserer? 

Hvis det sker igen, så prøv at ligge dig i en behagelig position og så "luk ned" for forskellige sektioner i kroppen. Husk at ha' tisset af, drukket af osv. Så din krop og hjerne ikke kan gå ind og sende signaler om at holde dig "vågen".

Lig dig godt.

Jeg har 3 seancer du kan prøver:

1. Forestil dig at du er en fjer som svæver og som daler ned fra himlen. For hver udånding du laver, bliver en del af din krop tungere. 

Du daler lige så stille ned mod intetheden, alt imens evt. dine arme bliver tungere, dit ansigt, eller dine ben bliver tungere. Så tunge at du ikke kan bevæge dem. Hvilke kropsdele du starter og arbejder med, bestemmer du helt selv. Du må bare ikke bevæge den del af kroppen som du har lukket ned, ellers skal du starte forfra.

2. Du lukker ned for en del af kroppen ad gangen. 

Lig dig godt til rette - og så tager du dybe lange vejrtrækninger (1-2-3 ind, og 1-2-3 ud langsomt). For hver udånding lukker du en kropsdel ned - men her arbejder du enten nedefra og op, eller oppefra og ned. Hvilket vil sige, at du ikke selv bestemmer rækkefølgen.

Hvis du starter nedefra og op, lyder det: tæer, fødder, lægge, lår, baller, underliv, mave, ryg, bryst, skuldre, hals og nakke, hage og kæbe, læber, kinder, næse, pande, øjne og til sidst hovedbunden. 

Hvis du ikke er faldet i søvn inden (hvilket man som regel er, da man bestemt ikke skal skynde sig igennem det), så tager du og vender det om og starter med hovedbund, øjne, pande... osv... 

3. den næste er den mest simple.

For hver udånding du laver, bliver din krop tungere og mere afslappet. 

Mange gange kan vi ikke falde i søvn, fordi vi spænder op i kroppen.

Disse øvelser har fulgt mig troligt i mange år, da jeg i mine teen-år led af søvnløshed. 

Det kaldes selv-hypnose, fordi det er netop hvad det er. 

Du tvinger dig selv til at slappe af med vejrtrækningerne og ned-lukningen af forskellige muskelgrupper. 

Det virker :) 

Den eneste bivirkning jeg har haft, er at jeg har haft nogle meget underlige drømme ved det - men det vil jeg 100 gange hellere have end søvnløshed!

Jeg håber det virker for dig også :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der findes også gode apps til meditation/hypnose. Søg f.eks på Andrew Johnson, ham har jeg været glad for. Og lægen kan give dig transportsygepiller som gør dig døsig. De er ufarlige og man bliver ikke afhængig af dem; jeg ved at piloter bruger dem, når de skal skifte døgnrytme. Jeg har selv brugt dem, og min erfaring er, at hvis du 'bare' er træt eller lidt presset virker de fint. Man sover rigtigt og dybt. Hvis man (jeg) er møgstresset og der er fuld knald på hele systemet, så er de ikke gode nok.

Pøjpøj. Længere tids søvnløshed er virkelig en glidebane, tag hellere fat i det før eller siden (sagde hende som ikke sov i et år, og mærker konsekvensen stadig her 5 år senere)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for råd og tips, piger :lovebk

Jeg kan helt sikkert blive bedre til at slappe af og lukke ned. Jeg har ikke problemer med at falde i søvn om aftenen men når jeg vågner hen på natten. Jeg vil prøve nogle af jeres råd og håbe de hjælper selvom jeg jo synes jeg har prøvet forskellige ting. På den igen, ikke ;)

Tak igen - sødt af jer at bidrage :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for råd og tips, piger :lovebk

Jeg kan helt sikkert blive bedre til at slappe af og lukke ned. Jeg har ikke problemer med at falde i søvn om aftenen men når jeg vågner hen på natten. Jeg vil prøve nogle af jeres råd og håbe de hjælper selvom jeg jo synes jeg har prøvet forskellige ting. På den igen, ikke ;)

Tak igen - sødt af jer at bidrage :kiss

Jeg har/har haft lige præcis samme problem. Jeg har fundet et sted i hele huset jeg kan sove når det ikke lykkes i sengen. Det er på sofaen. Ikke optimalt men det fungerer. Så må min mand komme og vække mig hvis jeg skal gøre noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må min arbejdsgiver godt sidde og fortælle mig at jeg skal finde en anden pasningsmulighed til mit barn selvom jeg har ret til barnets første syge dag? Hun gik så vidt som at opfordre til at hyre barnepige eller hjælp fra kommunen..... Endvidere opfordrede hun mig til at komme på arbejde på trods af sygdom. Hvilket jeg er lige nu, med store mavesmerter...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må min arbejdsgiver godt sidde og fortælle mig at jeg skal finde en anden pasningsmulighed til mit barn selvom jeg har ret til barnets første syge dag? Hun gik så vidt som at opfordre til at hyre barnepige eller hjælp fra kommunen..... Endvidere opfordrede hun mig til at komme på arbejde på trods af sygdom. Hvilket jeg er lige nu, med store mavesmerter...

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blink seriøst???? har du ikke en fagforening du kan gå til? Ellers så få en ASAP!

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blink seriøst???? har du ikke en fagforening du kan gå til? Ellers så få en ASAP!

:ditto

Det er ikke i orden, den behandling!

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto

Det er Jeg ret sikker på at din chef ikke må bede om. Både mht barn og dig selv!

Del dette indlæg

Annonce ♥

For det første så lyder din arbejdsgiver for viderekommende og det lyder ikke rimeligt overfor hverken dig eller de andre ansatte at du får at vide du skal komme syg på arbejde, selvføgelig skal du ikke det.

Men din ret til barns sygedag er kun såvidt dit arbejde tillader det og de har ret til at sige at du kan få et par timer fri til du har fundet anden pasning. Retten er altså kun såvidt det er forenligt med arbejdet og det lyder det som om din arbejdsgiver ikke mener det er foreneligt.

https://www.borger.dk/Sider/Barn-syg-og-fravaer.aspx I linket star der bla dette at det er foreneligt med forholdene på arbejdspladsen

Så lige hvad det angår, mener jeg hun har retten på sin side, med mindre der star noget helt andet I din overenskomst, men dette plejer såvidt jeg ved at være gældende. Om det er en ordenlig måde hun informerer dig kan man så godt mene hun ikke gør.

Jeg forstår udemærket det er ubehageligt og du er væk pga det er nødvendigt. Jeg har selv endt med at sige op på en arbejdsplads, som havde svært ved at forstå det var fravær I forbindelse med småbørn og det var drøn ubehageligt. Så jeg forstår dig godt, men mener hun har retten på sin side.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv dag!

Orker næsten ikke at skrive det igen (har skrevet det i min "vej til graviditettråd ")

Men øv hvor jeg bare når folk udgiver sig for at være dine venner :klap

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har skrevet til min fagforening.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ved at gå mindre sukkerkold over, at jeg ikke fatter noget af jobcenter og a-kasse regler :prik

Jeg kan tilsyneladende først melde mig ledig i jobcenteret, når jeg ER ledig, dvs. 1. juni.

Selvom jeg går på barsel fra job D. 13. maj, har jeg først ret til at gå på barsel som ledig D. 10. juni = fra 1. juni til 10. juni er jeg jobsøgende og skal faktisk søge job for at bevare min dagpengeret, selvom det IMO ikke giver en skid mening at søge job som jeg MAX kan være i, i halvanden uge.

Så har jeg optjent ret til 11 dages ferie med dagpenge, som skal bruges mellem 1. Maj 2015 og 30. april 2016. De kan ikke overføres (hvilket jeg jo egentlig helst ville, så jeg kunne strække barslen), og de kan ikke bruges, når jeg er på barsel = min eneste mulighed for at bruge (nogle af) dem er fra 1. til 10. juni, hvor jeg jo som bekendt er jobsøgende.

Så det ville jo egentlig nok være det "smarteste" at melde ferie fra 1. juni til 10. juni, så jeg "i det mindste" kan bruge de der feriedage på at slippe for at søge job lige her inden barsel - right?

Ferie skal så meldes til jobcenteret min. 14 dage før ferien, dvs. ca. nu.

Men jeg kan ikke se nogle steder, hvor jeg kan melde ferie på jobcenteret, og det giver jo også "mening" at jeg ikke kan melde ferie, når jeg pt. ikke er ledig. :huh

Jeg kunne have lyst til at ringe til jobcenter og a-kasse og spørge, men de har jo telefontid i min arbejdstid og jeg synes egentlig ikke, at jeg har tid til at ævle i telefon med dem i min arbejdstid...

Jeg kunne også have lyst til at skrive og spørge, men jeg kan næsten ikke finde ud af at forklare det, og tvivler ærlig talt også lidt på, at jeg får svar "i tide" til at jeg kan melde ferie "i tide". Jeg frygter også, at en skriftlig kontakt bare vil give mig et standardsvar, som jeg alligevel kunne have googlet mig til :rolleyes

Jeg har allermest lyst til at "lade som ingenting", acceptere at de der 11 feriedage bare er tabt (men dermed også slippe for roderiet med at finde ud af, hvordan jeg får dem udbetalt), melde mig ledig 1. juni, søge et eller andet totalt random som jeg alligevel ikke får, gå på barsel 10. juni som jeg har ret til, og så ikke tænke mere over det. - Det virker noget mere simpelt, økonomisk giver det mig det samme og jeg kan ikke se, at det skulle snyde nogen for noget. :unsure

MEN jeg er bange for 1. om jeg kan "komme i klemme på det" og miste penge 2. om de kan tvinge mig ud i et eller andet vikar-halløj og/eller et eller andet åndet opstartsmøde på jobcenteret, som alligevel ikke ville give mening for mig...

Puh :rolleyes Hvad ville I andre gøre?

Del dette indlæg

Annonce ♥

BBM:

Jeg kan slet ikke svare dig på noget som helst, for jeg fatter jo ikke en skid selv :lolhit

Jeg SKAL være ledig i minimum 8 dage inden barslen, for at have ret til barselsdagpenge. Jeg har så planer om at gøre det 14 dage før (i mit tilfælde så 6 uger før termin, jeg har ret til barsel 4 uger før).

Når jeg bliver ledig, skal jeg SENEST 14 dage efter ledighedsdag 1, til et informationsmøde. Inden da skal jeg udfylde lidt forskelligt blanketter og tjekke jobopslag (også selvom jeg ville kunne nå i job i maks 14 dage "nogle er heldige at få job efter barsel" fik jeg af vide), men i forhold til ansøgninger + møder + aktivering, er de slet ikke strikse før efter infomødet. Hvilket jeg så tænker om ikke det også gælder sådan for dig?

Ej det hjælper jo ikke dig med det ferie. Ok, jeg skulle vidst bare selv lufte ud. Jeg hader nemlig at jeg ikke har styr på det, men jeg fatter virkelig ikke reglerne!

Min plan er at ringe til a-kasse, kommune (jeg skal opsige tilskud) og udbetaling Danmark og få dem til at skære det ud i pap, når jeg nærmer mig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe luft du bare Sephi, det er vel det, tråden er til, og din situation lyder heller ikke som noget, der er let at finde rundt i :kram2

Jeg ringer såmænd også gerne, men eftersom der er Kristi himmelfart når jeg går på barsel, så bliver det jo nok først D. 18 anyway og så er det jo strengt taget for sent at melde ferie, så ved ikke om jeg bør gøre noget inden. Er bare heller ikke særlig motiveret for at sende en mail og melde ferie uden at have snakket med nogen først, for så synes jeg lidt, at jeg risikerer at blive "fanget" i noget blanketbøvl, som måske slet ikke er nødvendigt <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe luft du bare Sephi, det er vel det, tråden er til, og din situation lyder heller ikke som noget, der er let at finde rundt i :kram2

Jeg ringer såmænd også gerne, men eftersom der er Kristi himmelfart når jeg går på barsel, så bliver det jo nok først D. 18 anyway og så er det jo strengt taget for sent at melde ferie, så ved ikke om jeg bør gøre noget inden. Er bare heller ikke særlig motiveret for at sende en mail og melde ferie uden at have snakket med nogen først, for så synes jeg lidt, at jeg risikerer at blive "fanget" i noget blanketbøvl, som måske slet ikke er nødvendigt <_<

De sender ikke en ud i noget 6 uger før job og barsel og bliver du indkaldt til møde ringer du ig siger du går på barsel om lidt og så slipper du (jeg blev sendt hjem fra møde 4 uger før job start)

Del dette indlæg

Annonce ♥

De sender ikke en ud i noget 6 uger før job og barsel og bliver du indkaldt til møde ringer du ig siger du går på barsel om lidt og så slipper du (jeg blev sendt hjem fra møde 4 uger før job start)

Arh super info! :super :tak Så tror jeg bare, at jeg glemmer alt om de der feriedagpenge og bare melder mig ledig pr 1. juni! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil også godt brokke mig over, at vi ikke sådan rigtig mangler noget til lillesøster når jeg nu har lyst til at shoppe :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil også godt brokke mig over, at vi ikke sådan rigtig mangler noget til lillesøster når jeg nu har lyst til at shoppe :rolleyes

Du kan bare shoppe til min baby? Jeg mangler alt :P

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.