Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Jeg tror pointen er, at fedt mætter længere tid end kulhydrater og derfor bliver man mæt på færre kalorier (eller mæt på samme mængde, men kan springe mellemmåltider og de kalorier over)..

Hvorfor er det så, at det skal være fedt og ikke protein? Som jeg har forstået det, mætter protein også godt og med færre kcal end fedt.

(hilsen hende, der begynder at spise mere og mere LCHF, og synes det er spændende, men alligevel er lidt skeptisk og tvivlende overfor om det bliver indført 100% ;))

Del dette indlæg

Hvorfor er det så, at det skal være fedt og ikke protein? Som jeg har forstået det, mætter protein også godt og med færre kcal end fedt.

(hilsen hende, der begynder at spise mere og mere LCHF, og synes det er spændende, men alligevel er lidt skeptisk og tvivlende overfor om det bliver indført 100% ;))

Der må jeg blive dig svar skyldig.. Måske protein ikke mætter lige så godt som fedt?

Men lchf har jo nok også mere protein end så mange andre "kure"..

Vi spiser på ingen måde 100% lchf, jeg har ikke lyst til at undvære det helt og vil heller ikke lære Edith at alt kulhydrat er farligt, men alt med måde :)

Men når jeg ikke spiser de helt klassiske kulhydrater kan jeg virkelig se en forskel i min maveomkreds..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lavet mine første lchf-boller. Må indrømme at jeg var ret skeptisk, da jeg stod og gloede på de bløde klatter på bagepapiret, men de blev faktisk ret gode :yay

Og når man spiser dem sammen med alt det andet, så fungerer det helt fint :) Både kæresten og Theo spiste løs.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man må ikke spise uhæmmet protein på LCHF. Madbanditten skriver følgende, i de 5 største begynderfejl ved skift til LCHF (LINK)

2. DU SPISER FOR MEGET PROTEIN OG FOR LIDT FEDT
For de fleste går det nemt nok at skrue ned for kulhydraterne, men det er straks sværere at spise mere fedt! Vi har i årevis lært, at fedt feder, og at fedt er usundt, og det kan være enormt grænseoverskridende at invitere smør og fløde og olie tilbage på tallerkenen. Men fedt er er hele nøglen i LCHF. Det er derfor, det hedder High Fat og ikke High Protein. Det er i fedtet, vi finder vores mæthed, vores energi, den indre ro, det stabile blodsukker og vægttabet ikke mindst. Hvor paradoksalt det end kan lyde. Maden, vi spiser på LCHF giver minimal med blodsukkerudsving og derfor minimalt med insulinrespons. Vidste du, at protein kan give lige så meget insulinrespons som kulhydrater? Det er derfor, du oplever ikke at komme i ketose, hvis du lægger ekstra protein på tallerkenen i stedet for ekstra fedt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Se TV2 nu :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fordi for meget protein kan påvirke dit blodsukker og det kan vi ikke lide ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et spørgsmål til jer garvede lchf'ere: Der står at jeg skal bruge Husk i opskriften på bollerne. Hvad skal det gøre godt for? Og jeg forbinder altså Husk med forstoppelse ^_^

Det binder væsken sammen og udfylder derfor noget af den opgave som mel normalt udfører :) Og så tilfører det kostfibre til din kost, som vi jo stadig har brug for, men jo ikke får demme brød/korn som ellers.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må man gerne bare spise peanuts med god samvittighed? 

Dem kan jeg nemlig godt lide ^_^

Jeg tænker dog lidt i forhold til alt det her med fedt. Hvis man skal tabe sig, så må man vel trods alt ikke bare spise uanede mængder fedt?

Altså jeg mener, man skal vel stadig ikke indtage flere kalorier end man forbrænder? :unsure

Saltede peanuts er ikke så gode, men de er bedre end slik ;) Generelt må man gerne spise nødder og kerner, men ikke uhæmmet, da de stadig er relativt kulhydratholdige.

JO - du må godt spise uanede mængder! Du skal spise til du er mæt og så regulerer det sig selv. Når man spiser fed mad, så KAN man ikke overspise - man bliver mæt på en anden måde og er det længere. Så du ender med at spise det samme antal kalorier, men de kommer bare fra fedt fremfor kulhydrat.

EDIT: Det svære er at lære og mærke hvornår man ER sulten og hvornår man har lyst til at spise, fordi 'det plejer man' ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Saltede peanuts er ikke så gode, men de er bedre end slik ;) Generelt må man gerne spise nødder og kerner, men ikke uhæmmet, da de stadig er relativt kulhydratholdige.

JO - du må godt spise uanede mængder! Du skal spise til du er mæt og så regulerer det sig selv. Når man spiser fed mad, så KAN man ikke overspise - man bliver mæt på en anden måde og er det længere. Så du ender med at spise det samme antal kalorier, men de kommer bare fra fedt fremfor kulhydrat.

EDIT: Det svære er at lære og mærke hvornår man ER sulten og hvornår man har lyst til at spise, fordi 'det plejer man' ;)

Tak Susanne! Det giver rigtig god mening :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der så mange besøgende på madbanditten.dk, at der er overload og man ikke kan komme ind :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej jeg fik set forkert på klokken så fik ikke set det i tv <_< Hvad konkluderede de og viste de kuren ordentligt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror I at hende kvinden har holdt kuren fuldstændig i 3 uger? Jeg synes altså ikke det kan være rigtigt at hun intet havde tabt omkring maven, hvis hun virkelig har holdt den :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej jeg fik set forkert på klokken så fik ikke set det i tv <_< Hvad konkluderede de og viste de kuren ordentligt?

Jeg er helt grøn i det her, så det kan jeg ikke rigtig svare på ;) Men jeg har set at madbanditten har kommenteret programmet på sin blog :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror I at hende kvinden har holdt kuren fuldstændig i 3 uger? Jeg synes altså ikke det kan være rigtigt at hun intet havde tabt omkring maven, hvis hun virkelig har holdt den :unsure

Nej, det har hun helt sikkert ikke. Hun indrømmede jo også at hun var blevet ved med at drikke cola zero :rolleyes

Den første uge taber man ret meget væske og især taber man en masse på maven, så jeg er nu ret overbevist om, at hun aldeles ikke har levet LCHF ;) Hun virkede jo på ingen måde som en der var motiveret for at ændre på tingene og hun havde ingen at dele og være standhaftige med - det vigtigt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, det har hun helt sikkert ikke. Hun indrømmede jo også at hun var blevet ved med at drikke cola zero :rolleyes

Den første uge taber man ret meget væske og især taber man en masse på maven, så jeg er nu ret overbevist om, at hun aldeles ikke har levet LCHF ;) Hun virkede jo på ingen måde som en der var motiveret for at ændre på tingene og hun havde ingen at dele og være standhaftige med - det vigtigt!

Præcis. Både min kæreste og jeg har ret hurtigt kunnet se det på både vægt og mave. Så jeg tror simpelthen ikke på at hun har holdt det.

Men ja hun gad jo virkelig ikke. Og så er det jo op af bakke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forstår absolut ikke hvorfor hun tilmeldte sig som testperson, hun virkede som om det var trælst og besværligt.

Og jeg forstår da til fulde at det er svært at slanke sig, men når hun HAR tilmeldt sig! Tsk tsk, det giver et totalt forkert billede!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt grøn i det her, så det kan jeg ikke rigtig svare på ;) Men jeg har set at madbanditten har kommenteret programmet på sin blog :)

Jeg synes også madbanditten sætter ord på mine tanker om programmet ;)

Det står på bloggens forside under biksemadsindlægget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fundet det. Hvor er det ærgerligt at de mest bare har fremstillet det som "æd bacon dagen lang". Jeg ville ellers gerne have hørt en læge og ernæringseksperts tanker om kuren som den "rigtigt" er :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fundet det. Hvor er det ærgerligt at de mest bare har fremstillet det som "æd bacon dagen lang". Jeg ville ellers gerne have hørt en læge og ernæringseksperts tanker om kuren som den "rigtigt" er :)

Lægens ord giver jeg ikke meget for. "jeg giver den kun 2 point, da man taber muskelmasse" Say what? Hvor kom det fra?? 

(jeg har ikke læst Jane Faerbers indlæg endnu)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde lavet bounty og daddel/figenkugler til mine kolleger i dag. Jeg var lidt spændt på hvor populært det ville være, nu det var uden rigtig sukker. men det forsvandt RET hurtigt! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

De der sellerifritter er jo VIRKELIG gode :O

Sophia ville næsten kun spise dem :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også fan, men det er Anna desværre ikke! <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto og Valdemar er også vild med dem :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med vitaminer egentlig? Jeg er helt med på at LCHF også er grøntsager og der kan man jo få mange vitaminer fra, men er man stadig dækket ind, hvis man skal prøve at begrænse frugt og bær?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og hvad gør I andre mht børnene? Det er vel ikke særlig sundt at spise LCHF morgen og aften og så "almindeligt" med rugbrød osv i institution? :unsure

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER