Besvaret October 16, 2013 Superfit er ellers også vores foretrukne mærke, de sidder nemlig rigtig godt :super Men vi kunne slet ikke opdrive nogle Superfit pigestøvler :blink Og eftersom det er blevet en vigtig sag at understrege, at M. Er en pige, ikke en dreng ;) måtte vi finde et andet mærke :) Ja, jeg synes altså også, at de er top lækre! og ret lette i det selvom det er vinterstøvler med masser af for. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2013 Så er vi også blevet et par vinterstøvler rigere. Vi prøvede Ecoo Track Uno på hende, og hun spænede rundt med dem på. Vi kiggede også på andre, men Ecco-skoene sad par som malet på hende, og hun gik så fint i dem, så de kom med hjem :) Er I begyndt at tage dem i brug? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2013 Så er vi også blevet et par vinterstøvler rigere. Vi prøvede Ecoo Track Uno på hende, og hun spænede rundt med dem på. Vi kiggede også på andre, men Ecco-skoene sad par som malet på hende, og hun gik så fint i dem, så de kom med hjem :) Er I begyndt at tage dem i brug? Dejligt at have den post klaret. Jeg har ikke modtaget Silke Elia' endnu, men tænker ikke de skal i brug før vi begynder at have nattefrost. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2013 Nej. Vi har ikke taget vores i brug endnu. Manden i butikken anbefalede at de først blev taget i brug når dagstemperaturen ligger på 5 grader eller under. Så det tror jeg vi retter os efter :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2013 Erica har haft sine på i dag og i går. Men hvis hun hellere vil have sko eller gummustøvler på så får hun lov til det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Vi bruger vores, men Luna sidder stadig ret stille, især når hun er i sand kassen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Vi bruger dem hellere ikke endnu. Det skal være lidt koldere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Jeg kan godt mærke efterhånden at jeg bliver forfærdelig med det fodtøj til Luna! købte ekstra vinterstøvler til hende den anden dag, fordi der var tilbud.... Og dem kan hun passe hele sæsonen. i dag kom jeg så lige til at bestille et par forede Tretorn til hende også.... Ups! :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Jeg tror vi tager dem med i vuggestuen, og så må de bestemme dernede, om hun skal have dem på ud :) Ellers venter jeg med at give hende dem på om morgenen, for det tager 5 min at gå til vuggestuen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Vi har ikke taget dem i brug endnu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 18, 2013 Silas har fået 2 par gode varme vinterstøvler, fra Ecco.... det ene par varmere end det andet... de almindelige varme vinterstøvler, bruger han nu.... :) Silas har et par almindelig gummistøvler, de bliver jo for kolde til vinter, men umiddelbart så undgår jeg gummistøvlerne, hvis jeg kan, fordi Silas virklig ikke kan finde ud af at gå i dem... :( Så vinterstøvlerne må få godt med imprægnering, og så forventer jeg de klarer det hele... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2013 Så er der bestilt er par korte Arauto RAP i bronze i str. 22 (al ind på det pigede da flyverdragten er unisex :D). Glæder mig til de kommer - og mest om de passer. I kurven kom også et par Living Kitzbühel hjemmesko, da pompom'ene er ved at være for små og kolde :) Jeg har lige bestilt den samme :) Sophias fod måler lige under 13 cm, men hun går jo heller ikke helt endnu, så tror det kommer til at passe fint. Og så måtte jeg altså bare slå til - 20% på dem hos smartguy.dk :O :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2013 Jeg har lige bestilt den samme :) Sophias fod måler lige under 13 cm, men hun går jo heller ikke helt endnu, så tror det kommer til at passe fint. Og så måtte jeg altså bare slå til - 20% på dem hos smartguy.dk :O :yay Ja det er møg irriterende at jeg ikke ventede 4 (!!!!!) dage, for bestilte samme sted :( Men lækre er de ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2013 Ja det er møg irriterende at jeg ikke ventede 4 (!!!!!) dage, for bestilte samme sted :( Men lækre er de ;) Det kan jeg godt forstå :kram2 I det store billede er det jo heller ikke alverden vi har sparet, men det er vitterligt bare en sport for mig ikke at give fuld pris for grej til Sophia :) og så er det jo fedt! Men er de lige så fine i virkeligheden som på billedet? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 25, 2013 Det kan jeg godt forstå :kram2 I det store billede er det jo heller ikke alverden vi har sparet, men det er vitterligt bare en sport for mig ikke at give fuld pris for grej til Sophia :) og så er det jo fedt! Men er de lige så fine i virkeligheden som på billedet? Det kender jeg godt. Turde bare ikke vente længere, men er stadig en smule ærgerlig ;)Ja det synes jeg virkelig de er :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2013 Aah, saa blev det ogsaa joldt hernede og der er sne paa nogle mindre bjerge omrking os. Ikke at vi har is og sne, vi har regn eller ingenting. Det er ikke helt sat ind med koldt vejr paa alle dage, men det betyder jo, at nyindkoebt overgangssko fra Primigi(i kromfrit oeko-skind og virkelig laekker!) ikke er varm nok alle dage. Saa jeg skal enten finde nogle Primigi hernede, eller koebe paa nettet. Men hvad er der med de RAP-stoevler? Noahs fod er 12,3 cm lang og 6 cm paa bredeste sted, saa tror faktisk, han er ret platfodet, min dreng :lolhit Oder was? Saa vil det jo gaa an med de RAP, som skulle vaere til den brede side, oder was? Saa hvis jeg har kig paa de her RAP, i str. 21(eller ligefrem 22?), er det saa ok, taenker I? http://www.kidsshoes.dk/shop/arauto-rap-vinterstoevle-13553p.html http://www.kidsshoes.dk/shop/arauto-rap-vinterstoevle-13518p.html http://www.kidsshoes.dk/shop/arauto-rap-vinterstoevle-13548p.html Ellers er der jo denne Primigi, som ser fin ud og er let - og jeg har gode erfaringer med Primigi... http://www.kidsshoes.dk/shop/primigi-vinterstoevle-14288p.html Det kan stadig ende med hvad som helst, men maa lige have panelets bud paa, hvad der er med de Rap stoevler...? :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2013 Ej Camilla, det er virkelig også en videnskab. Jeg har jo købt den RAP model, og vi er rigtig glade for den. Super lækker bund, for og skind der er meget mere smudsafvisende end fx Ecco'erne, som min DP så fint viste efter en dag de havde leget i mudder (eller det så sådan ud på flyverdragten), og RAP'en så nærmest ny ud, mens Ecco'en var ren mudder :D De er desuden nemme at få på med lynlåsen og sidder godt på foden (i hvert fald Silke Elia') og hun går/løber nemt i dem. Silke Elia har en 22 og hendes fødder måler 13 cm :) (men som du selv kan se er der forskel på størrelsen i de forskellige sko, jeg blev også lidt rundforvirret af det). Primigi kender jeg ikke :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2013 Ej Camilla, det er virkelig også en videnskab. Jeg har jo købt den RAP model, og vi er rigtig glade for den. Super lækker bund, for og skind der er meget mere smudsafvisende end fx Ecco'erne, som min DP så fint viste efter en dag de havde leget i mudder (eller det så sådan ud på flyverdragten), og RAP'en så nærmest ny ud, mens Ecco'en var ren mudder :D De er desuden nemme at få på med lynlåsen og sidder godt på foden (i hvert fald Silke Elia') og hun går/løber nemt i dem. Silke Elia har en 22 og hendes fødder måler 13 cm :) (men som du selv kan se er der forskel på størrelsen i de forskellige sko, jeg blev også lidt rundforvirret af det). Primigi kender jeg ikke :) Tak, soede :kiss Det er bare noget skoert noget at finde rundt i! Hans sko fra Primigi er vildt laekre, saadan lidt trekkingskindstoevlet i skind og bloede med snoere og lynlaas, saa han gaar fint og meget gerne i dem, men stoevlerne er ikke skind paa samme maade og uldfoer kun i skaftet, bunden er kunststof :unsure Nu har jeg lige budt paa et par meget lidt brugte Kavat Oden paa e-bay, men de kan jo snildt ryge til anden side i sidste oejeblik, saa det... Men jeg vil overveje, om det ellers ikke skal vaere de RAP, nu du skriver, som du skriver... Selvom han ikke leger meget i mudder til dagligt. De kommer ikke rigtigt ud i VS, saa det er mest i weekenden, han er rigtig meget ude. Vi var de eneste paa legepladsen i stoerre nabolandsby i formiddags - paa en loerdag! Det havde jo regnet lidt fra morgenstunden... Det samme sidste weekend, hvor vi var i park og fodre aender, hvor det i godt vejr vrimler med mennesker, men det var graat og lidt fugtigt, saa vi havde det for os selv og aenderne var vildt sultne :wacko -_- Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2013 Tak, soede :kiss Det er bare noget skoert noget at finde rundt i! Hans sko fra Primigi er vildt laekre, saadan lidt trekkingskindstoevlet i skind og bloede med snoere og lynlaas, saa han gaar fint og meget gerne i dem, men stoevlerne er ikke skind paa samme maade og uldfoer kun i skaftet, bunden er kunststof :unsure Nu har jeg lige budt paa et par meget lidt brugte Kavat Oden paa e-bay, men de kan jo snildt ryge til anden side i sidste oejeblik, saa det... Men jeg vil overveje, om det ellers ikke skal vaere de RAP, nu du skriver, som du skriver... Selvom han ikke leger meget i mudder til dagligt. De kommer ikke rigtigt ud i VS, saa det er mest i weekenden, han er rigtig meget ude. Vi var de eneste paa legepladsen i stoerre nabolandsby i formiddags - paa en loerdag! Det havde jo regnet lidt fra morgenstunden... Det samme sidste weekend, hvor vi var i park og fodre aender, hvor det i godt vejr vrimler med mennesker, men det var graat og lidt fugtigt, saa vi havde det for os selv og aenderne var vildt sultne :wacko -_- Ej hvad sker der for de italienere er bange for 'dårligt' vejr?!? Silke Elia elsker at lege i regnvejr, hvilket støvlerne heller ingen problemer har med. De skal jo bare imprægneres. Altså RAP'en er jo helforet med uld og man kan også tage sålen ud, hvis den bliver slidt og har behov for at blive skiftet. Altså nu har hun ikke været ude i mindre end et par graders frost, men hendes fødder har da været fint lune (bruger dog uldtrømper eller uldstrømpebukser). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2013 Ej hvad sker der for de italienere er bange for 'dårligt' vejr?!? Silke Elia elsker at lege i regnvejr, hvilket støvlerne heller ingen problemer har med. De skal jo bare imprægneres. Altså RAP'en er jo helforet med uld og man kan også tage sålen ud, hvis den bliver slidt og har behov for at blive skiftet. Altså nu har hun ikke været ude i mindre end et par graders frost, men hendes fødder har da været fint lune (bruger dog uldtrømper eller uldstrømpebukser). Jamen, det er bare meget vaerre, end jeg egentlig gik og troede! Jeg var helt :o over at der kun gik lidt aeldre mennesker og travede rundt i den park i formiddags - legepladsen er god med sansegynge og alt muligt, men nej... Og saa det med at de ikke kommer ud i VS, selvom den gaard de har lige DER, er lille, helt aflukket og sikker... Hun behoever ikke engang gaa derud selv, saa at hun ikke lige klaeder dem paa og sender dem derud bare 30 min for at faa lidt luft!? Men de goer det heller ikke i England, siger min soester. Naar han sover fra 13-16 i hverdagen saa har vi lige en times tid ude inden det bliver moerkt og saa skal han have gode stoevler paa - og i weekenden :bunny Har Silke Elia normale foedder? Altsaa, de sidder fint paa lille fod? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2013 Jamen, det er bare meget vaerre, end jeg egentlig gik og troede! Jeg var helt :o over at der kun gik lidt aeldre mennesker og travede rundt i den park i formiddags - legepladsen er god med sansegynge og alt muligt, men nej... Og saa det med at de ikke kommer ud i VS, selvom den gaard de har lige DER, er lille, helt aflukket og sikker... Hun behoever ikke engang gaa derud selv, saa at hun ikke lige klaeder dem paa og sender dem derud bare 30 min for at faa lidt luft!? Men de goer det heller ikke i England, siger min soester. Naar han sover fra 13-16 i hverdagen saa har vi lige en times tid ude inden det bliver moerkt og saa skal han have gode stoevler paa - og i weekenden :bunny Har Silke Elia normale foedder? Altsaa, de sidder fint paa lille fod? Det er jo tosset :O De fleste unger elsker jo at komme ud. Og når man så har muligheden, hvorfor så ikke udnytte det? Men det hænger sikkert sammen med vores kultur. Ligesom der med at sætte børnene ud i barnevogn at sove. Silke Elia har en meget normal fod, hverken smal eller bred synes jeg :) Sover Noah fra 13-16? :O Det må være go til ham. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 23, 2013 Det er jo tosset :o De fleste unger elsker jo at komme ud. Og når man så har muligheden, hvorfor så ikke udnytte det? Men det hænger sikkert sammen med vores kultur. Ligesom der med at sætte børnene ud i barnevogn at sove. Silke Elia har en meget normal fod, hverken smal eller bred synes jeg :) Sover Noah fra 13-16? :o Det må være go til ham. For tiden fra 13-16 i hverdagene, ja :zzz Loerdage kan han ikke holde til kl 13, saa der er det en mindre og maaske en lille lur. Soendag som hverdag, men ofte 12:30-15 :) Syntes Noahs fod var smal, men tror den er blevet noget bredere i hvert fald fortil... Men lad mig kalde den normal. saa gaar jeg efter denne her RAP paa udsalg i vilkaarlig lilleherrefarve og finder saa et par let brugte alternative at bruge indtil da og sammen med(maaske Kavat Oden, som jeg har budt paa nu). Det er jo ikke skidt med to par vinterstoevler og saa er de kvaliRAPvarme mest nyttige fra udsalgstid til marts hos os. Jeg tror, jeg har loesningen deri :loveshower Naa ja, og saa til udelivet - naar man taenker over det, saa er et dansk barn ude baade formiddag og eftermiddag, ligesom de jo sover ude... Noah er kun ude 1 time til sammenligning! Havde jeg haft et sted at stille ham ud i barnevognen, saa sov han i det mindste ude, men det har jeg ikke.... Vi skal have en altan koblet paa inden naeste barn, har jeg meddelt M, med plads til baade lille sandkasse og barnevogn ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2013 Naa, nu har jeg skrievet til tjubangsko.dk for at hoere bedste bud paa et par rap til Noahs foedder. Jeg har ikke ork og $$$ til at koebe forkerte skindstoevler fra DK, saa de skal helst bare passe, naar de naar frem. M vil ikke vaere med til at koebe brugte og Kavat Oden blev solgt til anden side for penge, jeg ikke vil give for brugte sko til mit barn. I nat har vi haft frost og lige nu daler et par smaa snefnog ned hos os, saa her er altsaa koldt i disse dage. Det kan skifte til lunere vejr igen, men jeg kan jo ikke holde barnet inde indtil da ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2013 Naa, nu har jeg skrievet til tjubangsko.dk for at hoere bedste bud paa et par rap til Noahs foedder. Jeg har ikke ork og $$$ til at koebe forkerte skindstoevler fra DK, saa de skal helst bare passe, naar de naar frem. M vil ikke vaere med til at koebe brugte og Kavat Oden blev solgt til anden side for penge, jeg ikke vil give for brugte sko til mit barn. I nat har vi haft frost og lige nu daler et par smaa snefnog ned hos os, saa her er altsaa koldt i disse dage. Det kan skifte til lunere vejr igen, men jeg kan jo ikke holde barnet inde indtil da ;) Lyder godt Camilla. Hvilke sko har du på listen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 26, 2013 Jeg synes faktisk RAP er for brede til Anna :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites