MamatilJ&M

Begyndersko

19 indlæg i dette emne

Vi skal op og have købt nogle begyndersko til Marius, da han er på stadiget til at gå nu. Men kan det betale sig at købe sandaler også? Kan nan få nogle der støtter ligeså godt som begyndersko? Kom med jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde Primigi sandaler til Noah som de foerste - str 18 :rolleyes

Nu kender jeg jo ikke det konkrete vejr i Danmark, men Noah har det ogsaa varmt i sandalerne, saa sko ville han da gaa til i... Jeg ville nok koebe sandaler nu og sko, hvis behovet opstaar. Men igen, Italien vs. Danmark, bob bob....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Primigi sandaler til Noah som de foerste - str 18 :rolleyes

Nu kender jeg jo ikke det konkrete vejr i Danmark, men Noah har det ogsaa varmt i sandalerne, saa sko ville han da gaa til i... Jeg ville nok koebe sandaler nu og sko, hvis behovet opstaar. Men igen, Italien vs. Danmark, bob bob....

:ditto Bortset fra at vores primigi er str 21 ;) Valdemar bruger slet ikke sko pt, kun sandaler, så det ville jeg starte med, hvis jeg var dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Bortset fra at vores primigi er str 21 ;) Valdemar bruger slet ikke sko pt, kun sandaler, så det ville jeg starte med, hvis jeg var dig :)

:D Noah er i str. 19 nu ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kigget sko. Hun anbefalede sko og ikke sandaler... Han fik målt fødder og ligger på grænsen mellem str 22/23. Han fik et par på og fik en gåtur i dem, hvilket resulterede i, at de stadig står på hylden deroppe. Hun synes der var for tidligt og vi skulle bare lade ham gå i bare tæer, det ville være bedst for at lære at stå. Og så kunne vi komme igen i slutningen af vores ferie, og prøve om fødderne var vokset til en str 23...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ogsaa udenfor?

Jeg ville ikke lade Noah gaa uden sandaler udenfor, vhor smaasten etc kan drille... Og hvis han saa kravler, vil de skrabe mod ru overflade, de smaa fusser. Men ok, hvis han ligger mellem str. Vi kunne ikke finde andre end Primigi, som var smaa/smalle nok til Noahs foedder. Andre str. 18 var for brede/store i str.

Hvis I ombestemmer jer, saa kan I jo gaa efter en 22 stor i str eller 23 lille i str.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ogsaa udenfor?

Jeg ville ikke lade Noah gaa uden sandaler udenfor, vhor smaasten etc kan drille... Og hvis han saa kravler, vil de skrabe mod ru overflade, de smaa fusser. Men ok, hvis han ligger mellem str. Vi kunne ikke finde andre end Primigi, som var smaa/smalle nok til Noahs foedder. Andre str. 18 var for brede/store i str.

Hvis I ombestemmer jer, saa kan I jo gaa efter en 22 stor i str eller 23 lille i str.

Ja, Marius suser derud af i bare tæer udenfor, men kun på græsplænen og træterrassen. Jeg får helt ondt i maven når hun kravler på fliserne. Det må dælme høre ondt i tæer og knæer... Ellers har han melton fløjlsfutter på... Men han går jo heller ikke endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vente m sko m hård sål til han går rigtig og skal ud på fortov og grus.

Du kan evt give et par læder futter på eller strømper. Små fødder kan holde til meget og jeg er sikker på han ville klage, hvis det gjorde ondt.

Vi brugte mokasiner til alt også udendørs m uldstrømper i til F gik rigtig. Han gik rigtig i starten af december.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Noah er i str. 19 nu ^_^

Wauw - Annas første støvler da hun var 1 år var str. 21?! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw - Annas første støvler da hun var 1 år var str. 21?! :o

Det er sjovt så stor forskel der er, Erica er lige vokset ud af str 21 som 2-årig. Hun startede i en str 18.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Noah er i str. 19 nu ^_^

Nårh sådan nogle bitte fusser :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Noah er i str. 19 nu ^_^

Godt nok nogle små fusser. Lasse er i str 21-22 nu.

Til ts: hvis han ikke går, så vil jeg vente med sko. Vi købte sandaler til Lasse her for knap 2 uger siden indtil da har han gået i prewalkers i 1,5-2 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nok nogle små fusser. Lasse er i str 21-22 nu.

Til ts: hvis han ikke går, så vil jeg vente med sko. Vi købte sandaler til Lasse her for knap 2 uger siden indtil da har han gået i prewalkers i 1,5-2 mdr.

Jeg ville også vente hvis han ikke går endnu :) Maja har et par Bundgaard prewalkers sko, men de bliver ikke rigtig bruger nu der er så varmt. Ville så have haft købt sandaler til Maja men ekspedienterne i skobutikken frarådede at købe sko og sandaler til hende før end at hun går som i rigtig går og kommer gående når vi kalder på hende. De har aller bedst af at have bare tæer og så især når vejret er til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, hvad mener de om smaa fusser paa saadan noget ujaevnt noget som stenfliser paa gaden i middelalderlandsby? Og brosten? Vi kan jo ikke rende og baere Noah igennem hele landsbyen til vi naar noget graes og det er helt offentlige gader, saa der KAN jo ligge en glassplint eller noget andet skrammel... :unsure

I am not convinced, saa noah har altsaa sandaler paa - han kan da ogsaa naesten gaa selv :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt så stor forskel der er, Erica er lige vokset ud af str 21 som 2-årig. Hun startede i en str 18.

Og Anna er nu 19 måneder og bruger str. 23 ;) Jeg er faktisk oprigtigt bekymret for om hun får gigantiske fødder hun ikke kan få nogen sko til :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Anna er nu 19 måneder og bruger str. 23 ;) Jeg er faktisk oprigtigt bekymret for om hun får gigantiske fødder hun ikke kan få nogen sko til :unsure

Hehe Zoey er 15 måneder og bruger også 23. Lidt sjovt for jeg har en ganske alm 39 og Henrin har 40 så det er ikke ligefrem store fødder der dominere ved os :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til ts - Zoey havde svært ved at gå i udendørs fodtøj i starten da hun gik. Så hun havde som oftest nogle bløde læder Melton hjemmesko på. Og ellers Melton futter.

Ville nok ikke købe sandaler da du lige så godt kan bruge futter og han jo hurtigt vil vokse i str.

Camillat - jeg ville heller ikke lade Zoey gå i bare fødder. Er så bange for hun får noget op i foden. Kan godt forstå ts bliver anbefalet ikke at købe sandaler da der nok ikke kommer mere sommer i dk og det er så sent. Men ville også have købt sandaler hvis jeg var mor til Noah bosiddende i Italien :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader heller ikke Karla gå i bare tæer uden for. Hun er primært på fliser/ græs når hun er ude, og så ville hun rende rundt og slide sine fødder, særligt når hun ikke helt går endnu, men kravler mest af alt.

Vi købte et par meget bløde sandaler, som er lige så bløde, hvis ikke blødere end mange sutsko.

Vi købte en pigeversion af de her sko, og dem er vi rigtig glade for. De er lukkede i snuden, så hun ikke skraber fliserne med tæerne, de er meget bløde - jeg kan folde dem helt sammen - og de er tilpas åbne til at kunne lufte. Undersiden er gummi, så hun står bedre fast med dem på, end hun gør i bare tæer.

192040_1_1_30.jpg

Vi købte dem i Babysam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt nogle bløde tekstilsandaler med lukket snude til Sofia, så hun ikke skal komme til skade, hvis hun leger for vildt :) . Vi giver hende dem mest på, når hun leger i haven eller rundt omkring huset. De har en blød sål og jeg kan bøje dem næsten helt, men der er også en god støtte om anklen.

Vi har flere sandaler af mærket Renbut fra http://www.polsho.dk/, da de er mere prisvenlige end lædersandaler, og jeg synes, at hvis det bare er til at lege udenfor, så er det syndt at slide lædersandaler op til det. Så vi køber både tekstilsandaler og lædersandaler.

Jeg ville vente med at købe rigtige sko til han går mere sikkert. Sandaler med blød sål eller prewalkers er gode at starte med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER