Miss_matilde

Bornholm..

17 indlæg i dette emne

Vi skal jo til Bornholm den første uge i maj - sammen med mine forældre, deres hund og min lillebror og hans kæreste. ^_^

MEN hvad skal vi se, opleve??? Har aldrig været der - så er total lost.... HJÆLP piger... :)

Del dette indlæg

jeg har godt nok aldrig været der, men i skal se hammerhus, hvor Leonora Christine og hendes mand Corfitz Ulfeldt sad fængslet og forsøgte at flygte fra...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg har godt nok aldrig været der, men i skal se hammerhus, hvor Leonora Christine og hendes mand Corfitz Ulfeldt sad fængslet og forsøgte at flygte fra...

Ja det er lige Henrik og se en ruin ;)

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men Bornholm har deres egen hjemmeside. Ellers plejer jeg at gå ind til vores lokale turistbearu og få nogle foldere :)

http://www.bornholm.dk/cms/site.aspx?p=23

Har været inde på den mange gange tak.. :) Men det var sådan for og få personlige anbefalinger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh synes Hammershus var vildt spændende :loveshower 8men det var i folkeskolen så kan ikke rigtig huske hvad vi ellers så....ekkodalen mener jeg, og en eller anden lang smal sti ind i en klippevæg (sjovt som man husker tingene, men aner altså i dag ikke hvorfor vi gik der).

Naturen kan jeg huske var fantastisk smuk.

Jo rundkirken for dævlen, den var flot og fasinerende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

søde Stinna, hvis du også vil have lidt interesse for den ruin, så skal du læse bøgerne om Leonora Christine, der er skrevet af Herta J. Enevoldsen, det er børnbøger, og derfor hurtige at læse, men det giver dig lidt en ide omkring, hvad der skete på den tid og hvorfor på en rigtig god måde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

søde Stinna, hvis du også vil have lidt interesse for den ruin, så skal du læse bøgerne om Leonora Christine, der er skrevet af Herta J. Enevoldsen, det er børnbøger, og derfor hurtige at læse, men det giver dig lidt en ide omkring, hvad der skete på den tid og hvorfor på en rigtig god måde.

Tak søde.. men har INGEN interesse i sådan noget overhovedet.....;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak søde.. men har INGEN interesse i sådan noget overhovedet.....;)

nej men via de bøger kunne du få det, og hvis ikke, så kan du læse dem, som almindelig børneromaner med masser kærlighed i..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh der er jo mange muligheder... har været der tre gange... to gange på den samme sommer ovenikøbet... Men hvis jeg skulle derover igen skulle jeg klart se

• Hammershus
  • Ekkodalen (for naturens skyld)
  • Jons kapel
  • Rytterknægten
  • Måske en sejltur til Christianø og Frederiksø - men der må ikke blæse for meget, så bliver man let søsyg
  • Og en af rundkirkerne er klart også et besøg værd...
  • Gudhjem er en rigtig hyggelig by

Del dette indlæg

Annonce ♥

En tur ud til Slaus Stene. Et meget overset sted men super hyggeligt især hvis man har en frokostkurv med :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh der er jo mange muligheder... har været der tre gange... to gange på den samme sommer ovenikøbet... Men hvis jeg skulle derover igen skulle jeg klart se

• Hammershus
  • Ekkodalen (for naturens skyld)
  • Jons kapel
  • Rytterknægten
  • Måske en sejltur til Christianø og Frederiksø - men der må ikke blæse for meget, så bliver man let søsyg
  • Og en af rundkirkerne er klart også et besøg værd...
  • Gudhjem er en rigtig hyggelig by

Disse ting har jeg også været ude og se, da vi var der, og så var vi i det der i gammel tid hed Brændegårdshaven, det hedder vist Joboland nu ;)

Synes også Svaneke er en hyggelig by, og så er der selvfølgelig Dueodde, der kan man få dejlige store softice :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

TAK tøser.. det er super dejligt med input til turen...

Desværre åbner deres forlystelsespark og et par andre steder først EFTER vi er taget hjem igen.. det er jo lidt ærgeligt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Disse ting har jeg også været ude og se, da vi var der, og så var vi i det der i gammel tid hed Brændegårdshaven, det hedder vist Joboland nu ;)

Synes også Svaneke er en hyggelig by, og så er der selvfølgelig Dueodde, der kan man få dejlige store softice :)

Jeg synes ikke at Due Odde er så speciel, hvis ikke man kan komme på stranden at bade.... Der er den bedste badestrand... Gudhjem har også nogle rigtig gode is :) Ja Svanneke er også en rigtig hyggelig by - tager man der til skal man næsten ind og have en røget sild :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

TAK tøser.. det er super dejligt med input til turen...

Desværre åbner deres forlystelsespark og et par andre steder først EFTER vi er taget hjem igen.. det er jo lidt ærgeligt..

Hmm det er da knap så fedt :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øster lars rundkirke var vi også inde at se. super flot.

Og nu blander jeg den nok sammen med den vi så i prag, men er det den kirke hvor der er alle de skeletter i eller er det den i prag?

Begge kirker er i hvert fald flotte

Del dette indlæg

Annonce ♥

I skal klarttil Hammerhus og så en tur til Gudhjem, der er så hyggeligt :) og en af rundkirkerne...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER