Barbamama

Er I begyndt at kigge efter uld?

290 indlæg i dette emne

Ja, hun får det til at lyde som om man virkelig er en dårlig mor hvis man ikke køber lige de mærker hun snakker om eller hos purebaby...

jeg bryder mig ikke om butikken, selvom de HAR nogle lækre ting, det er simpelthen for meget i mine øjne- jeg var dernede for at købe noget engang hvor jeg spurgte til nogle hagesmække jeg så i butikken, som var i bomuld. Jeg spurgte om det ikke var mere praktisk med en plastik hagesmæk når de nu sviner så meget, ( langt inden C startede på mad,) og damen så sagde: Tjo...men altså vil du gerne have at din baby skal mærke hård, ulækker plastik på huden eller blød, økologisk bomuld...det kommer jo an på hvad man vil have ens barn skal mærke på huden og så sendte hun mig dræber øjne... :o :o

Ej undskyld, men det er jo nærmest helt komisk :lolhit Jeg tror, jeg havde sagt til hende, at jeg foretrak at pakke mit barn ind i plastik fra top til tå :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er rigtig nok hvad hun skriver - men helt ærligt så syns jeg det mister noget troværdighed fordi hun samtidig gør reklame, selv om det er for økologisk tøj. Jeg er 100% sikker på hun har fået penge af firmaet for den blog artikel. Kunne godt tænke mig nogle "ekspertsvar", jeg syns det er lidt let at hun skriver "sundhedsplejerskerne anbefaler..." for øh... hvem snakker hun om, min sp har altså ikke anbefalet mig noget?

jeg har både uld/bomuld, superwashed og ubehandlet uld til Luna og synes det er godt og lækkert det hele!Men ja, det virker lidt som reklame, selv om det er fakta! Det var nu også mere, for at fortælle HVAD forskellen er på behandlet og ubshandlet uld.At jeg så ikke er enig med hende omkring, at barnet bliver koldt og klamt af behandlet uld, det er så en andet sag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg synes godt nok at hun lyder grov! Det er meget muligt, at hun har ret i proceduren med syre og plast om fibrene osv, men alt stritter på mig, når hun skriver at ens barn vil blive klamt og koldt i behandlet uld.

Det har vi ikke oplevet. Jeg synes Mar føles SÅ lækker og lun i uld fra f.eks. Joha og Føtex. Og jeg mærker INGEN forskel på Mars hud om han er i Joha eller iobio (som er ubehandlet, ikk?)

Jeg synes der er en god og værdig grund at købe ubehandlet uld, fordi det er bedre for miljøet. Og også helt fint, hvis man synes det føles bedre.

Men jeg synes at hende bloggeren får det til at lyde som om at det nærmest er børnemishandling at putte barnet i superwash. Og så står jeg altså af.

Som jeg skrev til Saga74, så var det også mest for at fortælle HVAD forskellen er på behandlet og ubehandlet uld. jeg er heller ikke enig i hendes udsagn om "koldt og klamt barn" ved brug af behandlet.... Har begge dele til Luna og er godt tilfreds!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg synes godt nok at hun lyder grov! Det er meget muligt, at hun har ret i proceduren med syre og plast om fibrene osv, men alt stritter på mig, når hun skriver at ens barn vil blive klamt og koldt i behandlet uld.

Det har vi ikke oplevet. Jeg synes Mar føles SÅ lækker og lun i uld fra f.eks. Joha og Føtex. Og jeg mærker INGEN forskel på Mars hud om han er i Joha eller iobio (som er ubehandlet, ikk?)

Jeg synes der er en god og værdig grund at købe ubehandlet uld, fordi det er bedre for miljøet. Og også helt fint, hvis man synes det føles bedre.

Men jeg synes at hende bloggeren får det til at lyde som om at det nærmest er børnemishandling at putte barnet i superwash. Og så står jeg altså af.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er rigtig nok hvad hun skriver - men helt ærligt så syns jeg det mister noget troværdighed fordi hun samtidig gør reklame, selv om det er for økologisk tøj. Jeg er 100% sikker på hun har fået penge af firmaet for den blog artikel. Kunne godt tænke mig nogle "ekspertsvar", jeg syns det er lidt let at hun skriver "sundhedsplejerskerne anbefaler..." for øh... hvem snakker hun om, min sp har altså ikke anbefalet mig noget?

Jeg giver dig helt ret. Det er selvfølgelig fint at blive oplyst om, hvordan ulden er behandlet og fremstillet. Men at superwash er som polyester?

Når Ffår sin uld//bomuld body af om foråret og en på i bomuld er det tydeligt at mærke st han er lidt klan og svedig efter lur mm. Så vi er godt tilfredse Joha eller rollinger uld ;)

Åh - hvis jeg bare havde tid til at strikke det hele selv ;-) dobbelt strik i uld / bomuld det må tage sin tid!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver dig helt ret. Det er selvfølgelig fint at blive oplyst om, hvordan ulden er behandlet og fremstillet. Men at superwash er som polyester?

Når Ffår sin uld//bomuld body af om foråret og en på i bomuld er det tydeligt at mærke st han er lidt klan og svedig efter lur mm. Så vi er godt tilfredse Joha eller rollinger uld ;)

Åh - hvis jeg bare havde tid til at strikke det hele selv ;-) dobbelt strik i uld / bomuld det må tage sin tid!!!

Jeg strikker i silkeuld garn og det er rigtig blødt og lækkert - og det er altså ikke fordi jeg bruger meget tid på det, jeg tar det frem når jeg alligevel ser tv og på de her 4 dage er jeg kun sådan 3/4 færdig med den første undertrøje. Så regner med om 3-4 uger har jeg 4 lækre undertrøjer så jeg er dækket denne og næste vinter med fordi de er så flexible. Så ku faktisk godt overveje at strikke en sovedragt også selv om det i min verden er et større projekt. Så er det både hyggeligt og lækkert og økonomisk selv at strikke det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovedsagen er vel, at man ved, hvad man har med at goere og saa maerker efter paa sit barn og en selv... Hvis man saa er glad og barnet er glad, saa er alt jo i den fineste orden :)

Tsk, tsk, man skal heller ikke doemme mig, fordi Noah spiser med enten en smaafolk eller en Name It hagesmaek, som kan toerres af og er REN efter en vaad klud. Jeg kunne faktisk ikke finde dem hernede, saa havde stof, for jeg importerede fra det danske,. Stof er jo umuligt at have med at goere :blink Skamme sig, dem, der sender draeberoejne til os med praktisk sans, (vs. direkte upraktisk oekosans) :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banditten Ferdinand kan bare ikke tåle det lanolin der er i uld og slår ud af det - hippiemor er bestemt ikke tilfreds :-) Der findes masse uld/silke garn, men er ikke faldet over ren silke, der egner sig til formålet! Har overvejet at strikke selv og give det over en bomulds undertrøje. Ligesom min gjorde da jeg var lille m krads lanolin ulds undertrøjer.

Jeg strikker i silkeuld garn og det er rigtig blødt og lækkert - og det er altså ikke fordi jeg bruger meget tid på det, jeg tar det frem når jeg alligevel ser tv og på de her 4 dage er jeg kun sådan 3/4 færdig med den første undertrøje. Så regner med om 3-4 uger har jeg 4 lækre undertrøjer så jeg er dækket denne og næste vinter med fordi de er så flexible. Så ku faktisk godt overveje at strikke en sovedragt også selv om det i min verden er et større projekt. Så er det både hyggeligt og lækkert og økonomisk selv at strikke det.

Banditten Ferdinand kan bare ikke tåle det lanolin der er i uld og slår ud af det - hippiemor er bestemt ikke tilfreds :-) Der findes masse uld/silke garn, men er ikke faldet over ren silke, der egner sig til formålet! Har overvejet at strikke selv og give det over en bomulds undertrøje. Ligesom min mor gjorde da jeg var lille m krads lanolin ulds undertrøjer. - er til gengæld ved at fremstille en yndig heldragt i alpacca/silke til lillebror, der er på vej ;) så vi skal ikke ud og købe uldfleece eller lignende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banditten Ferdinand kan bare ikke tåle det lanolin der er i uld og slår ud af det - hippiemor er bestemt ikke tilfreds :-) Der findes masse uld/silke garn, men er ikke faldet over ren silke, der egner sig til formålet! Har overvejet at strikke selv og give det over en bomulds undertrøje. Ligesom min mor gjorde da jeg var lille m krads lanolin ulds undertrøjer. - er til gengæld ved at fremstille en yndig heldragt i alpacca/silke til lillebror, der er på vej ;) så vi skal ikke ud og købe uldfleece eller lignende!

Årh det var også pokkers at han ikke kan tåle det. For år tilbage kunne man købe lækkert blødt og meget dyrt morbær silke garn i Askeladen men de sælger det desværre ikke mere. Rene silkeundertrøjer er dog noget anderledes end uld fordi de er så u-elastiske og blir noget sjaskede i faconen ligemeget hvor forsigtig man er ved vask. Men de er utroligt bløde og dejlige at ha på. Jeg ville nu ikke turde købe morbær silke garn uden at mærke på det, for der er stor forskel på hvor blødt det er, men jeg er sikker på det findes et eller andet sted - aner desværre ikke hvor.

Men uld udenpå tøjet er jo også dejligt når bare han kan tåle det så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det var også pokkers at han ikke kan tåle det. For år tilbage kunne man købe lækkert blødt og meget dyrt morbær silke garn i Askeladen men de sælger det desværre ikke mere. Rene silkeundertrøjer er dog noget anderledes end uld fordi de er så u-elastiske og blir noget sjaskede i faconen ligemeget hvor forsigtig man er ved vask. Men de er utroligt bløde og dejlige at ha på. Jeg ville nu ikke turde købe morbær silke garn uden at mærke på det, for der er stor forskel på hvor blødt det er, men jeg er sikker på det findes et eller andet sted - aner desværre ikke hvor.

Men uld udenpå tøjet er jo også dejligt når bare han kan tåle det så.

hvad med rosemunde? laver de ikke også til børn? jeg har nogle silketoppe som er dejlige og er ok nemme at vaske? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med rosemunde? laver de ikke også til børn? jeg har nogle silketoppe som er dejlige og er ok nemme at vaske? :unsure

Jeg kender ikke mærket - men silke i sig selv er jo ikke særlig varmt, det sku være silke strik tænker jeg, hvis børnene skal opnå både varme og at det absorberer sved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kender ikke mærket - men silke i sig selv er jo ikke særlig varmt, det sku være silke strik tænker jeg, hvis børnene skal opnå både varme og at det absorberer sved.

http://www.rosemunde.com/dk/

ja, det kan jeg godt se...jeg bruger også mine toppe om sommeren... :unsure men de har heller ikke noget til babyer kan jeg se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige 2 spørgsmål (håber at det er fint at jeg skriver dem i denne tråd?!). Det første er, de der bodyer i ren uld, de skal jo ikke vaskes så meget. Men hvis der kommer liiiidt tis på, ville i så vaske den grundigt/ikke vaske den/nøjes med at skylle den. Måske et super dumt spørgsmål, men altså, jeg ved det faktisk ikke. Det andet spørgsmål, man kan jo ikke se på ulden om den er ren eller ej, så hvordan kan man vide det? 100% uld betyder jo ikke nødvendigvis at det er ren uld. Kan jeg være sikker hvis der står: økologisk uld, eller ren uld? Angående garn, er det tit superwash er der nogen der ved det? Jeg ved noget er, jeg har faktisk nogle ruller liggende der faktisk hedder superwash - de blev købt fordi ekspedienten sagde at det var smart at de kunne vaskes så meget når nu det var til baby - men jeg vil helst undgå det har jeg besluttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige 2 spørgsmål (håber at det er fint at jeg skriver dem i denne tråd?!). Det første er, de der bodyer i ren uld, de skal jo ikke vaskes så meget. Men hvis der kommer liiiidt tis på, ville i så vaske den grundigt/ikke vaske den/nøjes med at skylle den. Måske et super dumt spørgsmål, men altså, jeg ved det faktisk ikke. Det andet spørgsmål, man kan jo ikke se på ulden om den er ren eller ej, så hvordan kan man vide det? 100% uld betyder jo ikke nødvendigvis at det er ren uld. Kan jeg være sikker hvis der står: økologisk uld, eller ren uld? Angående garn, er det tit superwash er der nogen der ved det? Jeg ved noget er, jeg har faktisk nogle ruller liggende der faktisk hedder superwash - de blev købt fordi ekspedienten sagde at det var smart at de kunne vaskes så meget når nu det var til baby - men jeg vil helst undgå det har jeg besluttet.

Hvis der står 100 % merino uld eller bare uld, så er det uld. Hvis det kan vaskes ved 40 grader og tumbles, så er det 100 % superwash uld!

Garn, der findes rigtig meget superwash garn især hvis du køber babygarn - der findes lige så meget der ikke er superwash, det kan vare ikke vaskes på samme måde.

Hvis du har uld body af 100 % merino uld eller lignende, ville jeg bare lufte og tørre, hvis der komme lidt tis på. Bliver den rigtig våd af tis, ville jeg skylle op i hånden og hænge til tørre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor kan I bedst lide at købe uld strømpebukser?

Ville egentlig gerne have dem i ubehandlet uld, men der kan jeg kun finde dem i creme, lyserød og lyseblå. Og kunne virkelig godt bare tænke mig at de var grå, af praktiske årsager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du kigget paa wollkids.de eller cambridgebaby.co.uk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fan af uld.!! Alt det jeg købte til Anabella er SÅ lækkert og hun har en vildt dejlig temperatur i løbet af dagen og efter lur! Skal du lige have det tilpasset til natten, men mon ikke det kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor kan I bedst lide at købe uld strømpebukser?

Ville egentlig gerne have dem i ubehandlet uld, men der kan jeg kun finde dem i creme, lyserød og lyseblå. Og kunne virkelig godt bare tænke mig at de var grå, af praktiske årsager.

Var i purebaby i weekenden og syntes jeg så nogle i mørke grå fra Selana :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

magler lige et par til Noah - super! Sidste aar koebte jeg nogle i kradsuld og gav dem lanolin hele tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fan af uld.!! Alt det jeg købte til Anabella er SÅ lækkert og hun har en vildt dejlig temperatur i løbet af dagen og efter lur! Skal du lige have det tilpasset til natten, men mon ikke det kommer :)

Haha ej hvor godt Kamilla! Så blev du "omvendt" alligevel ;) :P Går ud fra hun godt kan tåle det så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget vores IoBio-body´er i brug og hun har haft en på non-stop siden. LOVE THEM! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du kigget paa wollkids.de eller cambridgebaby.co.uk?

Har siddet og klikket rundt nu, men der er mange modeller der er udsolgt :( Lidt irriterende faktisk, for det er en del billigere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER