Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

Edith har også sagt det nogle gange, hvor det alligevel ikke lige var sagen indtil det så pludselig var nu :) Så med min meget begrænsede viden omkring det, er det da klart et tegn på at hun snart er klar til det :yay

:yay lige hvad jeg havde brug for at høre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen uheld i mandags, 2 i går og 5 ( :o ) i dag!

 

Ved ikke rigtig, om hun har været dårlig til at sige til, eller de helt glemmer at få hende på toilettet, medmindre hun selv siger til. Synes altså 5 uheld på een dag lyder af meget, eller er det bare mig ...? Fra kl. 7.30 til 16.30, heraf har hun sovet 2 timer med ble på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magne har ikke haft nogen uheld siden han kom hjem fra bedstemor og bedstefar i mandags :) Vi har bare "fanget" ham på det rigtige tidspunkt i de sidste par dage.. Hans natble er fuldstændig tør om morgenen og virker ikke til, at skulle afsted på toilet med det samme, selvom han ikke har tisset i 12 timer, men han bliver sendt afsted alligevel og så skal han selvfølgelig også :)

Vi har fundet ud af, at det virker og sidde på toilettet og se i en bog sammen, så kan han komme af med det store, fordi han sidder lidt længere tid på toilettet..

På mandag skal han i BH igen, det er jeg meget spændt på, for de har jo ikke den samme tid til at holde øje med ham.. Men mon ikke det går, hvis bare han får nok af skiftetøj med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har sagt til 3 dage i streg, at hun skulle lave stort og idag har hun fået den første "lorte gave". Det virker vist med klistermærker og en lille gave efter 4 mærker :yay

Ingen uheld de sidste par dage, men hun er jo også hjemme - jeg er spændt på BH i næste uge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen uheld i mandags, 2 i går og 5 ( :o ) i dag!

Ved ikke rigtig, om hun har været dårlig til at sige til, eller de helt glemmer at få hende på toilettet, medmindre hun selv siger til. Synes altså 5 uheld på een dag lyder af meget, eller er det bare mig ...? Fra kl. 7.30 til 16.30, heraf har hun sovet 2 timer med ble på.

Nævn det for dem. Det er en del af jobbet at potte/toilet træne. Så måske pga ferie og lidt mere flydende faste personaler så kan det smutte, men det er altså bare lige at lave en høflig reminder "vil i ikke godt huske hende på toilettet så det ikke bliver en fiasko med projekt ble fri".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nogle dygtige børn, vi har os :)

Silke Elia er bare så sej! I dag har hun tisset 3 gange i naturen (tror der til sidst gik lidt sport i den, da hun til aften ville ud og tisse i stedet for inde på badeværelset :D ). Hun sagde selv til i bilen, da vi var ude at køre og tissede så i grøftekanten, mens jeg holdte hende.

I dag lavede hun også for første gang bonus på potten uden der lå en ble nede i den :yay Hun siger desuden selv til ved bonus og laver nu igen 2 gange om dagen - i steder for hver anden dag, som det var i starten.

Jeg tror, jeg kan konkludere, at hun bare er så sej til det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det nogle dygtige børn, vi har os :)

Silke Elia er bare så sej! I dag har hun tisset 3 gange i naturen (tror der til sidst gik lidt sport i den, da hun til aften ville ud og tisse i stedet for inde på badeværelset :D ). Hun sagde selv til i bilen, da vi var ude at køre og tissede så i grøftekanten, mens jeg holdte hende.

I dag lavede hun også for første gang bonus på potten uden der lå en ble nede i den :yay Hun siger desuden selv til ved bonus og laver nu igen 2 gange om dagen - i steder for hver anden dag, som det var i starten.

Jeg tror, jeg kan konkludere, at hun bare er så sej til det!

Mega sej :yay

Edith laver også kun 1 gang hver eller hveranden dag og hun plejer at lave to gange dagligt, så det er fedt, at høre at det kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega sej :yay

Edith laver også kun 1 gang hver eller hveranden dag og hun plejer at lave to gange dagligt, så det er fedt, at høre at det kommer :)

Ja, er også glad for, at alt er ved det normale igen. Vi startede projektet for 3 uger siden i dag, så synes faktisk det er gået overraskende godt og hurtigt, især fordi det bare ikke er rart hvis det ville være endt i forstoppelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, er også glad for, at alt er ved det normale igen. Vi startede projektet for 3 uger siden i dag, så synes faktisk det er gået overraskende godt og hurtigt, især fordi det bare ikke er rart hvis det ville være endt i forstoppelse :)

Ja, det er da super godt gået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nævn det for dem. Det er en del af jobbet at potte/toilet træne. Så måske pga ferie og lidt mere flydende faste personaler så kan det smutte, men det er altså bare lige at lave en høflig reminder "vil i ikke godt huske hende på toilettet så det ikke bliver en fiasko med projekt ble fri".

Tak, det vil jeg nok lige gøre så :)

Det kan jo også være Livs egen skyld, men det gik jo fint i mandags, så hun vil jo tilsyneladende godt tisse på deres potte. Hun syntes i hvert tilfælde den var smart, da vi snakkede om det mandag eftermiddag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det vil jeg nok lige gøre så :)

Det kan jo også være Livs egen skyld, men det gik jo fint i mandags, så hun vil jo tilsyneladende godt tisse på deres potte. Hun syntes i hvert tilfælde den var smart, da vi snakkede om det mandag eftermiddag ;)

Altså man kan have dårlige dage og når nyheds værdien falder og sådan, meeeeen ansvaret er personalets. Det smutter da, jeg kan da heller ikke sige mig fri for at glemme at huske et barn på toilet, men det ER jo bare ikke godt nok!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså man kan have dårlige dage og når nyheds værdien falder og sådan, meeeeen ansvaret er personalets. Det smutter da, jeg kan da heller ikke sige mig fri for at glemme at huske et barn på toilet, men det ER jo bare ikke godt nok!!!

Det er rigtigt og hun har åbenbart også tisset ekstremt meget i går, og jeg har også tænkt på det med nyhedsværdien.

Jeg nævnte det i morges, men de lød som om i hvert tilfælde 2-3 af uheldene var situationer, de ikke kunne have undgået.

Men ingen uheld i dag, jubiii :-D Så måske de - og Liv? - alligevel har strammet lidt op?

Herhjemme lavede hun en lille "klat" i underbukserne, men resten kom i potten en time senere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius bad selv om at komme på potten her til aften. Han havde nu lavet stort i bleen mens de var ude, men sørme om der ikke kom mere er efter 5/10 min på potten. Tror det er første gang han selv har bedt om det. Ellers har vi skyndt os at sætte ham når vi kunne se han skulle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius bad selv om at komme på potten her til aften. Han havde nu lavet stort i bleen mens de var ude, men sørme om der ikke kom mere er efter 5/10 min på potten. Tror det er første gang han selv har bedt om det. Ellers har vi skyndt os at sætte ham når vi kunne se han skulle :)

Ej, hvor fedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt og hun har åbenbart også tisset ekstremt meget i går, og jeg har også tænkt på det med nyhedsværdien.

Jeg nævnte det i morges, men de lød som om i hvert tilfælde 2-3 af uheldene var situationer, de ikke kunne have undgået.

Men ingen uheld i dag, jubiii :-D Så måske de - og Liv? - alligevel har strammet lidt op?

Herhjemme lavede hun en lille "klat" i underbukserne, men resten kom i potten en time senere ;)

Det er jo også ok med uheld, det sker jo også når de er derhjemme med 2 voksne om 1 barn ;) men jeg tror nu alligevel at 5 uheld er en personale smutter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie bad om at få ble af i dag :yay - fortrød dog og begyndte at græde! Men jeg kunne ikke give ble på (bækken bøvl) og gav hende bleen og bad hende gå ind til far, de snakkede lidt frem og tilbage og vupti kom hun stolt ind uden ble. 30 min blefri så sagde hun pludselig "jeg skal lave adder" vi løb ud på toilettet, der kom ikke noget men så ville hun have ble på. Og det fik hun.

Men KÆMPE succes i det små :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så stormede Magne lige op på toilettet og lavede både stort og småt, uden jeg måtte bede ham om at gå på toilet :) Han har stadig ikke haft nogen uheld og går nu helt alene op på toilettet, når han skal tisse, det er sgu sejt! Han sidder på toilettet som vi andre gør, ingen potte eller stol til toilettet, det er sgu nemt så! Storebror tisser stadig i bukserne, så havde slet ikke turdet tro på det ville gå så nemt, men han er bare for sej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet at vi går all-in på blestop her midt august eller start september, vi har lige en masse heldagsarrangementer jeg vil have overstået. Han virker super klar. Jeg har endda bestilt undertrøjer så vi ikke skal slås med bodyer :) og fundet fine underbukser med forskellige køretøjer :)

Selvfølgelig trækker vi bare i land hvis det alligevel ikke er. Men jeg bliver simpelthen nød til at gribe den parathed han lige nu udviser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet at vi går all-in på blestop her midt august eller start september, vi har lige en masse heldagsarrangementer jeg vil have overstået. Han virker super klar. Jeg har endda bestilt undertrøjer så vi ikke skal slås med bodyer :) og fundet fine underbukser med forskellige køretøjer :)

Selvfølgelig trækker vi bare i land hvis det alligevel ikke er. Men jeg bliver simpelthen nød til at gribe den parathed han lige nu udviser!

Det lyder som en rigtig god plan. W lyder bare til at være så klar på at blive ble-fri det er mega sejt! Men ja, der skal helt sikkert være overskud og tid til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie er så godt, som ble-fri og har egentlig været det længe. Jeg er så skide stolt over, at han hele tiden - mere eller mindre - har været så god til at selv at mærke efter når han skulle tisse. Meget få gange har jeg skullet sige noget. Nummer to uheld var der (naturligt) kun i starten og dem har der dæleme være få af. Jeg synes det er mega sejt, at han er så god til selv at mærke hvornår han skal noget. Det eneste tidspunkt hvor han har svært ved det er f.eks når han er inde ved naboen og lege - men altså igen, de leger så godt så kan man godt glemme at man faktisk ikke længere har ble på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har sagt til 3 dage i streg, at hun skulle lave stort og idag har hun fået den første "lorte gave". Det virker vist med klistermærker og en lille gave efter 4 mærker :yay

Ingen uheld de sidste par dage, men hun er jo også hjemme - jeg er spændt på BH i næste uge..

 

Det er alletiders metode, naar det virker og det goer det altsaa for vores to guldklumper  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en flok dygtige smaa poder, der klarer det blefri saa godt! :loveshower

 

Vi er kommet hjem fra ferie i Danmark og Noah har lavet stort og smaat paa baade laanepotten og toiletter - og vi har vaeret meget rundt hos de samme. Min mor kunne ikke finde potten, saa koebte babysams den billigste, for hun kunne ikke lide tanken om at det skulle oedelaegge processen, nu det gik saa godt :) 

 

Noah have to uheld, som var min skyld, idet jeg en dag glemte sovebleen til lur(som har vaeret toer naermest siden blefri startede) og et i bilen, hvor han var faldet i soevn og jeg kunne have forudset det -> soveble manglede igen!  :oops

 

jeg er pavestolt af min lille Noahmus, der nu er en rigtig dreng - udover den sut  :rolleyes

 

Ellers gaar det bare saa godt og Noah laver stort flere gange dagligt og ogsaa gerne i VS :yay

 

Han er begyndt lige at dryppe lidt, naar han opdager, at han rigtig skal tisse... det er jo lidt traels, men det er saa lidt, at jeg ikke kan stille noget op og han er saa dygtig til at droene ud paa potten, naar det er! Det stopper vel med oevelse og er normalt, taenker jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag fik vi ikke overtalt hende til blefri men hun har også været meget træt. Meeen hun fik lige ideen om "bar numse fest" efter et toilet besøg fordi hun var helt nøgen (hun havde rendt bare i ble og trusser) så vi dansede lidt i stuen til hr. Skæg musik, så løb hun på toilet og bad om ble. Så jeg tror på vi gør det HELT rigtigt og opfordrer men følger hendes lyst og initiativ.

Der er i hvert fald sket noget de sidste 3 uger. Ikke mirakler men 3 skridt frem, 2 tilbage giver jo stadig 1 skridt i den rigtige retning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag fik vi ikke overtalt hende til blefri men hun har også været meget træt. Meeen hun fik lige ideen om "bar numse fest" efter et toilet besøg fordi hun var helt nøgen (hun havde rendt bare i ble og trusser) så vi dansede lidt i stuen til hr. Skæg musik, så løb hun på toilet og bad om ble. Så jeg tror på vi gør det HELT rigtigt og opfordrer men følger hendes lyst og initiativ.

Der er i hvert fald sket noget de sidste 3 uger. Ikke mirakler men 3 skridt frem, 2 tilbage giver jo stadig 1 skridt i den rigtige retning!

Jeg er faktisk slet ikke i tvivl om at i gør det rigtige! Jeg synes virkelig det lyder som at i lytter til Mie og tager det i hendes tempo! Virkelig fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i aften, vi skal til familiefest. Jeg vælger ikke at give hende ble på, for det er trods alt gået ret godt i løbet af ugen, og det er 8 dage siden, hun har haft et uheld herhjemme :)

Hun er virkelig dygtig til at sige til herhjemme, så jeg tager chancen ;)

Overvejer dog lidt at tage potten med - så jeg ikke risikerer, at hun ikke kan/vil tisse på det store toilet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER