MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Må jeg høre jeres tanker?

Min far er indlagt efter operation. Min mand har nu foreslået, at vi alle tre besøger ham i morgen. Jeg er lidt tilbageholden med at tage Filippa med. Er bekymret for om hun bliver ked/forskrækket over at se morfar sådan? Men hvis vi taler med hende om det først er det måske ok?

 

Jeg tror godt I kan :) Hvis I forbereder hende på at morfar ikke er hjemme og at han er syg så tror jeg godt hun vil kunne klarer det. Det kan godt være hun bliver lidt betuttet i starten, men jeg tror nok det skal gå.

 

Da Jonas var indlagt efter blindtarmsbetændelse var Ronja med deroppe. Hun ville ikke rigtig sige hej til at starte med og ville ikke op til ham, men farmor var med og så rendte de lidt rundt og hyggede mens jeg blev ved Jonas. Da vi havde været der noget tid ville hun godt op og give kram og hygge lidt med far. 

 

Som jeg også skrev til dig, så tror jeg også din far vil synes det er hyggeligt at få besøg af barnebarnet og måske få lidt liv og glade dage i en knap så hyggelig periode :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må jeg høre jeres tanker?

Min far er indlagt efter operation. Min mand har nu foreslået, at vi alle tre besøger ham i morgen. Jeg er lidt tilbageholden med at tage Filippa med. Er bekymret for om hun bliver ked/forskrækket over at se morfar sådan? Men hvis vi taler med hende om det først er det måske ok?

Nu er Maliva jo nok lidt mere van til sygehuse og at se sin mormor i en sygehus seng, men jeg kan ikke se hvad der skulle ske ved at Filippa besøger morfar - hvis der er forberedelse forinden, så er det da bestemt ikke noget problem.

 

Jeg vil sige det sådan, er din far ved bevidsthed, så helt klart ja! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg høre jeres tanker?

Min far er indlagt efter operation. Min mand har nu foreslået, at vi alle tre besøger ham i morgen. Jeg er lidt tilbageholden med at tage Filippa med. Er bekymret for om hun bliver ked/forskrækket over at se morfar sådan? Men hvis vi taler med hende om det først er det måske ok?

Vi snakkede meget om hvor meget Felix skulle se da Asger var indlagt. Men med snak med sygeplejersken blev vi enige om at det var ok. Det var mens Asger gik c pap. Det kunne også gøre det nemmere at forstå hvordan lillebror var.

Så jeg vil sige at det kan hun sagtens. Jeg ville forberede hende på hvor i skal hen, hvorfor i skal derhen og hvad hun kan forvente at se.

Håber ikke det er alvorligt med din far :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix udvikling har tilbagegang. Øv jeg er ked af det. Vi har nok at tænke på. Men det er da klart han reagerer på en turbulent efterår og han skal jo også gave det godt. Samtale med børnehaven snarest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:O

De hører meget og så har det sikkertt noget fra bh også. Hvornår vil I fortælle ham det?

NÅR jeg bliver gravid, så har vi snakket om at vente med at fortælle ham det til efter kønsscanning. Så kan vi bedre sige, om der kommer en lillebror eller lillesøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix udvikling har tilbagegang. Øv jeg er ked af det. Vi har nok at tænke på. Men det er da klart han reagerer på en turbulent efterår og han skal jo også gave det godt. Samtale med børnehaven snarest.

Årh :kram

Hvordan har hans udvikling tilbagegang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh :kram

Hvordan har hans udvikling tilbagegang?

Sprogligt er Han begyndt at lede efter ordene igen. Kan have svært ved at sige det han gerne vil.

Lyde han var stoppet med er kommet igen.

Derudover diskuteres der meget hvem der bestemmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sprogligt er Han begyndt at lede efter ordene igen. Kan have svært ved at sige det han gerne vil.

Lyde han var stoppet med er kommet igen.

Derudover diskuteres der meget hvem der bestemmer.

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag da Ronja, Liv og jeg sad i bussen på vej til bh siger Ronja pludselig "vi glemte mine sutter". Mig "nej dem tog vi...... (kigger ned på tasken hvor de plejer at lægge og ser lommen står åben og er tom).....ja det gjorde vi da også :(" Og så lige netop i dag hvor hun ved hun skal sove middagslur og også gerne vil. Jeg får sagt til hende at jeg henter dem når jeg har afleveret hende og kommer ned med dem = lig 1,5 times gåtur i udsigte til mig <_< Da jeg kommer ned i bh siger jeg til dem at jeg lige kommer tilbage med sutter senere, men heldigvis siger pædagogen at vi lige kan gå ned og kigge om de ikke har nogen ekstra i vs. Det havde de heldigvis efter vi havde ledt i 3 skåle :yay

Det er utroligt som Ronja lægger mærker til sådan nogen ting selvom vi har travlt og jeg har glemt alt om det. Pædagogen der hjalp med at finde sutterne fortalte også hun synes det er utroligt at Ronja har så meget styr på hvor hendes ting er og de har fundet ud af dernede at de skal lytte hvis hun siger hendes ting er et andet sted end de plejer :D Vi kan også spørge hende herhjemme om hvor tingene er og som regel har hun ret.

Er jeres børn også gode til at huske hvor deres ting er? :)

Altså nu er E jo kun 2 år, men hun har altid helt styr på hvor hendes ting er og også hvis hun leger med noget af vores og ligger det et eller andet mærkeligt sted, så finder hun det altid, hvis vi spørger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor jeg glæder mig til Theo skal kigge i sin sok i morgen :wub

Han fik også kalendergaver sidste år, men der hang de allesammen på et tæppe, og han forstod det ikke rigtig. I år har vi snakket meget om, at Nissen kommer og lægger en gave i sokken om natten. Så han er så spændt :7himmel

Og så glæder jeg mig til vi skal sidde og se Jullerup Færgeby hver dag kl. 17. Hvis han altså vil :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor jeg glæder mig til Theo skal kigge i sin sok i morgen :wub

Han fik også kalendergaver sidste år, men der hang de allesammen på et tæppe, og han forstod det ikke rigtig. I år har vi snakket meget om, at Nissen kommer og lægger en gave i sokken om natten. Så han er så spændt :7himmel

Og så glæder jeg mig til vi skal sidde og se Jullerup Færgeby hver dag kl. 17. Hvis han altså vil :D ;)

 

Jeg glæder mig også til at Filippa skal se Jullerup Færgeby :) Og jeg fik så lige tjekket tidspunktet, fordi jeg havde læst det først kom 17.30, men det kommer 17.10 (Sebastians Jul kl. 17), så tak for det ;)

Desværre er vi så hverken hjemme i dag eller i morgen på det tidspunkt <_< Godt DR er så søde at man nok kan se det online, så må vi tage en marathon onsdag eller tyvstarte i eftermiddag ;)

 

Filippa får først sine gaver om eftermiddagen og hun spurgte ikke en gang efter den til morgen, selv om julekalenderen hænger lige ved vores soveværelse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også til at Filippa skal se Jullerup Færgeby :) Og jeg fik så lige tjekket tidspunktet, fordi jeg havde læst det først kom 17.30, men det kommer 17.10 (Sebastians Jul kl. 17), så tak for det ;)

Desværre er vi så hverken hjemme i dag eller i morgen på det tidspunkt <_< Godt DR er så søde at man nok kan se det online, så må vi tage en marathon onsdag eller tyvstarte i eftermiddag ;)

Filippa får først sine gaver om eftermiddagen og hun spurgte ikke en gang efter den til morgen, selv om julekalenderen hænger lige ved vores soveværelse :D

Så var det da godt, at du lige opdagede det her ;)

Ja hurra for online tv ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix kunne ikke fastholdes til et helt afsnit Jullerup færgeby men vi prøvede da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix kunne ikke fastholdes til et helt afsnit Jullerup færgeby men vi prøvede da :)

Det kunne Theo overhovedet heller ikke :D Han ville hellere hoppe :rolleyes

Tror han var lidt overgearet, fordi vi havde været til juleklip i børnehaven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var heller ikke en succes herhjemme! :D Men det havde jeg nu godt set komme, for ved alle reklamerne op til har hun sagt "Gider ikke se det der" :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva slugte Sebastians fortælling og Jullerup Færgeby blev et hit, da jeg sang med på sangene :D10520675_10152878360933905_2458137511218

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var heller ikke en succes herhjemme! :D Men det havde jeg nu godt set komme, for ved alle reklamerne op til har hun sagt "Gider ikke se det der" :d

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna var bange for den brovtende havnemand i starten og bad om Ramasjang-mysteriet i stedet for :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna var bange for den brovtende havnemand i starten og bad om Ramasjang-mysteriet i stedet for :D

Altså kaptajn Gus? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså kaptajn Gus? :D

Det er muligt han hed det - jeg nåede aldrig at finde ud af det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er muligt han hed det - jeg nåede aldrig at finde ud af det :D

Ej det er altså lidt sjovt ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik overhovedet ikke forsøgt julekalender herhjemme i dag. Ronja ville hellere se Frost igen så det fik hun lov til ;) 

 

Til gengæld har hun fået en pakkekalender og en Pixi-bog-kalender. Da hun så pakkekalenderen sagde jeg til hende at de var alle til hende og hun måtte åbne en hver dag. Så kom det med det samme "Nej skal dele med Liv" Selvom jeg flere gange prøvede at forklare at det kun var hendes så vil hun altså dele med Liv :biglove Det samme med Pixi-kalenderen. Der sagde jeg godt nok at den kunne bruges igen år efter år så det var både hende og Livs, så i dag da vi havde læst bog nr 1, så sagde hun "I morgen er det Liv der skal finde den næste". Igen prøvede jeg at forklare Liv er for lille men hun bliver ved med at insistere :kuller 

 

Hun elsker virkelig sin lillesøster :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik overhovedet ikke forsøgt julekalender herhjemme i dag. Ronja ville hellere se Frost igen så det fik hun lov til ;)

 

Til gengæld har hun fået en pakkekalender og en Pixi-bog-kalender. Da hun så pakkekalenderen sagde jeg til hende at de var alle til hende og hun måtte åbne en hver dag. Så kom det med det samme "Nej skal dele med Liv" Selvom jeg flere gange prøvede at forklare at det kun var hendes så vil hun altså dele med Liv :biglove Det samme med Pixi-kalenderen. Der sagde jeg godt nok at den kunne bruges igen år efter år så det var både hende og Livs, så i dag da vi havde læst bog nr 1, så sagde hun "I morgen er det Liv der skal finde den næste". Igen prøvede jeg at forklare Liv er for lille men hun bliver ved med at insistere :kuller

 

Hun elsker virkelig sin lillesøster :biglove

 

:loveshower :biglove

 

Filippa fik heller ikke set julekalender, da vi var hos nogle venner til mad. Tror vi prøver at se Jullerup Færgeby i morgen tidlig, så må vi se, hvad hun siger til den. Det lader ikke til, at det har været det helt store hit hos de 3-årige (+/-) :D så nu er jeg spændt på, hvad min siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix er blevet bedre til at se Jullerup færgeby. Det er nu lidt hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva er blevet panisk angst for cykler efter hun blev påkørt i fredags.

Så meget, at hun ikke længere ønsker sig en cykel i julegave :(

 

Hun skriger op og ryster over det hele, når der kommer cykler. Uanset om de gåes med eller cykles på :(

Min stakkels pige altså :boo

 

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.