Oprettet July 31, 2013 Da Mie startede i DP fik vi den første dag (mandag) at vide at DP onsdagen før havde fået brev om at hun var fyret pr 1.1.14 dagen efter (tirsdag) ville DP så have tjeneste fri for hun skulle ind på kontoret. Det gav MEGA rod i opstarten men vi kom igennem og har ellers ikke hørt mere til det. Jeg er dog godt gal, hvorfor fanden får vi tilbudt en plads de VED kun er for et halvt år? Vi har lejligheden til salg og skal måske flytte til en anden by, men så risikerer vi at hun skal flyttes flere gange på meget meget kort tid. Det er ikke fair at kaste sådan en lille stump rundt, ligegyldig hvor sej hun er til DP så VIL det påvirke hende. Det er en primær omsorgsperson der bliver hevet ud af hendes liv - det er bare ikke fair at en tumling skal straffes på den måde! Vi har hele tiden haft den plan at HVIS vi fik lejligheden solgt skulle Mie blive hos DP i en måneds tid indtil vi var faldet på plads i de nye omgivelser så hun ikke bare blev hevet ud af ALT det kendte på en gang, jeg er ked af at den flytning nok ikke kan blive helt så skånsom som vi havde håbet. Vi er virkelig også glade for DP, kemien er super, hun er altid i børnehøjde, sidder på gulvet, leger, synger, snakker. Er hun ikke sammen med dem på gulvet er det fordi hun har praktiske opgaver. Men det vigtigste er at Mie ELSKER hende. Igår sagde jeg fra morgenen af at vi snart var klar til at tage hjem til Laila, hvorefter Mie hvinene kravlede hen til døren, i dag sagde jeg noget lignende og Mie kravlede hen og fandt sine sko og gav til mig. Så snart vi holder foran Lailas hus pludrer Mie glad og hun smiler stort når vi går ind. Hvorfor skal hun fyres? Jeg er bare så ked af det på Mies vegne! For et par uger siden blev jeg ringet op af kommunen 2 gange en fredag formiddag mens jeg er ude og handle, så jeg hører det ikke - jeg forsøgte at ringe tilbage men eftersom jeg kom igennem til deres automatiske omstilling havde jeg jo ingen ide om hvem jeg skulle snakke med. Nu 2 uger senere får vi er brev hvor i der står at DP er fyret og de har forsøgt at kontakte os om vi ønsker Mie skrevet op i en anden DP. Det er noget fis, de har i hvert fald ikke prøvet særlig ihærdigt for 2 opkald lige efter hinanden er i min verden ikke et godt nok forsøg. Og slet ikke en formiddag, det lan godt ske jeg er srbejdsløs, men det betyder jo ikke at jeg ikke har møder, samtaler mv, for slet ikke at tale om et LIV. Desuden har de også Anders Tlf nr og han er altid på telefonen og han er ikke blevet ringet op. Jeg snakket så med en anden forælder i går som fortæller at de SLET ikke har forsøgt at ringe til dem. Hverken på mobil eller fastnet, de har nr viser og kan se om folk har ringet. DP fortæller at matematikken i fyringen slet ikke hænger sammen: Hun er fyldt op! Det er de andre fyrede også, der er 6 børn skrevet op til DP start i efteråret og kun 3 der skal i BH. Derudover er det en kendt kendsgerning at vuggestuen er fyldt op - hvad pokker vil de gøre med alle børnene? Sende dem udenbys??? Nå men det jeg vil med den her tråd er vist bare at råbe :numse det var ikke det her jeg havde håbet for mit barn :( og det gør ondt i mig! Jeg føler mig magtesløs i den her situation, men jeg går og samler mod til at få sagt min uforbeholdne mening når jeg kan ringe ind på DP kontoret den 5 August. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Det er altså bare noget røv!! Har jeres dagplejer evt. overvejet at starte op privat? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Det er altså bare noget røv!! Har jeres dagplejer evt. overvejet at starte op privat? :) Ja, det er bare så usikkert om vi vil gøre brug af det hvis vi flytter til en anden by :( og hvis vi hiver hende ud af det kommunale hvor let er det så at flytte hende tilbage når og hvis vi flytter? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Hvis du flytter til en ny kommune, tror jeg ikke de snakker sammen. Så skrives du op i drn ny kommune og går sikkert hurtigt en plads spm tilflytter! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Jeg tror de snakker sammen og ancienniteten til en garanti plads hentes måske i den tidligere kommune. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Åh, hvor er det røv altså!!! Hvis hun bliver privat, kan I sagtens have Mie der og så have hende skrevet op til kommunal samtidig. Og så evt. vente med at flytte DP til I skal flytte i hus (hvis der selvfølgelig går så længe og hvis Laila evt. bliver privat). De ringede til os fra pladsanvisningen og hørte, om vi stadig ville have Anabella skrevet op eller om vi ville være i privat længe. Så indtil videre er Anabella skrevet op til kommunal til august næste år, således at de automatisk ringer til os til den tid og hører om vi vil i kommunal eller blive i privat - så her er Anabella på venteliste stadigvæk. Gav det mening? Det lød mere enkelt inden det kom på skrift :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Det er bare en øv behandling i har fået.. Hvis Mie starter i privat dagpleje der, skal hun være skrevet op på venteliste til kommunal dagpleje, for at i kan få tilskud til den private. Så umiddelbart er mit bud at hun godt kan blive flyttet tilbage, men jeg ville tage en snak med plads anvisningen omkring det. Øv hvor syntes jeg det er "træls" at Albert skal starte til oktober, når tallene ser ud som du skriver, jeg er så fristet til at finde en privat dagpleje, men jeg kan kun finde en privat i Tjørring. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Jeg tror de snakker sammen og ancienniteten til en garanti plads hentes måske i den tidligere kommune. Det gør de ikke. Vi havde skrevet Lasse op til Horsens kommune inden han var en md gammel. Men da han var 6 mdr stod vi for at sku flytte kommune og vi fik af vide af den nye kommune at han skulle skrives op på ny og at det var deres regler der gjaldte og ikke Horsens kommunes. Man ku være heldig når man er tilflytter, men ellers var det 3 mdrs garanti plads. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Åh, hvor er det røv altså!!! Hvis hun bliver privat, kan I sagtens have Mie der og så have hende skrevet op til kommunal samtidig. Og så evt. vente med at flytte DP til I skal flytte i hus (hvis der selvfølgelig går så længe og hvis Laila evt. bliver privat). De ringede til os fra pladsanvisningen og hørte, om vi stadig ville have Anabella skrevet op eller om vi ville være i privat længe. Så indtil videre er Anabella skrevet op til kommunal til august næste år, således at de automatisk ringer til os til den tid og hører om vi vil i kommunal eller blive i privat - så her er Anabella på venteliste stadigvæk. Gav det mening? Det lød mere enkelt inden det kom på skrift :P ARH smart! Tak jeg må lige høre hende DP-damen ad. Altså efter jeg har sagt at de ikke får 5 guldstjerner for god service, at jeg syntes de svigter og at de bestemt ikke lever op til deres ansvar sådan nogle røvbananer :gal Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Hvis du flytter til en ny kommune, tror jeg ikke de snakker sammen. Så skrives du op i drn ny kommune og går sikkert hurtigt en plads spm tilflytter! Vi bliver i samme kommune hvis vi flytter, Herning kommune er efterhånden pæn stor så vi skulle flytte ret langt væk for at skifte men Anders har arbejde i området. Vi vil kun flytte for at få mere plads og en have :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 31, 2013 Det er bare en øv behandling i har fået.. Hvis Mie starter i privat dagpleje der, skal hun være skrevet op på venteliste til kommunal dagpleje, for at i kan få tilskud til den private. Så umiddelbart er mit bud at hun godt kan blive flyttet tilbage, men jeg ville tage en snak med plads anvisningen omkring det. Øv hvor syntes jeg det er "træls" at Albert skal starte til oktober, når tallene ser ud som du skriver, jeg er så fristet til at finde en privat dagpleje, men jeg kan kun finde en privat i Tjørring. Jeg ved der er 2 - og så sagde Laila at det var det samme sidst hun blev fyret, at lige pludselig var der for mange børn og så blev hun genansat, så hvis du holder ham på ventelisten tæller han jo også og så kan det være kommunen må genansætte om ikke alle så bare nogle af dem. Men jeg kan lige spørge hende... Ellers kan du jo bede om Laila, hun starter i hvert fald som privat :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 1, 2013 Jeg ved der er 2 - og så sagde Laila at det var det samme sidst hun blev fyret, at lige pludselig var der for mange børn og så blev hun genansat, så hvis du holder ham på ventelisten tæller han jo også og så kan det være kommunen må genansætte om ikke alle så bare nogle af dem. Men jeg kan lige spørge hende... Ellers kan du jo bede om Laila, hun starter i hvert fald som privat :P Han bliver også stående på ventelisten :) det nytter bare ikke så meget at bede om hende, når hun ingen ledige pladser her :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 1, 2013 Ej hvor er det baren rigtig træls situation. Jeg tænker også at det for hende vil være en god ide at starte op som privat. Hun har jo fordelen at hun har børn som sikkert gerner ville blive hos hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 1, 2013 Han bliver også stående på ventelisten :) det nytter bare ikke så meget at bede om hende, når hun ingen ledige pladser her :P Hende der starter nu her har ønsket vuggestue så måske du er heldig ;) - Vi er i hvert fald glade for hende! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 1, 2013 Det er jo det jeg ved, og i forhold til hvad du har fortalt, så er hun dp, som jeg syntes en dp skal være :) Er det 100 % sikker at hun starter op som privat? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 1, 2013 Det er jo det jeg ved, og i forhold til hvad du har fortalt, så er hun dp, som jeg syntes en dp skal være :) Er det 100 % sikker at hun starter op som privat? Ja, med mindre hun bliver genansat, så fortsætter hun "bare". Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 1, 2013 Okay :) Er i blevet klogere på hvad i gør? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 1, 2013 Okay :) Er i blevet klogere på hvad i gør? Ikke rigtig, hende DP damen har ferie indtil mandag så det kan tidligst blive der, men jeg skal til møde på A-kassen så om jeg lige får ringet der er jeg i tvivl om. Planen ind til videre er i hvert fald at holde hende hos Laila så længe vi kan. Jeg vil spørge hende DP damen om hvad hun foreslår mht Mie. Men altså skrives op til en ny det skal hun jo. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 1, 2013 ej det er da godt nok noget bøvl altså!!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 2, 2013 Vil du have min mening :) Jeps :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites