Besvaret November 6, 2014 :kram Det lyder som om den her dag bare er hård ved dig :( er det noget specifikt (og noget du vil dele) eller er det bare generel ked-af-det-hed? Oh du behøver ikk svare på det, hvis du ikk har lyst :) Kram skal du i hvert fald have :kram2 :kram2 Tak for kram :kram2 Tjaeh. Det mest specifikke, jeg kan komme på, er at jeg er ked af mit jobafslag igår, men Brian tror mest at det er hormoner og det er jeg nok tilbøjelig til at give han ret i. :blush Vil i hvert fald godt give ham ret i, at jeg er irrationelt og ulig-mig meget ked af alle mulige småting idag. Og så er jeg ekstra ked af at have "været sådan her" på min og Valdemars fridag. Så det er vist bare kørt op i en spids-agtigt. :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 Tak for kram :kram2 Tjaeh. Det mest specifikke, jeg kan komme på, er at jeg er ked af mit jobafslag igår, men Brian tror mest at det er hormoner og det er jeg nok tilbøjelig til at give han ret i. :blush Vil i hvert fald godt give ham ret i, at jeg er irrationelt og ulig-mig meget ked af alle mulige småting idag. Og så er jeg ekstra ked af at have "været sådan her" på min og Valdemars fridag. Så det er vist bare kørt op i en spids-agtigt. :unsureØv, det et altså også bare træls med sådan nogen dage :( kan godt forstå du er ked af jobafslag, men der skal nok dukke noget andet op til dig, det er jeg sikker på :) :kram2Jeg havde også lig en tudedag i tirsdags. Lucas var sur fra morgenstunden og jeg havde ham hjemme, og uanset hvad jeg gjorde var det bare ikk godt nok (ifølge Lucas) - det blev pludselig for meget for mig, og så satte jeg mig altså til at tude :unsure Jeg er også sikker på det er vores hormoner der spiller ind, for sådan plejer jeg heller ikk at reagere. I morgen bliver en bedre dag :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 Øv, det et altså også bare træls med sådan nogen dage :( kan godt forstå du er ked af jobafslag, men der skal nok dukke noget andet op til dig, det er jeg sikker på :) :kram2 Jeg havde også lig en tudedag i tirsdags. Lucas var sur fra morgenstunden og jeg havde ham hjemme, og uanset hvad jeg gjorde var det bare ikk godt nok (ifølge Lucas) - det blev pludselig for meget for mig, og så satte jeg mig altså til at tude :unsure Jeg er også sikker på det er vores hormoner der spiller ind, for sådan plejer jeg heller ikk at reagere. I morgen bliver en bedre dag :kram2 Øv, det lyder heller ikke som en rar dag :kram2 Dumme hormoner <_< Men ja, forhåbentlig bliver imorgen bedre. :) (det tror jeg faktisk oprigtigt, at den gør. Jeg skal til lægen og "bekræfte" graviditeten :biglove Og så på biblioteket og hente bøger, og imorgen aften er der vild med dans, og så weekend :7himmel) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 Brokker mig en smule over min kærestes hjemmebiografs-projekt.... Står og har det monster skidt men hjælper alligevel med ligegyldige lorte ledninger og fucking højtalere!!!! Lad mig sove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 Hvor ville jeg ønske Camille bare ville SOVE!! Det kan godt være hun er frisk om dagen, men det der med at ligge og tulle om aften.. PUHA.. Det er 2 timersiden hun blev puttet.. Og hun er SÅ træt.. Hun har ikke været ked, men ligger bare og leger, tuller og kalder engang i mellem. Glæder mig til weekenden!! Så kan hun få sovet ud, vi skal hygge og jeg kan forhåbentligt kommer lidt ovenpå.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 simon hoster hoster og hoster og det samme gør jeg. fuck altså magter ikke mere sygdom. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 simon hoster hoster og hoster og det samme gør jeg. fuck altså magter ikke mere sygdom. Det samme gør Luna... nøj, det er strenge for den bette krop! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 hvor er jeg skuffet. :( her prøver jeg at være en god og hjælpsom mor og så står ungen og lyver. :( Ved godt at lektier ikke er det fedeste, men at bevist lade sine bøger blive på skolen, det er bare ikke i orden! Har fået en mail fra Fs lærer om at hun har haft en snak med min datter om lektier. Der mangler et referat i dansk samt nogle opgaver som ikke er blevet lavet. Det første jeg spørger om hver dag, når jeg henter er, om der er lektier for. Jeg sidder med dem og hjælper, men vil ikke lave det for dem (fx vil hun gerne have at jeg siger hvad hun skal skrive. I 5. klasse burde man altså kunne det selv) Nu har hun sagt til læreren at vi ikke vil hjælpe herhjemme og at det er svært. Helt ærligt hvor føler jeg mig røvrendt. hun har lige haft veninder til overnatning, selvom jeg ikke rigtig orkede det. Aner ikke hvad jeg skal gøre, for min intention var jo at stole på hende. Men den tillid er brudt nu. Hader løgn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 Det her flytning bliver min og Anders's skilsmisse hold nu op hvor er vi bare ikke enige om hvordan tingene skal køre!!! Anders har bare kastet ting i kasser, mens jeg sirligt sorterer hvilket selvf. Resulterer i at han har kastet noget i en kasse jeg skal bruge i december - men hvilken kasse??? Og nu er han sur fordi det lå i mellem hans OG Mies ting og så er det jo 100% min skyld at han skal pakke alt op ik? Ik fordi bunken det lå i var vores alles bunke som tilfældigt lå på kontoret fordi det er der vi har brugt det og derfor nok lige burde være blevet sorteret :prik Jeg tror jeg opgiver for husfredens skyld og glæder mig til at finde det frem til næste år i stedet!!! (Det er en jule cd som lå i stakken med hans CDer og Mies CDer og mine CDer, åndsvag ting at skændes om men jeg VIDSTE bare at det ville gå galt med hans kasten i kasser) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Det her flytning bliver min og Anders's skilsmisse hold nu op hvor er vi bare ikke enige om hvordan tingene skal køre!!! Anders har bare kastet ting i kasser, mens jeg sirligt sorterer hvilket selvf. Resulterer i at han har kastet noget i en kasse jeg skal bruge i december - men hvilken kasse??? Og nu er han sur fordi det lå i mellem hans OG Mies ting og så er det jo 100% min skyld at han skal pakke alt op ik? Ik fordi bunken det lå i var vores alles bunke som tilfældigt lå på kontoret fordi det er der vi har brugt det og derfor nok lige burde være blevet sorteret :prik Jeg tror jeg opgiver for husfredens skyld og glæder mig til at finde det frem til næste år i stedet!!! (Det er en jule cd som lå i stakken med hans CDer og Mies CDer og mine CDer, åndsvag ting at skændes om men jeg VIDSTE bare at det ville gå galt med hans kasten i kasser) Argh det lyder træls! :kram Og alligevel meget "typisk", jeg kunne i hvert fald sagtens se mig og Brian i samme situation, hvis vi skulle flytte :rolleyes God idé at sige pyt for husfredens skyld, selvom jeg godt kan forstå at sådan en julecd er træls at undvære :kram2 Måske kan du låne en tilsvarende på biblioteket? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 hvor er jeg skuffet. :( her prøver jeg at være en god og hjælpsom mor og så står ungen og lyver. :( Ved godt at lektier ikke er det fedeste, men at bevist lade sine bøger blive på skolen, det er bare ikke i orden! Har fået en mail fra Fs lærer om at hun har haft en snak med min datter om lektier. Der mangler et referat i dansk samt nogle opgaver som ikke er blevet lavet. Det første jeg spørger om hver dag, når jeg henter er, om der er lektier for. Jeg sidder med dem og hjælper, men vil ikke lave det for dem (fx vil hun gerne have at jeg siger hvad hun skal skrive. I 5. klasse burde man altså kunne det selv) Nu har hun sagt til læreren at vi ikke vil hjælpe herhjemme og at det er svært. Helt ærligt hvor føler jeg mig røvrendt. hun har lige haft veninder til overnatning, selvom jeg ikke rigtig orkede det. Aner ikke hvad jeg skal gøre, for min intention var jo at stole på hende. Men den tillid er brudt nu. Hader løgn. :kram Øv det må gøre ondt, når ens dyrebareste lyver for en, selvom man føler at man har gjort hvad man kan for at gøre det så godt :( Men jeg tror desværre, at det er ret normalt i den alder (?) Jeg løj i hvert fald også nogle gange, kan jeg huske, og jeg har også søde og kærlige forældre, der gerne ville hjælpe. :whistling Jeg ville tage mig en rolig snak med hende, hvor jeg prøvede at ligge den der følelse af at være "røvrendt" væk og ikke snakkede om brudt tillid osv (jeg tror personligt på, at når man har børn, så indebærer det at man altid har tillid selvom man er blevet løjet for, men uden at det betyder at man ikke "tjekker op" - giver det mening? :)), men prøvede at forstå, hvad der fik hende til at lyve. Hvis hun bare ikke gad, så ville jeg nok bestemt, men kærligt sige, at lektier altså skal laves, og så måske skifte fra at spørge "Har du lektier for?" til "Hvilke lektier skal vi kigge på idag?" i fremtiden. Men det kan jo også være at hun løj, fordi hun synes det er svært og måske har brug for at hjælp på en anden måde? Uanset hvad, er jeg sikker på, at hun ikke ser det, som at røvrende sin søde mor :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 hvor er jeg skuffet. :( her prøver jeg at være en god og hjælpsom mor og så står ungen og lyver. :( Ved godt at lektier ikke er det fedeste, men at bevist lade sine bøger blive på skolen, det er bare ikke i orden! Har fået en mail fra Fs lærer om at hun har haft en snak med min datter om lektier. Der mangler et referat i dansk samt nogle opgaver som ikke er blevet lavet. Det første jeg spørger om hver dag, når jeg henter er, om der er lektier for. Jeg sidder med dem og hjælper, men vil ikke lave det for dem (fx vil hun gerne have at jeg siger hvad hun skal skrive. I 5. klasse burde man altså kunne det selv) Nu har hun sagt til læreren at vi ikke vil hjælpe herhjemme og at det er svært. Helt ærligt hvor føler jeg mig røvrendt. hun har lige haft veninder til overnatning, selvom jeg ikke rigtig orkede det. Aner ikke hvad jeg skal gøre, for min intention var jo at stole på hende. Men den tillid er brudt nu. Hader løgn. Min erfaring med elever på 5.klassetrin, som lærer, er at de har der med at omgås sandheden lidt let i den alder.Hvis det kan gøre livet lidt lettere så lyver de. For de fleste er der bare en fase, og når de er blevet taget i det et par gange så opgiver de. Jeg ville ta en snak med hende, evt. stille en konsekvens op hvis hun gør det igen. Mht. til lektier vil jeg anbefale at hun begynder at lave lektier HVER dag. Det er en virkelig god øvelse til hun bliver ældre. Hvis hun ikke har lektier for, kan hun jo læse eller lave noget kryds og tværs/ suduko i en halv times tid. Så vænner hun sig til at der skal laves noget, og så kan man jo ligeså godt lave det man skal. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 :kram Øv det må gøre ondt, når ens dyrebareste lyver for en, selvom man føler at man har gjort hvad man kan for at gøre det så godt :( Men jeg tror desværre, at det er ret normalt i den alder (?) Jeg løj i hvert fald også nogle gange, kan jeg huske, og jeg har også søde og kærlige forældre, der gerne ville hjælpe. :whistling Jeg ville tage mig en rolig snak med hende, hvor jeg prøvede at ligge den der følelse af at være "røvrendt" væk og ikke snakkede om brudt tillid osv (jeg tror personligt på, at når man har børn, så indebærer det at man altid har tillid selvom man er blevet løjet for, men uden at det betyder at man ikke "tjekker op" - giver det mening? :)), men prøvede at forstå, hvad der fik hende til at lyve. Hvis hun bare ikke gad, så ville jeg nok bestemt, men kærligt sige, at lektier altså skal laves, og så måske skifte fra at spørge "Har du lektier for?" til "Hvilke lektier skal vi kigge på idag?" i fremtiden. Men det kan jo også være at hun løj, fordi hun synes det er svært og måske har brug for at hjælp på en anden måde? Uanset hvad, er jeg sikker på, at hun ikke ser det, som at røvrende sin søde mor :kram2Det med at ikke at sige noget om tillid er vist røget :oops hun ved nemlig godt at jeg hader løgn, for det har vi snakket om mange gange. Jeg tjekker normalt lektier hver dag, men da hun selv sørger for at tage bøger med hjem, så står jeg af og til uden mulighed for at "tvinge" hende. Tror jeg vil bruge din sætning med lektier. Det lyder mere hjælpsomt og giver ikke mulighed for at sige at der ingen er for. Tak for kram :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Min erfaring med elever på 5.klassetrin, som lærer, er at de har der med at omgås sandheden lidt let i den alder. Hvis det kan gøre livet lidt lettere så lyver de. For de fleste er der bare en fase, og når de er blevet taget i det et par gange så opgiver de. Jeg ville ta en snak med hende, evt. stille en konsekvens op hvis hun gør det igen. Mht. til lektier vil jeg anbefale at hun begynder at lave lektier HVER dag. Det er en virkelig god øvelse til hun bliver ældre. Hvis hun ikke har lektier for, kan hun jo læse eller lave noget kryds og tværs/ suduko i en halv times tid. Så vænner hun sig til at der skal laves noget, og så kan man jo ligeså godt lave det man skal. Se det tror jeg er en god idé. Det bruger de også i lektiecafe (selvom mange forældre ikke kan forstå det) Konsekvenser kommer der for det her. Det er både K, jeg og min x enig om. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 hvor er jeg skuffet. :( her prøver jeg at være en god og hjælpsom mor og så står ungen og lyver. :( Ved godt at lektier ikke er det fedeste, men at bevist lade sine bøger blive på skolen, det er bare ikke i orden! Har fået en mail fra Fs lærer om at hun har haft en snak med min datter om lektier. Der mangler et referat i dansk samt nogle opgaver som ikke er blevet lavet. Det første jeg spørger om hver dag, når jeg henter er, om der er lektier for. Jeg sidder med dem og hjælper, men vil ikke lave det for dem (fx vil hun gerne have at jeg siger hvad hun skal skrive. I 5. klasse burde man altså kunne det selv) Nu har hun sagt til læreren at vi ikke vil hjælpe herhjemme og at det er svært. Helt ærligt hvor føler jeg mig røvrendt. hun har lige haft veninder til overnatning, selvom jeg ikke rigtig orkede det. Aner ikke hvad jeg skal gøre, for min intention var jo at stole på hende. Men den tillid er brudt nu. Hader løgn. Vinnus, vi kender det - jeg har en dreng i 5. Klasse som også har gjort det. Og jeg har også været skuffet og ked af det netop fordi tillid er SÅ vigtig. Jeg har også prøvet at hjælpe med lektier uden at ville lave dem for ham. Men jeg fandt ud af, at det rent faktisk bundede i frustration over at få opgaver for, som han ikke var i stand til at løse da de ikke havde lært det godt nok. Det betyder jo at kravene er for store i forhold til deres kompetencer, og så knækker filmen.. Selv for dem der går i 5. Klasse. Så ja hun lyver måske nok - men jeg er sikker på at der er en årsag. Det giver ikke ret til at lyve, men det giver et udgangspunkt for hvorfor hun gør det. For når noget er svært, er det oftest lettest at snige sig uden om. Men det lærer de jo ikke af. Men det er løsning de lettest kan håndtere. Vi har taget en snak med læreren - som så efterfølgende lige pludselig uden varsel stoppede - vi har nu taget en ny snak med den nye lærer som er opmærksom på vores dreng. Han siger nemlig ikke altid til, når der er nogét han ikke kan og skal have hjælp til. Og det skal han selvfølgelig lære. Det skal nok komme, men vi må være tålmodige - og støtte ham i den proces. Håber I finder en løsning på situationen. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Vinnus, vi kender det - jeg har en dreng i 5. Klasse som også har gjort det. Og jeg har også været skuffet og ked af det netop fordi tillid er SÅ vigtig. Jeg har også prøvet at hjælpe med lektier uden at ville lave dem for ham. Men jeg fandt ud af, at det rent faktisk bundede i frustration over at få opgaver for, som han ikke var i stand til at løse da de ikke havde lært det godt nok. Det betyder jo at kravene er for store i forhold til deres kompetencer, og så knækker filmen.. Selv for dem der går i 5. Klasse. Så ja hun lyver måske nok - men jeg er sikker på at der er en årsag. Det giver ikke ret til at lyve, men det giver et udgangspunkt for hvorfor hun gør det. For når noget er svært, er det oftest lettest at snige sig uden om. Men det lærer de jo ikke af. Men det er løsning de lettest kan håndtere. Vi har taget en snak med læreren - som så efterfølgende lige pludselig uden varsel stoppede - vi har nu taget en ny snak med den nye lærer som er opmærksom på vores dreng. Han siger nemlig ikke altid til, når der er nogét han ikke kan og skal have hjælp til. Og det skal han selvfølgelig lære. Det skal nok komme, men vi må være tålmodige - og støtte ham i den proces. Håber I finder en løsning på situationen. :kram Du rammer helt rigtigt der. Min datter har også frustrationer over at ikke kunne finde ud af det. Hun havde tidligere haft lærere som har forventet at de kunne stoffet efter at få det fortalt en gang. Den nye dansklærer de har fået har større tålmodighed med dem, men det hjælper ikke på at de mangler en del viden som de ikke har fået lært. Der er nu lavet en aftale med læreren om at Freja skal sige til, for så laver hun en særaftale med læreren i dansk og kan få hjælp Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Du rammer helt rigtigt der. Min datter har også frustrationer over at ikke kunne finde ud af det. Hun havde tidligere haft lærere som har forventet at de kunne stoffet efter at få det fortalt en gang. Den nye dansklærer de har fået har større tålmodighed med dem, men det hjælper ikke på at de mangler en del viden som de ikke har fået lært. Der er nu lavet en aftale med læreren om at Freja skal sige til, for så laver hun en særaftale med læreren i dansk og kan få hjælp Og tænk hvis vi gik på job hver dag - vidende at vi ikke kunne matche de krav.. Det æder en op indefra. Jeg er sikker på at det sidste hun vil, er at lyve for jer... Men måske den eneste løsning hun kan komme på. Så står hun med 2 dilemmaer. 1. At hun lyver for dig som hun udemærket godt ved ikke er i orden = hun har det virkelig skidt med det. 2. At hun ikke får lavet lektierne og dermed bliver konfronteret i skolen med det - for derefter at blive konfronteret derhjemme.. = hun har det virkelig skidt med det. Herhjemme har det hjulpet, at vi har været imødekommende overfor at det er svært, og at vi hellere vil have han kommer og siger når han ikke har lavet det end at han "lyver". det betyder at han "tør" komme hjem og sige at han mangler noget - uden at vi bliver vrede. Og så er udgangspunktet for at hjælpe ham langt bedre. Konsekvensen er så blot at lektierne skal ordnes inden han må spille computer. Det accepterer han (dog indimellem med lidt brok- da han så er lidt udenfor fællesskabet i klassen den dag) Og det virker her.. Jeg tror på, at det har en bedre effekt at møde dem hvor de er - uden at blive vrede.. For det gør det lettere at få lavet lektier når stemningen er god end hvis man lige har fået en "røffel". Super med den aftale med læreren.. Hun lærer jo også meget af at mærke efter hvor hendes egne faglige grænser er ifht. Den givne opgave.. Det skal I nok få styr på.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Så så man os stå og vente på bussen og når den så endelig kommer er der ikke plads til os. Jeg var seriøst lige ved at tude :boo Jeg er ikke fan af det hul jeg er nede i :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Så så man os stå og vente på bussen og når den så endelig kommer er der ikke plads til os. Jeg var seriøst lige ved at tude :boo Jeg er ikke fan af det hul jeg er nede i :( :kram :kram :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Så så man os stå og vente på bussen og når den så endelig kommer er der ikke plads til os. Jeg var seriøst lige ved at tude :boo Jeg er ikke fan af det hul jeg er nede i :( :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Så så man os stå og vente på bussen og når den så endelig kommer er der ikke plads til os. Jeg var seriøst lige ved at tude :boo Jeg er ikke fan af det hul jeg er nede i :( Ej, for pokker altså.. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Tak for kram :kiss Men hvad sker der for at det kan slå mig helt ud? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Tak for kram :kiss Men hvad sker der for at det kan slå mig helt ud? Jeg tror at det er en helt normal reaktion når man har været presset alt for længe. Så kan alt virke uoverskueligt. Din krop siger bare fra, og prøver måske at fortælle dig at der er nogle ting du skal være opmærksom på :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Jeg tror at det er en helt normal reaktion når man har været presset alt for længe. Så kan alt virke uoverskueligt. Din krop siger bare fra, og prøver måske at fortælle dig at der er nogle ting du skal være opmærksom på :kiss Såsom at undgå fyldte busser ;) Ej skæg til side! Du har helt ret! Jeg kan bare ikke finde vejen op :( Eller rum til at have det skidt :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites