Oprettet January 16, 2011 Jeg tror at jeg har set det her et eller andet sted før, men... hvor meget bruger man af engangsbleer, vådservietter, engangsvaskeklude osv. og hvad skal man bruge af shampoo, babyolie og sådan noget? bruger man alt det? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 Jeg tror at jeg har set det her et eller andet sted før, men... hvor meget bruger man af engangsbleer, vådservietter, engangsvaskeklude osv. og hvad skal man bruge af shampoo, babyolie og sådan noget? bruger man alt det? Kan jo kun skrive hvad jeg brugte på mine egen unger. Da de var helt små babyer og kun blev ammet, der brugte vi omkring 7-8- bleer om dagen. Da de begyndte på grød og rigtig mad, brugte vi nok 6-7 bleer. I dag er det kun Annika som stadig bruger ble, og der er det 3-5 stykker. Alt efter hvor meget hun selv tisser på toilettet. Vådservietter har jeg aldrig brugt, mener ikke det er sundt for deres hud, men bare min mening. Engangsklude har vi hele tiden brugt ca. en pakke om ugen. Jeg klipper dem over midt på. Shampoo begyndte vi først at brugt, da de begyndte at spise selv = mad i håret ;) Babyolie har vi aldrig brugt i badevandet, har kun brugt det til at fjerne arp med. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 Kan jo kun skrive hvad jeg brugte på mine egen unger. Da de var helt små babyer og kun blev ammet, der brugte vi omkring 7-8- bleer om dagen. Da de begyndte på grød og rigtig mad, brugte vi nok 6-7 bleer. I dag er det kun Annika som stadig bruger ble, og der er det 3-5 stykker. Alt efter hvor meget hun selv tisser på toilettet. Vådservietter har jeg aldrig brugt, mener ikke det er sundt for deres hud, men bare min mening. Engangsklude har vi hele tiden brugt ca. en pakke om ugen. Jeg klipper dem over midt på. Shampoo begyndte vi først at brugt, da de begyndte at spise selv = mad i håret ;) Babyolie har vi aldrig brugt i badevandet, har kun brugt det til at fjerne arp med. hvad er arp? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 Her er noget af det vi bruge på til Magnus, på 1 år. Vaskeklude 120 pakker på 1 år. Decubal 1 stor bøtte Bleer 7 bleer om dagen - 3 pakker om måneder - 36 pakker på året. Panodil junior 20 pakker på 1 år Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 hvad er arp? Taget fra netdoktor.dk Arp er betegnelsen for en tilstand, hvor spædbørn får et lag af fedtede, gulbrune skæl i hovedbunden. Tilstanden er forbigående og ufarlig. Hvorfor får man arp? Årsagen til arp er ukendt, men muligvis drejer det sig om et fysiologisk, det vil sige et naturligt forekommende fænomen, hvor døde hudceller og hudfedt på grund af overproduktion ophobes i stedet for som normalt at blive afstødt. Hvad er faresignalerne? Arp ses som fedtede gul-brune skæl, der kan danne et helt tykt lag i hårbunden på spædbørn og kan opfattes som en mild form for skæleksem. Mange børn udvikler arp i hårbunden i løbet af de første leveuger. Hvad kan man selv gøre? Følgende råd vil i de fleste tilfælde kunne hjælpe på tilstanden, men som regel skal der flere behandlinger til. Det gælder om at løsne kagen af skæl og fjerne den, det øger babyens velbefindende. Smør babyens hovedbund ind i madolie til natten og red håret igennem næste morgen med en tættekam. Når håret er redt godt igennem, og skællene er væk, kan man vaske babyens hår med en mild babyshampoo. Hjælper disse råd ikke, eller har babyen skæleksem i ansigtet eller på kroppen, bør man gå til sin praktiserende læge. Hvordan stiller lægen diagnosen? Lægen stiller diagnosen ved at kigge på barnet. I sjældnere tilfælde kan hudlidelsen have bredt sig til ansigtet eller videre til kroppen, hvor der kan komme eksem i bleregionen, i lysken og i armhulerne. Hvordan behandles arp? Lægen vil sandsynligvis anbefale ovenstående råd eller noget, der ligner. Er babyen svært angrebet og har udbredte eksemforandringer, kan lægen vælge at behandle med en creme med lavt indhold af hævelsesdæmpende hormon eventuelt i kombination med svampedræbende skælshampoo. Sværere tilfælde henvises som regel til en hudlæge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 Her er noget af det vi bruge på til Magnus, på 1 år. Vaskeklude 120 pakker på 1 år. Decubal 1 stor bøtte Bleer 7 bleer om dagen - 3 pakker om måneder - 36 pakker på året. Panodil junior 20 pakker på 1 år hvorfor brugte i panodil? må små børn få dem? og mod hvad? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 Taget fra netdoktor.dk Arp er betegnelsen for en tilstand, hvor spædbørn får et lag af fedtede, gulbrune skæl i hovedbunden. Tilstanden er forbigående og ufarlig. Hvorfor får man arp? Årsagen til arp er ukendt, men muligvis drejer det sig om et fysiologisk, det vil sige et naturligt forekommende fænomen, hvor døde hudceller og hudfedt på grund af overproduktion ophobes i stedet for som normalt at blive afstødt. Hvad er faresignalerne? Arp ses som fedtede gul-brune skæl, der kan danne et helt tykt lag i hårbunden på spædbørn og kan opfattes som en mild form for skæleksem. Mange børn udvikler arp i hårbunden i løbet af de første leveuger. Hvad kan man selv gøre? Følgende råd vil i de fleste tilfælde kunne hjælpe på tilstanden, men som regel skal der flere behandlinger til. Det gælder om at løsne kagen af skæl og fjerne den, det øger babyens velbefindende. Smør babyens hovedbund ind i madolie til natten og red håret igennem næste morgen med en tættekam. Når håret er redt godt igennem, og skællene er væk, kan man vaske babyens hår med en mild babyshampoo. Hjælper disse råd ikke, eller har babyen skæleksem i ansigtet eller på kroppen, bør man gå til sin praktiserende læge. Hvordan stiller lægen diagnosen? Lægen stiller diagnosen ved at kigge på barnet. I sjældnere tilfælde kan hudlidelsen have bredt sig til ansigtet eller videre til kroppen, hvor der kan komme eksem i bleregionen, i lysken og i armhulerne. Hvordan behandles arp? Lægen vil sandsynligvis anbefale ovenstående råd eller noget, der ligner. Er babyen svært angrebet og har udbredte eksemforandringer, kan lægen vælge at behandle med en creme med lavt indhold af hævelsesdæmpende hormon eventuelt i kombination med svampedræbende skælshampoo. Sværere tilfælde henvises som regel til en hudlæge. det lyder lidt ulækkert, men tak.. der står madolie? er babyolie lige så godt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 det lyder lidt ulækkert, men tak.. der står madolie? er babyolie lige så godt? Det er slet ikke ulækkert, det er bare lige som noget tør hud der sidder i hovedebunden på de små. Hvis man har meget tålmodighed, kan man også taget det lige så stille af med en negl, men olie virker med det samme. Ved den ældste brugte ved babyolie og den yngste brugte vi madolie. Begge dele virkede fint. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 Det er slet ikke ulækkert, det er bare lige som noget tør hud der sidder i hovedebunden på de små. Hvis man har meget tålmodighed, kan man også taget det lige så stille af med en negl, men olie virker med det samme. Ved den ældste brugte ved babyolie og den yngste brugte vi madolie. Begge dele virkede fint. okay tak :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2011 okay tak :) Var så lidt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 19, 2011 hvorfor brugte i panodil? må små børn få dem? og mod hvad? Vi bruger rigtig meget panodil junior til Magnus (er fra d. 02.02.08) Magnus har MBL-mangel og er meget ofte syge, når han er syg har han ondt i hans ame og ben, så sidste år bruget vi 20 pakker, det er helt vildt. Det skal lige siges at det vi ikke bare giver han panodil junior, fordi vi syndes at det er sjovt, men fordi han ofte har brug for det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 19, 2011 Vi bruger rigtig meget panodil junior til Magnus (er fra d. 02.02.08) Magnus har MBL-mangel og er meget ofte syge, når han er syg har han ondt i hans ame og ben, så sidste år bruget vi 20 pakker, det er helt vildt. Det skal lige siges at det vi ikke bare giver han panodil junior, fordi vi syndes at det er sjovt, men fordi han ofte har brug for det. nej nej det var heller ikke det jeg mente, man vil jo kun det bedste for ens barn Del dette indlæg Link to post Share on other sites