Fru-Nielsen

Hysterisk ved amning :-(

13 indlæg i dette emne

Jeg aner simpelthen ikke hvad der foregår.. Theo bliver SÅ hysterisk/gal/ked af det ved brystet. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen. Han når måske lige at tage en tår eller to, og så flitsbuer han ellers. Det er som om han bare ikke kan få hovedet langt nok væk fra mit bryst. Kan nogle gange få ham til at slappe af ved at give ham sutten. Og ind i mellem har jeg så held til at få byttet sutten ud med brystet igen, uden at han protesterer.

Det er vel nok en måneds tid det har stået på, og hvor det i starten var en sjælden gang i mellem, synes jeg faktisk der efterhånden flere amninger med problemer end nogle hvor han bare spiser.

Jeg har overvejet om det måske er varmen, men der sker både på varme og køligere dage..

Når han endelig spiser, så virker han jo glad og tilfreds. Han stopper lige en gang i mellem, trækker hovedet væk fra brystet for så at kigge op på mig, og give mig en smil, og så spiser han bare videre igen af sig selv.

Når han er hysterisk, kan han nogle gange måske et kvarter efter være helt ovre det, og spiser uden problemer. Og i og med at han generelt har nogle gange hvor han spiser fint, har jeg svært ved at tro det er noget fysisk som driller ham. Men måske nogle har et andet bud? Han har jo som helt lille været ved kiropraktor, men der var intet at finde på ham.

Jeg har altid ammet ham ofte - dvs. altid før og efter lur. Men måske han synes det er for meget nu? Jeg har måske set en lille tendens til at amingen EFTER lur ofte går bedst. HVIS det er fordi han reelt ikke er sulten så ofte længere, vil det så ikke være mest fordelagtigt for os, at jeg får rykket amningen til før lur??

Hjælp mig, piger.. Jeg er ved at være SÅ ked og frustreret. Babserne har jo altid været et vidundermiddel som kunne mætte og trøste, og nu er de pludselig årsagen til gråd og hysteri. :(

Del dette indlæg

Ok, jeg taenker flere ting.

1) Husk at traekke vejret dybt og slappe af - mangler helt en zen-smiley, men det passer.

2) Hvis ikke, jeg tager fejl, saa har Theo lige samme alder som der, hvor jeg havde noget lignende med Noah. Han kunne gaa et doegn eller mere uden amning, men jeg opdagede, at han ville have eksklusivitet, dvs. kun mig og ham, og at han havde ekstremt svaert ved at koncentrere sig. Han flitsbuede ogsaa og Ihhhhh! det er saa traels, altsaa.. Det hjalp helt vildt at amme liggende! Maaske husker du, at jeg ammede liggende paa en roed sofa i IKEAs cafeteria? Det var min svigerinde, der foreslog det, da vi havde gaaet rundt hele dagen og jeg efterhaanden havde store, oemme betonbryster. Fandme om han ikke spiste, som var det verdens mest naturlige, den bandit :rolleyes

Min niece var ogsaa den, der ikke kunne koncentrere sig, saa alt gik lige i staa, mens hun fik bryst. det er en alder, hvor de bliver MEGET mere bevidste og ser alt. Saa Theo har da ikke tid til at ligge der :P Men hjaelp ham med at lukke verden lidt ude og proev det med at amme liggende.

3) Maaske du har ret i, at han gaar til faerre og mere udbytterie amninger. I den alder ammede jeg vist mest Noah efter lur med tankegangen at mad giver energi.

Altid fra begge bryster. Det synes jeg helt sikkert, du skal proeve dig frem med.

4) Det bedste raad, som min svigerinde kom med: Lad vaere med at taenke for meget over det. Jeg VED det ikke er ligetil, men det er bare det bedste raad.Hos os passer det virkelig, det med at det er en fase.

Du ved, hvor jeg er at finde!

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, jeg taenker flere ting.

1) Husk at traekke vejret dybt og slappe af - mangler helt en zen-smiley, men det passer.

2) Hvis ikke, jeg tager fejl, saa har Theo lige samme alder som der, hvor jeg havde noget lignende med Noah. Han kunne gaa et doegn eller mere uden amning, men jeg opdagede, at han ville have eksklusivitet, dvs. kun mig og ham, og at han havde ekstremt svaert ved at koncentrere sig. Han flitsbuede ogsaa og Ihhhhh! det er saa traels, altsaa.. Det hjalp helt vildt at amme liggende! Maaske husker du, at jeg ammede liggende paa en roed sofa i IKEAs cafeteria? Det var min svigerinde, der foreslog det, da vi havde gaaet rundt hele dagen og jeg efterhaanden havde store, oemme betonbryster. Fandme om han ikke spiste, som var det verdens mest naturlige, den bandit :rolleyes

Min niece var ogsaa den, der ikke kunne koncentrere sig, saa alt gik lige i staa, mens hun fik bryst. det er en alder, hvor de bliver MEGET mere bevidste og ser alt. Saa Theo har da ikke tid til at ligge der :P Men hjaelp ham med at lukke verden lidt ude og proev det med at amme liggende.

3) Maaske du har ret i, at han gaar til faerre og mere udbytterie amninger. I den alder ammede jeg vist mest Noah efter lur med tankegangen at mad giver energi.

Altid fra begge bryster. Det synes jeg helt sikkert, du skal proeve dig frem med.

4) Det bedste raad, som min svigerinde kom med: Lad vaere med at taenke for meget over det. Jeg VED det ikke er ligetil, men det er bare det bedste raad.Hos os passer det virkelig, det med at det er en fase.

Du ved, hvor jeg er at finde!

:kram

Jeg vidste, jeg kunne regne med dig, Camilla :kiss

Jeg synes faktisk jeg slapper rigtig godt af.. Og jeg går ind til hver amning med en klar overbevisning om, at den bliver fuldstændig problemfri. Men det er nok den tankegang, der lige så stille er ved at forsvinde. :( Åh fuck altså!

Jeg husker SÅ godt sofaen i IKEA :P Haha.

Der er ingen tvivl om, at han har svært ved at koncentrere sig hvis der sker noget omkring os. Hvis jeg ammer stuen beder jeg om ro, og evt. tændt tv bliver mute'et. Vi går også tit på hans værelse, med nedrullet gardin og fuldstændig ro. Det har virker en gang i mellem, men langt fra hvergang. Det er også ofte godnat-amningen der er problemer ved. Og der er altså virkelig fuldstændig ro.

Men ingen tvivl om at meget kan reddes med ro. Jeg måtte også låne soveværelset til at amme i, i mødregruppen sidste uge. :P

Det giver egentlig god mening det du skriver med amning efter lur. :) Måske jeg bare skal holde fast i det. :)

Lige her i varmen, synes jeg det er møgsvært ikke at tænke over. Jeg er jo dødbange for at han ikke får væske nok.

Håber virkelig det snart bliver bedre!

Igen, TAK! Du er GULD! :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han skal nok faa det, han har brug for, soede, og det er sjaeldent at de faser varer laenge. Noah har vaeret besvaerlig med sine ammestrejker, men naar de foerste lige er overstaaede, saa har jeg kunnet tage det med mere ro og viden om, at det snart gaar over igen. Det lyder bare helt som Noah, saa jeg kan nu i bagklogskab sige, at det skal du bare tage med ro :D

De banditter - men ja, det er altsaa deres verden, der bliver stoerre lige nu og saa er mad sekundaert ;)

Proev det med amning efter lur - du kan jo altid proeve det modsatte, hvis det viser sig ikke at virke for jer.

:gp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du er bange for han ikke får væske nok, kan du evt. give ham lidt vand af kop? :)

Får han andet mad? Tænker i så fald, det også kan være et signal om han er ved at være parat til mere fast føde? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du er bange for han ikke får væske nok, kan du evt. give ham lidt vand af kop? :)

Får han andet mad? Tænker i så fald, det også kan være et signal om han er ved at være parat til mere fast føde? :)

Det er vi i gang med. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjaeldent et signal om det i den alder, hvis der er tale om ren ammebaby... sorry, men det er typisk misforstaaelse ;)

Men ja, lidt kogt, afkolet vand i en kop kan vaere en god ting, hvis bleerne er lidt toerre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er inde i en fase hvor William ikke vil holdes på under amning, lidt besværligt men sådan har han det altså. Så jeg ammer 80 % liggende og de sidste 20% ligger han på sin dyne/ammepude på mine ben og spiser, helt uden at jeg holder på ham. Han bliver hidsig! Og det har ikke noget med varmen at gøre. William får lidt vand i et snapseglas (ellers vil han ammes hver halve time nærmest), langt det meste ryger ved siden af, men han får da fugtet tungen.

Og så er ro også vigtigt hos os. I sær skal mor og far holde munden lukket, baggrundsstøj er ok.

Og så accepterer jeg at amningerne lige for tiden nogle gange kun er halve fordi han ikke kan samle sig om det, så må han bare spise igen en lille time efter. Jeg tror ikke han sulter, maden er i hvert fald til rådighed. Og ligeså er det jo for Theo.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske, om det var Logo, der ogsa ammede liggende - og altid havde et taeppe med ud til formaalet :D

Det var akkurat samme alder... men altsaa, som sagt en fase :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:wacko hos os startede det show da C var 2.5 måneder gammel.. <_< jeg har været ude i også at tænke om det var for varmt,så om jeg havde nok mælk etc.- bottom line er at de jo selv skal styre hvor meget de vil spise, og man skal stole på de får nok, men synes det er ret træls at amme efterhånden.

Jeg ammede også før og efter lur, men det gør jeg så ikke mere nu og det hjælper at trække amningerne. Hun er bare ikke så sulten mere!

Så nu ammer jeg ca hver 4. time og så er hun mere medgørlig. især efter en lur, også fordi hun så magter mere. hvis det giver mening!

Hvordan er det om natten? hos os er nætterne ok, fordi der spiser hun mere instinktivt. hvor imod om dagen er der jo 1000 millioner ting at se på, høre etc.

tror bare vores datter ikke er sådan synderlig interesseret i brystet, forstået på den måde at hun får den mad hun skal have, men det er ikke noget hun synes er super hyggeligt. hun er mere sådan en cool baby der ikke gider ligge der i timevis haha :baby2 :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

:wacko hos os startede det show da C var 2.5 måneder gammel.. <_< jeg har været ude i også at tænke om det var for varmt,så om jeg havde nok mælk etc.- bottom line er at de jo selv skal styre hvor meget de vil spise, og man skal stole på de får nok, men synes det er ret træls at amme efterhånden.

Jeg ammede også før og efter lur, men det gør jeg så ikke mere nu og det hjælper at trække amningerne. Hun er bare ikke så sulten mere!

Så nu ammer jeg ca hver 4. time og så er hun mere medgørlig. især efter en lur, også fordi hun så magter mere. hvis det giver mening!

Hvordan er det om natten? hos os er nætterne ok, fordi der spiser hun mere instinktivt. hvor imod om dagen er der jo 1000 millioner ting at se på, høre etc.

tror bare vores datter ikke er sådan synderlig interesseret i brystet, forstået på den måde at hun får den mad hun skal have, men det er ikke noget hun synes er super hyggeligt. hun er mere sådan en cool baby der ikke gider ligge der i timevis haha :baby2 :lol

Det er saa meget min yngste niece, hvor min aeldste niece derimod var hyggespiser. Min soester havde glaedet sig til at hyggeamme, men pigebarnet var bare lynspiser og saa videre i teksten. Alligevel endte min soester med at amme hyggespiseren i "kun" 6 maaneder, mod lynspiseren i 13 maaneder :huh :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er bare stor forskel på babyer. Men det er ret træls, især i starten, man føler sig også en smule afvist. Men nu rejer jo vant til at sådan er det bare ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, ja jeg havde også set frem til at hygge amme, men William er i et langt måltid ca 7-8 minutter om det, og nogle gange er det mindre end 5 minutter. Men sådan er han jo bare. Han er til gengæld glad for at ligge med sutten og muhle (sutteklud) i ammestilling når han skal sove. Er han hysterisk er det også absolut eneste løsning, det er hans trygge hule, og helst med koen over hovedet så verden lukkes ude.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER