Oprettet July 26, 2013 Jeg har virkelig bøvlet med svamp de sidste par mdr af graviditeten. Så går der et par uger og så kommer det igen. Har det nu for 3. Gang. Jeg har det ellers sjældent normalt men det er da gået helt banans her sidst i graviditeten. Så nu må det stå på canesten behandling igen. Og så håbe det vil holde sig væk permanent er jo ikke så godt i forbindelse med fødslen :( Andre der også bøvler med det skidt ? Og evt kan give nogle gode råd? Tror jeg vælger ikke at sexe mere med manden før baby er ude da det altid kommer i den forbindelse et par døgn senere :( og han har ellers også brugt canesten creme da han også får det når jeg gør. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 28, 2013 Her bruger jeg canesten. Indføringspillen og derefter creme. Cremen kommer jeg på om dagen og så til natten kommer jeg godt med yougurt naturel på og rundt dernede. Det skal svøbes godt til og jeg sover med bind. Det lindrer og bedøver og det er ikke farligt, da det har samme ph værdi som miljøet "down under". Det har virket for mig og jeg behandlede således i en uge og det føles som om at svampen er væk :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 28, 2013 For at behandle + forebygge svampen i at komme igen skal du undlade at spise sukker og hvidt brød (sådan er det i hvert fald ved svamp uden for graviditet) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 29, 2013 I de perioder jeg var ramy af det i min anden graviditet hjalp det mig at holde mig fra sukker, kun bruge ren bomulds trusser og ingen bind/trusseindlæg Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 29, 2013 Må undgå sukker og hvidt brød alt jeg kan så. Synes ikke rigtig canesten hjælper, så har haft fat i lægen og får noget andet imod det. Oplevede den der vaginal tablet fra canesten bare "sad deroppe" uden at "smelte", og generede rigtig meget, så måtte pille den ud... Men rigtig generende at gå med, og vil gerne det forsvandt helt inden fødslen, prinsessen kan jo risikere at blive smittet ellers :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 29, 2013 Er du blevet testet for sukkersyge? Gravide er mere modtagelige for svamp end ikke-gravide, men endnu mere, hvis der er en ubehandlet sukkersyge oveni. Det er en ting, som altid bør tjekkes, hvis svampen vender tilbage igen og igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 29, 2013 Har fået glukose test osv der var ikke noget :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites