Barbamama

Hvor mange huer/vanter/lign køber I?

15 indlæg i dette emne

Sidste år havde vi to par vanter og tre huer (to tynde i uld og en tyk i uld) til Valdemar.

Jeg tror godt, at vi kunne have nøjes med ét par vanter, hvis det ene par ikke havde været hvide ;) Men det var rart nok at have to par for en sikkerheds skyld. Og jeg ville ikke have undværet nogle af huerne, for han gylpede jo af og til på dem og skulle jo stadig have noget på hovedet, når vi vaskede ;)

I år er det jo lidt anderledes. Han gylper ikke længere, men kan jo stadig blive beskidt + han er startet i dagpleje og måske er det rart at have et sæt fast der? Eller er det mon spild? (Ham har jo vel alligevel overtøj på når han kommer - men det kan jo blive vådt når de leger ude. Hmm!)

Jeg har indtil videre bestilt én uld/bomuld elefanthue. Jeg overvejer derudover at bestille to par vanter, en tynd uldhue, en tyk uldhue og en halsedisse. Er det overkill?

Hvad gør I andre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan også godt lide at have rigeligt :-)

Tror vi ender på 3 par vanter; et i brug, plus et ekstra par I både vuggestue+hjemme. Hun roder nemlig gerne ved alt :-)

Lina er et meget varmt barn så nok 2 tynde huer igen en til hvert sted og så en tyk til hvis det er ekstra koldt, som så må komme frem og tilbage, medmindre jeg ender med at være slem og købe to tykke :blush

Vi brugte halstørklæde sidste år, så jeg regner med at der kommer sådan en ned i vuggestuen at ligge og så sørger jeg for at elefanthuerne går langt ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber så vi har rigeligt.. Johan er sådan en dreng, som kan finde en mudderpyt, selvom det ikke har regnet i 14 dage :D

Til VS har han 2 elefanthuer, 1 par tykke luffer og 1 par tynde fingrevanter - regner med at supplere med flere fingervanter i løbet af vinteren

Hjem til har jeg købt en hue og vil også købe en halsedisse og vanter til ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg kan høre, at det ikke er overkill, det jeg har tænkt mig :D

Hvornår er fingervanter aktuelle? Mar er jo 13 mdr nu - jeg tænker et par vanter med tommeltot og et par luffer uden fingre. Bør jeg kigge efter fingervanter også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg kan høre, at det ikke er overkill, det jeg har tænkt mig :D

Hvornår er fingervanter aktuelle? Mar er jo 13 mdr nu - jeg tænker et par vanter med tommeltot og et par luffer uden fingre. Bør jeg kigge efter fingervanter også?

Johan havde fingervanter i den alder.. De var uundværlige for ham, når han skulle lege i sandkassen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vugestuen jeg arbejdede i, ville de helst ikke have fingervanter, da det tager ret lang tid at give børnene på.

Karla får et par tynde stikluffer til at sove med, og et par "skiluffer" som er tykke og vandtætte til leg.

Hun får også en elefanthue, og så tror jeg at jeg strikker en backup, der også kan bruges til pænt brug.

De fleste vuggestuer vil ikke have huer med snore eller halstørklæder pga kvælningsfaren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores halstørklæder er også sådan nogle "fisk" hvor den ene ende stikkes igennem den anden

Lucas---fisk-og-djaevlehues.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores halstørklæder er også sådan nogle "fisk" hvor den ene ende stikkes igennem den anden

Lucas---fisk-og-djaevlehues.jpg

Har du selv strikket/haeklet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har Marius 2 elefanthuer, et par fleeceluffer til at starte på og et par varme luffer til når det bliver rigtig kold... Så må vi se om vi får brug for mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vugestuen jeg arbejdede i, ville de helst ikke have fingervanter, da det tager ret lang tid at give børnene på.

Karla får et par tynde stikluffer til at sove med, og et par "skiluffer" som er tykke og vandtætte til leg.

Hun får også en elefanthue, og så tror jeg at jeg strikker en backup, der også kan bruges til pænt brug.

De fleste vuggestuer vil ikke have huer med snore eller halstørklæder pga kvælningsfaren

:ditto til det første og sidste.

Silke Elia får 2 uldelefanthuer: en tyk til leg og en tynd til at sove med. Og så får hun et par skiluffer til leg, og min mor har strikket et par luffer til at sove med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej :-) det der var bare et billede jeg lige hurtigt fandt.

Jeg købte via http://hedehusene-arbejdsgruppe.dk/ De strikker helt vildt lækre ting :-)

Sikke en fantastisk side :o Den er gemt til næste gang, vi skal have en lille :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg endte med at købe tre huer, to par vanter og en halsedisse. Så må jeg lige se, om ikke det rækker, jeg synes sgu at han er et dyrt barn for tiden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg endte med at købe tre huer, to par vanter og en halsedisse. Så må jeg lige se, om ikke det rækker, jeg synes sgu at han er et dyrt barn for tiden :P

Evt link til hvor du købte det henne? Jeg synes ikke jeg kan finde noget nogen steder :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Evt link til hvor du købte det henne? Jeg synes ikke jeg kan finde noget nogen steder :unsure

Jeg købte en ticker to heaven hue (og to natdragter) på tinyzone.dk (som jeg aldrig har bestilt fra før, men som havde en Joha uld heldragt på bud til 171 kr ;)) og så Joha huer, luffer og halsedisse samt nogle grønne vanter som jeg har glemt navnet på på babygear.dk (som jeg har handlet ved flere gange og er yderst tilfreds med!) :)

Edit: http://tinyzone.dk/product/joha-heldragt-i-uld-natur-7097/ (dødkedelig, i know, men billig og blød og lun :biglove) - jeg kan ikke finde TTH huen, så der har jeg nok købt den sidste. :unsure

Og her: http://www.babygear.dk/halsedisse-joha-uld-koksgraa.html (jeg har så lige opdaget at jeg kunne have købt huen 19 kr billigere på tinyzone :prik)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER