MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Ronja er gået helt i baglås med at cykle. Hun virker bange og vil bare ikke selvom vi siger vi er lige ved siden af. Hun var rigtig dygtig sidst men havde svært ved at bremse og jeg tror det er det der gør det. Jeg håber virkelig det hjælper bare at give det tid men det er også svært når hun stejlet bare hun skal op på cyklen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha hvor er hun kær, Majs :D Er det Anders, hun har det viltre hår fra? Jeg husker ikke dit hår til at være så vildt?

Men helt ærligt, hvis hun kan tæmme det bare en smule, så får hun da verdens lækreste disney-prinsesse-krøller :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YES! Sutten har - uden nogen har tænkt over det - ligget fuldstændigt i fred under min hovedpude fra 6 imorges til 20 her til aften. Det går sgu fremad med den sut! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det er altså imponerende hendes hår

Ja det er altså lidt vildt om morgenen :lol hun er heldigvis så garvet i at få sat hår at det ikke er et problem. Men altså der er heller ikke rigtig noget valg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Haha hvor er hun kær, Majs :D Er det Anders, hun har det viltre hår fra? Jeg husker ikke dit hår til at være så vildt?

Men helt ærligt, hvis hun kan tæmme det bare en smule, så får hun da verdens lækreste disney-prinsesse-krøller :kuller

Ja det er Anders, eller i hvert fald hans side. Hans mor har krøller, han har selv krøller og hans ene kusine har de smukkeste gyldne krøller (og den anden (søsteren) det smukkeste mørke glatte hår! Det ville jeg ikke klage over skete her :p ).

Vi kan sagtens tæmme krøllerne men Mie er alt for meget et barn til at de forbliver pæne og håret flyver rundt og hænger i øjnene. Så det er ikke bhv venligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er Anders, eller i hvert fald hans side. Hans mor har krøller, han har selv krøller og hans ene kusine har de smukkeste gyldne krøller (og den anden (søsteren) det smukkeste mørke glatte hår! Det ville jeg ikke klage over skete her :p ).

Vi kan sagtens tæmme krøllerne men Mie er alt for meget et barn til at de forbliver pæne og håret flyver rundt og hænger i øjnene. Så det er ikke bhv venligt.

Jeg tænkte også mest på, når hun bliver teenager :)

Kan man klippe det kort? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes det er hårdt at undvære Mie. Hun er på camping med mine forældre og bliver forkælet så det batter. Men det er første gang hun er væk 2 nætter og det er virkelig svært for mig.

Selvom vi hygger og nyder 2somheden så er der bare noget inde i som skal lære at give slip på Mie.

Jeg tror måske der er nogle hormoner og lidt redebygger inde over. Hun har jo været på overnatning tonsvis af gange. Og det er endda hende selv der har bedt om at komme på camping med mormor og morfar. Så jeg BURDE slappe af. Men min lille minimoys væk fra os så længe :o :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte også mest på, når hun bliver teenager :)

Kan man klippe det kort? :chin:

Sagtens, det kræver bare en saks ;)

men det ville kræve en kamp (sikkert til døden :p ) med Mies mor ;)

Det har taget 3 år at få det så langt at det kan nå sammen i en heste hale ;)

Mine piger skal have langt hår, det er kønnest :) og selvom hun har det vildeste hår om morgenen så sidder hun jo tålmodig mens vi sprayer med vand og sætter håret op. Det er virkelig hyggeligt, så det er jo ikke noget "problem".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagtens, det kræver bare en saks ;)

men det ville kræve en kamp (sikkert til døden :p ) med Mies mor ;)

Det har taget 3 år at få det så langt at det kan nå sammen i en heste hale ;)

Mine piger skal have langt hår, det er kønnest :) og selvom hun har det vildeste hår om morgenen så sidder hun jo tålmodig mens vi sprayer med vand og sætter håret op. Det er virkelig hyggeligt, så det er jo ikke noget "problem".

Arh så mistolkede jeg måske det første indlæg lidt. :) Kan absolut godt forstå, du gerne vil have det langt, jeg glæder mig også til at sætte Tulles hår :biglove Og hvis hun er tålmodig med håret så er det jo også virkelig kvalitid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes det er hårdt at undvære Mie. Hun er på camping med mine forældre og bliver forkælet så det batter. Men det er første gang hun er væk 2 nætter og det er virkelig svært for mig.

Selvom vi hygger og nyder 2somheden så er der bare noget inde i som skal lære at give slip på Mie.

Jeg tror måske der er nogle hormoner og lidt redebygger inde over. Hun har jo været på overnatning tonsvis af gange. Og det er endda hende selv der har bedt om at komme på camping med mormor og morfar. Så jeg BURDE slappe af. Men min lille minimoys væk fra os så længe :o :unsure

:kram Jeg kan virkelig godt forstå dig, jeg havde det FORFÆRDELIGT med at undvære Valdemar i to døgn (faktisk endda mere :wacko) da Elisabeth blev født.

Men med den erfaring i rygsækken, så synes jeg, det er SÅ fornuftigt, at hun får lov at være afsted på to overnatninger nu! :super Udover velfortjent og godt-givet-ud voksentid til dig og Anders, så tror jeg, det er rigtig godt for dig at have prøvet det allerede nu, hvis det bliver nødvendigt til fødslen. Ikke at man ikke savner den store uanset hvad, men så er det i mindste prøvet før, og man har erfaret at alle parter overlever og har haft det godt. Agtigt. Det kunne jeg i hvert fald godt have brugt, da jeg havde født og var propfyldt med hormoner.

Gav det mening? Jeg har ikke sovet så godt i nat :rolleyes Men pointen var i hvert fald: :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Jeg kan virkelig godt forstå dig, jeg havde det FORFÆRDELIGT med at undvære Valdemar i to døgn (faktisk endda mere :wacko) da Elisabeth blev født.

Men med den erfaring i rygsækken, så synes jeg, det er SÅ fornuftigt, at hun får lov at være afsted på to overnatninger nu! :super Udover velfortjent og godt-givet-ud voksentid til dig og Anders, så tror jeg, det er rigtig godt for dig at have prøvet det allerede nu, hvis det bliver nødvendigt til fødslen. Ikke at man ikke savner den store uanset hvad, men så er det i mindste prøvet før, og man har erfaret at alle parter overlever og har haft det godt. Agtigt. Det kunne jeg i hvert fald godt have brugt, da jeg havde født og var propfyldt med hormoner.

Gav det mening? Jeg har ikke sovet så godt i nat :rolleyes Men pointen var i hvert fald: :super

Ja det giver rigtig god mening. Det er jo også lidt derfor vi gør det, altså lige prøver det af og ser at alle er glade, så er bonus jo Anders og Maja tid. (Er faktisk først lige vågnet :7himmel ).

Jeg har modtaget billeder af en glad Mie der spiser små yoghurt med krymmel og får nutella madder så hun er jo i den 7ende himmel. Og status igår var også at hun rå hygger, snakker som et vandfald, legede på legepladsen med morfar og de fik boller i Karry som er Mies livret. Så hun savner os jo på ingen måde :p det ER kun mig der er pyller mor :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det giver rigtig god mening. Det er jo også lidt derfor vi gør det, altså lige prøver det af og ser at alle er glade, så er bonus jo Anders og Maja tid. (Er faktisk først lige vågnet :7himmel ).

Jeg har modtaget billeder af en glad Mie der spiser små yoghurt med krymmel og får nutella madder så hun er jo i den 7ende himmel. Og status igår var også at hun rå hygger, snakker som et vandfald, legede på legepladsen med morfar og de fik boller i Karry som er Mies livret. Så hun savner os jo på ingen måde :p det ER kun mig der er pyller mor :p

Haha det lyder til at hun har en fest :D Men det kan godt være hårdt for moren :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Tager I meget ud med jeres børn om

aftenen?

A har en drengegruppe, hvor vi er blevet inviteret på barselsbesøg hos et par torsdag aften. De fleste har sagt ja og har nogenlunde jævnaldrende børn. Og jeg synes bare, at det er for hårdt for Inger altså. Vi går til gymnastik torsdag og hun er så mega træt, nær vi slutter kl 17. Herefter er det først kl 18 i Virum og Inger plejer altså at blive lagt senest (!!) 19.15, så uanset hvad kommer hun jo senere i seng, selvom vi måske allerede kører hjem kl 20. Og så er der lige 15 min transporttid hvorefter hun lige skal falde til ro.

Hun er ikke god til at være træt (som sin mor) og jeg synes faktisk bare ikke, at det er fair at ødelægge hendes fredag, fordi VI er inviteret ud. Var det fredag eller lørdag var det fint, men der kan vi jo også bare sove længe. Men vækkeuret ringer jo stadig kl 6.15 fredag morgen!

Føler mig bare som en mega pylremor, når alle de andre OG min mand synes, at det da bare er helt ok :unsure

Synes bare slet ikke at det er i børnenes interesse at blive slæbt rundt på hverdagsaftener?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Tager I meget ud med jeres børn om

aftenen?

A har en drengegruppe, hvor vi er blevet inviteret på barselsbesøg hos et par torsdag aften. De fleste har sagt ja og har nogenlunde jævnaldrende børn. Og jeg synes bare, at det er for hårdt for Inger altså. Vi går til gymnastik torsdag og hun er så mega træt, nær vi slutter kl 17. Herefter er det først kl 18 i Virum og Inger plejer altså at blive lagt senest (!!) 19.15, så uanset hvad kommer hun jo senere i seng, selvom vi måske allerede kører hjem kl 20. Og så er der lige 15 min transporttid hvorefter hun lige skal falde til ro.

Hun er ikke god til at være træt (som sin mor) og jeg synes faktisk bare ikke, at det er fair at ødelægge hendes fredag, fordi VI er inviteret ud. Var det fredag eller lørdag var det fint, men der kan vi jo også bare sove længe. Men vækkeuret ringer jo stadig kl 6.15 fredag morgen!

Føler mig bare som en mega pylremor, når alle de andre OG min mand synes, at det da bare er helt ok :unsure

Synes bare slet ikke at det er i børnenes interesse at blive slæbt rundt på hverdagsaftener?

Det kan jeg altså godt følge dig i! Sådan har jeg det også. Vi er nærmest aldrig ude nogle steder om aftenen, hvis det vil komme til at rykke Lucas' sengetid - i hvert fald ikk i hverdagene! Hver mandag henter min mor Lucas i bhv, og så spiser vi aftensmad hos hende, men hun sørger for at vi altid spiser kl 17-17.30, og så tager vi hjem så Lucas kan blive puttet kl 19 som han plejer :) Men min mor er faktisk også den eneste vi nogle gange spiser aftensmad hos i hverdagene, fordi hun godt forstår at Lucas skal i seng til vanlig tid, og så bor vi 5 min gåafstand fra hinanden, så det er jo nemt og hurtigt at komme hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Tager I meget ud med jeres børn om

aftenen?

A har en drengegruppe, hvor vi er blevet inviteret på barselsbesøg hos et par torsdag aften. De fleste har sagt ja og har nogenlunde jævnaldrende børn. Og jeg synes bare, at det er for hårdt for Inger altså. Vi går til gymnastik torsdag og hun er så mega træt, nær vi slutter kl 17. Herefter er det først kl 18 i Virum og Inger plejer altså at blive lagt senest (!!) 19.15, så uanset hvad kommer hun jo senere i seng, selvom vi måske allerede kører hjem kl 20. Og så er der lige 15 min transporttid hvorefter hun lige skal falde til ro.

Hun er ikke god til at være træt (som sin mor) og jeg synes faktisk bare ikke, at det er fair at ødelægge hendes fredag, fordi VI er inviteret ud. Var det fredag eller lørdag var det fint, men der kan vi jo også bare sove længe. Men vækkeuret ringer jo stadig kl 6.15 fredag morgen!

Føler mig bare som en mega pylremor, når alle de andre OG min mand synes, at det da bare er helt ok :unsure

Synes bare slet ikke at det er i børnenes interesse at blive slæbt rundt på hverdagsaftener?

Har det helt som dig :)

Vi har aldrig gjort det, og gør det faktisk stadig ikke :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Tager I meget ud med jeres børn om

aftenen?

A har en drengegruppe, hvor vi er blevet inviteret på barselsbesøg hos et par torsdag aften. De fleste har sagt ja og har nogenlunde jævnaldrende børn. Og jeg synes bare, at det er for hårdt for Inger altså. Vi går til gymnastik torsdag og hun er så mega træt, nær vi slutter kl 17. Herefter er det først kl 18 i Virum og Inger plejer altså at blive lagt senest (!!) 19.15, så uanset hvad kommer hun jo senere i seng, selvom vi måske allerede kører hjem kl 20. Og så er der lige 15 min transporttid hvorefter hun lige skal falde til ro.

Hun er ikke god til at være træt (som sin mor) og jeg synes faktisk bare ikke, at det er fair at ødelægge hendes fredag, fordi VI er inviteret ud. Var det fredag eller lørdag var det fint, men der kan vi jo også bare sove længe. Men vækkeuret ringer jo stadig kl 6.15 fredag morgen!

Føler mig bare som en mega pylremor, når alle de andre OG min mand synes, at det da bare er helt ok :unsure

Synes bare slet ikke at det er i børnenes interesse at blive slæbt rundt på hverdagsaftener?

Vi kunne godt finde på at gøre det. Men Erica sover også ofte først 20-20:30 (<_<) så det er faktisk nemmere, da hun så falder i søvn i bilen på vej hjem og er lige til at bære ind i seng :) Derudover bliver hun ikke påvirket af at komme senere i seng en gang i mellem, samt jeg har muligheden for bare at møde senere dagen efter, hvis morgenen kræver det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Tager I meget ud med jeres børn om

aftenen?

A har en drengegruppe, hvor vi er blevet inviteret på barselsbesøg hos et par torsdag aften. De fleste har sagt ja og har nogenlunde jævnaldrende børn. Og jeg synes bare, at det er for hårdt for Inger altså. Vi går til gymnastik torsdag og hun er så mega træt, nær vi slutter kl 17. Herefter er det først kl 18 i Virum og Inger plejer altså at blive lagt senest (!!) 19.15, så uanset hvad kommer hun jo senere i seng, selvom vi måske allerede kører hjem kl 20. Og så er der lige 15 min transporttid hvorefter hun lige skal falde til ro.

Hun er ikke god til at være træt (som sin mor) og jeg synes faktisk bare ikke, at det er fair at ødelægge hendes fredag, fordi VI er inviteret ud. Var det fredag eller lørdag var det fint, men der kan vi jo også bare sove længe. Men vækkeuret ringer jo stadig kl 6.15 fredag morgen!

Føler mig bare som en mega pylremor, når alle de andre OG min mand synes, at det da bare er helt ok :unsure

Synes bare slet ikke at det er i børnenes interesse at blive slæbt rundt på hverdagsaftener?

På besøg fra tumlinge-siden :) Vi gør det ikke meget, men kan godt rykke juniors sengetid noget - vi har dog også mulighed for at lade ham sove relativt længe, selvom det er hverdag. Jeg ville nok pjække fra gymnastik, hvis I skal afsted - men ellers tænker jeg nu, at det er helt legalt enten at få en bedste til at være hjemme med hende og putte hende, hvis det er nemt at arrangere, eller at mor og Inger bliver hjemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Tager I meget ud med jeres børn om

aftenen?

A har en drengegruppe, hvor vi er blevet inviteret på barselsbesøg hos et par torsdag aften. De fleste har sagt ja og har nogenlunde jævnaldrende børn. Og jeg synes bare, at det er for hårdt for Inger altså. Vi går til gymnastik torsdag og hun er så mega træt, nær vi slutter kl 17. Herefter er det først kl 18 i Virum og Inger plejer altså at blive lagt senest (!!) 19.15, så uanset hvad kommer hun jo senere i seng, selvom vi måske allerede kører hjem kl 20. Og så er der lige 15 min transporttid hvorefter hun lige skal falde til ro.

Hun er ikke god til at være træt (som sin mor) og jeg synes faktisk bare ikke, at det er fair at ødelægge hendes fredag, fordi VI er inviteret ud. Var det fredag eller lørdag var det fint, men der kan vi jo også bare sove længe. Men vækkeuret ringer jo stadig kl 6.15 fredag morgen!

Føler mig bare som en mega pylremor, når alle de andre OG min mand synes, at det da bare er helt ok :unsure

Synes bare slet ikke at det er i børnenes interesse at blive slæbt rundt på hverdagsaftener?

V kan godt blive rykket en smuuuule, når vi besøger bedsterne, men så er det jo også for hans skyld, og vi prøver altid at være hjemme til at han kan puttes senest kl 20.

Nu er B og jeg ikke de mest sociale mennesker med hver sin hær af venner, så vi står aldrig rigtig i en situation som den, du beskriver. :chin: Men min mavefornemmelse siger mig, at jeg ville takke nej, og jeg synes i hvert fald ikke, at du er pylret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig gøre det på en hverdagsaften, hvis det var givet på forhånd, at Anna først ville sove markant senere end hun plejer.

 

Generelt gør vi det utroligt lidt og det er faktisk først indenfor relativt kort tid, at det er blevet noget vi kan. 

 

Jeg synes på ingen måde du er pyldret! Du sætter bare din datters behov før dine egne ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Tager I meget ud med jeres børn om

aftenen?

A har en drengegruppe, hvor vi er blevet inviteret på barselsbesøg hos et par torsdag aften. De fleste har sagt ja og har nogenlunde jævnaldrende børn. Og jeg synes bare, at det er for hårdt for Inger altså. Vi går til gymnastik torsdag og hun er så mega træt, nær vi slutter kl 17. Herefter er det først kl 18 i Virum og Inger plejer altså at blive lagt senest (!!) 19.15, så uanset hvad kommer hun jo senere i seng, selvom vi måske allerede kører hjem kl 20. Og så er der lige 15 min transporttid hvorefter hun lige skal falde til ro.

Hun er ikke god til at være træt (som sin mor) og jeg synes faktisk bare ikke, at det er fair at ødelægge hendes fredag, fordi VI er inviteret ud. Var det fredag eller lørdag var det fint, men der kan vi jo også bare sove længe. Men vækkeuret ringer jo stadig kl 6.15 fredag morgen!

Føler mig bare som en mega pylremor, når alle de andre OG min mand synes, at det da bare er helt ok :unsure

Synes bare slet ikke at det er i børnenes interesse at blive slæbt rundt på hverdagsaftener?

Nu hører jeg jo ikke til herinde endnu, men vi gør det kun i weekenderne og virkelig ikke ofte. E puttes også omkring kl 19..

E sover som regel ikke længere dagen efter at have været sent oppe (uanset om det er hverdag eller weekend) og hendes dag bagefter er altid træls, fordi hun så er træt..

Desuden vil hun aldrig falde hurtigt i søvn hvis vi kom senere hjem, hun ville karte rundt og først falde i søvn meget sent, så det er sjældent det værd, synes jeg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg skrev herinde, så har Theo pludselig været rigtig god til at få spist aftensmad :)

Tak for hjælpen smalltalk-tråd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg skrev herinde, så har Theo pludselig været rigtig god til at få spist aftensmad :)

Tak for hjælpen smalltalk-tråd :D

 

Fedt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mformor - følg din mave fornemmelse! Vi gør det mest kun i weekenden. Der har været et par undtagelser men det er altså KUN fordi jeg går hjemme vi kan det. Skulle hun op kl bestemt-tidspunkt ville vi være ret strikse med det.

Hvis i vil afsted kunne en bedsteforælder måske være hos hende og putte til normal tid? Eller bare sende A.

Jeg tror virkelig folk er meget forskellige på det punkt! Jeg har en veninde der som os er meget fastlagt på puttetid også til jul og nytår og fødselsdage og fester og vi har ofte snakket om hvilken modstand (øjne der ruller) man møder. Min søster har 2 drenge der kan gå fra at sove fra kl 20-7 i hverdagene til i weekenden at sove fra kl 21.30-9(9.30) uden problemer og den yngste er samme alder som Mie. Så de er noget mere fleksible. De dømmer så heldigvis ikke os.

Men det gør min storesøster der lige har fået en papdatter. Hun er fuldstændig åndsvag på det punkt. Hun har fx for nyligt passet min nevø på 3 år og ladet ham være oppe til midnat :o "Børn tager ikke skade af..." Er vist hendes motto og jeg kan bare mærke at vi ALDRIG finder fælles fodslag på børne og opdragelses området. Hun kan overhovedet ikke se hvorfor vi er som vi er på Mies puttetider.

Nå pointen er at DU ved bedst, og så må folk rulle øjne. Nej at 1 dag i Ingers liv bliver dum fordi hun kommer sent i seng tager hun da på ingen måde skade af, men er det det værd? Er det vigtigt nok? Hvad får hun ud af det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara er feberramt og hoster. Hun snotter også, men heldigvis ikke så slemt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.