Oprettet August 17, 2013 Hvordan kommer jeg bedst i gang med uddannelsen til lægesekretær??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2013 Du skal have en elevplads- enten på et sygehus eller hos almen praktiserende læge :) Jeg tror, at de forskellige sygehuse har søgt og ansat deres elever i år- de plejer at starte de nye elever i september, hvor det tilsvarende er nogle udlært :) Der plejer at være jobopslag med elevstillinger omkring januar-februar - i hvert fald i det jyske ;) Hvis du har mulighed for at have en kursus i diagnoselatin/den lille latin prøve er det en fordel, men ved det først er et endeligt krav når du er ansat som elev :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2013 Du skal have en elevplads- enten på et sygehus eller hos almen praktiserende læge :) Jeg tror, at de forskellige sygehuse har søgt og ansat deres elever i år- de plejer at starte de nye elever i september, hvor det tilsvarende er nogle udlært :) Der plejer at være jobopslag med elevstillinger omkring januar-februar - i hvert fald i det jyske ;) Hvis du har mulighed for at have en kursus i diagnoselatin/den lille latin prøve er det en fordel, men ved det først er et endeligt krav når du er ansat som elev :) Og så kræver det selvfølgelig lige HG inden elevpladsen. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2013 Og så kræver det selvfølgelig lige HG inden elevpladsen. :) Nåh ja.. Mindre detalje :D Det tog jeg som en selvfølge :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2013 Nåh ja.. Mindre detalje :D Det tog jeg som en selvfølge :blush Haha :D :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2013 Haha :D :kiss :P tak søde :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2013 Og så kræver det selvfølgelig lige HG inden elevpladsen. :) Jeg har en HG, men den er fra 1998... så jeg ved ikke om den er for gammel, eller det er lige meget Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2013 Jeg har en HG, men den er fra 1998... så jeg ved ikke om den er for gammel, eller det er lige meget Aner ikke hvornår eller om sådan en forældes. Det tror jeg du skal høre den lokale handelsskole om. Er du uddannet kontorassistent? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2013 Jeg har en HG, men den er fra 1998... så jeg ved ikke om den er for gammel, eller det er lige meget Min HF og HH er fra 1999 og 2000- de kunne godt bruges ;) Men de ser også på hvad du ellers har med i rygsækken af brugbare kompetencer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2013 Tror ikke, sådan en HG forældes (jeg havde ikke HG, men studentereksamen, en bachelorgrad, IKV-tests samt et alenlangt cv og blev optaget på det grundlag). Reglerne i Region H er ændret i de seneste år, men da var kravene også diagnoselatin/lille latinprøve og et bevis på 10-fingersystem/blindskrivning (kan tages gratis på nettet). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2013 Aner ikke hvornår eller om sådan en forældes. Det tror jeg du skal høre den lokale handelsskole om. Er du uddannet kontorassistent? Nej det er jeg ikke... det var butikslinien jeg tog Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 19, 2013 Okay :) Men forhåbenligt har de andre ret i at en HG ikke forældes. :) Ved HEV, hvor jeg er ansat som elev nu, er der ingen krav om latin eller 10-fingersystem på forhånd. Men hold øje med opslagende fra sygehusene i starten af det nye år. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites