Guest

Flaskemødre HJÆLP! :)

14 indlæg i dette emne

Hej skønne kvinder.

Jeg ved at jeg kommer til at opfostre drengebarnet på MME, og står nu og skal til at købe ind til flaskefodring. Hvad skal jeg købe?? Hvilke flasker (og hvor mange??), sutter og strilisator er total need to have? Er helt på bar bund. :) Mht. MME skal jeg have recept fra lægen på det der special-halløj, da min mand er allergiker, så det er der vist hold på.

Massevis af kram til jer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har MAM flasker og er super glæde for dem. Og man behøver ikke en strilisator, det kan man gøre i hver flaske i mikroen. Vi har haft 10 og det var nok, men dejligt, da Marius en overgang spiste op til 8 gange i døgnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er de første suttehoveder med til flaskerne og skal så løbene købe nye. Der står måneder på pakkerne... Og vi har mam sutter, som er magen til suttehovederne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 flasker (vi har dem fra MAM de kan steriliseres i micro ovnen uden sterilisator og så kan de skilles helt ad så man er 100% sikker på de er rene).

I starten kan man nøjes med de små men i det lange løb er det billigere at købe de store fra start.

En lille termo kande så du har til når i skal på tur så fylder du 1/3 del kogt afkølet vand i og så fylder du op med kogt vand og pulver når det skal bruges. (Sådan gør jeg også herhjemme og især om natten. Jeg fyldte 1/3 kogt vand i flaskerne når de var vasket og så i køleskabet - andre fylder helt op og stiller i køleskabet og så bruger de microvnen til at varme op)

En mælke dispenser eller hvad det hedder til mælkepulver når du skal på tur og om natten.

Bum bum... Noget jeg glemmer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et godt råd: Lad være med at gå og købe 10 flasker af én slags nu. Du risikerer at din søn ikke vil/kan bruge den type flaske du køber, og så er det rigtig sure penge at bruge. Så måske kan det være en ide at købe en enkelt eller to, og så se om de er "gode nok", og så kan manden sendes afsted efter flere af samme slags efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et godt råd: Lad være med at gå og købe 10 flasker af én slags nu. Du risikerer at din søn ikke vil/kan bruge den type flaske du køber, og så er det rigtig sure penge at bruge. Så måske kan det være en ide at købe en enkelt eller to, og så se om de er "gode nok", og så kan manden sendes afsted efter flere af samme slags efter fødslen :)

Enig! Vi købte stort ind af aventflasker - men fik en datter som bestemt ikke ville tage en flaske, så vi stod der med en masse flasker vi ikke kunne bruge. Da hun blev 9 mdr. ville hun pludselig gerne, men det var så de der billige Nuuk sutteflasker.... :rolleyes

Så det Bolsin skriver tror jeg er en rigtig go ide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giv sut indenfor det første døgn (hvis i vil give sut) og det er en god ide at give en der minder om flaskehovedet. Når du ved du ikke skal amme så er der ingen grund til at vente og jo før jo bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde 8 MAM flasker og det var fint :)

Men ja man ved jo aldrig hvilken flaskede vil tage så vær forsigtig, når du køber dem. Vi havde ikke problemer overhovedet så det var jo nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et andet godt råd: Mange af de "billige" flasker, passer fint til de dyre suttehoveder :) Vi købte de helt billige flasker fra Babysam, da de kostede 10-20 kr pr flaske.. Også Pigeons suttehovederne.. :) En pigeon flaske kostede 80 kr, så man sparer mange penge i det lange løb!!! Det gjorde også vi havde ekstra flasker, også "kun" 6-7 suttehoveder :)

Skal jeg have et flaskebarn igen, ønsker jeg mig et stativ, til at tørre flaskerne i - og så de måske ikke står og ser så grimme ud ;)

Med hensyn til at købe mange flasker - Så ville jeg faktisk købe et helt "lager", men kun gøre en flaske klar.. Også sørge for at det andet "bare" kan byttes. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb de store flasker, og små suttehovede ved siden af. De kommer hurtigt over de 125 ml der er i de små flasker, og så skal du alligevel købe de store flasker. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for alle de meget brugbare råd.. I er simpelthen guld værd! :kiss Tror jeg køber en 8-10 store flasker og så en 2-3 forskellige sutter, og ser hvad bøllefrøet foretrækker.. Lyder det helt tosset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for alle de meget brugbare råd.. I er simpelthen guld værd! :kiss Tror jeg køber en 8-10 store flasker og så en 2-3 forskellige sutter, og ser hvad bøllefrøet foretrækker.. Lyder det helt tosset?

Nej slet ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har pigeon flasker og er glade for dem. Vi har tre små og 4 store, og de har været helt fint. Jeg har ikke haft brug for flere, det var en ret kort periode, hvor jeg måtte sterilisere 2 gange dagligt, og det var nemt nok med en mikroovnssterilisator.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Spiren godt nok blevet ammet fuldt indtil 4mdr, men synes alligevel at jeg vil bidrage til en anbefaling af MAM-flaskerne. Vi prøvede en masse forskellige som hun ikke ville tage, før vi ramte ind i MAM :) Men det er selvfølgelig nok noget andet, hvis man giver flaske fra start af - det skal jeg slet ikke gøre mig klog på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER