tazdiginez

Må de det?

19 indlæg i dette emne

Jeg lavede i sin tid en betalingsordning med Århus kommune ang. Dagpleje betalingen.

Da J og jeg fik råd til at betale selv, da gjorde vi det og har gjort det siden; men nu har Århus kommune så trukket vores børnepenge pga. Ubetalte dagpleje regninger - det vi havde lavet en fælles aftale om og som vi overholdte.

Jeg går ud fra at det er pga. Dagpleje at de har trukket dem, for har INTET modtaget, hverken e-post, mail, brev eller sms. Må de så godt trække pengene, når vi ikke har fået besked om dette?

Det er lidt noget lort, for den eneste grund til at Maliva of jeg havde råd til at tage på ferie, var fordi vi vidste børnepengene ville komme, så nu er vi sq lidt på skideren :unsure

Del dette indlæg

Det må de godt. Kommune og stat er de "værste" at skylde penge. De har nemlig ret til at indeholde pengene.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det må de godt. Kommune og stat er de "værste" at skylde penge. De har nemlig ret til at indeholde pengene.

Ja, det ved jeg, men når vi har lavet en aftale og vi har overholdt aftalen + de ikke giver besked om at de tilbageholder børnepengene, må de så godt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det ved jeg, men når vi har lavet en aftale og vi har overholdt aftalen + de ikke giver besked om at de tilbageholder børnepengene, må de så godt?

Ja, de har ikke pligt til at informere jer. At det så havde været god stil at gøre, er så noget andet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv hvor er det altså dårlig stil :(

Nå... op på hesten igen og så må jeg råbe af en stakkels medarbejder på mandag...

Jeg havde jo lavet en skriftlig aftale/afdragsordning med kommunen helt til start og så gør de det her svineri alligevel... ikke i orden, bestemt ikke i orden...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv hvor er det altså dårlig stil :(

Nå... op på hesten igen og så må jeg råbe af en stakkels medarbejder på mandag...

Jeg havde jo lavet en skriftlig aftale/afdragsordning med kommunen helt til start og så gør de det her svineri alligevel... ikke i orden, bestemt ikke i orden...

Så må du endelig opdatere om det lykkes at få dem til at udbetale alligevel ;) Har siddet med lønindeholdelse fra SKAT ved udbetaling af løn til ansatte. Der hjalp ingen kære mor. Havde engang en mor der troppede op i raseri og gråd, og spurgte hvordan hun skulle finde penge til mad til sine børn (sagde hun). Det var ikke rart- heller ikke for mig. Jeg kunne intet stille op.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det må de desværre godt. Også uden yderligere info til dig.

Har de tilbageholdt hele beløbet, eller får I lidt udbetalt?

Hvis du ringer til dem, så husk at spørge, om de også trækker næste gang (altså i oktober), så du kan kalkulere med det på forhånd.

Men øv for jer :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyha syns det er strengt :kram2 især når I ikke var forberedt på det. Håber de er til at snakke med og I evt kan lave en ny aftale hvor I selv kan få lov at bestemme tempoet. Måske er det en eller anden misforståelse, for jeg syns normalt de er til at tale med ang betalingsaftaler hos skat. :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke noget lort, det er godt nok dårlig stil, ikke at informere først.

Men jeg forstår ikke det ikke helt, hvordan i er havnet i den situation.

Fik i ikke fuld friplads da i begge var på KH?

Og da J fik arbejde og mere i løn, fik i ikke automatisk en opkrævning fra dagplejekontoret?

Jeg kan godt forstå, det ændre jeres situation til yderst presset.

Kunne i ikke få et lille overtræk i banken indtil d første og der kommer løn igen ?

Men jeg håber da ikke at du kunne finde på at råbe, af et " uskyldig " menneske af den grund. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kom til at tænke på noget ...

Betaler I fuld pris nu - eller har I delvis friplads? For hvis I har delvis friplads, og din mand er steget i løn på det sidste - kan det så udløse en større egenbetaling? Og så er det differencen, som de trækker nu?

Ved det ikke - vi har ikke friplads til nogen af vores, men jeg tænkte bare, om det kunne være en forklaring?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare rolig.

Råber ikke af nogen ;) Det kunne jeg aldrig finde på, det er jo ikke vedkommende i den anden ende af telefonen, som er ansvarlig for det.

Vi fik delvis friplads, da vi flyttede herned og de første 8 måneder kunne vi ikke betale dagpleje pladsen pga. gæld (kunne vi jo se på budgettet). Vi fremviste dette til kommunen og de ville ikke tilyde fuld friplads, men et forslag om at vi kunne afdrage/afbetale os ud af gælden fra de manglende betalinger med et beløb om måneden indtil det var betalt ud. Vi begyndte så for 2 måneder siden at kunne betale dagpleje pladsen og gjorde dette + vi betalte afdragende.. Og alligevel laver de dette nummer :rolleyes

Ja, men jeg må vel snakke med dem omkring dette på mandag og forhøre mig, med hvad de har tænkt sig fremover, for vi kan virkeligt ikke klarer os økonomisk uden børnepengene... Der må være en anden ordning vi kan finde frem til, som er holdbar for os alle..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mener bestemt der står på borger.dk at de modregner i BFY uanset afdragsordning. Så de er deres gode ret til at gøre det. Har du ikke fået en besked på e-boks?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mener bestemt der står på borger.dk at de modregner i BFY uanset afdragsordning. Så de er deres gode ret til at gøre det. Har du ikke fået en besked på e-boks?

niks :) Har tjekket alt det jeg kunne online og J tjekkede postkasse inden han kørte.. der er intet kommet ind om det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

niks :) Har tjekket alt det jeg kunne online og J tjekkede postkasse inden han kørte.. der er intet kommet ind om det.

Ej hvor mystisk. Du forsøgte ikke at ringe til dem idag? Eller opdagede du det først da de havde lukket?

Vi fik sidste år et friplads smæk på 9.000 i marts og vi afdragede 3.000 om måneden 1. April men alligevel modregnede de i BFY, da der kom BFY i april, vi var så heldigvis ikke afhængige af den og var egentlig glade for at få betalt gælden ud. Men der fik vi da en skrivelse fra dem om at de havde gjort det.. kan du evt se noget på skat.dk under restancer?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor mystisk. Du forsøgte ikke at ringe til dem idag? Eller opdagede du det først da de havde lukket?

Vi fik sidste år et friplads smæk på 9.000 i marts og vi afdragede 3.000 om måneden 1. April men alligevel modregnede de i BFY, da der kom BFY i april, vi var så heldigvis ikke afhængige af den og var egentlig glade for at få betalt gælden ud. Men der fik vi da en skrivelse fra dem om at de havde gjort det.. kan du evt se noget på skat.dk under restancer?

Jeg ringede til dem og fik at vide at dem der stod for det, havde lukket om fredagen, så...

Men jeg er rimelig sikker på at det er dagplejen de har trukket til, da det er det eneste gæld vi var ved kommunen og ved skat.

Der står heller intet inde på skat, jeg tjekkede det der kunne tjekkes for det.

Det eneste der var med posten var at min SU var fået igennem, altså jeg fik tilsendt sådan et skattekort der viste det og der stod intet på det heller.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare rolig.

Råber ikke af nogen ;) Det kunne jeg aldrig finde på, det er jo ikke vedkommende i den anden ende af telefonen, som er ansvarlig for det.

Vi fik delvis friplads, da vi flyttede herned og de første 8 måneder kunne vi ikke betale dagpleje pladsen pga. gæld (kunne vi jo se på budgettet). Vi fremviste dette til kommunen og de ville ikke tilyde fuld friplads, men et forslag om at vi kunne afdrage/afbetale os ud af gælden fra de manglende betalinger med et beløb om måneden indtil det var betalt ud. Vi begyndte så for 2 måneder siden at kunne betale dagpleje pladsen og gjorde dette + vi betalte afdragende.. Og alligevel laver de dette nummer :rolleyes

Ja, men jeg må vel snakke med dem omkring dette på mandag og forhøre mig, med hvad de har tænkt sig fremover, for vi kan virkeligt ikke klarer os økonomisk uden børnepengene... Der må være en anden ordning vi kan finde frem til, som er holdbar for os alle..

Kan den delvise friplads være nedsat, hvis manden tjener mere nu?

Men jeg tror desværre også godt, at de må modregne i BFY, selvom I har en afdragsordning. Ærgerligt nok, og derfor skal du jo også have fundet ud af, om det bliver det samme til oktober.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det må kommunen gerne - eventuelle restancer står inde på skats hjemmeside... Har de først tilbageholdt pengene, kan I ikke få noget af det udbetalt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her står der omkring gæld til institution

https://www.borger.dk/Sider/Naar-du-har-gaeld.aspx

Der står ikke noget om, at de er forpligtet til at varsle- ej heller at de ikke må gøre det selvom det er en aftale om afdrag.

Der ligger en SKM (en principafgørelse fra Landsskatteretten) der siger, at man trods afdragsordning gerne må indeholde børne- unge ydelsen. Endvidere siger afgørelsen, at moderen (som er på su) ligeledes får indeholdt 5% af nettoudbetalingen- trods hun er betragtet som forsørger. Parrets samlede gæld til kommune/SKAT andrager ca 56000 kr, og de har ret så meget gæld i bank mv derudover. Den er lidt lang (og lidt teknisk) men det er basic hvad den siger- desværre. Nu ved jeg ikke hvor meget I skylder samlet til kommune/SKAT, men tænker du skal være opmærksom på det ift den SU du snart får.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2041329

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg jo ikke, hvad I skylder i DP restance - og hvad jeres afdrag var aftalt til, men hvis I skylder for 8 mdr, og I (som jeg læser det) kun har betalt afdrag 2 gange, så kan de ekstra godt 4000, som BFY udgør, vel ikke dække resten af gælden, eller?

Gad vide, om I så fortsat skal afdrage månedsvis, eller om de bare trækker til oktober også? Og som ovenfor skrevet - vil der blive trukket i SU også?

Synes godt nok, at der er mange ubekendte for jer - især når de ikke har sendt jer noget info om det, eller lagt tilgængelig info på f.eks. skat? :(

Jeg kan godt forstå, at du er træt af det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER