TroldeMor

Projekt Baby 2013/2014/2015? Opdateret August!

220 indlæg i dette emne

Altså hvor gammel er du da? :)

Jeg er (allerede) 34 år - har ikke været så hurtig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:ditto

Ih det kan være vi kommer til at følges igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er (allerede) 34 år - har ikke været så hurtig ;)

Arh så kan du da sagtens få en mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih, jeg vil også være med. (mangler en smiley, der stamper i jorden)

Jeg skal være færdig med min uddannelse først, og så er vi enige om, at vi skal have nr. 2. en vi er ikke enige om, hvorvidt vi skal prøve, så det passer med at jeg kan holde barsel efter studiet, eller om jeg skal være i job først. Jeg synes bare, at der er alt for længe igen, hvis vi skal vente først 2 år, og så også vente på, at jeg er på et sted på arbejdet, hvor jeg kan tillade mig, at gå fra til barsel.

Så efter mit hovede, gik vi igang sommeren 2015, så vi havde et vinter/forår 2016-barn, men C vil gerne have at vi venter ca. 3 år med at gå igang, og så er Karla næste 5, når lillebror/søster kommer. Puha, der er længe til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih, jeg vil også være med. (mangler en smiley, der stamper i jorden)

Jeg skal være færdig med min uddannelse først, og så er vi enige om, at vi skal have nr. 2. en vi er ikke enige om, hvorvidt vi skal prøve, så det passer med at jeg kan holde barsel efter studiet, eller om jeg skal være i job først. Jeg synes bare, at der er alt for længe igen, hvis vi skal vente først 2 år, og så også vente på, at jeg er på et sted på arbejdet, hvor jeg kan tillade mig, at gå fra til barsel.

Så efter mit hovede, gik vi igang sommeren 2015, så vi havde et vinter/forår 2016-barn, men C vil gerne have at vi venter ca. 3 år med at gå igang, og så er Karla næste 5, når lillebror/søster kommer. Puha, der er længe til.

Kan godt forstå, at du synes der er lang tid til :o og så er det jo svært at sige hvordan jobsituationen er om to år om det er blevet lettere at finde arbejde end det er nu :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå, at du synes der er lang tid til :o og så er det jo svært at sige hvordan jobsituationen er om to år om det er blevet lettere at finde arbejde end det er nu :unsure

Ja, det er ikke til at vide. Det kan jo vende eller det kan gå i stå.

Håber dog at jeg kan få ham til at rykke sin holdning lidt mere. Kan godt mærke på ham, at han er ved at bløde lidt op i forhold til den næste baby. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ikke til at vide. Det kan jo vende eller det kan gå i stå.

Håber dog at jeg kan få ham til at rykke sin holdning lidt mere. Kan godt mærke på ham, at han er ved at bløde lidt op i forhold til den næste baby. :)

Det er lettere at få arbejde hvis der ikke hænger en "snarlig barsels skygge" over hovedet på en når man søger :rolleyes har man 2 børn tænker arbejdsgiveren at det er "slut" med barsel for de fleste! Det er min personlige erfaring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih, jeg vil også være med. (mangler en smiley, der stamper i jorden)

Jeg skal være færdig med min uddannelse først, og så er vi enige om, at vi skal have nr. 2. en vi er ikke enige om, hvorvidt vi skal prøve, så det passer med at jeg kan holde barsel efter studiet, eller om jeg skal være i job først. Jeg synes bare, at der er alt for længe igen, hvis vi skal vente først 2 år, og så også vente på, at jeg er på et sted på arbejdet, hvor jeg kan tillade mig, at gå fra til barsel.

Så efter mit hovede, gik vi igang sommeren 2015, så vi havde et vinter/forår 2016-barn, men C vil gerne have at vi venter ca. 3 år med at gå igang, og så er Karla næste 5, når lillebror/søster kommer. Puha, der er længe til.

kan godt forstå din frustration. Står lidt i samme situation. Skal igang med kandidat nu. Det tar to år. Hvis jeg så skal ha et job, som jeg så skal ha mindst 1/2års tid inden pb2 går i gang, så er Sofia næsten 4 inden vi går igang... Hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh bare det var mig der skulle have en mere, men sådan bliver det desværre ikke, ellers ville jeg gerne have et sommer/efterårs barn 2015

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lettere at få arbejde hvis der ikke hænger en "snarlig barsels skygge" over hovedet på en når man søger :rolleyes har man 2 børn tænker arbejdsgiveren at det er "slut" med barsel for de fleste! Det er min personlige erfaring!

i know, men vores erfaringer med at jeg tog barsel under studiet har ikke været supre gode, så det vil vi ikke igen. Og C har et ret økonomisk syn på tingene. Hvis jeg skal tage et år ud af mit studie frem for at have det år på en arbejdsplads er det rigtig mange penge i sidste ende. Og en løn er alligevel bedre end barselsdagpenge.

Jeg må indrømme, at det økonomiske aspekt ikke går mig på. Vi skal nok få det til at løbe rundt, det er jeg ikke i tvivl om, men nok ikke lige så komfortabelt som hvis vi havde 2 gange lønindtægt. Så ville jeg hellere have, at vores børn var nogenlunde tætte, for det tror jeg er bedst for dem. Men nu må vi se hvor vi ender. Om ikke andet, så har vi 1 1/2 år, før jeg gerne ville have, at vi gik igang, så vi har alligevel lidt tid til at diskutere det :bask :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i know, men vores erfaringer med at jeg tog barsel under studiet har ikke været supre gode, så det vil vi ikke igen. Og C har et ret økonomisk syn på tingene. Hvis jeg skal tage et år ud af mit studie frem for at have det år på en arbejdsplads er det rigtig mange penge i sidste ende. Og en løn er alligevel bedre end barselsdagpenge.

Jeg må indrømme, at det økonomiske aspekt ikke går mig på. Vi skal nok få det til at løbe rundt, det er jeg ikke i tvivl om, men nok ikke lige så komfortabelt som hvis vi havde 2 gange lønindtægt. Så ville jeg hellere have, at vores børn var nogenlunde tætte, for det tror jeg er bedst for dem. Men nu må vi se hvor vi ender. Om ikke andet, så har vi 1 1/2 år, før jeg gerne ville have, at vi gik igang, så vi har alligevel lidt tid til at diskutere det :bask :sm

Hvorfor har du dårlige erfaringer med barsel under studie?

For mit vedkommende fungerede det rigtig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i know, men vores erfaringer med at jeg tog barsel under studiet har ikke været supre gode, så det vil vi ikke igen. Og C har et ret økonomisk syn på tingene. Hvis jeg skal tage et år ud af mit studie frem for at have det år på en arbejdsplads er det rigtig mange penge i sidste ende. Og en løn er alligevel bedre end barselsdagpenge.

Jeg må indrømme, at det økonomiske aspekt ikke går mig på. Vi skal nok få det til at løbe rundt, det er jeg ikke i tvivl om, men nok ikke lige så komfortabelt som hvis vi havde 2 gange lønindtægt. Så ville jeg hellere have, at vores børn var nogenlunde tætte, for det tror jeg er bedst for dem. Men nu må vi se hvor vi ender. Om ikke andet, så har vi 1 1/2 år, før jeg gerne ville have, at vi gik igang, så vi har alligevel lidt tid til at diskutere det :bask :sm

Du behøver jo ikke have barsel UNDER studiet, men begynde på PB2 så det passer med at du tidligst har termin lige efter eksamen - hvis det ikke lykkedes i første omgang er et par mdr på dagpenge indtil barsel jo ikke så slemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har du dårlige erfaringer med barsel under studie?

For mit vedkommende fungerede det rigtig fint :)

Fordi mit studie ikke understøttede barsel, og det var et logistisk helvede, der betød, at jeg reelt set ikke har haft barsel, og startede skole da Karla var 17 dage gammel. Efter et par måneder kunne jeg godt se, at det ikke fungerede for mig ikke at være sammen med datter, så jeg har nu 2 fag jeg skal tage på 100% selvstudie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du behøver jo ikke have barsel UNDER studiet, men begynde på PB2 så det passer med at du tidligst har termin lige efter eksamen - hvis det ikke lykkedes i første omgang er et par mdr på dagpenge indtil barsel jo ikke så slemt!

Det er også mit håb, at det er den løsning vi ender med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi mit studie ikke understøttede barsel, og det var et logistisk helvede, der betød, at jeg reelt set ikke har haft barsel, og startede skole da Karla var 17 dage gammel. Efter et par måneder kunne jeg godt se, at det ikke fungerede for mig ikke at være sammen med datter, så jeg har nu 2 fag jeg skal tage på 100% selvstudie.

Åh noget rod <_<

Jeg fik bare et års orlov. Hvad læser du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh noget rod <_<

Jeg fik bare et års orlov. Hvad læser du?

Jura. Men jeg er sidste årgang på en gammel ordning, så jeg ville skulle tage 2 år om, hvis jeg ville have barsel og efterfølgende undervisning på mit 3. år :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jura. Men jeg er sidste årgang på en gammel ordning, så jeg ville skulle tage 2 år om, hvis jeg ville have barsel og efterfølgende undervisning på mit 3. år :shooter

Nåå... Hvor mærkeligt egentlig. Jeg har også læst jura og der var én fra mit hold, der gik på barsel. Det virkede problemfrit. Men det har måske ændret sig siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh så kan du da sagtens få en mere :)

Det håber jeg - måske vi kommer til at følges? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg - måske vi kommer til at følges? :unsure

Det håber jeg også :unsure

Har faktisk i dag sagt til ham at vi begynder i august 14' og så smilede han bare. Så det er min plan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også :unsure

Har faktisk i dag sagt til ham at vi begynder i august 14' og så smilede han bare. Så det er min plan ;)

Haha - sejt! :D :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - sejt! :D :loveshower

He he... Jeg har ændret lidt tilgang til det. Så lad os se om han bliver mør ;) Regner med at tage på Skanderborg til næste år og så vil jeg gøres gravid, når jeg kommer hjem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke snakket PB2. Måske vi ikke skal have flere? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går igang ca midt april 2014, og så håber vi på vinter/forårsbarn 2015 :) Jeg ville egentlig gerne igang lidt før, men det er nok alligevel sådan det passer bedst ind i det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er vi mange :loveshower

Ville i være kede af hvis jeg laver en meget forsigtig og uforpligtende liste i første indlæg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går i gang med PB2 liiiiige om snart :loveshower

Her den sidste uge har vi taget de første små skridt imod at begynde i fertilitetsbehandling igen - gynækologen og lægen er kontaktet, og i næste uge skal jeg ind og have taget blodprøver - og så skal vi i gang! :yay

Jeg tvivler dog på at det kommer til at gå lige så hurtigt som sidste gang jeg blev gravid, men hvis det går hurtigt så gør det bestemt heller ikke noget :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER