Sunspirit

Deprimeret mand - hvordan taklede i det?

7 indlæg i dette emne

Hej. Vi har netop fundet ud af at min mand er så godt som steril. Alt han har ønsket sig i denne verden er en familie. Han har sagt at han nok ikke kan bære hverken adoption eller donor, og tilbudt mig en skilsmisse så jeg kan finde en der kan give mig børn. Jeg elsker ham og selv uden børn ønsker jeg at bruge mit liv med ham, så det er ikke en mulighed for mig. Skal til lægen onsdag og snakke, men han er selvfølgelig knust. nogen der har stået i samme situation og hvad gjorde i ?

Del dette indlæg

Jeg har ikke stået i samme situation.

Men jeg kan sagtens forstå den situation, du og I står i.

Min umiddelbare tanke er, at han måske ikke har tænkt det ordentligt igennem endnu, fordi han selv ønsker sig det så brændende, så han ikke vil berøve dig muligheden. Jeg tror ikke, han er absolut låst. Han skal nok have lidt tid til at finde tillid til, at du VIL ham, også i steril tilstand. Og nok en del tid til at vænne sig til tanken om at hans barn ikke får samme gener som ham.

Men helt ærligt - hvor meget er gener og hvor meget er miljø når det kommer til alt? En fodboldfar får jo ikke en fodbolddreng fordi han er genetisk disponeret for det vel :-D Det er da fordi det er det de to knægte laver sammen og hygger sig med ;-)

Lad ham lige finde ståfæste igen. Det må da være et slag i maven på en mands mandighed, der siger spar 2 at få den besked.

Selv om donorsæd ikke er det mest spændende umiddelbart, så var det måske oplagt, hvis det er den vej I kunne vælge at gå, oom ikke andet, så kan man jo sige at hans ønske om at få et barn og ønske om at du får et barn bliver løst med den mulighed på den mest autentiske måde, så... hvad med at forsøge at finde en måde, hvor man kan tale med par, der har benyttet donorsæd og i dag står med barnet på armen?

Måske det slet ikke er så svært for faderen at se det barn som sit eget, som han frygter?

Du må i hvert fald overbevise ham om, at han bidrager til større ulykke for dig ved en skilsmisse end ved at blive sammen og finde den bedste lappeløsning på at blive en familie :-)

det er klart at han har følelserne uden på tøjet lige nu.

Mange mænd har det sikkert ret ambivalent med en andens sæd, især når det handler om at det skal være der hvor ellers han "kun har ret til det" (fjollet mandeting i inseminationssammenhænge, men det er jo det der er deres andel i babyprojektet)

Altså, når et par får sat et befrugtet æg op, får de jo tit at vide, at nu skal de tage hjem og elske, og så vil det være som om de selv har lavet det her barn. så man prøver at gøre det så autentisk som muligt.

Fat mod søster BK'er. Det er bare din tur til at være den stærke "i medgang og modgang"..... håber alt går godt for jer, og I over lidt tid får det hele talt igennem og at din mand genfinder sit gamle jeg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

hov... så godt som steril. hvis bare der er én sædcelle, er det jo alt der skal til.

Jeg læste et eller andet sted herinde, at en havde en mand med decideret doven sæd og få sædceller. med den rette kost og behandling fik han det forbedret helt vildt på nogle måneder (tror vi taler 25-40% forbedring)

Måske I kan have gavn af samme behandling?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er sørme heller ikke nogen sjov situation at stå i.

Jeg kender det på den måde, at min mand heller ikke er biologisk far til det barn, vi venter os - vores donorbarn.

Det har ikke medført en decideret depression - faktisk har han klaret det bedre end mig. Men det har bare været en ufattelig hård tid, og det var en frygtelig, frygtelig besked at få.

Hvordan tacklede vi det? Tjah. I virkeligheden talte vi ikke så meget om det. Han var meget privat omkring det - jeg talte rigtig meget med mine veninder. Når han sagde, at han ikke kunne se os bruge donor og om vi ikke kunne få et godt liv ved at rejse en masse. Jamen, så fik han lov til at sige det. Det var også en ting, jeg reelt blev nødt til at overveje, for der var jo heller ingen der lovede mig, at jeg rent faktisk kunne blive gravid. Så for os var det noget med, at tanker er toldfri, og man må sige hvad man vil. Man må afprøve/gennemtænke alle scenarier - også en evt. skilsmisse.

Min mand har sådan en rynke over næsen. Når man ser billeder af hans far, har han den præcis den samme rynke. Og så blev jeg SÅ ked af, da det gik op for mig, at vores søn ikke får den rynke...

Men en eller anden dag, var det anderledes. Min mand kom faktisk relativt hurtigt videre. Han var sådan - man kan ønske at himlen er grøn og græsset er blåt alt det man vil, men sådan bliver det ikke. Hvis vi vil have børn, bliver det sådan her. Jeg kan ikke sige andet, end at jeg venter VORES FÆLLES barn. Det er sådan det er. 100% Min mand elsker vores søn, taler til ham hver dag, nusser maven osv.

Jeg har lige spurgt ham - og på sådan mandemanér siger han - åhr, du skal da bare sige til ham der (din mand altså ;)) at nej, det er da ikke særlig sjovt i starten, men det går jo over. Og man FÅR jo en familie. Det er såmænd ikke så slemt.... :)

Ja, jeg kender jo hverken dig eller din mand, men det kan altså vældig, vældig sagtens ende utrolig lykkeligt. Mit bedste råd er, at I tager jer den tid, det tager at fordøje chokket, og hvis der er ting, hvor du/I gerne vil høre om vores erfaringer lidt mere præcist, er du meget velkommen til at sende mig en pm.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan prøve at skrive til Hilde herinde, de har nu 3 børn på trods af de faktisk fik at vide det var noget nær umuligt for dem at hendes mand blev biologisk far. De har en pige på 2 år snart og tvillingedrenge på 3 mdr. Så chancen for det lykkes for jer også er da ikke helt umulig! De var indstillet på donor, men fandt nogle levende sædceller i den prøve de tog fra hans testikler, ellers har der ikke været nogen levende i sædprøverne!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres besvarelser, Der har ikke været så meget energi til at svare, men jeg sætter pris på at i deler jeres erfaringer. :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kontakt Caroline Fibaek med det samme! Hun er naturopath, ekspert i naturlig fertilitet og hun er yderst kompetent. Forklar hende jeres situation og spoerg hende, om hun ser muligheder for at hjaelpe jer til at blive foraeldre :kiss

Der staar, at hun er paa barsel, men det synger vist paa sidste vers, saa kontakt hende alligevel!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER