Guest

P-piller og større fertilitet? Jeg er forvirret?

7 indlæg i dette emne

Jeg har altid lært at p-piller tager ca. 3 måneder om at komme ud af kroppen (self. Afhængig af person).

Men efter at have surfet lidt rundt på nogle foras kan jeg læse at man siger man er mest fertil de første 2 måneder efter p-pille stop? Det giver ingen logisk mening? Er der nogle artikler hvor man kan læse lidt om dette? Eller kender I nogle svar herpå?

Jeg selv køre på 43'ende dagen i første cyklus, ingen tegn på hverken det ene eller andet, men nu har min mens også altid været uregelmæssig og gerne med 5 uger i mellem før p-pillerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan som jeg har forstået det, er der endnu ikke publiceret nogle videnskabelige artikler omkring øget fertilitet efter p-pille stop. Men meget tyder på det, så mange læger tror på det og giver derfor f.eks. tre mdr p-pille kur til folk der har svært ved at blive gravide. Hormonerne er ude af kroppen dagen efter du har taget en pille (derfor man får menstruation, men nogle oplever at det tager tid for kroppen at genfinde sin egen rytme. Nok derfor der er forskellige "trosretninger".

Håber det gav lidt svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra person til person og sikkert fra mærke til mærke. Jeg har nu oftest hørt at hormonerne erbude efter få dage uden piller.

Jeg har alle tre gange haft en normal cyklua med det samme men det har været meget forskelligt hvor længe vi skulle arbejde for tingene. Henholdsvis 9 og 5 måneder og til sidst 14 dage :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ingen artikler, men min læge sagde til mig, at det med de tre måneder før P pillerne var ude var i "gamle dage" og at nutidens P piller er ude nærmest med det samme man stopper med at tage dem (hvilket så også skullevære grunden til at man kan blive gravid, hvis man glemmer en pille). Jeg blev selv gravid i første cyklus efter P pille stop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar det giver lidt mere mening så :) håber de p-piller jeg brugte så er nogle af dem der hurtig er ude af kroppen, den der med at glemme dem, en, to, eller tre dage har ikke givet børn her (heldigvis for det, de gange jeg har lavet det nr.)

Det jo mega spændende alt sammen, men også mega skræmmende, pt. glæder jeg mig dog bare til at skulle købe barnevogn -haha ja sådan er jeg altså!

Tilgengæld skal vi have ny bil også, det huer mig ikke nær så meget at skulle bruge penge på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 2 cyklus efter p-pille stop, og det er jo umuligt at sige om det er derfor, men jeg har hørt det før og der kan jo være noget om det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i første cyklus efter p- pille stop, efter at have taget p-piller i 14 år. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER