Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Argh SÅ dumt at slække på LCHF midt i slutfasen af specialeskrivningen :prik Har slet ikke hjerne til at de kulhydrater og har ikke TID til alle de mellemmåltider og sukkerkoldshysserier :klap

Del dette indlæg

Man ved man spiser LCHF når:

-ens datter spørger om man vil have fløde og smør i (lege)kaffen fremfor mælk og sukker!! :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

-ens datter spørger om man vil have fløde og smør i (lege)kaffen fremfor mælk og sukker!! :lolhit

Haha - klasse!! :D :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol :lol :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endelig tilbage på LCHF igen (bortset fra en kæmpehotdog igår - man var vel på marked ^_^) og det er så SKØNT! Virkelig irriterende, at det smutter ud af hænderne på mig, når jeg får lidt travlt, for helt ærligt, jeg har det bedre, når jeg spiser LCHF. Og det SMAGER bedre!!

Har fileme fået jordbæris til frokost med god samvittighed :D (byttede rundt på morgenmad og frokost, så morgenmad var spejlæg + salat med ost og olie) Det skulle jo have været sommersmoothien fra mæt og glad, men mine bær var MEGET frosne og jeg fik kørt så længe, at fløden blev halvstiv = halvsmeltet megalækker is :D

Og i aften står den på hvidløgskylling med blomkålsris-salat og imorgen indisk simreret med lam. Yay! :mam

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige bakset super lækker aftensmad sammen til mig selv på 15min og indtager den foran fjernsynet. Yay! :yay :rolleyes q1drE1u.jpeg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige bakset super lækker aftensmad sammen til mig selv på 15min og indtager den foran fjernsynet. Yay! :yay :rolleyes q1drE1u.jpeg

Mm det ser godt ud :sandie

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen som ved om rå blomkålsris kan fryses?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen som ved om rå blomkålsris kan fryses?

Tja... jeg tror ikke det er godt. Normalt skal man jo blancere f.eks. blomkål inden det fryses. Er det ikke også så hurtigt at rive blomkål, at det ikke kan betale sig at fryse det? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja... jeg tror ikke det er godt. Normalt skal man jo blancere f.eks. blomkål inden det fryses. Er det ikke også så hurtigt at rive blomkål, at det ikke kan betale sig at fryse det? :unsure

Du har helt ret... Det blomkålshoved jeg havde sang på sidste vers i dag, så endte med, at lave det hele alligevel :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lille tip :) Bilka har Helmans mayo til 15 kr (for 400 gram). :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad skal jeg lave til aftensmad i dag? :help

Jeg kan (lige nu) ikke komme i tanke om noget sommerligt, som ikke indeholder kh :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Janes koldskål på kokosmælk

Rødspættefileter paneret i sesam med blomkålspersillesovs og bønnefritter

Kyllingelår med diverse dip og grøntsagsstænger

En kylling/bacon sandwich i grøntsagsbrød (eller burgere! Ribbensburgere!)

Grillspyd med blomkålsris

Del dette indlæg

Annonce ♥

uhhh sikke en fin tråd- hvorfor har Jeg ikke opdaget den noget før :oops

Jeg har siden 25 Maj spist LCHF og har liiiige rundet minus 10 kilo :loveshower

Det er simpelthen så skønt med al den skønne inspiration herinde fra :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad skal jeg lave til aftensmad i dag? :help

Jeg kan (lige nu) ikke komme i tanke om noget sommerligt, som ikke indeholder kh :(

Lækre koteletter marineret i hvidløg og rosmarin med en græsk salat med agurk, tomat, oliven, rucola, vandmelon, rødløg og masser af feta og en god olivenolie :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

uhhh sikke en fin tråd- hvorfor har Jeg ikke opdaget den noget før :oops

Jeg har siden 25 Maj spist LCHF og har liiiige rundet minus 10 kilo :loveshower

Det er simpelthen så skønt med al den skønne inspiration herinde fra :7himmel

Hvor dejligt :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var meget streng i starten. I min eksamensperioder røg det HELT over bord. Og nu har jeg det sådan, at jeg spiser grundlæggende efter det, men intet er forbudt. Dvs. på en dag som idag, hvor vi har været på Nordsøen Ocenarium, så har jeg spist det brød, der fulgte med caféens sandwich, men dog valgt den sandwich, der virkede mest proppet med mayo og fisk. Vi fik også en is, for det er nu så hyggeligt, men jeg drak danskvand til maden - ingen grund til at hoppe i colaen. Og når vi er hjemme igen, er der ingen brød eller pasta, der vælger vi jo helt selv menuen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lavede det her tilbehørs-fad i forgårs, til en grillet culotte med bearnaisemayo. MUMS, siger jeg bare! :) eiv8jK1.jpeg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg prøvede denne opskrift imorges, som gik rent hjem hos manden min!!

260g hytteost

4 æg

2 spsk husk

Lidt salt

Vi fik 4 store brunchpandekager og en lille (som sønnen på 10 mdr gnaskede i sig) og manden sagde bagefter: "ja, nu skal jeg ikke have mere - føj, hvor er jeg mæt!"

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vil jeg også begynde på LCHF. Vi er lige kommet hjem fra ferie og har nu en uge herhjemme, så jeg har tid til at komme ind i det. Har lige spist en omelet til morgenmad og glæder mig meget til at være rigtigt i gang :yay

Jeg er en af dem der altid tænker på sukker, håber virkelig det kan hjælpe mig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vil jeg også begynde på LCHF. Vi er lige kommet hjem fra ferie og har nu en uge herhjemme, så jeg har tid til at komme ind i det. Har lige spist en omelet til morgenmad og glæder mig meget til at være rigtigt i gang :yay

Jeg er en af dem der altid tænker på sukker, håber virkelig det kan hjælpe mig :)

God fornøjelse med det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

God fornøjelse med det :)

Tak skal du have :)

Det går meget godt, har følt lidt sult her i starten, men har heller ikke været helt god til at skrue op for fedtet. Bliver bedre ;)

I morges prøvede jeg den berømte æggelatte. Den var ok, men synes ikke den smagte af så meget. Måske jeg bare skal bruge stærkere kaffe... Har I nogle gode råd?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak skal du have :)

Det går meget godt, har følt lidt sult her i starten, men har heller ikke været helt god til at skrue op for fedtet. Bliver bedre ;)

I morges prøvede jeg den berømte æggelatte. Den var ok, men synes ikke den smagte af så meget. Måske jeg bare skal bruge stærkere kaffe... Har I nogle gode råd?

Jeg synes det smager godt med lakridspulver i :) Jeg er ikke så meget til kaffesmag, så hvis jeg skal have det, så tilsætter jeg en god del kanel, kakao eller lakrids. (Og kokossukker :badgirl)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har i dag fået hjemmelavede kyllinge-gordon-bleu paneret i revet parmesan og pofiber efter inspiration fra Xenia. Dertil blanding af hjemmelavet LCHF-pasta og squashpasta (med squash fra haven!  :yay) vendt i fløde og hjemmelavet pecan-nødde-pesto (også en Xenia-ting).

Slap nu AF, hvor smagte det godt!!!  :o  :yay

20140913_180341.jpg

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER