Barbamama

Cyklus før og efter graviditet

6 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Har jeres cyklus ændret sig efter at I har født? Skulle den evt have et par gange at falde på plads på?

Jeg har fået min første mens efter fødslen og går nu og er liiiiidt træt af at vente på nr to. Er pt på dag 36 <_< Jeg nåede ikke at tælle dage da jeg blev gravid, da jeg blev gravid lige efter at have smidt P-pillerne, men såvidt jeg husker, havde jeg en ret regelmæssig cyklus på 28-30 dage før jeg tog P piller - men ok, det er snart mange år siden.

Tænker bare om jeg skal forvente mens lige om hjørnet, om jeg skal være bekymret eller om det er helt normalt at kroppen lige skal finde rytmen igen? :unsure

Jeg er ikke gravid, så det er ikke derfor at mensen mangler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke at du skal være bekymret :) tror godt at det kan tage lidt tid inden kroppen rigtig finder sig selv igen efter fødslen :) min cyklus var gennemsnitlig på 24 før jeg blev gravid. Og det har den også været efter, at jeg har født :) (lige mes undtagelse af nu, hvor jeg er på dag 29 i cyklus)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg talte ikke cyklus før jeg kom på P-piller, men mens jeg var på piller var den jo regelmæssig 28 dage. Da jeg stoppede gik der en dag af cyklussen hver gang indtil jeg blev gravid og har lige talt at den falder PRÆCIS på 26ende dagen nu. Så jeg TROR det er det samme.

Jeg er ret sikker på at kroppen lige skulle finde hormon balancen igen da min mens startede, men talte ikke for vi havde ikke :hump før 3 mdr efter fødslen og der havde jeg haft det flere gange og helt ærligt så har jeg slet ikke talt min cyklus før i dag og det er kun fra de sidste 3-4 mdr. Jeg regnede tilbage på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus er helt andssvag endnu. Ikke saaledes, at den ikke er regelmaessig, men den er lang op til 10 dage, heraf med 3 kraftigt bloedende dage.

Den var nu uregelmaessig de foerste gange, hvor min anden mens efter foedslen kom som 3 dage med pletbloedning og cyklus var lidt lang.

Min naturopath siger, at det er helt normalt, mens man stadig ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, at der ikke er grund til bekymring :tak :)

Min mens kom igår :) Synes det er en lidt lang cyklus (36 dage) men kroppen virker da :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus var vist ret regelmæssig før jeg startede p-piller. Jeg nåede ikke at få mens efter pillestop, men det var en lang cyklus Karla blev undfanget i.

Siden jeg har født har min cyklus svinget virkeligt meget. Den har heddet 33 dage, så 53, 31, 29, 34, 37, 38.

Jeg hopper nok snart på p-piller igen. Er træt af spiralen, så den skal fjernes efter ferien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER