Besvaret August 18, 2014 Er lige blevet ringet op st vi har en fremvisning af lejligheden onsdag!!! WHAT!!!! Vi har ikke haft en fremvisning i over 6 mdr. Der er ikke blevet gjort rent i 4 uger (ferie, så sygdom, så endnu mere sygdom) og vi hænger knap nok sammen som familie nu!!! Men at sige nej virker bare heller ikke som en mulighed!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Jeg blir stadig lidt øv når jeg høre om hvor mange ord andre 2årige kan sige. Min lille put bruger ikke sit sprog :( og alle siger det nok skal komme. Her i weekenden har hun haft adskillige hys anfald hvor hun bare skriger, og det ikke er til at finde ud af hvorfor og hvad hun vil. Jo hun siger nogen gange "sådan" eller noget lignende. Og hun kalder på sine søstre "gigga" (Mathilde) og "gijja" (Melissa). Men hun siger fx ikke "ja" når jeg spørger om hun vil ha noget, hun ler bare. Hvis du er urolig så få tjekket hendes ører. Er de fine er der intet der tyder på st det ikke bare kommer af sig selv. Er enig med Pumpkins i at det handler om at man viser de positive sider herinde (ærlig talt er vi blærerøve). Mie er god sproglig men hun kan ikke selv tage sko af og på, påklædning er i det hele taget ikke noget der interesserer, hun kan ingen farver, pottetræning er en by i Rusland og hun er en GRIS ved bordet om aftenen. Men det "blærer" jeg mig ikke med ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Hvis du er urolig så få tjekket hendes ører. Er de fine er der intet der tyder på st det ikke bare kommer af sig selv. Er enig med Pumpkins i at det handler om at man viser de positive sider herinde (ærlig talt er vi blærerøve). Mie er god sproglig men hun kan ikke selv tage sko af og på, påklædning er i det hele taget ikke noget der interesserer, hun kan ingen farver, pottetræning er en by i Rusland og hun er en GRIS ved bordet om aftenen. Men det "blærer" jeg mig ikke med ;) Kan kun skrive :ditto Og ja få tjekket ørene, det skader bestem ikke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Aaaaaav! Har jo i forvejen lidt en skodryg, men det bliver da bare slet ikke bedre, når ens tumling lige hopper ovenpå ens lænd :( Han mente det bare for sjov, men hold nu OP, hvor gjorde det nas, og det gør det stadig :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Vil godt brokke mig over at verden er så grum for tiden.... øv, hvor jeg lider med de søde piger på BK der mister deres kommende baby :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Vil godt brokke mig over at verden er så grum for tiden.... øv, hvor jeg lider med de søde piger på BK der mister deres kommende baby :boo :kram2 :kram2 :kram2 Det er slet ikke til at forstå det her :boo :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Vil godt brokke mig over at verden er så grum for tiden.... øv, hvor jeg lider med de søde piger på BK der mister deres kommende baby :booDet er afsindig hårdt med alle de piger :boo Og specielt når man selv gerne vil. Bliver jo hel nervøs... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 :kram2 :kram2 :kram2 Det er slet ikke til at forstå det her :boo :boo Nej :( jeg håber inderligt at den scanning kl. 20 Giver et positivt udfald... håbet er ikke tabt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Det er afsindig hårdt med alle de piger :boo Og specielt når man selv gerne vil. Bliver jo hel nervøs... Nej det er fandme :numse er det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Ringer til min praktiksted i dag og finder ud af at jeg ikke skal være der, der er lavet om på det. Jeg ringer så til kommunen og får af vide at jeg skal kontakt en områdeleder et andet sted. Hun kunne godt se at jeg er blevet flyttet et andet sted hen. Hun havde ikke sat mig et sted hen endnu, så hun vil gerne have at jeg skulle samme sted hen som jeg havde været i praktik før og det sagde jeg nej til da jeg har været der før i praktik. Kort efter fik jeg et andet sted og fik nummer til lederen. Jeg ringer så til leder i praktikstedet og måtte fortælle hende hvad der er sket m.m. Det endte med at jeg fik en tid på torsdag for at møde stedet og lederen. Skal starte i praktik den 12 september!! Fuck det, hvorfor har de ikke kontaktet mig om det noget før??!!!!! Nu er jeg nød til at omstille mig til at jeg skal et andet sted hen. Har i det sidste 1½ år omstillet mig til at komme det sted, havde glædet mig sådan. Når men fik et andet sted hvor min datter har gået i vuggestue før inden hun blev flyttet for et par år siden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Vil godt brokke mig over at verden er så grum for tiden.... øv, hvor jeg lider med de søde piger på BK der mister deres kommende baby :boo Ej men hvad sker der også lige for det? Vi er jo mange :boo Det babyboom der, det smider mange af i forbifarten. Mit hjerte bløder for alle der går igennem det LORT! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Ej men hvad sker der også lige for det? Vi er jo mange :boo Det babyboom der, det smider mange af i forbifarten. Mit hjerte bløder for alle der går igennem det LORT! Det er virkelig mange for tiden... :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Verden er ikke fair mod de piger herinde der må igennem sådan noget uretfærdigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Verden er ikke fair mod de piger herinde der må igennem sådan noget uretfærdigt. :ditto det er virkelig uforståeligt og mega unfair. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Cassandra har også været lidt længe om at komme med. Her i ferien er det dog begyndt at vælte ud med ord. Jeg tænker lidt om din mand/kæreste taler andet sprog med hende. Han er fra Holland ik'? Alt andet er selvfølgelig dansk omkring hende, men hvis hun også skal forholde sig til hollandsk kan det være hun lige er lidt længere om det sproglige. Jeg tænker ihvertfald det er derfor Cassandra har været lidt længere om det, da hun også skal forholde sig til 2 sprog. På længere sigt er det en gave at få 2 sprog forærende, men er meget at forholde sig til. Ellers, hvis du er i tvivl om det er ok. Så kan du tale med lægen, det kan være hendes øre lige skal tjekkes. Man bliver utålmodig, jeg har længes efter lidt mere samtale med Cassandra, men er nu også sikker på det nok skal komme. Mjah han snakker engelsk til hende, har ellers opfordret meget til at han taler hollandsk men han syns ikke det er nødvendigt. Nu har hun fået nogle hollandske børnefilm, så måske hun lærer lidt på den måde. Men ja hun er flersproget og blir nok bombarderet med lovlig mange sprog. Karla siger heller ikke ret meget. Nogle ord engang imellem, men at snakke vil jeg ikke kalde det. Husk på, at man gerne fremhæver det, ens barn er god til, mens man ikke snakker så meget om det, de ikke er så gode til. Så hvis 5 ud af 20 mødre snakker om hvor godt deres barn snakker, så betyder det jo ikke at de resterende 15 snakker lige så godt - man hører det bare ikke ;) Du har nok ret, bk mødrene er nogle pralhalse :D jeg ville nu være tilfreds hvis der bare kom noget der lignede et ord ind i mellem som svar på alt hvad jeg taler med hende, for jeg syns virkelig "vi" snakker meget. Hvis du er urolig så få tjekket hendes ører. Er de fine er der intet der tyder på st det ikke bare kommer af sig selv. Er enig med Pumpkins i at det handler om at man viser de positive sider herinde (ærlig talt er vi blærerøve). Mie er god sproglig men hun kan ikke selv tage sko af og på, påklædning er i det hele taget ikke noget der interesserer, hun kan ingen farver, pottetræning er en by i Rusland og hun er en GRIS ved bordet om aftenen. Men det "blærer" jeg mig ikke med ;) Du har ret - og vi skal snart til 2års undersøgelse der vil jeg da lige nævne det. Men har ikke på fornemmelsen at der skulle være noget med hørelsen. Kan kun skrive :ditto Og ja få tjekket ørene, det skader bestem ikke. Sandt nok, tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Mjah han snakker engelsk til hende, har ellers opfordret meget til at han taler hollandsk men han syns ikke det er nødvendigt. Nu har hun fået nogle hollandske børnefilm, så måske hun lærer lidt på den måde. Men ja hun er flersproget og blir nok bombarderet med lovlig mange sprog. Du har nok ret, bk mødrene er nogle pralhalse :D jeg ville nu være tilfreds hvis der bare kom noget der lignede et ord ind i mellem som svar på alt hvad jeg taler med hende, for jeg syns virkelig "vi" snakker meget. Du har ret - og vi skal snart til 2års undersøgelse der vil jeg da lige nævne det. Men har ikke på fornemmelsen at der skulle være noget med hørelsen. Sandt nok, tak Hvad siger de egentlig i vuggestuen? Har der været snak om hendes sprog deromme? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Hvad siger de egentlig i vuggestuen? Har der været snak om hendes sprog deromme? Har de testet hende. Tres test mener jeg de hedder? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Hvad siger de egentlig i vuggestuen? Har der været snak om hendes sprog deromme? De har ikke sagt noget Har de testet hende. Tres test mener jeg de hedder? Testet hende for...? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 De har ikke sagt noget Testet hende for...? Felix havde intet sprog da han var to år gammel. Der testede de sproget ved at udfylde et skema i farver. Ved at gentage den kunne de følge udviklingen. Han fik dog tilknyttet en talepædagog pga hans far er ordblind. I dag er hans sprog som en alm. 3 årig. Ellers kan jeg anbefale dialogisk læsning. Det var noget de gjorde i vs men man kan sagtens selv gøre det. Sprogpakken.dk har en guide. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Vil gerne brokke mig over at der åbenbart var at andet barn som fik Davids sko på hjem fra vuggestue i dag <_< Og forældrene har selvfølgelig ikke kontaktoplysninger på vuggestuens hjemmeside, så jeg lige kunne bede dem om at tage skoene med i morgen :prik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Vil gerne brokke mig over at der åbenbart var at andet barn som fik Davids sko på hjem fra vuggestue i dag <_< Og forældrene har selvfølgelig ikke kontaktoplysninger på vuggestuens hjemmeside, så jeg lige kunne bede dem om at tage skoene med i morgen :prik :prik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Har de testet hende. Tres test mener jeg de hedder?TRAS hedder den. Kommuner kan selv vælge hvilket sprogvurderingsmateriale de anvender. I Viborg har de indtil for nyligt brugt TRAS, men er nu gået over til et nyt som hedder noget med Sprogvurderingsmateriale til 3-årige. Men Saga, jeg ville nu ikke være så bekymret for hendes sprog endnu, medmindre endes impressive ordforråd heller ikke er med? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 TRAS hedder den. Kommuner kan selv vælge hvilket sprogvurderingsmateriale de anvender. I Viborg har de indtil for nyligt brugt TRAS, men er nu gået over til et nyt som hedder noget med Sprogvurderingsmateriale til 3-årige. Men Saga, jeg ville nu ikke være så bekymret for hendes sprog endnu, medmindre endes impressive ordforråd heller ikke er med? Det var tæt på. Her i Horsens kommune bliver de testet ved 3,4 år. Og som noget nyt kan man få lov at gentage testen på de børn man gerne vil følge ekstra så vidt jeg har forstået det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Felix havde intet sprog da han var to år gammel. Der testede de sproget ved at udfylde et skema i farver. Ved at gentage den kunne de følge udviklingen. Han fik dog tilknyttet en talepædagog pga hans far er ordblind. I dag er hans sprog som en alm. 3 årig. Ellers kan jeg anbefale dialogisk læsning. Det var noget de gjorde i vs men man kan sagtens selv gøre det. Sprogpakken.dk har en guide. Det lyder spændende - er sikker på det ikke kan skade TRAS hedder den. Kommuner kan selv vælge hvilket sprogvurderingsmateriale de anvender. I Viborg har de indtil for nyligt brugt TRAS, men er nu gået over til et nyt som hedder noget med Sprogvurderingsmateriale til 3-årige. Men Saga, jeg ville nu ikke være så bekymret for hendes sprog endnu, medmindre endes impressive ordforråd heller ikke er med? Ok spændende. Jamen jeg vil prøve ikke at være bekymret. Af og til er jeg ikke sikker, nogen ting forstår hun jo fint, men der er mange ting hun stadig virker uforstående overfor, men om det er fordi hun syns vi er åndssvage eller vil noget andet eller sådan noget, det kan jo godt være. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Jeg syntes ærlig talt at vi skal have vendt det her negative BK karma det florerer for tiden!!! FUCK jeg er ked af det på egne og andres vejne - det er IKKE fair, det er gode mennesker det her sker for!!! Og ja ja 25-50% af alle graviditeter ender sådan men jeg er pisse ligeglad med statistikkerne!!! Jeg VIL se struttende gravide maver, små bløde babyer og sjove tumlinger ASAP!!!!!!! Og det er IKKE til diskussion :sm Del dette indlæg Link to post Share on other sites