Besvaret September 29, 2014 Melder mig også lige på banen herinde :) Vi spiser overvejende LCHF herhjemme, ikke sådan 100%. Men til måltiderne er det LCHF, men lidt sødt bliver det til :) Vi prøver at få det passet ind i vores hverdag osv.Allerede nu, efter ret kort tid reagere jeg meget positivt på det! Har tabt mig omkring 2 kilo, bliver meget hurtigere mæt og er mæt i længere tid. Plus at sukker trangen er meget, meget mindre - hvilket er fantastisk! Jeg er fan :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 24, 2014 Det er min tur nu... men vi starter her i huset til januar... men er der ikke nogen af jer der har været igang i længere tid, der evt har/kan lave en liste over gengse ingridienser, som er en musthave i køkkenet for at kunne leve godt efter LCHF?? og ligeså hvor man kan købe den slags henne? Vi skal så småt igang med det der PB2 i det nye år, og jeg vil gerne hvis jeg kunne finde en god måde at komme igennem graviditeten på uden at tage for meget overføldigt på. samdigtig med at jeg jo går på slankekure taber 7-12 kg for så over tid at tage det hele på igen.. Så ja, ny livsstil må være vejen frem... Det ville være rart med lidt hjælp til at komme igang med det... jeg vil ud og købe madbandittens bog/bøger omkring det.. har også tjekket hende hjemmeside, hvor der er meget inspration, men jeg føler dog det er lidt svært at finde ud af at starte ud... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 25, 2014 Jeg vil gerne følge lidt med. Lever ikke LCHF men glutenfrit i øjeblikket og det følges jo lidt ad. Vil bare nævne at aarstiderne har en LCHF-kasse, som kan gøre det ret nemt at gå til (komme i gang). Pøjpøj Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 30, 2014 Det er min tur nu... men vi starter her i huset til januar... men er der ikke nogen af jer der har været igang i længere tid, der evt har/kan lave en liste over gengse ingridienser, som er en musthave i køkkenet for at kunne leve godt efter LCHF?? og ligeså hvor man kan købe den slags henne? Vi skal så småt igang med det der PB2 i det nye år, og jeg vil gerne hvis jeg kunne finde en god måde at komme igennem graviditeten på uden at tage for meget overføldigt på. samdigtig med at jeg jo går på slankekure taber 7-12 kg for så over tid at tage det hele på igen.. Så ja, ny livsstil må være vejen frem... Det ville være rart med lidt hjælp til at komme igang med det... jeg vil ud og købe madbandittens bog/bøger omkring det.. har også tjekket hende hjemmeside, hvor der er meget inspration, men jeg føler dog det er lidt svært at finde ud af at starte ud... Loppefrøskaller/husk er en ret vigtig ingrediens :) Ellers tjek madbanditten.dk ud, der er link til internetshops med div. ingredienser. Herhjemme er vi ret glad for mandelmel, kokosfibermel og kokossukker :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2014 Jeg har lavet disse i dag. Har ikke smagt dem, så aner ikke om de er gode. Har nogen andre mon prøvet dem? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 3, 2014 Det lyder som noget der skal prøves ;) Har du smagt dem? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 3, 2014 Har I en ide til en menu uden mælkeprodukter, men stadig er lchf? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Så er vi på dag 2 med LCHF... Jeg synes det går rimeligt smertefrit endnu.....( jeg ved det kun er begyndelsen) men jeg føler jeg har sådan en klump/svamp i maven som skriger efter et eller andet... Jeg kan ikke finde ud af om den klump er min sukkerafhængighed?? Eller om jeg ikke spiser nok, synes jo jeg spiser så godt med mad som jeg kan... Kan ogsåblive i tvivl om om jeg overhovedet har en mæthedsfornemmelse når jeg nærmest hele tiden mærker den klump/svamp i maven. Er der nogen af jer der har prøvet det?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Har I en ide til en menu uden mælkeprodukter, men stadig er lchf? Sprøv at søge på striks LCHF, der er ingen (eller begrænsede) mælkeprodukter med. Ellers er der mange ligheder med stenalderkost, og der er også en version uden mælkeprodukter. Så kan du selv tilpasse med fedt-delen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 LCHF morgenmads ideer modtages med kyshånd!!! Græsk yoghurt kan jeg ikke med :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 LCHF morgenmads ideer modtages med kyshånd!!! Græsk yoghurt kan jeg ikke med :(Pandekager! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Pandekager! Hvor finder jeg opskrift på dem? Kan jeg lave flere af gangen så det er nemt om morgenen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2015 Hvor finder jeg opskrift på dem? Kan jeg lave flere af gangen så det er nemt om morgenen?Madbanditten har flere forskellige slags. Jeg laver en portion (8-10stk) og gemmer dem i en bøtte i køleskabet og så er de lige til at tage ud og lune i mikrobølgeovnen. De kan holde ca 4-5*dage i køleskabet og er gode med en lille smule Nutella på ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2015 Og her er opskriften. Jeg har dog kun brugt en enkelt æggehvide og bruger blommen i dejen også. Og så bruger jeg mandelmel fremfor kokosfibre, fordi jeg bedre kan lide smagen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2015 Tak Susanne du er en skat - kan dog ikke læse opskriften fra min mobil, må prøve at Google dem! Jeg tror jeg vil investere tid i de pandekager! Jeg skal pludselig på arbejde de næste dage og så får jeg ikke tid til at stå og lave omelet om morgenen, ej heller smoothie! Så det skal bare være hurtigt morgenmad! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2015 Hmm. Går og overvejer det her LCHF fordi 1. J har store problemer med maven og jeg har en idé om at det ville gøre godt for hans fordøjelse og 2. Jeg har et alt for nært forhold til ris, pasta og brød, som jeg bliver nødt til at få gjort op med - især fordi jeg også er en af dem der har tendens til svær acne og acne hader den slags mad. Men. Jeg er også multiallergiker og tåler ikke ret meget grønt, så jeg er i tvivl om det overhovedet er do-able. Jeg har kigget en del på lchf ertstaninger for ris, pasta og rugbrød, og jeg forestiller mig at jeg skal prøve dem af, men med en knap 7 mdr gammel baby og en ikke-kæmpe kærlighed til at stå i køkkenet, nytter det ikke at jeg skal være afhængig af at kunne lave det hver dag. Blomkålsris kan man lave en større portion af, ad gangen, brødet er selvfølgelig også til nogle dage. Er der nogle der ved med lchf pasta (ikke den slags af squash) om det kan laves i lidt større mængder og opbevares klogt? Og hvad tænker I mht allergi og lchf. Mit grøntindtag vil alt andet lige være mindre varieret, men kan det mon gå? Heldigvis er jeg ikke allergisk for nogle former for nødder eller mejeri-produkter, det er hovedsageligt grønt og enkelte krydderier. Og er det egentlig ikke dyrere at spise lchf eller er det kun i opstarten, hvor man skal købe nogle råvarer man måske ikke har i forvejen? (Man er vel på SU :unsure ) :help Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2015 Hmm. Går og overvejer det her LCHF fordi 1. J har store problemer med maven og jeg har en idé om at det ville gøre godt for hans fordøjelse og 2. Jeg har et alt for nært forhold til ris, pasta og brød, som jeg bliver nødt til at få gjort op med - især fordi jeg også er en af dem der har tendens til svær acne og acne hader den slags mad. Men. Jeg er også multiallergiker og tåler ikke ret meget grønt, så jeg er i tvivl om det overhovedet er do-able. Jeg synes umiddelbart det kommer an på hvilke grøntsager der er udelukket fra din kost. Er det f.eks. alle kåltyper, så bliver det nok svært? Jeg har kigget en del på lchf ertstaninger for ris, pasta og rugbrød, og jeg forestiller mig at jeg skal prøve dem af, men med en knap 7 mdr gammel baby og en ikke-kæmpe kærlighed til at stå i køkkenet, nytter det ikke at jeg skal være afhængig af at kunne lave det hver dag. Blomkålsris kan man lave en større portion af, ad gangen, brødet er selvfølgelig også til nogle dage. Er der nogle der ved med lchf pasta (ikke den slags af squash) om det kan laves i lidt større mængder og opbevares klogt? Jeg vil ikke anbefale at lave mere end det blomkålsris du skal bruge hver aften - det er ikke rart dagen derpå og det tager jo seriøst kun 2min at lave. LCHF-pastaen kan sagtens laves i store portioner og fryses. Jeg har selv lige lavet en portion, lagt to plader fra til lasagnen i morgen, spist lidt til aften i dag og frosset et stykke :) Brøderstatningerne er okay. Brødblandingen er okay, men det er dyrt og jeg vil næsten sige en skive groft rugbrød med masser af kerner skåret tyndt er ligeså 'godt/forbudt'. Ellers kan jeg også anbefale både Oppsies og pandekager, der sagtens kan holde sig 4-5 dage i køleskabet og det er så nemt at lave. Og hvad tænker I mht allergi og lchf. Mit grøntindtag vil alt andet lige være mindre varieret, men kan det mon gå? Som sagt, så kommer det an på hvilke grøntsager du ikke kan tåle? Heldigvis er jeg ikke allergisk for nogle former for nødder eller mejeri-produkter, det er hovedsageligt grønt og enkelte krydderier. Og er det egentlig ikke dyrere at spise lchf eller er det kun i opstarten, hvor man skal købe nogle råvarer man måske ikke har i forvejen? (Man er vel på SU :unsure ) Det ER dyrere at spise LCHF. Det er faktisk ikke specialprodukterne, synes jeg, for de er drøje i drift, men første udlæg kan selvfølgelig godt virke lidt voldsomt. Men: Økologi er dyrt og det er altså klart at foretrække. Æg er dyre. Grøntsager og fede mejeriprodukter er alt andet lige dyrere end en pose ovnkartofler, pastaskruer og basmatiris. Men jeg synes det er det hele værd og det er jo en prioritering man må lave. :help Jeg har svaret med rødt :) Har du flere spørgsmål, så siger du bare til. Rigtig meget held og lykke :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2015 Jeg har svaret med rødt :) Har du flere spørgsmål, så siger du bare til. Rigtig meget held og lykke :goodluck Tusind tak! Jeg har læst lidt videre og indviet J i min idé om at gå lchf, så nu forsøger vi (så godt vi kan) og håber at det kan gå godt! :tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2015 Tusind tak! Jeg har læst lidt videre og indviet J i min idé om at gå lchf, så nu forsøger vi (så godt vi kan) og håber at det kan gå godt! :tak :super! Og velbekomme :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 26, 2015 Jeg ved godt vinteren ikke har været så slem endnu, men jeg får ikke længere tørre hænder! :yay Jeg er overbevist om det er LCHF, der gør det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2015 Jeg opper lige denne tråd :) ... og kan da i samme omgang sige at jeg stadig er rigtig glad for LCHF, her 1½ år efter jeg startede op. Jeg havde ALDRIG troet, det ville holde så længe! :O Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2015 Jeg opper lige denne tråd :) ... og kan da i samme omgang sige at jeg stadig er rigtig glad for LCHF, her 1½ år efter jeg startede op. Jeg havde ALDRIG troet, det ville holde så længe! :O Du er virkelig sej :super Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2015 Åh tak for opperen :-D Jeg skal helt sikkert have læst denne tråd igennem :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2015 Du er virkelig sej :super Tak :) Jeg er dog på ingen måde striks, og kan godt finde på at spise pasta måske en gang om måneden, en skive brød en gang om ugen osv. Men jeg trives big time i det og nyder at min krop er i balance. Del dette indlæg Link to post Share on other sites