Oprettet August 23, 2013 jeg vil gerne bestille noget fra en amerikansk hjemmeside, men jeg ved ikke hvordan det der med told og sådan noget foregår? kommer det automatisk på eller får man en regning bagefter eller hvad? Håber der er nogen der kan hjælpe :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2013 Når du henter pakken på på posthuset bliver du opkrævet told og og moms. Plus gebyr til post Danmark på omkring 160 kr. Ind i mellem slipper man igennem uden. Så bør man dog selv fortolde pakken, men tvivler på der er mange der gør det... (null) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2013 Jeg tænkte på, om det ikke var noget, du kunne finde på en europæisk hjemmeside? Så slipper du for tolden :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2013 Jeg tænkte på, om det ikke var noget, du kunne finde på en europæisk hjemmeside? Så slipper du for tolden :) Desværre ikke :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2013 På denne side kan du beregne hvad det kommer til at koste, samt læse reglerne. Jeg mener at man skal betale moms på 25 procent af prisen ved køb for over 80 kr, og der er så også herfra postdanmark vil have et gebyr på 160 kr.(nogle fragtfirmaer har andre gebyrer, ofte noget lavere men kræver jo at det bliver sendt med en sådan) Told skal først betales når du køber for over 1100 kr. Og beregner postdanmark( eller fragtmanden, som ofte vil give dig en opkrævning til betaling) og så skal du betale ved afhentning hos postdanmark. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2013 Glemte lige link :-) http://www.toldpriser.dk/toldberegner Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2013 På denne side kan du beregne hvad det kommer til at koste, samt læse reglerne. Jeg mener at man skal betale moms på 25 procent af prisen ved køb for over 80 kr, og der er så også herfra postdanmark vil have et gebyr på 160 kr.(nogle fragtfirmaer har andre gebyrer, ofte noget lavere men kræver jo at det bliver sendt med en sådan) Told skal først betales når du køber for over 1100 kr. Og beregner postdanmark( eller fragtmanden, som ofte vil give dig en opkrævning til betaling) og så skal du betale ved afhentning hos postdanmark. årh okay :) tusind tak for hjælpen :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites