Barbamama

Hvor tit har du hovedpine?

29 indlæg i dette emne

Jeg er lige startet til kiropraktor pga nakkesmerter og vi taler i den forbindelse om hovedpine. Jeg havde ikke tænkt over, at jeg tit havde hovedpine, men da jeg skulle sætte et tal på, så syntes hun alligevel at det var ret tit og ved nærmere eftertanke er jeg egentlig enig... Men det var vel på en eller anden måde blevet "normalt" for mig, og jeg er derfor lidt nysgerrig på, hvor tit I har hovedpine og om I opfatter det som et behandlingskrævende problem eller "bare som en del af tilværelsen"? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har vist hovedpine 1-2 gange om måneden, oftest er det fordi jeg simpelthen er træt. Jeg plejer at drikke at glas vand og vente og se om de går over, evt forføre kæresten hvis muligheden er der ;) det er lidt fifty-fifty, men hvis jeg har svært ved at sove for den så jeg tager 2 panodil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i mange år døjet med spændingshovedpine, og har haft perioder hvor hele kroppen "hoppede" pga. jag fra hovedpine. Det er heldigvis gået væk med fys, kiropraktor og øvelser, men i den periode havde jeg hovedpine flere gange ugentligt.

Nu har jeg det normalt et par gange om måneden. En gang i kvartalet ca. har jeg en rigtig slev hovedpine, som dog kan slås ned med en kombi af panodil opg ipren :badgirl Efter jeg blev gravid har det dog været meget mindre. Mindes jeg har taget panodil 3 gange i løbet af graviditeten, og har ikke rigtig haft brug for det udover der.

Det var en lang smøre, men for at samle op: Normalt 1-2 gange om måneden, som gravid en gang i kvartalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får hovedpine, hvis jeg glemmer at drikke. Men ellers har jeg aldrig hovedpine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hovedpine 2-4 gange om ugen, og så har jeg migræne hver dag når jeg har mens. Så ja, jeg vil mene jeg har hovedpine (alt for) tit! Jeg har altid haft nemt ved at få hovedpine, også som barn, men efter jeg blev kørt over for nogle år tilbage er det blevet rigtig slemt. Jeg har prøvet en masse fys osv., og det har hjulpet en del for før det havde jeg hovedpine hver dag i næsten et år, og måtte gå på hovedpinepille-afvæning i 2 måneder.

Sådan som det er nu, ved jeg ofte godt hvad der udløser min hovedpine, og kan derfor afhjælpe noget af det, og forsøge at undgå visse situationer og bevægelser.

Så er der min migræne, som er slem, men ikke så slem som nogen har det... Selv om det er med synsforstyrrelser, forvirring og hele moletjavsen. Hvis jeg behandler med smertestillende (Treo virker rigtig godt!) så snart jeg mærker det komme, kan jeg ofte holde det helt væk, men venter jeg bare et par timer med behandling og "ser tiden an", så varer det flere dage, puha! Jeg er lige nu ved at forsøge mig med at springe p-pille pausen over, og det har vist sig at have god effekt på migrænen... Har faktisk intet mærket til den under "forsøget", så selv om jeg nu heller ikke bryder mig særligt om p-piller, så tror jeg at det er planen at fortsætte sådan i den nærmeste fremtid.

Min hovedpine er en forholdsvis stor del af mit liv, men alligevel er det sådan "bare" en del af hverdagen efterhånden.... Jeg lever med det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden jeg blev gravid havde jeg det 4-5 gange om ugen, tangerende til migræneanfald 2-3 gange. Når det kom derud behandler jeg det med migræne medicin, de andre dage søvn og hvile hvis muligt, og ellers Treo. Derudover kiropraktor og zoneterapi, da det er 100 % arbejdsrelateret pga arbejdspres og stress har jeg fået behandlingerne i arbejdstiden.

Siden jeg blev gravid og gik ned i tid og ansvar, kan de tælles på en hånd hvor mange gange jeg har haft hovedpine, og kun en gang har det været nødvendigt at behandle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har som oftes ondt i hovedet når jeg sidder på Brande kontoret og det gør jeg 2 dage i ugen. Der må jo være et eller andet hernede der genere. Og så har jeg hovedpinen, når jeg er rigtig træt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så godt som aldrig hovedpine. Mindre end 5 gange på et år vil jeg sige. Når det sker er det som oftest noget der kan klares med frisk luft eller ved lige at få "trykket" lidt på de rigtige muskler i nakken og/eller skuldrene, som jeg i øvrigt også meget sjældent har problemer med. Jeg tager aldrig smertestillende for hovedpine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde i øvrigt heller ikke hverken "almindelig" hovedpine, eller migræne under begge mine graviditeter.... Det var så skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har levet med daglig hovedpine siden jeg var 10... Eller sådan noget. Det er først nu, det seneste år, at det kommer sjældent - Feks pga stress, eller hvis jeg glemmer at spise og drikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt som hovedpine forsvinder med graviditet. :blink før jeg blev gravid havde jeg vel hovedpine en gang hver 14 dag, måske lidt oftere, men sjældent så slemt det krævede piller - jeg kan ikke huske jeg havde hovedpine i graviditeten og lige nu har jeg hovedpine for måske 3-4 gang på et år.

Da jeg var yngre havde jeg det stort set hver dag. Dengang var det en del af hverdagen, tænkte ikke engang over det. Men hvornår det stoppede ved jeg faktisk ikke - måske efter jeg lærte at spise med jævne mellemrum, skar ned på sukkeret, lærte at drikke mere og indførte grøntsager. Hvilket jeg gjorde for 6 år siden da jeg ændrede livsstil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så godt som aldrig hovedpine. Mindre end 5 gange på et år vil jeg sige. Når det sker er det som oftest noget der kan klares med frisk luft eller ved lige at få "trykket" lidt på de rigtige muskler i nakken og/eller skuldrene, som jeg i øvrigt også meget sjældent har problemer med. Jeg tager aldrig smertestillende for hovedpine.

:ditto

Tager maks smertestillende 5 gange om året og det gælder alle former for smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha så godt som hver dag. Der var også min fys der fik mig til at indse det ikke er normalt. Men døjer rigtig meget med skulder/nakke. 3 dage i ugen vågner jeg med det og de andre kommer det i løbet af dagen. Har været til udredning for det og dommen er desværre det ikke blir bedre før jeg begynder at få nattesøvn :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågner tit med hovedpine, men det forsvinder ret hurtigt, som regel når jeg får mad og drikke og kommer i bad osv.. Tror det er fordi jeg sover i mærkelige stillinger. ;) Men tager sjældent piller for det, måske en gang hver anden måned..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke mere end 1 gang om mdr og det er sjældent noget jeg tager smertestillende for. Jeg tror jeg tager smertestillende et par gange om året.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tit hovedpine som i 3-5 gange i ugen, og migræne anfald op til 4 gange i måneden.

Hovedpine er bare blevet en del af mit liv. Da jeg var barn kunne jeg have migræne 2 gange i ugen, og gik til diverse undersøgelser for det, men de fandt aldrig ud af andet end, at det var stress betinget.

Det er det til dels stadig, men også store forandringer i hverdagen, og uplanlagte ting påvirker det i stor grad.

Jeg har nok bare lært at leve med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden jeg blev gravid havde jeg hovedpine 2-3 gange om ugen.. Primært pga. nakkespændinger! Men sjovt nok har jeg det heller ikke ret tit her under graviditeten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsten hver dag indtil jeg får min kaffe haha... Nogen, der sagde afhængig ;) Ej det er ikke smart, men nedtrapning må komme på et andet og mere overskudsagtigt tidspunkt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det meste kun en gang i måneden i forbindelse med mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant læsning :) Jeg fornemmer lidt, at jeg langt fra er den eneste, der (har) syn(t)es at det er helt normalt at have hovedpine et par gange om måneden. På en måde lidt skræmmende, at man kan opfatte det som bare en del af livet :blink

Og så er jeg top misundelig på alle jer, hvis hovedpine forsvandt i graviditeten :D Min eskalerede og blev nogle gange fuldstændig vanvittig a la "sluk alt lys og lyd eller jeg kaster op" :rolleyes :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det som regel spaendnig i nakke/ryg, hvis jeg har gjort noget, der saa goer at jeg skal en tur til fys. Det er ikke pillekraevende for mig og maks 5-6 gange om aaret. Jeg tager naermest kun piller, hvis mine mens smerter er for haarde ved mig og det er de desvaerre blevet igen her efter foedslen. Jeg var ellers ude over det efter behandling hos en naturopath, ligesom den lede mens-hovedpine dagen foer var vaek, lang tid foer vi startede paa at lave Noah.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ikke såeh tit her. Som det er sjældent, at jeg får det uden at have sovet alt for lidt eller enten være eller være ved at blive syg. Hvis det er mere end et par gange om måneden, så er det som regel selvforskyldt, fordi jeg er presset på jobbet og har sovet for lidt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lever med kronisk hovedpine, altså det meste af døgnet..hele året rundt.

Det er kommet af de kroniske smerter jeg har fra ryg og skulder efter operation for 9 år siden.

Den forsvinder kun delvist når jeg kører fuld styrke af smertestillende og morfin for at få "ro" og fred for smerter i perioder.

Jeg kan jo ikke huske hvordan det er ikke at have hovedpine.. :unsure (uhyggeligt faktisk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lever med kronisk hovedpine, altså det meste af døgnet..hele året rundt.

Det er kommet af de kroniske smerter jeg har fra ryg og skulder efter operation for 9 år siden.

Den forsvinder kun delvist når jeg kører fuld styrke af smertestillende og morfin for at få "ro" og fred for smerter i perioder.

Jeg kan jo ikke huske hvordan det er ikke at have hovedpine.. :unsure (uhyggeligt faktisk)

Og jeg har gået til både smertebehandling, kiropraktor, træning, fys og kraniosakral.. Endnu uden effekt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En gang sådan hver halve år. Og det tror jeg endda er højt sat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER