Oprettet August 20, 2013 Ekstra væske omkring foster??!!?! Hej alle, Jeg håber inderligt der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej, måske nogle der desværre har været noget lignende igenne.. :( Jeg er i uge 15+0, og har fra uge 11 fået afvide at, der er ekstra væske omkring barnet også kendt som rumdragt. - men i får lige hele smøren... Han har meget væske omkring hele kroppen, samt lidt rundt om lungerne. Han er blevet tjekket for alt hvad der kan tjekkes, det eneste de fandt, var en kromosom fejl/gen fejl nr 8 - den har jeg også, så den er tilsynladene ufarlig, da jeg ikke fejler noget. Men jeg har i dag været oppe og blive scannet igen, fået afvide at fostert højst sandsynlig ikke vil overleve graviditeten, og hvis han gør, ved vi ikke endnu ikke hvad han fejler :( Vi har fået afvide det kan være blodmangel - men han vosker fint, så det er tilsynladende ikke grunden. Det kan være noget med lymferne, er det det, vil vi først finde ud af det, hvis han bliver født. Ellers kan det være fordi han er syg, måske noget mentalt. Men nu kan vi kun vente til uge 20, hvor de kan se lidt mere af organerne - men vi tvivler på det er dem, da alt ser fint ud, udover det væske :( Er der nogen der har været igennem det samme? Hvis der er, hvad har udfaldet været? Er barnet blevet født med sygdom eller ligenende? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2013 Jeg kan ikke komme med nogen gode råd, for jeg har ikke været i din situation, men det må være rigtig hårdt at være jer lige nu! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2013 :kram Har desværre ikke kendskab til det, men håber på det bedste for jer :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2013 Jeg kender heller ikke til situationen. Men vil bare sende et kæmpe stort kram og ønske jer det bedste. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2013 Hvor det at væsken er? Under huden på fostret ? For jeg fødte en datter som havde væske i hovedet og var svært hjerneskadet. Vi fik det afvide i uge 34, og hun blev født 3 uger efter ved kejsersnit og døde 5 mdr efter. Jeg er nok ramt af min situation, men hvis der er tvivl om handikap og overlevelse. Så ville jeg vælge at få fostret fjernet med det samme. Jeg ville ikke turde tage chancen. For ikke at give et barn liv som man ved vil få det svært. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2013 Jeg kender heller ikke til det, men det lyder hårdt. Føler med dig. Føler selv jeg skal forbi misdannelsesscanningen før jeg kan tro helt på graviditeten. Men vi har også været ramt i min familie idet min bror og hans kones første barn døde 1 dag efter hun blev født, og alt så fint ud i graviditeten. Det var så også en meget farlig og sjælden bakterie hun døde af, så det kunne ikke opdages på scanninger. I dag har de et raskt barn Sender mine varmeste hilsener og håber du snart får vished. Del dette indlæg Link to post Share on other sites