Guest Cirkeline88

frisk blod efter kejsersnit, hvor længe?

17 indlæg i dette emne

jeg fødte ved akut kejsersnit for lidt over 4 uger siden og den første uges tid blødte jeg frisk blod, men så siden da har det nærmere været udflåd i mindre mængder (har kun brugt et trusseindlæg) og farven har været rødbrun agtig.

men siden igår aftes har jeg blødt frisk blod igen, og idag har jeg været nødt til at bruge et rigtigt bind igen. er det normalt at blodet kommer igen? eller skal jeg være bekymret??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her kom der også lige pludselig mere og frisk blod efter 4,5 uge - tror jeg har fået mens! Det er der jo nogen der får med det samme selvom de ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom der også lige pludselig mere og frisk blod efter 4,5 uge - tror jeg har fået mens! Det er der jo nogen der får med det samme selvom de ammer.

jeg ammer ikke.. kommer det virkelig så hurtigt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er formentlig din mens. Når du ikke ammer kommer den jo i princippet med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja især hvis du ikke ammer er det helt normalt at det kommer igen med det samme :) ammer man udsættes mens ofte men ikke ved alle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er formentlig din mens. Når du ikke ammer kommer den jo i princippet med det samme.

Ja især hvis du ikke ammer er det helt normalt at det kommer igen med det samme :) ammer man udsættes mens ofte men ikke ved alle

årh. så er jeg mere rolig :) jeg plejer bare at have smerter når jeg har mens, men det har jeg ikke nu så blev lidt nervøs for om der var noget galt. der er ikke så meget blod heller, kun når jeg tørre mig når jeg har været på toilettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens kan sagtens ændre sig efter fødsel og graviditet og der er mange der oplever smerterne forsvinde. Inden min mor fik mig havde hun meget ondt ved mens bagefter mærkede hun det slet ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være barselsflåd selvom du har været mere eller mindre stoppet med at bløde. Jeg har blødt on/off i 6-8 uger efter mine 3 kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kraftige menses-smerter før jeg blev gravid. Nu har jeg nærmest ingen, så det er normalt at det ændrer sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan ikk rigtig finde ud af om det er mens eller hvad det er.. jeg bløder ikke som jeg plejede og det gør ikke ondt om det plejede.. men det friske blod er væk nu, så måske det bare var mens der kom før jeg forventede det :blink

heldigvis skal jeg snart til læge så jeg kan få noget prævention som kan styre den mens lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nødt til lige at høre jer, der har prøvet kejsersnit. Blødning? Som efter en vaginal fødsel? Jeg har født før vaginalt og kan godt huske blodet, men var måske lidt naiv og tro at jeg ikke ville bløde efter kejsersnit. Har først fået at vide i går at jeg skal have kejsersnit, er i 32 uge, pga.komplikationer med arvæv efter tidligere operationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nødt til lige at høre jer, der har prøvet kejsersnit. Blødning? Som efter en vaginal fødsel? Jeg har født før vaginalt og kan godt huske blodet, men var måske lidt naiv og tro at jeg ikke ville bløde efter kejsersnit. Har først fået at vide i går at jeg skal have kejsersnit, er i 32 uge, pga.komplikationer med arvæv efter tidligere operationer.

Jeps blødning:-)

Jeg har ikke prøvet en vaginal fødsel, og det er vist individuelt sowieso - men så vidt jeg husker, kommer blødningen fra det sår, der efterlades, hvor moderkagen sad fast i livmoderen - og det gør fødselsformen jo ingen forskel på:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja blødningen som ved vaginal fødsel.

Jeg blødte i 7 uger efter mit kejsersnit :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Blødning efter kejsersnit og alm fødsel er det samme, da det er blødning fra hvor moderkagen har siddet :) Jeg tror jeg blødte ca 8-10 uger og det svingede i styrke. Især hvis jeg havde været aktiv tog det til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte 3-4 uger efter mit kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det tog mig 10 dage med blødninger efter kejsersnit. Jeg ammede ikke og menstruation udeblev i månedsvis.

Nok ikke helt traditionelt, men jeg tror omstændighederne gjorde udslaget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER