AnnikaF

Bæresele til baby

19 indlæg i dette emne

Hej :)

Vi vil have os i hvert fald en, måske to, bæreseler til tvillingerne.

Jeg elsker stokkes produkter, så er lidt lun på deres bæresele. Men også babybjörn virker som et bud. Ligeledes kan jeg læse, at en masse af jer bruger beco gemini.

Vores behov er at kunne bære den ene af tvillingerne i sele og den anden på armen, hvis de nu begge er pylrede og ellers bare til at bære rundt på dem generelt. At den er nem at bruge - jeg har leddegigt og derfor meget svage fingre, så slynger med knuder er fravalgt, plus at spændet på selen helst ikke skal være mega bøvlet at bruge. Samt at vi vil kunne bruge den fra nyfødt.

Kan det lade sig gøre overhovedet? Og vil I kloge kvinder anbefale os at købe en eller to? Vi overvejer kraftigt to, fordi det virker smart at kunne have en tvilling hver, når vi handler osv. og ikke lige gider have barnevognen med, det er jo en halvstor sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En bæresele er bare genial. Jeg har en beco gemini, men vil sige at spænderne godt kan være noget hårde. Ved ikke om det er tilfælder hos de andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også mega glad for min beco gemini, og jeg synes den er super nem at håndtere og barnet kan sidde i forskellige positioner.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor store er de? Jeg har en fast vikle, hvor man kan binde den så man kan have begge børn på samme tid :)

Edit: jeg er ikke helt vågen. Du vil IKKE have vikle. Flot :blush

Så stemmer jeg også for Beco Gemini :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du ikke vil have vikle virker beco gemini rigtig fin.

Jeg ville ikke købe babybjørn sele, vi har en og har brugt den ganske lidt. Men gik over til vikle, da det var meget bedre for babys ryg.

I babybjørn hænger baby i skridtet og trykket ligger ned i rygsæjlen. Derfor anbefales det at baby kun sidder 20 min i babybjørn, hvor de kan bo i en strækvikle der støtter og fordeler vægten. Baby skal side som en frø og støttes fra knæ til knæ og op af ryggen (ved ikke om det giver mening)

Jeg ville starte m at købe en sele, hvad end i vælger. Så kan i købe to hvis I bliver glade for drn. Tænk at stå m to dyre seler, man ikke er glad for !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan evt også bruge en ringslynge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Beco Gemini, men hvis du ikke vil boevle med spaenderne, saa kan det vaere, du skal fravaelge den og istedet vaelge en anden ergonomisk baeresele. Det kan f.eks. vaere en Ergobaby, Manduca eller boba. Gemini har en dims, som skal trykkes ind, mens man aabner spaendet paa traditionel vis. Det er en sikkerhedsforanstaltning...

Taenker umiddelbart, at en mei tai maaske er et andet godt bud, men den skal ganske vist ogsaa bindes med knude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringslynge måske?

9iachFE.jpg

Der slipper du jo helt for klikseler osv. Når ringslyngen først er indstillet, behøver du ikke gøre så meget, andet end tage den over hovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også, at ringslynge ville være et rigtig godt bud. Der kan du nemlig have begge børn med dig, og samtidigt frie arme.

Man bliver hurtig træt af at have et barn på armen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringslynge måske?

9iachFE.jpg

Der slipper du jo helt for klikseler osv. Når ringslyngen først er indstillet, behøver du ikke gøre så meget, andet end tage den over hovedet :)

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en ergobaby perfomance og synes den er super :) kan godt lide detaljen at der en en lille solskærm agtig ting indbygget.

Men har også prøvet en beco gemini i en uge og den var også god, så det er meget individuelt tror jeg. Ved ikke hvor du bor men hvis du bor tæt på Kbh kan man låne en beco eller manduca hos sneglehuset i Søborg gratis i en uge.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres virkelig gode overvejelser! Det her forum er jo guld værd! :) Hvis ikke jeg havde spurgt, var vi nok endt med en stokke eller to, og kan jo forstå de slet ikke er særlig gode ergonomisk. Så tak!

Lige nu tænker vi en beco og muligvis en ringslynge også, det er da for sødt, at de kan være der begge to - og praktisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres virkelig gode overvejelser! Det her forum er jo guld værd! :) Hvis ikke jeg havde spurgt, var vi nok endt med en stokke eller to, og kan jo forstå de slet ikke er særlig gode ergonomisk. Så tak!

Lige nu tænker vi en beco og muligvis en ringslynge også, det er da for sødt, at de kan være der begge to - og praktisk :)

Det er 2 ringslynger der brugt på billedet :) Men du kan ofte være heldig at finde rigtig gode tilbud på dem. Du kan i hvert fald få 2 ringslynger til samme pris (eller mindre) end hvad Beco Gemini koster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en beco gemini (købt efter flere anbefalinger herindefra :lovebk ) og vi er SÅ glade for den. Johannes sidder rigtig godt i den (falder ofte i søvn, det kan godt være en fordel ;)), den er nem at bruge og så gider min mand også godt bruge den, fordi den ikke er så "fimset" som en vikle er(hans egne ord, haha). Som andre nævner, så kan spænderne godt være lidt besværlige pga af skkerhedsmekanismen, men det er også det eneste negative jeg kan finde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også anbefale beco gemini :) Jeg har lupus og døjer bl.a. med smerter i fingrene, men spænderne er ikke et problem for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er 2 ringslynger der brugt på billedet :) Men du kan ofte være heldig at finde rigtig gode tilbud på dem. Du kan i hvert fald få 2 ringslynger til samme pris (eller mindre) end hvad Beco Gemini koster :)

Ret vigtig pointe! :) Det kigger vi lige på, tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også anbefale beco gemini :) Jeg har lupus og døjer bl.a. med smerter i fingrene, men spænderne er ikke et problem for mig :)

Perfekt! Så er der håb om at mine leddegigt fingre også kan klare det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en beco gemini (købt efter flere anbefalinger herindefra :lovebk ) og vi er SÅ glade for den. Johannes sidder rigtig godt i den (falder ofte i søvn, det kan godt være en fordel ;)), den er nem at bruge og så gider min mand også godt bruge den, fordi den ikke er så "fimset" som en vikle er(hans egne ord, haha). Som andre nævner, så kan spænderne godt være lidt besværlige pga af skkerhedsmekanismen, men det er også det eneste negative jeg kan finde.

Martin er heller ikke til alle de der slynger, og jeg bliver helt forvirret over dem bare ved tanken ;) Så det er nok godt nok at vælge en beco, når nu alle har så varme anbefalinger til den :) Tak for input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt! Så er der håb om at mine leddegigt fingre også kan klare det :)

Det håber jeg for dig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER