Besvaret April 16, 2015 Læste godt din tråd :kram Hvorfor tror du, at jeg kun læser med på det forum ? ;) Tak.. jeg læset jo normalt også kun med, men oprettede tråden i en god tro, om at de var i stand til rent faktisk at læse.. mem det er en flok "facebook kvinder" (har en mening om alt og kun deres er gældende) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Tak.. jeg læset jo normalt også kun med, men oprettede tråden i en god tro, om at de var i stand til rent faktisk at læse.. mem det er en flok "facebook kvinder" (har en mening om alt og kun deres er gældende)Man kan ikke være i god tro derinde. De holder meget på at have ytringspligt, ikke ytringsfrihed :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Jeg kan slet ikke bære de her lorte afleveringer! Mit humør er helt ødelagt. Hjælper ikke ligefrem at min kæreste ikke kan sætte sig ind i det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 At sidde på arbejde og ikke have fået morgenmad, så er der lang tid til pause klokken 9.40 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 HADER at bo i hus med smæklås!!! Skulle bare lige stille cyklen på plads og så smækker lortet i for mig. Og tror I så ekstranøglen ligger på sin plads? Nej, den har N da i al sin genialitet givet til naboen. Tror I så naboen er hjemme? Nej det havde da været for nemt. Så nu sidder jeg her i mega blæsevejr og er ved at dø af sult, for min pung ligger selvfølgelig indenfor Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 HADER at bo i hus med smæklås!!! Skulle bare lige stille cyklen på plads og så smækker lortet i for mig. Og tror I så ekstranøglen ligger på sin plads? Nej, den har N da i al sin genialitet givet til naboen. Tror I så naboen er hjemme? Nej det havde da været for nemt. Så nu sidder jeg her i mega blæsevejr og er ved at dø af sult, for min pung ligger selvfølgelig indenfor Føler med dig.. Kan man ikke gøre noget ved den smæklås ? (spørger hende den intet anende fra landet, hvor det er låse ikke altid eksistere :P) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 HADER at bo i hus med smæklås!!! Skulle bare lige stille cyklen på plads og så smækker lortet i for mig. Og tror I så ekstranøglen ligger på sin plads? Nej, den har N da i al sin genialitet givet til naboen. Tror I så naboen er hjemme? Nej det havde da været for nemt. Så nu sidder jeg her i mega blæsevejr og er ved at dø af sult, for min pung ligger selvfølgelig indenfor I kan vel bare tage smæklåsen fra? Og :numse Det er så flad at blive låst ud, især i sådan et lortevejr :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 HADER at bo i hus med smæklås!!! Skulle bare lige stille cyklen på plads og så smækker lortet i for mig. Og tror I så ekstranøglen ligger på sin plads? Nej, den har N da i al sin genialitet givet til naboen. Tror I så naboen er hjemme? Nej det havde da været for nemt. Så nu sidder jeg her i mega blæsevejr og er ved at dø af sult, for min pung ligger selvfølgelig indenfor Snæklås er noget fanden har skabt!!! Vil jeg have låst skal jeg nok selv gøre det :prik Jeg har låst mig selv ude 3 gange og det er :numse Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 I kan vel bare tage smæklåsen fra? Og :numse Det er så flad at blive låst ud, især i sådan et lortevejr :kram2 Man kan godt slå låsen fra, men det er enten eller og det får man bare ikke altid gjort. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Jeg er SÅ træt og over at vores hus ikke bliver solgt... Havde igen en fremvisning i går, førstegangskøbere som skulle en masse hus - fair nok, men så køber de jo nok ikke vores. Der er jo en del huse tilsalg.... Aner snart ikke, hvad vi skal gøre længere!???! Vi skifter ikke mægler igen, hvad skulle det gøre når byen ikke er større osv. Plus at den mægler er den mest effektive i Haderslev.. Åhhh, jeg hader det her mellemrum vi sidder i og har siddet i i næsten et år nu :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Har nu talt med vuggestuen og jeg er egentlig stadig gal, skuffet og måske mest ked af det egentlig... De havde på forhånd besluttet, at de kun skulle 6 børn afsted, fordi de cyklede et sted hen, hvor de ikke har været før - umiddelbart fair nok! Men da jeg så spørger, om der så slet ikke var andre store piger tilbage i vuggestuen end AB, kan pædagogen ikke komme i tanke om flere.. Mine hormoner eller bare det at være mor, kokser i sådanne situationer, så jeg var på nippet til at græde, og fik derfor ikke spurgt mere ind til det. Jeg forstår bare ikke, hvorfor man så ikke vælger at tage 7 piger med, når de kun er 7 store piger og der er plads til 8.!! Jeg græd hele vejen hjem imens jeg talte i tlf med J (det tager kun 5 min at gå).. Pædagogen sagde, at det skulle have været tre fra hver stue, men blev så fire fra AB's stue (ud af 5) og 2 fra den anden stue, da resten var for små til at komme med. Det er jo på sin vis ligegyldigt, da AB har haft en god dag med sang osv.. Men altså, hun skulle som den eneste store spise eftermiddags madpakke med de små - tænker børn over sådan noget i den alder? Tænker hun over, hvorfor hun ikke måtte komme med?? Det er mest det der gør mig ked af det, tanken om, hvad AB har tænkt, da de andre blev gjort klar - alle dem hun leger allermest med, men ikke hende! Argh!!! Hvorfor kunne hun ikke bare blive hos sin fantastiske dagpleje for evigt!!!??!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Har nu talt med vuggestuen og jeg er egentlig stadig gal, skuffet og måske mest ked af det egentlig... De havde på forhånd besluttet, at de kun skulle 6 børn afsted, fordi de cyklede et sted hen, hvor de ikke har været før - umiddelbart fair nok! Men da jeg så spørger, om der så slet ikke var andre store piger tilbage i vuggestuen end AB, kan pædagogen ikke komme i tanke om flere.. Mine hormoner eller bare det at være mor, kokser i sådanne situationer, så jeg var på nippet til at græde, og fik derfor ikke spurgt mere ind til det. Jeg forstår bare ikke, hvorfor man så ikke vælger at tage 7 piger med, når de kun er 7 store piger og der er plads til 8.!! Jeg græd hele vejen hjem imens jeg talte i tlf med J (det tager kun 5 min at gå).. Pædagogen sagde, at det skulle have været tre fra hver stue, men blev så fire fra AB's stue (ud af 5) og 2 fra den anden stue, da resten var for små til at komme med. Det er jo på sin vis ligegyldigt, da AB har haft en god dag med sang osv.. Men altså, hun skulle som den eneste store spise eftermiddags madpakke med de små - tænker børn over sådan noget i den alder? Tænker hun over, hvorfor hun ikke måtte komme med?? Det er mest det der gør mig ked af det, tanken om, hvad AB har tænkt, da de andre blev gjort klar - alle dem hun leger allermest med, men ikke hende! Argh!!! Hvorfor kunne hun ikke bare blive hos sin fantastiske dagpleje for evigt!!!??!! Det lyder godt nok også underligt. Jeg ved ikke hvor meget de tænker over det i den alder. Har hun selv givet udtryk for noget omkring det? :kram til dig Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Det lyder godt nok også underligt. Jeg ved ikke hvor meget de tænker over det i den alder. Har hun selv givet udtryk for noget omkring det? :kram til dig De cyklede på legeplads med madpakker og i morges spurgte hun, om hun skal på legepladsen og spise madpakke i dag.. Ved ik, om det er pga. det eller om det er tilfældigt, for hun spiser ofte madpakke på legepladsen i vuggestuen sammen med børnehavebørnene. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Knus til Majkenhall og Kami. Kami, jeg kan godt forstå du er superskuffet. Det giver overhovedet ingen mening, og jeg synes slet ikke deres argument holder vand. 6 eller 7; det kan sgu være hip som hap! Man må da aldrig nogensinde vælge et barn fra, når man laver noget gruppehalløj. Så har man sgu bare at finde en løsning, hvor alle kan være med, eller hvor grupperne er opdelt på helt neutral grund (i dag er det blå stue, næste gang er det rød-agtigt). Jeg tænker umiddelbart ikke, at AB har lagt mærke til noget særligt, hvis hun ellers har haft en god dag. Men det skal jo bare ikke gentage sig, for på et eller andet tidspunkt vil hun jo begynde at stille spørgsmål. Og man frygter jo så, at hun kommer til at stille spørgsmål ved sig selv, hvilket er helt naturligt når man bliver udelukket (oven i købet af de voksne). Jeg tænker i øvrigt at nogle børn også stiller spørgsmål, hvis ANDRE bliver efterladt - det behøver ikke at være dem selv. Og det er bare ikke OK, ligefrem at skabe den situation. Hvis du får mod på det, synes jeg sagtens du kan sige dernede, at du VIRKELIG ikke forstår deres valg, og at det slet ikke er i orden under de givne omstændigheder. Du vil ikke være på tværs, men helt ærligt så er det da dét, vi prøver at lære ungerne: at alle skal have lov at være med. Og at du blev rigtigt ked af det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Jeg har siden jeg startet i denne her afdeling ikke haft det skide godt. Min chef er ubehagelig og kommer med mange kommentarer eller er strid i sine udtalelser. Hvis man laver en fejl, bliver den mailet ud med chefen på cc... Virkelig ubehageligt. Nu har personale sekretær indkaldt til møde i morgen. Håber ikke chefen skal med... For jeg er igen i den der forvitrings fase hvor jeg ikke ved om det er mig der er skør eller sippet... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Har nu talt med vuggestuen og jeg er egentlig stadig gal, skuffet og måske mest ked af det egentlig... De havde på forhånd besluttet, at de kun skulle 6 børn afsted, fordi de cyklede et sted hen, hvor de ikke har været før - umiddelbart fair nok! Men da jeg så spørger, om der så slet ikke var andre store piger tilbage i vuggestuen end AB, kan pædagogen ikke komme i tanke om flere.. Mine hormoner eller bare det at være mor, kokser i sådanne situationer, så jeg var på nippet til at græde, og fik derfor ikke spurgt mere ind til det. Jeg forstår bare ikke, hvorfor man så ikke vælger at tage 7 piger med, når de kun er 7 store piger og der er plads til 8.!! Jeg græd hele vejen hjem imens jeg talte i tlf med J (det tager kun 5 min at gå).. Pædagogen sagde, at det skulle have været tre fra hver stue, men blev så fire fra AB's stue (ud af 5) og 2 fra den anden stue, da resten var for små til at komme med. Det er jo på sin vis ligegyldigt, da AB har haft en god dag med sang osv.. Men altså, hun skulle som den eneste store spise eftermiddags madpakke med de små - tænker børn over sådan noget i den alder? Tænker hun over, hvorfor hun ikke måtte komme med?? Det er mest det der gør mig ked af det, tanken om, hvad AB har tænkt, da de andre blev gjort klar - alle dem hun leger allermest med, men ikke hende! Argh!!! Hvorfor kunne hun ikke bare blive hos sin fantastiske dagpleje for evigt!!!??!! Synes at grunden lyder lidt for tynd eller hva man kalder det. Måske du sku tag en lille snak med lederen! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Man kan godt slå låsen fra, men det er enten eller og det får man bare ikke altid gjort. Ja, men så låser man vel bare døren med nøglen?! Det er jo bare en vanesag - jeg vænnede mig i hvert fald til det ret hurtigt og bonus er at man aldrig glemmer sine nøgler ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Knus til Majkenhall og Kami. Kami, jeg kan godt forstå du er superskuffet. Det giver overhovedet ingen mening, og jeg synes slet ikke deres argument holder vand. 6 eller 7; det kan sgu være hip som hap! Man må da aldrig nogensinde vælge et barn fra, når man laver noget gruppehalløj. Så har man sgu bare at finde en løsning, hvor alle kan være med, eller hvor grupperne er opdelt på helt neutral grund (i dag er det blå stue, næste gang er det rød-agtigt). Jeg tænker umiddelbart ikke, at AB har lagt mærke til noget særligt, hvis hun ellers har haft en god dag. Men det skal jo bare ikke gentage sig, for på et eller andet tidspunkt vil hun jo begynde at stille spørgsmål. Og man frygter jo så, at hun kommer til at stille spørgsmål ved sig selv, hvilket er helt naturligt når man bliver udelukket (oven i købet af de voksne). Jeg tænker i øvrigt at nogle børn også stiller spørgsmål, hvis ANDRE bliver efterladt - det behøver ikke at være dem selv. Og det er bare ikke OK, ligefrem at skabe den situation. Hvis du får mod på det, synes jeg sagtens du kan sige dernede, at du VIRKELIG ikke forstår deres valg, og at det slet ikke er i orden under de givne omstændigheder. Du vil ikke være på tværs, men helt ærligt så er det da dét, vi prøver at lære ungerne: at alle skal have lov at være med. Og at du blev rigtigt ked af det. God vinkel den med, at de andre også kan tænke over det! Tak :)Har aftalt med J, at hvis det sker igen, vil vi sammen snakke med dem - han er bedre til sådan noget uden følelserne helt udenpå kroppen. Men er glad for jeg fik spurgt, for så ved de da, at jeg synes det var noget underligt noget! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Ja, men så låser man vel bare døren med nøglen?! Det er jo bare en vanesag - jeg vænnede mig i hvert fald til det ret hurtigt og bonus er at man aldrig glemmer sine nøgler ;) Det kan vores ikke. Vi kan kun låse ved at lukke døren, når smæklåsen er slået til :( Hvis bare den kunne det andet var det jo ikke noget problem, så er det jo ligesom en normal lås og så kan man nemlig ikke smække sig ude. Det kunne man i princippet heller ikke hvis ens mand bare havde lagt nøglen tilbage på sin plads i stedet for at finde på andre sjove ting at gøre med den :sm Status er i øvrigt at jeg pt sidder på biblioteket og venter på at høre fra min udlejer eller N får taget tidligere fri... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Synes at grunden lyder lidt for tynd eller hva man kalder det. Måske du sku tag en lille snak med lederen!Jeg synes også den er rigtig tynd Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Det kan vores ikke. Vi kan kun låse ved at lukke døren, når smæklåsen er slået til :( Hvis bare den kunne det andet var det jo ikke noget problem, så er det jo ligesom en normal lås og så kan man nemlig ikke smække sig ude. Det kunne man i princippet heller ikke hvis ens mand bare havde lagt nøglen tilbage på sin plads i stedet for at finde på andre sjove ting at gøre med den :sm Status er i øvrigt at jeg pt sidder på biblioteket og venter på at høre fra min udlejer eller N får taget tidligere fri... Ej, hvor irriterende <_< Vi havde nemlig også smæklås i vores gamle lejlighed og det var SÅ irriterende, men vi kunne heldigvis slå den fra (opdagede vi efter et par gange ;) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Nu siger, du godt nok, at det er dit sidste pip, men ikke desto mindre... Og jeg skal forsøge at gøre det kort ;) 1. Har sådan en mor overhovedet råd til at have en bil? :D Og sorry, men uanset hvor stresset og presset man er, så skal man sgu overholde reglerne IMO. Og ligesom ingen dør af at en P skive er sat, så dør den mors barn heller ikke af ikke at få en fødselsdagsgave. Det er synd, men det er mors ansvar/prioritering. 2. Gratis parkering ville da være lækkert, men såvidt jeg har forstået, sættes parkeringspriser også for at regulere, hvor mange biler, der kommer, og dermed regulere trafikken i midtbyen. Anyway, jeg siger ikke alt det her for at forsvare nogle steder. Jeg synes bare personligt at verden virker mere retfærdig (og P vagter mindre som nogle sure idioter) når jeg kan få øje på flere/større perspektiver. Så på en måde, var mine indlæg også lidt et forsøg på at bløde lidt op-agtigt. (selvom jeg samtidig anerkender, at det er mega øv at skulle af med de penge) :balloons Hold nu kæft, hvor er jeg vild med det her opslag! :LOL "Du siger godtnok, du ikke vil svare, MEN...." :haha Og respekt til Majs for at holde sig i skindet! :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 :kram Til alle jer med dumme oplevelser i VS, P-bøder, trælse arbejdssituation osv osv. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Har nu talt med vuggestuen og jeg er egentlig stadig gal, skuffet og måske mest ked af det egentlig... De havde på forhånd besluttet, at de kun skulle 6 børn afsted, fordi de cyklede et sted hen, hvor de ikke har været før - umiddelbart fair nok! Men da jeg så spørger, om der så slet ikke var andre store piger tilbage i vuggestuen end AB, kan pædagogen ikke komme i tanke om flere.. Mine hormoner eller bare det at være mor, kokser i sådanne situationer, så jeg var på nippet til at græde, og fik derfor ikke spurgt mere ind til det. Jeg forstår bare ikke, hvorfor man så ikke vælger at tage 7 piger med, når de kun er 7 store piger og der er plads til 8.!! Jeg græd hele vejen hjem imens jeg talte i tlf med J (det tager kun 5 min at gå).. Pædagogen sagde, at det skulle have været tre fra hver stue, men blev så fire fra AB's stue (ud af 5) og 2 fra den anden stue, da resten var for små til at komme med. Det er jo på sin vis ligegyldigt, da AB har haft en god dag med sang osv.. Men altså, hun skulle som den eneste store spise eftermiddags madpakke med de små - tænker børn over sådan noget i den alder? Tænker hun over, hvorfor hun ikke måtte komme med?? Det er mest det der gør mig ked af det, tanken om, hvad AB har tænkt, da de andre blev gjort klar - alle dem hun leger allermest med, men ikke hende! Argh!!! Hvorfor kunne hun ikke bare blive hos sin fantastiske dagpleje for evigt!!!??!! Der er noget der skuer lidt i mine ører her... De ville kun tage 6 afsted fordi de tog et sted hen de aldrig har været før..!??? De var to voksne ikke? Altså det vil sige 3 børn hver..... Det er da i den grad til at overskue, plus et barn mere ville nok ikke få "læsset" til at vælte. Jeg er "all for" at man kan tage afsted i små gruppe, det er en sjældenhed men en vigtig del at børns hverdag. Men altså at AB kom med ville jo også gøre det store, det ville jo stadig være en mindre gruppe. I mine øjne. når det er sagt, så tror jeg (jeg kan ikke vide det, aner jo ikke hvad der sker inde i de smås hoveder) IKKE at AB på nogen måde har bemærket noget. Men det ville jeg bedst kunne udtale mig om, hvis jeg havde været der og set hende den dag osv. Fordi børn er forskellige nogen ville lægge mærke til det, andre ville ikke. Men flertallet ville ikke bemærke noget og ville som oftest bare hygge sig der hvor de er. Det er oftest mest os, som forældre der bliver bange og ked af det på vores børns vegne. Vi ønsker jo kun det bedste for dem :) Jeg tænker at hun sikkert har lagt mærke til at dem om hun leger med, skulle på tur - men at hverdagen, efter at de er taget afsted, har overtaget og hun bare har leget videre. Hun har jo heldigvis ikke været der så længe og er nok ikke vant til at skulle med på tur (aner dog ikke om de tager afsted hver uge osv.) Jeg synes det virker lidt fladt, altså deres argumenter. Og tænker de måske også, da du spurgte ind til det, nok kunne se at det ikke var helt ok - men i stedet for at sige det er vi altså kede af, så har forsvaret sig selv.. Håber det gav mening det jeg skrev :) :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2015 Jeg vil gerne brokke mig over at min facebook ikke virker <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites