Besvaret March 23, 2014 Og så har jeg nogle bekymrende ÆL smerter. Er bange for at der måske sidder en cyste :( det plejede ikke at gøre så ondt at få ÆL før. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Vil godt brokke mig over at jeg er så skide kræsen... Vi var til fødselsdag i dag, og til frokost blev serveret nogle garanteret super lækre tærter og salater, og det eneste af det jeg kunne spise var nogle brød... Og der var jo ligesom ikke lavet brød til at vi alle kunne få 5, vel??? Jeg prøvede endda en af tærterne, hvilket jeg bare absolut IKKE kunne få ned - var virkelig tæt på at kaste det hele op igen da jeg slugte det jeg fik i munden... Nå, tænkte jeg... jeg håber der kommer noget til kaffen... Til kaffetid blev der serveret cheese-cake og en lille skål jordbær... så jeg fik så et jordbær... Og så blev der serveret gl dags æblekage med makroner og flødeskum - så nej... der fik jeg så heller ikke noget... Så da klokken var 5 kiggede jeg indtrængene på manden og spurgte om vi ikke kunne køre inden så længe... Der havde jeg så ikke fået andet siden kl 10 end et jordbær og 2 kuvertbrød... Så vi måtte lige en tur forbi McD... BAH! Hvori består den kræsenhed? For er da helt chokeret :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Hvori består den kræsenhed? For er da helt chokeret :)Det er jeg også nysgerrig efter at vide..Altså jeg er med på du ikke spiser ost, men alligevel :unsure Har selv været super kræsen, men jeg er dog vokset fra det i ret høj grad. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Jeg har selv været meget kræsen, og det har været hæmmende i sociale sammenhænge. Jeg har stadigvæk et anstrengt forhold til fisk, men derudover er jeg blevet MEGET bedre. Jeg synes, det lyder som om, at du er MEGET hæmmet, JustMe. Ligger der noget psykologisk i din kræsenhed? Har du overvejet strategier til at lære at spise ting, du ikke ellers har spist? For mit vedkommende har meget af min kræsenhed ligget i en psykisk blokering, men da jeg flyttede hjemmefra begyndte jeg at prøve mere og siden har jeg rykket meget, men det kommer selvfølgelig heller ikke fra den ene dag til den anden... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Vil godt brokke mig over at jeg er så skide kræsen... Vi var til fødselsdag i dag, og til frokost blev serveret nogle garanteret super lækre tærter og salater, og det eneste af det jeg kunne spise var nogle brød... Og der var jo ligesom ikke lavet brød til at vi alle kunne få 5, vel??? Jeg prøvede endda en af tærterne, hvilket jeg bare absolut IKKE kunne få ned - var virkelig tæt på at kaste det hele op igen da jeg slugte det jeg fik i munden... Nå, tænkte jeg... jeg håber der kommer noget til kaffen... Til kaffetid blev der serveret cheese-cake og en lille skål jordbær... så jeg fik så et jordbær... Og så blev der serveret gl dags æblekage med makroner og flødeskum - så nej... der fik jeg så heller ikke noget... Så da klokken var 5 kiggede jeg indtrængene på manden og spurgte om vi ikke kunne køre inden så længe... Der havde jeg så ikke fået andet siden kl 10 end et jordbær og 2 kuvertbrød... Så vi måtte lige en tur forbi McD... BAH! Det lyder lidt bekendt pt. Men her er det noget psykisk pga konsistensen i maden. Jeg kan så slet ikke døje tanken om mcd igen pga konsistensen ;) Har det altid været sådan? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Lorte dag!!!! :boo Kan bare ikke mere.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Lorte dag!!!! :boo Kan bare ikke mere.. :kiss God bedring til jer alle! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Lorte dag!!!! :boo Kan bare ikke mere.. :kram Det skal nok blive bedre - det lover jeg.... man skal ned og ramme bunden en gang i mellem, før man kan komme op igen! Lige om lidt vil du tænke "Pyhhh.... godt at være kommet på den anden side." Men lige nu er det hårdt.... Tag en snak med "Ham ovenpå" og bed om noget mere styrke og overskud.... det vil jeg i hvert fald gøre på dine vegne Taz... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Tror bestemt kræsenheden også er noget psykologisk... Jeg blev som barn tvunget til at spise det som blev hældt op. Har maaaaange gange siddet og kløjs i koldt mad mens resten af familien fik kage. Vi skulle spise op, uanset. Det der sker er at hvis jeg får noget i munden jeg ikke kan lide, så får jeg opkastfornemmelser... Så jeg prøver tit noget af det jeg tænker at dette må jeg kunne spise, men efter 1-2 mundfulds skal jeg virkelig koncentrere mig om at sluge for ikke at kaste op. Det jeg ikke spiser er ost, surmælksprodukter, dressing, solsikke- og græskarkerner, nødder og mandler og bønner... Resten kan jeg groft sagt få ned hvis jeg skal. Men fx i dag var der tydeligt ost i alle tærter, alle salater var blandet med dressing i tydelige mængder og kagen var ostekage... Så er det sgi op af bakke... Jeg plejer at vælge noget hver gang jeg egentlig ikke tror jeg kan lide, men hvor jeg tænker at jeg vil give det en chance... Det er sjældent det lykkedes, men jeg prøver. Ost, nødder og mandler har jeg prøvet så mange gange at så snart jeg får det i munden er jeg ved at kaste op... Mega træls faktisk... Det er frygteligt :kram :kram , altså at I blev tvunget til det! Godt man ikke længere opdrager forældrene til at lære deres børn det (i hver fald i vores kommune er vi blevet undervist af SP til åbent hus til noget andet!) Her skal vi lære børn ikke at være kræsne, men vi må ikke tvinge mad i børn, ikke lege helikopter-leg for at få mere mad i børn, og hele tiden huske på, at når vi introducerer ny mad at lade børn udforske maden og se det som, at vi voksne skulle spise noget mærkeligt, fx en kakerlak? Vi ville nok også se det an først. Og ja, så skulle man fra starten introducere en masse forskelligt mad til børn, så de vænner sig til forskellige smagsløg og holde igen med det søde (da børn har fået masser af det søde via mm/MME!) :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Det er frygteligt :kram :kram , altså at I blev tvunget til det! Godt man ikke længere opdrager forældrene til at lære deres børn det Enig :) Og så tænker jeg, at dine venner og familie ved, hvad du har problemer med at spise? Jeg ville fx. til hver en tid bare lade dressingen være ved siden af salaten, hvis jeg fik en gæst, der havde de spiseproblemer (og så var det måske også realistisk, at du spiste salat og så evt. smagte en lille smule dressing, hvis du blev modig)... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Min krop siger fra nu. Jeg har feber og er bare totalt øm. Jeg fik nok igår - J kom hjem til mig der tudbrølede på badeværelset. Han gik i forsvars-mode, men da han forstod at det ikke var ham, men selve situationen jeg hadede, så holdt han om mig og trådte i karakter. Han ryddede endda op efter madlavningen! J forstod situationens alvor og er blevet hjemme i dag - både fordi jeg er syg og Maliva er syg, men også for at afstresse og støtte mig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Min krop siger fra nu. Jeg har feber og er bare totalt øm. Jeg fik nok igår - J kom hjem til mig der tudbrølede på badeværelset. Han gik i forsvars-mode, men da han forstod at det ikke var ham, men selve situationen jeg hadede, så holdt han om mig og trådte i karakter. Han ryddede endda op efter madlavningen! J forstod situationens alvor og er blevet hjemme i dag - både fordi jeg er syg og Maliva er syg, men også for at afstresse og støtte mig. :kram :kram :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Forresten; tak for alle jeres kram og tanker. De har varmet og givet en snert af det overskud jeg manglede. Tak i herlige kvinder :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Min krop siger fra nu. Jeg har feber og er bare totalt øm. Jeg fik nok igår - J kom hjem til mig der tudbrølede på badeværelset. Han gik i forsvars-mode, men da han forstod at det ikke var ham, men selve situationen jeg hadede, så holdt han om mig og trådte i karakter. Han ryddede endda op efter madlavningen! J forstod situationens alvor og er blevet hjemme i dag - både fordi jeg er syg og Maliva er syg, men også for at afstresse og støtte mig. Det var godt at høre, at han forstod budskabet og støtter dig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 At jeg endnu engang går rundt og venter på et afslag på en jobsamtale, Og så at damen ikke ringer og rent faktisk GIVER mig afslaget, så jeg ikke skal vente på det skide opkald hele dagen. Oh dear GOD, jeg hader at søge arbejde. FLAAAAAAH :ba Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 At jeg kan se, hvor fuld vores vasketøjskurv er, men ikke kan gøre noget ved det :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 At jeg kan se, hvor fuld vores vasketøjskurv er, men ikke kan gøre noget ved det :( Du må svinge pisken over manden, når han kommer hjem! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Du må svinge pisken over manden, når han kommer hjem!Ja, han har bare så travlt :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 At jeg endnu engang går rundt og venter på et afslag på en jobsamtale, Og så at damen ikke ringer og rent faktisk GIVER mig afslaget, så jeg ikke skal vente på det skide opkald hele dagen. Oh dear GOD, jeg hader at søge arbejde. FLAAAAAAH :ba :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 At jeg kan se, hvor fuld vores vasketøjskurv er, men ikke kan gøre noget ved det :( Det lyder lidt som min dag ;) bortset fra jeg godt kan ordne vasketøj, det tager bare en evighed! Først at få samlet det hele i kurven, hvilepause på toilettet. Så skubbe den ud til vaskemaskinen, ny pause, sortere i farver og putte i maskinen. Nu sidder jeg så på en skammel foran maskinen og hviler indtil jeg kan rejse mig igen. Men min mand er ude og rejse de næste 3 dage, og det skal jo ordnes. Du er vist helt sengeliggende ikke? Det er bare kedeligt! Så jeg forsøger at nyde jeg trods alt kan lave lidt småting i løbet af dagen, selv om meget af tiden går med at hvile mens Dicte er i dagpleje. Især i de dage jeg er alene, så skal energien gemmes til hun er hjemme Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Det lyder lidt som min dag ;) bortset fra jeg godt kan ordne vasketøj, det tager bare en evighed! Først at få samlet det hele i kurven, hvilepause på toilettet. Så skubbe den ud til vaskemaskinen, ny pause, sortere i farver og putte i maskinen. Nu sidder jeg så på en skammel foran maskinen og hviler indtil jeg kan rejse mig igen. Men min mand er ude og rejse de næste 3 dage, og det skal jo ordnes. Du er vist helt sengeliggende ikke? Det er bare kedeligt! Så jeg forsøger at nyde jeg trods alt kan lave lidt småting i løbet af dagen, selv om meget af tiden går med at hvile mens Dicte er i dagpleje. Især i de dage jeg er alene, så skal energien gemmes til hun er hjemme Lyder hårdt! Jeg kunne aldrig klare det her alene ! Så respekt herfra :) jo, jeg går fra seng til sofa og ellers kun på toilet, hvilket jeg prøver at begrænse til 5 gange om dagen :( men med en tumling, kan kun sige respekt, respekt, respekt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Så kom det skide afslag. Sendt til tælling :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Så kom det skide afslag. Sendt til tælling :boo :kram2 :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Så kom det skide afslag. Sendt til tælling :boo :kiss :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2014 Så kom det skide afslag. Sendt til tælling :boo :kram :kram :kram Det stinker! :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites