Forunderligt

Ideer til pigeværelse

9 indlæg i dette emne

Jeg skal indrette værelse til pige 8 år, det skal være billigt så tænker IKEA/Jysk/brugt/hjemmelavet/? Tænkte at der måske var nogen af jer som havde lyst til at hjælpe med ideer?

Hun skal ha nye gardiner. Muligvis en sengehimmel (har pink tyl). Gerne et behageligt gulvtæppe max 2 x 2,5 m2 stort, og evt wallstickers. Evt en loftlampe og/eller bordlampe.

Hun har en køjeseng med gardin på underkøjen, et garderobeskab, skrivebord og computer samt bedrollers og reoler med legetøj i kassevis.

Farverne er indtil videre mest rød, pink og hvid. Hun elsker giraffer (går i girafklassen) og ellers tænker jeg det ikke skal være alt for prinsessepink, den alder er jo nok snart forbi. Har en ide om et flot gulvtæppe i røde farver og nogle lidt neutrale/lyse gardiner. Ellers er jeg lidt blank.

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores store pige på 9 skal også have nyt værelse. Her var det største ønske så absolut en ny seng - så vi har købt en boxmadras i Ikea. Den kan så også fungere som sofa, når hun har veninder på besøg.

Derudover skal væggene males hvide, og så får hun hvide gardiner.

Vi har foruden sengen købt reolen Expedit i to størrelser i Ikea, og så nogle lilla stofkasser, som passer i hullerne. Tror vi købte 9 kasser ialt - de er til legetøj og "rod".

Desuden har vi købt et rødt gulvtæppe, røde og lilla puder, sengelampe og sengetæppe i hvidt, et hvidt skrivebord, rød kontorstol - og et lille hvidt Lack bord. Alt fra Ikea.

I Stof og Stil fandt jeg noget skønt langhåret plys i hvidt, som der skal syes puder af. Og så har vi købt en stor sækkestol til hende.

Som pynt får hun bl.a. et par svampelamper fra Heico, et par lyskæder fra Happylights, nogle sjove knager, bogstaver, to sættekasser med tapet, et retrospejl med tapet og et wallsticker træ med resten af tapetresterne.

Og så billeder af familien i små rammer, og et par plakater med musikidolet.

Hun har et stort indbygget skab, og der skal der klistres spejle på dørene - de er også købt i Ikea.

Vi glæder os rigtig meget til at få værelset lavet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en sættekasse (er det ikke det de hedder de der rammer med små rum i?) de kan købes alle steder for tiden, jeg har set dem både i rema 1000, tigeren og søstrene grene.

Et stort spejl så hun kan se sig i hel figur - min erfaring med de 8-10 årige piger er at de elsker at synge og danse og aller helst foran et spejl.

Jeg vil også foreslå lyskæder. Evt med røde hjerter.

IKEA har mange sjove ting, i kan se på hjemmesiden om der er noget fedt hun kan lide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh gode ideer. Tror vi kan sætte spejle på garderobeskabet til hende. Hun har en lyskæde og "diskolampe" som helt sikkert også skal op. Sættekasser er en sød ide, hun har jo en million nips hun gerne vil ha stående til pynt :rolleyes I første omgang blir vi desværre nødt til at beholde seng og reoler, selv om det ville være frisk at få nye.

Har kigget lidt på IKEAs side og ærgrer mig over Mathilde ikke er hjemme (hun er på ferie med sin far) for jeg har en ide om hvad hun kan lide men vil gerne have hende til selv at vælge.

Jeg kan huske jeg engang har set nogle flotte gulvtæpper i Jysk, men syns slet ikke de havde nogen spændende på hjemmesiden, er det mon et sted man er nødt til at tage ud og kigge eller er det spild af tid? Og har de også gardiner? Bare for at ha lidt mere at vælge imellem, jeg syns faktisk IKEA brillerer med nogle ekstremt grimme ting ind i mellem (eller måske har jeg bare kedelig smag).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt et firkantet plystæppe fra Ikea, som hedder Hampen. De er rigtig fine, synes jeg.

Vores datter har også en diskokugle - og den bliver hængende. Ellers får vi vist ballade :D

Det er netop smart med spejle på garderobeskabets døre - så bruger man ikke en væg på et stort spejl.

Ved ikke om Jysk har gardiner. Vi har købt hvide i Ikea, som vi korter af i den ønskede længde.

Vi har forresten også købt nogle fine akrylbakker i Rema til blyanter m.m.

Det eneste vi rigtig mangler er en ny loftslampe. Der er ikke ret højt til loftet på hendes værelse, fordi det er et gammelt hus med fritliggende hanebånd, så vi skal bruge en lampe, som ikke hænger ret langt ned. Så der leder jeg stadig efter den helt rigtige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på inspirations tur i IKEA i går (vi bor i gå afstand så why not) det blev en rigtig hyggelig dag og vi endte med at købe gardiner, de var ikke i online kataloget og var nedsat så jeg syns vi sku købe dem med det samme, så nu er gardinerne købt. De hedder Gittan og er hvide med små lysegrønne cirkler på, det blir så lyst og frisk :glad Nu skal vi bare bestemme os for hvilket gulvtæppe. Mathilde var begejstret for det meste vi så, hun er glad for farver så det var ikke så svært at finde ting hun ku li. Vi vakler lidt mellem disse:

post-3655-0-12176500-1375345553_thumb.jp

post-3655-0-82209300-1375345542_thumb.jp

post-3655-0-59019300-1375345569_thumb.jp

post-3655-0-01821300-1375345562_thumb.jp

Mathilde kan vist bedst li det første, men hun kan som sagt li dem alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på inspirations tur i IKEA i går (vi bor i gå afstand så why not) det blev en rigtig hyggelig dag og vi endte med at købe gardiner, de var ikke i online kataloget og var nedsat så jeg syns vi sku købe dem med det samme, så nu er gardinerne købt. De hedder Gittan og er hvide med små lysegrønne cirkler på, det blir så lyst og frisk :glad Nu skal vi bare bestemme os for hvilket gulvtæppe. Mathilde var begejstret for det meste vi så, hun er glad for farver så det var ikke så svært at finde ting hun ku li. Vi vakler lidt mellem disse:

post-3655-0-12176500-1375345553_thumb.jp

post-3655-0-82209300-1375345542_thumb.jp

post-3655-0-59019300-1375345569_thumb.jp

post-3655-0-01821300-1375345562_thumb.jp

Mathilde kan vist bedst li det første, men hun kan som sagt li dem alle.

På længere sigt tror jeg hun bliver mest glad for nr 2 men de er ikke dyrere end i nok har råd til et nyt når hun bliver 13 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det øverste tæppe og vil bare lige sige at det ligger godt på gulvet, er nem at støvsuge og holde ren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af de 4 viste tæpper ville jeg tage nr 2 - jeg synes personligt, at de andre tre er til mindre børn end en pige på 8 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER