Lightness

Hjælp - går ud af mit godeskind :(

13 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Håber inderligt at I kan hjælpe mig, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg stoppede med p piller i december mdr., da vi ønsker at få et barn. Sidab da er min mens kommet mellem D 28-30 dag, bortset fra nu.

Sidst jeg havde min mens var d. 6 maj, så det er i da 70 dage SIDEN jeg sidst har haft mens.

Jeg har taget 2 teste i hver mdr(juni, juli), og har været til læge for at blive tjekket(urin prøve), alle har været negative, dog har de to sidste teste vist en lodret streg og en (utydelig) vandret streg, men så er den vel ikke positiv.

Hele dagen i dag har jeg haft kvalme og har ikke haft lyst til mad, samt de sidste 3 dage har jeg haft svedetur.

Jeg kan ikke helt vudere om det er pga. mit nye job at eg har haft kvalme eller om jeg måske er gravid.

Er der nogle af jer der har oplevet det samme?

Del dette indlæg

Altså nu har jeg PCO så min cyklus er generelt mærkelig. Min længste var på 168 dage og den sidste jeg cyklus endte på 72 dage...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, så jeg skal bare vent og vente?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyha det må være strengt når ens cyklus pludselig opfører sig sådan. Man kan desværre stresse sin krop med at tænke for meget på at man ønsker at blive gravid - men det er jo rigtig svært ikke at tænke på når man ønsker det! Mht graviditetsteste, hvis man ER gravid fordobles hcg som de måler hver 48 timer, så på to dage kan man godt gå fra at teste negativ til positiv. Så hvis det er mere end 2 dage siden du sidst har testet vil jeg da opfordre dig til at prøve en gang til for i hvert fald at udelukke at du er gravid. Hvilket mærke har du testet med? Vandrette streger kan betyde at testen er defekt, som regel skal de forsvinde indenfor tiden er gået hvor testen skal aflæses. Jeg vil anbefale teste fra billige-teste.dk dem har jeg og mange andre været glade for, og de er også som navnet antyder billige.

Held og lykke med jeres store ønske :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, så jeg skal bare vent og vente?

Det gjorde jeg, og efter et år, blev vi henvist til udredning

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ens mens. kan også sagtens udeblive fordi man er meget stresset, jeg har lige gået en uge over tiden men den kom så heldigvis. De første tegn på en graviditet er ofte ømme bryster, kvalme, tissetrængende, træthed og at du hæver i underlivet, det er i hvert fald de symptomer jeg havde da jeg var gravid. Du kan også tage ned til din længe for at få taget en blodprøve for at være helt sikker på hvad det er. Den er ofte mere sikker end en urinprøve eller bede om en scanning.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for svarene alle sammen.

Jeg tester med de teste fra Netto, (val'et eller andet) de er meget omtalt herind også. Men må købe en igen imorgen, da det var starten afslebne mdr. jeg tjekkede.

Det var meningen at jeg skulle have toget en blodprøve ved lægen, men så snart jeg kom ind til lægen blev jeg vist hen til toilettet. - blev lidt irreterret for den ville jo vise det sammen som mine.

Ang. synptomerne har jeg været mere tissetrængene end normalt.

Men jeg må hellere tage en test så jeg ikke spekulere mere på det! :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan helt klart bedre betale sig at bestille en røvfuld tests på billig-teste.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ens mens. kan også sagtens udeblive fordi man er meget stresset, jeg har lige gået en uge over tiden men den kom så heldigvis. De første tegn på en graviditet er ofte ømme bryster, kvalme, tissetrængende, træthed og at du hæver i underlivet, det er i hvert fald de symptomer jeg havde da jeg var gravid. Du kan også tage ned til din længe for at få taget en blodprøve for at være helt sikker på hvad det er. Den er ofte mere sikker end en urinprøve eller bede om en scanning.

Hvornår begynder de symptomer du beskriver at kunne mærkes?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at svare :) jeg vil sige det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og også fra graviditet til graviditet (jeg har 4 bag mig). Jeg syns selv at symptomerne på at mens er på vej til forveksling ligner symptomerne på tidlig graviditet, hos mig mest ømme bryster, og lidt oppustethed, øget tissetrang, øget sukkertrang og murren i underlivet, i ugen op til mens/op til mens udebliver. Hos mig har det første sikre tegn altid været at mens udeblev. De første andre tegn hos mig har været ekstremt ømme brystvorter og spændte bryster og murren i underlivet, i ugen efter at mens ikke kom, og først to uger efter kom kvalmen sådan rigtigt. Jeg har hørt mange beskrive det samme men som sagt, der er forskelle og enkelte kan med det samme mærke forskel når de er gravide. Men rigtig mange oplever som sagt "symptomer" som så bare betyder at mens kommer snart. Det bedste jeg kan råde til er at lære din krop at kende og evt skrive ned hvad du mærker måned for måned.

Held og lykke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at svare :) jeg vil sige det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og også fra graviditet til graviditet (jeg har 4 bag mig). Jeg syns selv at symptomerne på at mens er på vej til forveksling ligner symptomerne på tidlig graviditet, hos mig mest ømme bryster, og lidt oppustethed, øget tissetrang, øget sukkertrang og murren i underlivet, i ugen op til mens/op til mens udebliver. Hos mig har det første sikre tegn altid været at mens udeblev. De første andre tegn hos mig har været ekstremt ømme brystvorter og spændte bryster og murren i underlivet, i ugen efter at mens ikke kom, og først to uger efter kom kvalmen sådan rigtigt. Jeg har hørt mange beskrive det samme men som sagt, der er forskelle og enkelte kan med det samme mærke forskel når de er gravide. Men rigtig mange oplever som sagt "symptomer" som så bare betyder at mens kommer snart. Det bedste jeg kan råde til er at lære din krop at kende og evt skrive ned hvad du mærker måned for måned.

Held og lykke

Enig. Det kan man bl.a. gøre i diverse apps. Jeg har selv brugt Womanlog

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv hoppet på womanlog :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne mærke mine symptomer allerede da jeg var omkring 2-3 uger henne, og det var i begge mine graviditeter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER