Scarlett

Kan alle teste for ÆL

8 indlæg i dette emne

Jeg har ikke kunnet teste positiv for ÆL. Jeg havde sidste mens 1. dag (er det SM forkortelsen?) d. 28. juni og testede første gang på 11. dagen og frem til og med 19. dagen hver dag. Igen positiv ÆL test. Jeg testede en gang om dagen. Kan jeg have misset den? Har jeg slet ikke haft ÆL, eller skulle jeg have fortsat med tests?

Jeg er ret ny i det her. Vi er lige startet med at prøve. Dette er den første cyklus efter p-pille stop. Og så er jeg ny herinde så hej med jer allesammen. :-)

Jeg har haft lidt mens agtige smerter de sidste 2-3 dage. Men ellers ikke tegn på mens. Plejer altid og få ømme bryster en lille uge før mens da jeg var på p-piller men har slet ikke været øm.

Håber I kan hjælpe med at opklare mysteriet. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan sagtens have misset den, særligt hvis det er første cyklus efter p-pillerne. Kroppen skal lige finde sig selv igen. Min første cyklus efter pillestop var på over 40 dage, så det kan sagtens ske, at du bare er i en lang cyklus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du kan godt have misset dun ÆL. Jeg begyndte først at teste for ÆL, da vi havde prøvet i 4-5 måneder uden resultat og de første to cyklusser missede jeg min ÆL. Har du lagt mærke til om teststregen har været kraftigere nogle dage end andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kun har testet frem til cyklusdag 19, så er jeg enig med de andre i, at du sagtens kan have misset ægløsning. Jeg har indtil videre altid været over 20 dage inde i cyklus, før jeg har testet positiv, så det er bare med at være tålmodig og blive ved (køb evt. billige strimmelteste på nettet, så det ikke bliver for dyrt)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for jeres besvarelser. :-)

Jeg synes nogen gange stregen var lidt kraftigere. Men dagen efter var den så mindre kraftig. Næste cyklus bliver jeg så bare ved med at teste. Har købt dem på billige teste .dk. Har købt en stak derinde. Så jeg er klar til næste cyklus.

Dog har jeg et lille håb tilbage, da mens ikke er kommet og vi også havde sex på 21. og 24. dagen i cyklus. Man kunne måske være heldig at have ramt rigtigt. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med P-piller medio januar sidste år, fik den normale blødning nogle dage efter sidste pille, men derefter skete der intet før i starten af maj hvor jeg havde første reelle menstruation. Har aldrig testet for ÆL men har jo altså ikke haft den i de 3-4 første måneder efter P-pillestop. Så det kan sagtens bare tage lidt tid - det er meget normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt, at jeg har hygget på de dage, for lur mig om ikke din ÆL er faldet sent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op. Ja det kan jeg godt se. Så kan der godt gå lidt tid før første "rigtige" mens kommer. Jeg må bare vente og se hvad der sker. Jeg skal lige vende mig til at være lidt mere tålmodig. ;-)

Håber at den så bare er faldet sent. Ja, man må jo prøve at dække sig godt ind. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER