Sunshine

Vores venner har aborteret - hvad kan vi gøre?

6 indlæg i dette emne

Hvad kan vi gøre for dem?

Nogle af vores rigtig gode venner fortalte os, som de eneste ud over deres forældre, for en uge siden, at de venter en lille baby og var otte uger henne. Nu har de lige skrevet, at hun har mistet barnet på grund af en spontan abort.

Vi er så kede af det på deres vegne, og vil gerne give dem en lille ting for at vise vores medfølelse. Vi havde egentlig tænkt blomster, men er det måske bedre med en kurv af en slags?

Jeg har selv oplevet at miste en lillebror, som døde ved fødslen, og der satte mine forældre stor pris på de mange søde hilsner de fik.

Jeg kan dog ikke finde ud af, om det er for meget, at vi giver dem blomster/en kurv, for vi vil jo nødt støde dem, men blot vise dem, at vi holder af dem og er der for dem.

Hvad synes I, at vi skal gøre?

Del dette indlæg

Åh.. Jeg har selv mistet to gange, og jeg bliver så glad af at læse at du vil gøre sådan for dem..! Jeg havde INTET overskud, og sådan en lille kurv med måske lækre SUNDE ting, ville have været fedt. Jeg kunne nemt selv finde alle de usunde ting.. Men sådan måske en kurv med frugt osv.. :)

Jeg ville være blevet glad for at føle at folk anerkendte mit "tab" .. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv haft MA i marts og jeg er helt modsat. Jeg havde ikke brug for ting jeg kunne se at jeg havde mistet. Jeg havde mere brug for at snakke med folk, der gad lytte og gerne havde oplevet det samme.

Men det er ikke en god oplevelse men også "bare" biologi. Føler bestemt med dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med Felixmor. Jeg har også mistet og det var rigtig hårdt, men blomster m.m. Ville være for meget. Men et kram og oprigtig omsorg var jeg glad for. Jeg vil så også sige UDEN på nogen måde at forklejne nogens sorg -men i min optik kan man trods alt ikke sammenligne en SA/MA i de første 3 mdr med en dødfødsel...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med Felixmor. Jeg har også mistet og det var rigtig hårdt, men blomster m.m. Ville være for meget. Men et kram og oprigtig omsorg var jeg glad for. Jeg vil så også sige UDEN på nogen måde at forklejne nogens sorg -men i min optik kan man trods alt ikke sammenligne en SA/MA i de første 3 mdr med en dødfødsel...

Helt enig. Har også mistet et par gange. Ville også være for meget hér. Men kram og snak ville jeg være glad for. Anerkendelsen behøver ikke kommet indpakket IMO.

Og HELT enig i sammenligningen. Synes heller ikke det kan sidestilles at miste et foster før uge 12, og så føde et ellers levedygtigt/færdigt barn.

Men anerkendelsen af, at det er en sorg for dem er fin. Du virker til at være en god veninde/ven :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv haft MA i marts og jeg er helt modsat. Jeg havde ikke brug for ting jeg kunne se at jeg havde mistet. Jeg havde mere brug for at snakke med folk, der gad lytte og gerne havde oplevet det samme.

Men det er ikke en god oplevelse men også "bare" biologi. Føler bestemt med dem.

:ditto

For mig var det bedste når jeg kunne tale med andre om det og vise at jeg var ked af det... Også selvom det kunne dukke op flere måneder efter aborten. Lad jeres venner vide, at I er der og gerne vil lytte hvis de har lyst og behov for at tale om det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER